Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

iridium buji

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Ağustos 2021
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    suzuki gsx-r 250
    değerli arkadaşlar,suzuki gsx 250r motosikletim için yakıt ve performansa biraz katkısı olması amacıyla iridium buji satın almak istiyorum fakat marka ve uyumlu buji vs. hakkında bilgiye ulaşamadım,konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşların yardımını rica ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390

  3. #3

    Üyelik
    26 Ağustos 2021
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    suzuki gsx-r 250
    teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:51 ----------

    ngk dışında aynı seri numarasına sahip daha ucuz oem iridyum bujiler var,bunlar güvenilip alınır mı?

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    bence ngk alın, iridium bujinin en önemli özelliği üzün ömürlü olmasıdır, yakıta ve performansa etkisi olmaz. normal buji 10000 km değişiyorsa iridium bujiler en az 40000 km kullanılır.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Champion buji var

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Ülkemizde Ngk.nın sahtesine ulaşmak gerçeğine ulaşmaktan daha kolay. Sahtesi daha yaygın aman dikkat.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülkemizde Ngk.nın sahtesine ulaşmak gerçeğine ulaşmaktan daha kolay. Sahtesi daha yaygın aman dikkat.
    Ngk Türkiye distribütörü Maslak 'da FCS Otomotiv , ben hep onlardan alıyorum normalde parakende satışları yok ama depoya gelene satış yapıyorlar , en son Piaggio Medley in iridyum bujisini aldım , iki sene önce yetkili servisde 170 tl iken FCS den 80 tl ye , parası bir yana %100 orijinal buji aldığını bilmek güzel oluyor....konu sahibine , standart bobinleri yüksek akımlılarla değişmedikçe iridyum bujinin performansa etkisi olmaz ama min. 50.000 km ömrü olur..
    espresso, Cyan ve Motoseverrr bunu beğendiler.

  8. #8
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ngk Türkiye distribütörü Maslak 'da FCS Otomotiv , ben hep onlardan alıyorum normalde parakende satışları yok ama depoya gelene satış yapıyorlar , en son Piaggio Medley in iridyum bujisini aldım , iki sene önce yetkili servisde 170 tl iken FCS den 80 tl ye , parası bir yana %100 orijinal buji aldığını bilmek güzel oluyor....konu sahibine , standart bobinleri yüksek akımlılarla değişmedikçe iridyum bujinin performansa etkisi olmaz ama min. 50.000 km ömrü olur..
    Forumun gözünü seveyim, senin gibi eski üyelerden feyz alınacak çok konu var.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    400 cc ve altındaki motorlarda iridyum bujilerden mucizeler bekleyenler yanılıyorlar. Motorunuzun kitapçığında belirtilen bujiyi kullanmanız her zaman daha kararlı performans sağlar. Tüm mekanik ve elektronik üreticileri ürünlerini optimal değere göre ayarlarlar. Örneğin 249CC bir motor 260CC performansla çalıştırılabilir (override) fakat AR-GE de en kararlı ve sorunsuz çalışma gözetilerek ayarlanır. Bunu bir motorun tapa gaz gidebilmesine göre değerlendiriniz, evet motor 1 dakika tapagaz yapabilir ama 2 saat boyunca bu şekilde kullanılırsa motoru elinize alırsınız.
    Yani upgrade edeceğim derken parça ömürlerini kısaltıp ciddi sorunlara yol açabilirsiniz.
    DickName bunu beğendi.

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı yamtareroglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    400 cc ve altındaki motorlarda iridyum bujilerden mucizeler bekleyenler yanılıyorlar. Motorunuzun kitapçığında belirtilen bujiyi kullanmanız her zaman daha kararlı performans sağlar. Tüm mekanik ve elektronik üreticileri ürünlerini optimal değere göre ayarlarlar. Örneğin 249CC bir motor 260CC performansla çalıştırılabilir (override) fakat AR-GE de en kararlı ve sorunsuz çalışma gözetilerek ayarlanır. Bunu bir motorun tapa gaz gidebilmesine göre değerlendiriniz, evet motor 1 dakika tapagaz yapabilir ama 2 saat boyunca bu şekilde kullanılırsa motoru elinize alırsınız.
    Yani upgrade edeceğim derken parça ömürlerini kısaltıp ciddi sorunlara yol açabilirsiniz.
    Üstad belirttiğin konuda haklısın lakin iridyum buji özelinde ekleme yapmak isterim , standart buji ile donatılmış bir motora rahatlıkla iridyum takılabilir , motora bir zarar getirmez zaten bir çok üreticinin kataloglarinda da standart buji muadili iridyum belirtilmiştir , iridyum bujinin direnci normal bujiden düşük olduğu için bobinlerede faydalıdır..
    fazil bunu beğendi.

  11. #11
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Eskiden iridium buji olayına fena takmıştım. İllaki netten araştırıp orjinal buji hangi koda denk geliyor araştırır ve gerekirse Aliexpress, Ebay dan getirtip takardım. Sonuç ne olurdu? Tamamen plasebo...🤣...Arkadaşların dediklerine aynen katılıyorum, iridium yapı itibarıyla uzun ömürlü ama ne büyük cc ( 1200 cc V4 e bile taktım) ne küçük performans farketmiyor. Yani belki (belkide psikolojik sadece) daha rahat çalışma, sesin daha tok çıkması vs hissi veriyor ama o kadar. Düşününce zaten atıyorum bujiye verilen 100 tl ile güçte %1 lik fark yaratabiliyorsa iridium , firmalar fabrikada koyar, atla deve bir rakam değil.
    Ateşlemede kıvılcım kalitesi önemli malum, belli bir şiddetin üstünde çakması gerekiyor ki bunu bobin hazırlıyor, 5000-10000 volt filan dı sanırım yükselttiği. Buji bu değeri yakalayınca zaten gerekli kıvılcımı patlatıyor layıkiyle. Üste 20.000 volt yapsan da 100.000 volt yapsanda bir fark olmayacakken iridium un bu işte etkisinin olması beklenemez.
    yamtareroglu bunu beğendi.

  12. #12
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı burak arslan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değerli arkadaşlar,suzuki gsx 250r motosikletim için yakıt ve performansa biraz katkısı olması amacıyla iridium buji satın almak istiyorum fakat marka ve uyumlu buji vs. hakkında bilgiye ulaşamadım,konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşların yardımını rica ediyorum.

    Alıntı burak arslan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ngk dışında aynı seri numarasına sahip daha ucuz oem iridyum bujiler var,bunlar güvenilip alınır mı?

    Para çok gibi yapıp sonrasında başka ucuz marka iridyumlara yönelmek

    Yapmayın. Gerek yok. Aşağılamaya falan çalışmıyorum. Olay performans alınma olsa pahalısının vardır bir hikmeti der takılır. Ancak 250 cc motosiklet ile 140 yerine 142 yapmaya çalışmak gereksizlikten öteye gidemez. Gereklilik olsa fabrika koyardı değil mi?

    Yumuyum buji araştırmak yerine mesela "ülen fabrika neden iridyum koymadı acaba" şeklinde bir araştırmaya girişsek hem sonucuna ve sebebine ulaşırız hem de bedavadan motosiklet çalışma prensipleri hakkında bilgi sahibi olmuş oluruz.

    Kitapçık ne diyorsa o. Ötesi kandırmaca.

    İmza: Kötü polis.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ngk Türkiye distribütörü Maslak 'da FCS Otomotiv , ben hep onlardan alıyorum normalde parakende satışları yok ama depoya gelene satış yapıyorlar , en son Piaggio Medley in iridyum bujisini aldım , iki sene önce yetkili servisde 170 tl iken FCS den 80 tl ye , parası bir yana %100 orijinal buji aldığını bilmek güzel oluyor....konu sahibine , standart bobinleri yüksek akımlılarla değişmedikçe iridyum bujinin performansa etkisi olmaz ama min. 50.000 km ömrü olur..
    Ekran görüntüsü aldım buji ihtiyacı olursa diye. Gerçi ben iridyumları takalı 5 bin bile olmadı ama. Eyvallah reis.

  14. #14
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    iki motorumda da iridium buji kullanıyorum. Asıl amaç uzun ömürlü olmasıydı ki bence işe yarıyor. Performansa pek bir faydasi yok gibi.
    250cc'lik motorda kullanilan ngk stok bujiyi cok sık degistirmek gerekiyordu,iridium taktıktan sonra 5-6 senedir aynı bujiyle sorunsuz gidiyor. Bir daha normal buji kullanacagimi sanmiyorum.

    Asil soru su, iridium bujilerde tirnak araliklari ayarlaniyor mu, ben ayarlamadan takmistim da, sanirim ayarlaniyormus...
    ERROR88 bunu beğendi.

  15. #15
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Ayarlanmaz, direk takılır.
    ERROR88 bunu beğendi.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....Asıl soru şu, iridium bujilerde tırnak aralıkları ayarlanıyor mu, ben ayarlamadan takmıştım da, sanırım ayarlanıyormuş...
    Iridium bujilerin elektrotları iğne gibi sivridir , ayar yapılacaksa tırnakla elektrot arasına sentili sokarken hassas davranmak gerek , bujiler ayarlı gelsede düşme , darbe gibi ihtimallere karşı tırnak aralığını kontrol etmekte fayda var , standart bujiler 0,7 mm civarı bir aralıkla üretilirken irudyum 1 mm civarıdır..
    fazil bunu beğendi.

  17. #17
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    100,000 km gıdıyor orjınal iridyum buji nette çoğu bilindik firma orjinalini satıyor yorumlara bakarak alabılırsınız km bittikten sonra atıyorsun herşeye el sürülmez ayar yapılmaz ayar yerı de yoktur bujıde zaten km gelınce değişirsin sentil ile sibop ayarı yapılır

  18. #18
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Ben yabancı forumlarda ayarlandığına dair yazılar okudum.
    Bir de zamanla tırnak aralıklarının arttığından bahsediliyor.
    20.000km kullanıldıktan sonra tırnak acikliklari degistigi icin vibrasyonlucalismaya neden oluyormus. (Daha fazla bilgi asagidaki linkte)

    Bir de video var, nasıl ayarlandığıyla ilgili:

    https://www.youtube.com/watch?v=lk70oyUEftY


    https://www.600riders.com/threads/ir...forever.57046/

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yabancı forumlarda ayarlandığına dair yazılar okudum.
    Bir de zamanla tırnak aralıklarının arttığından bahsediliyor.
    20.000km kullanıldıktan sonra tırnak acikliklari degistigi icin vibrasyonlucalismaya neden oluyormus. (Daha fazla bilgi asagidaki linkte)

    Bir de video var, nasıl ayarlandığıyla ilgili:

    https://www.youtube.com/watch?v=lk70oyUEftY


    https://www.600riders.com/threads/ir...forever.57046/
    ayarlanır hocam standart buji nasıl ayarlanıyorsa aynı şekilde iridyumda , platinumda olsa ayar vardır , yazdığın gibi belli bir km sonra tırnak aralığı artar buda ateşlemenin gecikmesine sebep olur , özellikle yağ yakan motorların bujisini 10.000 km de bir söküp tırnak etrafındaki kalıntıları temizlemek çok faydalıdır , sağlam durumda bir motorda da 20-25bin km de söküp tırnak aralığını tekrar düzenlemek yakıt tüketimine ve performansa direkt fayda sağlar..

  20. #20
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yabancı forumlarda ayarlandığına dair yazılar okudum.
    Bir de zamanla tırnak aralıklarının arttığından bahsediliyor.
    20.000km kullanıldıktan sonra tırnak acikliklari degistigi icin vibrasyonlucalismaya neden oluyormus. (Daha fazla bilgi asagidaki linkte)

    Bir de video var, nasıl ayarlandığıyla ilgili:

    https://www.youtube.com/watch?v=lk70oyUEftY


    https://www.600riders.com/threads/ir...forever.57046/
    endenozya taiwan brezilya videoları olabılır düşük seviyedeki ülkeler Kilometre gecınde değişim şarttır tüm dünyada bu şekılde.
    www.erkakurye.com


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)