Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ybr 125 'e modifiye yapanlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Eylül 2006
    selam
    yamaha ybr 125 ' e ( 2005-2006 model) modifiye yapan arkadaşlar var mı?
    neler yaptınız?

    cevaplarınızı bekliyorum

    saygılarımla


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    javacı_ayşe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Motosikleti
    jawa ceylan
    mrb ben yapan birini gördüm motoru değiştirmiş 150 lik motor takmış adamla fazla konuşmaya fırsatım olmadı ve sadece konuşulanlara kulak misafiri oldum adam göstergenin sonunu gördüğünü söylüyordu
    Ben günahlarına emanet edilmiş bir mermi çekirdeğiyim

  3. #3

    Üyelik
    07 Eylül 2006
    merhaba
    teknik konuda sorunum var
    modifiyeden sonra düzgün çalışmıyor
    modifiye yapan arkadaşlar lütfen yardım

  4. #4

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Lifan Glint 100
    motor modifiyesimi yoksa dış görünüm modifiyesimi?
    ön-arka dişlileriyle oynama orjinali kalsın.
    debriyaj balataası yaylarının altına pul koy.motor daha atak olacaktır.

  5. #5

    Üyelik
    07 Eylül 2006
    YBR'de yaptığım değişiklerden sonra motor düzgün çalışmıyor. 7.000 ve üst devirlere 5. viteste kesiklik yapıyor. stop etmiş gibi oluyor. tahminim hava yetmiyor

    Yaptığım değişiklikler :
    1: Yeni gömlek yapıldı piston 58x54 mm oldu
    2: Silindir kapak portları genişletildi
    3. Yeni sübaplar takıldı contaları yenilendi
    4. Grank, balancer ve üst eksantrik rulmanları yüksek devirlere dayanıklı olarak yenilendi
    5. Debriyaj işlem gördü kaydırma olayı en aza indirildi
    6. Özel debriyaj balataları takıldı
    7.Hava filtre kutusu emişleri genişletildi (ancak üst devirde yetmiyor)
    8. Özel tanklı karbüratör takıldı. (Orjinali 22mm takılan 27 mm )
    9. Manifolda işlem yapıldı.

  6. #6

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Lifan Glint 100
    üst kafa contası kaç mm?

  7. #7

    Üyelik
    07 Eylül 2006
    Alıntı sonix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üst kafa contası kaç mm?
    üst kapak contası standart
    onu yenisiyle değiştirdik

  8. #8

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Lifan Glint 100
    biz bir arkadaşa yaptığdı.piston orjinalden 3 mm daha büyük.debriyaj balataların altına pul konuldu+sübab ayarı+ üst kafa taşlama+
    tork olarak güzel ama hızkonusunda herhangi bir değişiklik olmadı

  9. #9

    Üyelik
    07 Eylül 2006
    benim motorun orjinalinden 4 mm daha büyük
    debriyaj yayları sert yarış tipleriyle değiştirdim
    Debriyaj baskı işlem gördü
    Debriyaj da ayrıca pul var
    Hız olarak dişlileri değiştirmeden sonuç elde etmek zaten olmaz
    Önemli olan önce gücü arttırmak randıman almak ki ondan sonra dişli olayı olabilir motor tekerleği çeviremedikten sonra dişlinin anlamı yok

    Torka gelince motosikletin kullanım konforu çok arttı. Önemli olan da bu motoru keyifle kullanıyorsun dimdik yokuşlarda bile YBR ile vites büyüterek çıkıyorsun

    Arkadaşınız hava sorununu nasıl çözdü ? Bunu çözemedim

    Saygılarımla

  10. #10

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Lifan Glint 100
    çözemedik çünkü üst kafa contası kalın.değiştirilmeyi bekliyor :D

  11. #11

    Üyelik
    07 Eylül 2006
    Üst kafa contası kalındır çünkü piston üst tepe noktasında sübaplara değiyordur. Kurtarmak için mecburen contayı kalınlaştırmışlardır

    Buda motorda sıkıştırma oranını dolayısıyla gücü düşürür. Güç düşüklüğünden dolayı da yaptığı işlemin hiçbir önemi kalmaz

  12. #12

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Lifan Glint 100
    yok sübab ayarı yaptırırken tamirciye vermiştik.o arada işimiz yoğun olduğundan contayıda değiştirilsin dedik.kalın takmışlar.ve eskisinden daha az güçlü olarak bize geldi.boş anımızda orjinal contayı kendimiz takacağız.

    sanada kolay gelsin

  13. #13
    meko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2006
    bende ybr125 var nasıl modifiye yapabilirim dişliyi küçültiyim yoksa motorda yapmiyimdi üstündemi yapayım yardımcı olurmusunuz bu hızdan daha fazla yapabilirmiyim resme bvakın

  14. #14
    babaeskili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2006
    Şehir
    Kırklareli/Babaeski
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2008 Gri
    zaxxaz,yaptığın tüm bu değişikler sana kaça mal oldu?Gerçekten merak ettim;belki alınca ben de biraz değişiklik yaparım.

  15. #15
    BOZOK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2005
    arkadaşlar herkese kolay gelsin.
    eksozdaki katalitik konvartörü çıkartırsanız nasıl olur acaba
    bildiğim kadarıyla modifiye olacak araçlara ilk başta bu işlem yapılıyor...
    kolay gelsin ..........saygılarımla
    [B]"TÜRK DEMEK TÜRKÇE DEMEKTİR.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE" Mustafa Kemal ATATÜRK[/B]

  16. #16

    Üyelik
    02 Eylül 2008

    pelen iskenderun

    hatay iskenderun yarş işiyle uraşan varsa buyursun motorumuz honda cgl

  17. #17
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    Alıntı BOZOK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar herkese kolay gelsin.
    eksozdaki katalitik konvartörü çıkartırsanız nasıl olur acaba
    bildiğim kadarıyla modifiye olacak araçlara ilk başta bu işlem yapılıyor...
    kolay gelsin ..........saygılarımla
    subaplara zarar verir nolacak
    Orgazma Dudak Büktürür

  18. #18
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Alıntı polenısk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hatay iskenderun yarş işiyle uraşan varsa buyursun motorumuz honda cgl
    2 mesajınada varım gel sen gel
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  19. #19

    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Zanndersem ybr 125 de katalitik kovektör yok.Konvektör katalitik eksoz gazlarında iyon dönüştürücü elemanlar kullanılan sistem..geri dönüşüm var.karterden üflenen kaçak gazları karbüratör agzına veriyor.Hatta filtre arkasına üflenen karter gazından dolayı yaglanma oluyor ve temizlenmezse uzun kmler filtreyi yaglayıp tıkıyor.iki filtre dgişikliginden sonra filtre arkası haznenin silinmesini tavsiye ederim.Diger borularda zannedersen karburatör ve motor arasındakihortumla başlayıp,motor üst kafasında sagdaki metal boru ile sistem tamamlanıp(şu modifiyelerde tapa konulan delik)basınca baglı olarak yanmadaki verimi artırmak için ateşlemeye avans veriyor.Ani gazlı kalkışlarda bazılarımız eksozda patlama sesi duyarya(bende oluyor bazen) avans yüzündan zannedersem.Bu sistemin çalışmadıgından değilde bizim acelemize sistemin ayak uydurmakta geciktiginden.Bunları ben uydurdum ama tahmini ki bu konuda kimse de bir açıklama yapmadı zannedersem.Bu sistemin bir benzeri modenasta bile vardı aslında yanlış hatırlamıyorsam.son merak ettigimde karbüratöre giren iki kablo.(belkide en basit oılanı ama)Yanlışım varsa affola tamamen teori.Hatta ilk fırsatta daha derin incelemek için biraz kaurcalıycam.İnşallah bozmam.Kolay gelsin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler