Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

ABS Fren Gerçeği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    SusPect bu konuda sen haklısın ben yukarıda yazdım zaten. Bridgestonun kursunda da biradere öyle söylemişler zaten ABS kuru zeminde fren mesafesini uzatır diye.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS kuru zeminde fren mesafesini uzatır diye.
    Aynen katılıyorum hocam, Anlatmak istediğimde buydu, sonuçta karda yağmurda da bu arabayı (abs li) kullandım ve abs etkisinin karlı zeminde kaydırmama hissini aldım. Fakat kuru zeminde hiçbir işe yaramıyor.

    Bunlara rağmen ben karda ve yağmurda abs olmamasına rağmen aracı kaydırmama rağmen nasıl kullanacağımı bilen bir insanım o yuzden diyorum ABS benım ve benım gibi tecrubeli insanlar için tamamen gereksiz.
    Soda Ayran Cool

  3. #23
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Geçen yaz bir trafik kazası yaşadık. Arabamda abs yok önüme kran arkadaşa doğru kazık frenle yavaşlayarak gittim ama yinede çarptık. ABS olsaydı son anda manevra yapmaya çalışırmıydım o hızda yine de bilemiyorum. Sonuçta 100 km/saate yakın bir hızla gidiyodum çarpmadan durmam için 80 metre mesafeye ihtiyaç vardı 35 metre ya var ya yoktu önümdeki boşluk. Sağ taraf uçurumdu sol tarafta yar vardı yani öyel kolayda manevra yapılacak bir durum değildi. Ama insan yinede abs olsa kurtarırmıydım diye düşünüyor. Sonra da ulan direksiyonu kırsam sonumuz hiç belli olmazdı yapabildiğimin en iyisini yaptım diye düşünüyorum. Allah ABS ye muhtaç etmesin.

  4. #24
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    Dostum o durumda yapacak bişi yok. uçuruma atlicak değilsin. Mcvur çarpacaksın. Ama şöyle birşey olabilirdi belki; Gördüğün ve frene bastıgın andan itibaren tam çarpma noktasına geldigin anda yani 100kmlik hızın 50km ye düştüğünde el frenini çekip freni bırakırsan. Arkada bir yalpalama olacaktır bu şekilde 90dereceye donersen kurtarabilirdin. Fakat! yol kaymak asfalt değil ise bu senın takla atmana sebeb olabilir belli ölçüde.
    Soda Ayran Cool

  5. #25
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alanya yolunda berbat bir asflattı ve yokuş aşağı viraj çıkışıydı. Önümdeki amca sağdaki köy yoluna dönecekmiş ama otomobilden önce traktör kullandığı için yolun soluna kadar açılıp (karşı şeride geçti yani ) aniden sağa kırdı. Buna açıktan alma diyolar heralde. Benim durumum şuydu :
    önümde 1974 model bi reno12 gidiyor
    adam sola kaydı sola dönecek heralde
    aradaki mesafe hızla kapanıyor ama fren lambaları yanmadı bozuk galiba
    adam sağa kırdı sinyalde vermedi
    yolu enlemesine tamamen kapattı ne yana gidicem.
    frene basayım
    Allah'ım sen bizi koru duramıyacam
    AAA airbag böyle patlıyo demek ki...

    İşte yaşadıklarım sırasıyla bunlar. Bunların tamamı 2 saniye içinde yaşandı bir de. Şimdi düşündüğümde ne kadar hızlı düşünürsen düşün reflekslerin ve otomobil kullanma tecrüben ne kadar iyi olursa olsun kazalarda bunları yapacak zaman olmuyo. Kaza yaptığım zaman 15 yıllık ehliyetim vardı altımdaki arabayla 90 000 km yol yapmıştım. Arabam yol tutuşu en yüksek arabalardan biridir(Peugeot 206) yine de süratli gidiyosanız bunların bir faydası olmuyo. ABS size sürüş hakimiyeti sağlasa bile kontrollü manevra yapacak zaman bulamazsınız.

    Not: Çocuk koltuğu süper bişeymiş mutlaka alın

  6. #26
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı obkavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs sisteminin dünyada bir standardı var o yüzden çinli amerikalı, japonu olmaz abs abs dir amaç b..k atmak olunca çinlilere bu farketmiyor gerçi neyse boşver dostum eline sağlık bu bilgiler için
    obkavi, hiçbir çin motorunda ABS YOK. Sadece üzerinde A, B ve S harfleri olan uydurma bir sticker var. Olayın b.k atmakla alakası yok. Konu hakkında bilgin yok, çin motoruna saldırmışız gibi savunmaya geçmişsin. Çin motorlarında konu üzerinde konuşulacak bir ABS sistemi yok. ABS'nin değeri zaten çin motorunun komplesi kadar. Amortisörün üstüne ABS yazmakla olmuyor.

    SuSpect
    Madem bu kadar nefret ediyorsun ABS'den, ABS'NİN SİGORTASINI ÇIKAR ÖYLE KULLAN O ZAMAN ARABANI.
    ABS'nin ne olduğunu anlayamamışsın. Senin arkadan çarparak kaza yapmana sebebiyet veren ABS değil SENSİN. Kendi kelimelerinle yazmışsın "Yolda ilerlerken çok dibine girdigim arabanın" diye. Yakından gitmemeliydin. Ben ayarlıyorum kitlenmemesini diyorsun ama yol koşulları sürekli değişiyor. Kum olur, su olur, kapak olur, çıkıntı olur, girinti olur asla ABS kadar iyi kilitlenme koruması yapamazsın ayağınla. Gerçek dünya koşullarında OTOMOBİLLERDE KURU YOLDA ABS DAHA ÇABUK DURUR. Kuru yolda abssiz otomobille absli otomobilden daha çabuk burabilmek için %100 mükemmel bir şekilde tam tekerleğin kilitleneceği noktada tutman gerekir bunuda yapamazsın. Gerçek dünya koşullarında bu şekilde sürekli değişken (dinamik) sürtünme koşullarında böyle bir fren ayarı yapman imkansızdır. Kilitlendiği andada bıraksanda bırakmasanda absden daha geç durur. ABSde frenlerken bir yandan manevra yapıp hedeften kaçmakta cabası. Forumda insanları yanlış bilgilendiriyorsun. El freni olayı zaten bir saçmalık, arka tekerlekleri el freni ile kilitlemek arabanın yan dönmesine yol açabilir. Daha çabukta durdurmaz. ABS arka tekerleklerden elde edilebilecek tüm sürtünmeyi kullanıyor. El frenini çekersen sabit aynı yüzey temas eder ısınma olur sürtünme azalır mesafe uzar. Ben abssiz otomobili kaydırmamayı bilecek tecrübeli bir insanırm diyorsun. ÖYLE BİR İNSAN DÜNYADA YOK. İki kere becerirsin bi kere kitlenir. Ayrıca kilitlenmemesini sağlıyor olmak maksimum frenleme elde ediyorsun anlamına gelmez. Ancak tam limitinde ayarlayabilirsen mümkün olan bir şeyden bahsediyorsun, buda im-kan-sız. Koca dünyada yapan insan yok birtek sen yapıyorsun.
    Kimbilir cevap olarak neler neler yazacaksın ama kendin abs kullanmak istemiyorsan yukarıda söylediğim gibi çıkar sigortasını araban aynı şekilde abssiz olarak devam edecektir. Bir gün ABSLİ YADA ABSSİZ duramayacağın bir mesafede önüne engel çıkarsa görürüm...

    Ne okursanız okuyun, ne duyarsanız duyun. GERÇEK KOŞULLARDA ABSNİN NORMAL FRENE GÖRE DAHA UZUN DURMASI YÜZDE BİR İHTİMALDİR. Gerçekte ya bazen yer kaygandır, ya bazen mükemmel frenleme yapamazsınız, ya bazen hedefe olan mesafe en mükemmel frenleme için bile kısadır. ABS her türlü daha çabuk, daha güvenli durmanızı sağlar. Yada durmadan hedefin yanından kaçmanızı sağlar. Suspect öyle bir yazmışki, ABS iğrenç bir şey çok kötü tüm dünyada kaliteli arabalar kullanıyor ama hepsi çok kötü. Kendisini çok tecrübeliymiş, bende o zaman kendisine sigortayı çıkartıp otomobilini ABSsiz kullanmasını tavsiye ettim.

    Not: Otomobille 280.000 km şehiriçi yol yaptığımı belirtmek isterim. Dünyanın çevresinin 7 katı yapıyor.

  7. #27

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Alıntı araltı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öle fazladan iki milyar vermeye ne gerek var iki tekerle iş bitiyo niye kasıyoruz ki
    biz kasarız birader canımız seninkinden kıymetli!!sen kasma zorlayan yok!!

  8. #28
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı muratd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biz kasarız birader canımız seninkinden kıymetli!!sen kasma zorlayan yok!!
    Helal muratd.


    Arkadaşlar, kendi yanlışınızla kendiniz mutlu olun. Diğer insanları kendi yanlışınıza niye zorluyorsunuzki? ABS sevmiyorsan almazsın aldıysan iptal edersin kullanmazsın.

  9. #29
    watergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2005
    Şehir
    Kırıkkale
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Eline emeğine sağlık arkadaşım çok faydalı bir yazı olmuş. teşekkürler.

  10. #30
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı watergun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline emeğine sağlık arkadaşım çok faydalı bir yazı olmuş. teşekkürler.
    Anlamamakta ve kabullenmemekte ısrar edenlerde olmasa keşke..

  11. #31

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Helal muratd.


    Arkadaşlar, kendi yanlışınızla kendiniz mutlu olun. Diğer insanları kendi yanlışınıza niye zorluyorsunuzki? ABS sevmiyorsan almazsın aldıysan iptal edersin kullanmazsın.
    teşekkür ederim abi..bu kullanıcıya dikkat et,bak attığı mesajlara filan,motorcu filan değil bence bu arkadaş..lafa bak ne kasıyormuşuz absye ne gerek varmış? way anasına ya ne zihniyetler var..

  12. #32
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SuSpect
    Madem bu kadar nefret ediyorsun ABS'den, ABS'NİN SİGORTASINI ÇIKAR ÖYLE KULLAN O ZAMAN ARABANI.
    ABS'nin ne olduğunu anlayamamışsın. Senin arkadan çarparak kaza yapmana sebebiyet veren ABS değil SENSİN. Kendi kelimelerinle yazmışsın "Yolda ilerlerken çok dibine girdigim arabanın" diye. Yakından gitmemeliydin. Ben ayarlıyorum kitlenmemesini diyorsun ama yol koşulları sürekli değişiyor. Kum olur, su olur, kapak olur, çıkıntı olur, girinti olur asla ABS kadar iyi kilitlenme koruması yapamazsın ayağınla. Gerçek dünya koşullarında OTOMOBİLLERDE KURU YOLDA ABS DAHA ÇABUK DURUR. Kuru yolda abssiz otomobille absli otomobilden daha çabuk burabilmek için %100 mükemmel bir şekilde tam tekerleğin kilitleneceği noktada tutman gerekir bunuda yapamazsın. Gerçek dünya koşullarında bu şekilde sürekli değişken (dinamik) sürtünme koşullarında böyle bir fren ayarı yapman imkansızdır. Kilitlendiği andada bıraksanda bırakmasanda absden daha geç durur. ABSde frenlerken bir yandan manevra yapıp hedeften kaçmakta cabası. Forumda insanları yanlış bilgilendiriyorsun. El freni olayı zaten bir saçmalık, arka tekerlekleri el freni ile kilitlemek arabanın yan dönmesine yol açabilir. Daha çabukta durdurmaz. ABS arka tekerleklerden elde edilebilecek tüm sürtünmeyi kullanıyor. El frenini çekersen sabit aynı yüzey temas eder ısınma olur sürtünme azalır mesafe uzar. Ben abssiz otomobili kaydırmamayı bilecek tecrübeli bir insanırm diyorsun. ÖYLE BİR İNSAN DÜNYADA YOK. İki kere becerirsin bi kere kitlenir. Ayrıca kilitlenmemesini sağlıyor olmak maksimum frenleme elde ediyorsun anlamına gelmez. Ancak tam limitinde ayarlayabilirsen mümkün olan bir şeyden bahsediyorsun, buda im-kan-sız. Koca dünyada yapan insan yok birtek sen yapıyorsun.
    Kimbilir cevap olarak neler neler yazacaksın ama kendin abs kullanmak istemiyorsan yukarıda söylediğim gibi çıkar sigortasını araban aynı şekilde abssiz olarak devam edecektir. Bir gün ABSLİ YADA ABSSİZ duramayacağın bir mesafede önüne engel çıkarsa görürüm...

    Ne okursanız okuyun, ne duyarsanız duyun. GERÇEK KOŞULLARDA ABSNİN NORMAL FRENE GÖRE DAHA UZUN DURMASI YÜZDE BİR İHTİMALDİR. Gerçekte ya bazen yer kaygandır, ya bazen mükemmel frenleme yapamazsınız, ya bazen hedefe olan mesafe en mükemmel frenleme için bile kısadır. ABS her türlü daha çabuk, daha güvenli durmanızı sağlar. Yada durmadan hedefin yanından kaçmanızı sağlar. Suspect öyle bir yazmışki, ABS iğrenç bir şey çok kötü tüm dünyada kaliteli arabalar kullanıyor ama hepsi çok kötü. Kendisini çok tecrübeliymiş, bende o zaman kendisine sigortayı çıkartıp otomobilini ABSsiz kullanmasını tavsiye ettim.

    Not: Otomobille 280.000 km şehiriçi yol yaptığımı belirtmek isterim. Dünyanın çevresinin 7 katı yapıyor.
    Benım anlayamadığım sen benı tanımadan etmeden nasıl bu kadar kesin konuşabiliyorsun? 280bin km yapmak hiçbirşeyi değiştirmez, babamda 30senedir araba kullanıyor ama benım 4 senede edindigim bilgi ve tecrube ile aynı düzeydedir. Sonuç olarak ben bu işin kitabını okudum arkadaşım, neyin ne oldugunu iyi bilirim. Sigorta çıkartmakla iş bitse tmm fakat kullandıgım araba aile arabası ben abs siz yaparım ama annem, babamda o arabayı kullanıyor. insanlık hali unutkanlık.

    "-) Abs siz frene sert bastıgında ne olur. lastik kitlenir ve asfaltta duruncaya kadar kaydırmaya başlarsın, lastik ısınır ve ısınma sonucu duruş mesafesi artar, bunu doğru demişsin.

    2-) Peki 20km hız ile giderken, (ben sporcu bir kişiyim 50m. koşularım var ve saatte 18-20km hız yapıyorum, dunyanın en hızlı 100m. koşucusu saatte 28km/hız yapmıştır. yani bir koşu hızından bahsetmye çalışıyorum) abs siz araçla frene bastıgında fren tekeri kitler ve lastik kaydırmaya başlar.
    Sonuç: Bu iki olay arasındaki buyuk fark biri uzun mesafeler boyunca asfalt üzerinde kaydırma yapıyor, digeri kısa mesafede. Yani zemin kuru ve 20km ile giderken lastik eger direk kitlense idi hemen duracaktım ama abs "ver-kaç, ver-kaç" yaptıgı için mesafe uzadı. DÜŞÜK SÜRATTAKİ FREN KİTLENMELERİNDE LASTİKLER HEMEN ISINMAZ.

    Ben karda,yağmurda da abs li araç kullandım, kaydırmamasını bekledim ama yinede kaydırdı, ha bu normal o kadar olur. fakat ben yine yağmur ve karda aynı aracın abs siz olanını kullandım, bu araba daha cok kaydırdı ama aynı şekilde, aynı mesafede durdum.

    Kısacası şukadarını söylüyorum;
    İnsanları tanımadan, ne iş yaptıklarını bilmeden, herkesin öngördüğü yargıyı savunma uğruna yorumlar yapma ltf.
    Ben sadece kendimi anlatıyorum, şahıslar bundan kendine pay çıkarırsa ne mutlu veya senın gibi karşı çıkarsada ne mutlu ama saygı, sevgi çerçevesinde olmalı Özellikle YARGILARA, KESİN GÖZÜ İLE BAKILMAMALI. En basit örnek benım ve ben YALANCI DEĞİLİM o yüzden bana imkansız gibi yorumlar YAPAMAZSIN !
    Soda Ayran Cool

  13. #33
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Sayın Suspect,

    Öncelikle absnin çalışmasını yanlış yorumluyorsunuz. ABSnin tepkisi yol koşullarına göre değişir. ABS'nin olayı basitçe ver-kaç yapmak değildir. Yol buna mecburiyet veriyorsa yapar sadece. Yani yol kaygan ise ABS bu davranışta bulunacaktır. Haliyle ABSsiz otomobilde o yolda aynı şekilde durmakta zorlanacaktır, kitlensede kitlenmesede. Ayrıca bazı arabaların ABS sistemi 20km hızın altında ÇALIŞMAZ. Her koşulda 20km hızla giderken araban çok kısa mesafede durur. Sen o kadar yakın takip ettikten sonra abs olsa ne olur olmasa ne olur? ABS daha geç dursa ne olur, ABSsiz daha geç dursa ne olur? Sonuçta öndekinin tamponunu temizler pozisyonda gidiyorsun zaten.
    Böyle bir şekilde ABS kötülenemez. Ben ve benim gibi yazanlar ABSNİN ŞUsu İYİ BUsu KÖTÜ şeklinde yazıyoruz. Sende ABS çok kötüdür, iğrençtir olmamalıdır yazıyorsun. Okuyanlarda ABS kötü bir şey galiba, artık dünyadaki bütün arabalara koyuyolar ama koymamalılar sanırım diye düşünmeye başlıyorlar.

    Yalancı olduğunu asla iddia etmedim, ama insanın kendini kandırması diye bir psikolojik olay var. Sen artık kendini inandırmışsın ben her koşulda mükemmel frenleme yapıyorum, abs olmasada yağmurda aynı mesafede duruyorum diye. Senin düşünceni değiştirmek amacında değiliz, ama kendi düşünceni diğer insanlara aktarmamalısın.

    ABSnin ABSsizlerden daha kötü olduğu ender bazı durumlar var, bunun aksini iddia etmiyoruz. Ama sen ABSnin çok kötü olduğunu iyi şöförün her zaman ABSsiz daha iyi olacağını vs iddia ediyorsun. Sen dahi olsan ABS olasılıkların %95inde daha iyidir.

    Yanlış yapılan bir yorum konusunda cevap yazarken insanları tanımam gerekmiyor. İnsanları tanımak bilginiz olmadığı bir konuda güvenmek konusunda yarayabilir ama ben bu konuyu biliyorum, sizi tanıyor olmam bir şeyi değiştirmeyecek.

    Bu kadar kesin konuşabilmemi çok uzun vakitlerimi araştırmaya harcamam sağlıyor.

    Robert Bosch'un mezarında kemikleri sızlıyor.


    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arabam yol tutuşu en yüksek arabalardan biridir (Peugeot 206)
    Bu cümleye cevap yazmadan duramayacağım. Bu cümle sadece kendi arabası olduğu için yazılmış bir cümle. Peugeot 206 çok kötü yol tutuşa sahip bir otomobildir. Sınıfındaki yol tutuş üzerine milyon euro mühendislik yatırımı yapılmış diğer otomobillerin yanında eski teknoloji yol tutuşa sahip arkası çok hafif bir otomobildir. Ben başka bir makalede Honda Shadow'umla ilgili bir sürü kötü yönden bahsetmiştim. Lütfen sahibi olduğumuz marka diye şöyle iyi böyle iyi diye yazmayalım. Peugeot 206 gibi bir otomobilin iyi yol tuttuğunu düşünmek için hangi otomobillere binilip karşılaştırma yapıldı tecrübe edildiki...

    Ben piyasadaki otomobilleri test sürüşüne çıkarıp dört tekerden kayacak kadar virajda zorlamadan bu satırları yazmam.

  14. #34
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu cümleye cevap yazmadan duramayacağım. Bu cümle sadece kendi arabası olduğu için yazılmış bir cümle. Peugeot 206 çok kötü yol tutuşa sahip bir otomobildir. Sınıfındaki yol tutuş üzerine milyon euro mühendislik yatırımı yapılmış diğer otomobillerin yanında eski teknoloji yol tutuşa sahip arkası çok hafif bir otomobildir. Ben başka bir makalede Honda Shadow'umla ilgili bir sürü kötü yönden bahsetmiştim. Lütfen sahibi olduğumuz marka diye şöyle iyi böyle iyi diye yazmayalım. Peugeot 206 gibi bir otomobilin iyi yol tuttuğunu düşünmek için hangi otomobillere binilip karşılaştırma yapıldı tecrübe edildiki...

    Ben piyasadaki otomobilleri test sürüşüne çıkarıp dört tekerden kayacak kadar virajda zorlamadan bu satırları yazmam.
    memin1857 cevap hakkım doğduğu için cevap yazıyorum yoksa sana diyecek bir lafım yok. Sen hepimiz aşmış durumdasın bizim burda kendi aramızda konuşma hakkımızda yok zaten forumu okuyan diğer insanlarda burada yazılanları okuyup anlıyamıyacak kadar cahiller yazılan birsürü laftan bir ikisine takılıp kalacak kadar akılsızlar sen herşeyin iyisini bildiğin için okuyanların neyi anlayıp neyi anlamadığını da bilyorsun. Ayrıca arabamın markasını yazdım bunuda senin zannettiğin gibi öğünmek için yapmadım. Herkes Peugeot 206 nın WRC de elde ettiği başarıları bilyor zaten. Aynı fabrika daha yeni modeli 307 ile aynı başarıları elde edemedi. Şimdi hemen WRC deki arabalarla seri üretim arbalar arsındaki farklardan bahsetmeye kalkma bana. Ben aradaki farkları bilyorum elbette ama 206 nın piyasaya çıktığı zamanki bağımsız test sürüşlerinden alınmış raporlarıda biliyorum. Sonuçta benim arabam 6 yaşında ve şu anda fiyatı senin altındaki motor kadar bile etmiyor. Ben bunun nesiyle hava atayım? Ayrıca sana hava atmaya neden ihtiyaç duyayım? Bizde burada okuduğumuz araştırdığımız doğru olduğuna inandığımız şeyleri TARTIŞIYORUZ . Tartışmak deyince senin gibi ona buna çatmıyoruz fikir alışverişinde bulunuyoruz. İsteyen istediğini anlar istediğine inanır herkesin kendine yetecek kadar aklı vardır zaten. Ben yazımda zaten ABS kesinlikle yararlıdır ancak arabanın savrulmasını kontrolden çıkmasını engeller ve direksiyon hakimiyetinizi de devam ettirmenizi sağlar diye yazdım. Sen bunu göremeyip benim yazdığım araba markasına takılıyosun. Bütün yazdıklarım içinde bir tek o dikkatini o çekmiş demekki! Bundan sonrada forumda senin yazdığın herhangi bir konuyu okuyup tartışma zahmetide girmem. Sen kendi sabit fikirlerini kimseyle tartışmadan istediğin gibi rahat rahat ifade edersin.

  15. #35
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    Yorum yapmıyorum artık, yucika arkadaşım güsel açıklamış.
    Soda Ayran Cool

  16. #36
    SAVASXXL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    FROM IN ISTANBUL
    Motosikleti
    TRANSALP XL 650 V
    Bana göre sitede yazılmış en güzel en mantıklı ve en açıklayıcı yazılardan bir tanesidir..
    gerçekten örnekleme açısından veya detaylar açısından çok mantıklı bir yazıdır
    eline koluna sağlık kardeşim bu derlemen için...
    [B][COLOR="Red"]AĞIRADAM...[/COLOR][/B] [COLOR="Blue"][B]SAVAŞ BİÇER İSTANBUL A Rh (+) HONDA TRANSALP XL 650V[/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B]SAVAŞ-BARIŞ-ULAŞ KURTULUŞA KADAR SAVAŞ....[/B][/COLOR]

  17. #37
    userneym - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2005
    Arkadaşlar ABS kesinlikle hayat kurtarır...

    Bazı arkadaşlar ben biliyorum diyerek, bazı yanlış bilgiler vermişler, ilk mesajı dikkatli okuyun ve her zaman ABS li araç tercih edin.

  18. #38
    kadavra450 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    bu konuyu tartışmak bile çok saçma.ABS hayati öneme sahip birşeydir ve arkadaş çok güzel bir biçimde açıklamış.düşük hızlarda duruş mesafesini aynı aracın kampanalı fren sistemine göre biraz uzattığı doğrudur ancak güvenli duruş sağlar.burada karşı çıkan arkadaşlar galiba hiç gizli buzlanmayla karşılaşmamışlar ki böyle malkoçoğlu gibi konuşuyorlar.yada kışın bir kütahya bölgesinden geçsinlerde görsünler buzda kamyonların bile nasıl bale yaptığını.ABS YÜKSEK TEKNOLOJİDİR VE ÇAĞIMIZIN OLMAZSA OLMAZLARINDANDIR.

    duruş mesafesi abs'nin yanısıra disklerle ve balatalarla da alakalıdır.büyük diskli araçlar yada 4 disk freni olan araçlar 100km hızla giderken 40 metrenin altında durabilirler.aynı hızda kampanalı araçlar 45metreye ihtiyaç duyarlar.

    bnm önceki aracım kampanaydı ve buzda 40km hızla giderken frene dokunmam ile birlikte 4 tur döndüğümü biliyorum.buz üsütndeyken freni ayarlayamazsın sadece motor freni yapabilirsin.sen ne yaparsan yap araç kayar.dikkat edin ama karlı zemin değil buzlu zemin.şimdiki aracım 4disk abs'li ve mükemmel duruşa sahip.

    ayrıca ne yaparsak yapalım 30 senelik deneyimi 4 senede elde edemeyiz.ben uzun yolda neler gördüm neler ama hiçbir zaman babamla yarışamam çünkü deneyim farklıdır.büyük konuşmayalım allah yedirir o lafları.

    burada yalan yanlış tek örnek göstererek ABS'yi kötüleyip ilk defa taşıt alacakların aklını bulandırmayın.eğer kaza yaptıysanız bu ABS'nin değil sizin hatanızdır.ABS'nin hatası sadece devreye girmemek olur.

    arkadaşa verdiği bilgiden dolayı teşekkür ediyorum
    Ho :RED
    H1 :KABUL

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    Yolun bir tarafında toprak, yağ, su, buz varken diğer tarafında asfalt olsa bile düz durmanı sağlıyor. Her tekerlek bağımsız çalışıyor. Sadece frenleme mesafesi için düşünmeyin. Sanırım ne kadar tecrübeli olunsa da bu durumu sağlayamaz.

  20. #40

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Herşey tamam da...

    ABS de titreme olduğunu söylüyorlar.
    Acaba onun muhabbeti nedir?

    Bir arkadaş ; ABS'li motorun ; fren yaptığı zaman kolda ve motorda titreme yaptığını söylemişti. Peki yüksek hızda daha çok titreme yapacağını iddia etti...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler