Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Birkaç gün yatan motorun zor marş alması - Akü sorunu değil

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Aralık 2022
    Arkadaşlar motosikilet 3 günden fazla çalışmadığında marşa bastığımda defalarca zorlamam gerekiyor. Gün arttıkça marşa basma sayım da artıyor çalıştırmak için. Akü yeni, 50 defa da bassam sorun çıkmıyor. En son çalışmadan önce bir iki marşta tek tük öksürük sesi gibi başlayacak olup duruyor. En sonunda çalıştığında tam gaz yüklenmem gerekiyor bir süre. Havanın sıcak - soğuk olması da farketmiyor. Sorun ne olabilir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Motor nedir ? su soğutmalı ise silindire sızdırıyor olabilir , ıslanan buji defalarca marş sonucu ancak kuruyup ateşleme yapabilir..

  3. #3
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Enjeksiyonlu ise yapmamalı. Başlayacak gibi olup başlamaması sonradan çalışabilmesi ateşlemede sorun olmadığını gösteriyor gibi ama yinede bujiye bakmakta fayda var. Jikle (karbüratörlü diye tahminen) çalışıyor mu? Karışım zengin olabilir, egsozu koklayın aşırı benzin kokuyorsa boğuluyordur, ya da bujiyi söküp ıslaklığına bakın. Fakirse çok kuru ve biraz yanık gibi görünür, zenginse çok ıslaktır, elinize bulaşır. Havalar soğuk, az gaz açarak çalıştırmalı biliyorsunuz, çok açıyorsanız bujinin yakabileceğinden fazlası gittiği için ateşleyemiyordur.
    Ayrıca bujiyi sökmeden kapağını söküp (mutlaka kauçuk eldivenle) bloğa yaklaştırınca çıt çıt diye atlayan güzel kıvılcım görmelisiniz. Bir ihtimal bobin arızalı ise kıvılcım zayıf olur.
    Tüm bu alternatifler akü yeni dediğiniz için, yoksa ilk beklenti direk aküdür.
    İterek çalıştırmayı deneyin (motor küçükse tabi) rahatça alıyorsa akü ya da baglantısı sorunludur.

    Enjeksiyonluysa sensörden oluyor genelde. Enjektörler çok kolay bozulmaz. İlaveten yakın zamanda antifriz vs eklendiyse blok içinde onunda sensörü var, 100/100 antifriz koyunca calışmaz bazı motorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

    Arkadaşın dediği seçenek biraz daha kötü bir senaryo ama evet, yanma odasına contadan su sızıyorsa sorun biraz daha büyük. Biriken suyu attıktan sonra çalışıyor olabilir, onu da egsozdan anlarsınız; biraz çalıştırıp ısıtın motoru, egsozdan soğukken olduğu gibi buhar atmaya devam ediyorsa conta su kaçırıyor (blokta-kapakta sıkıntı yoksa) demektir.
    freasy bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Kaliteli bi akü almadıysanız yeni aldığınız da gayet bitik olabilir. Özellikle hazır kurulumu yapılmış şekilde aldıysanız.

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    merhaba motosiklet ile ilgili daha çok bilgi vermelisiniz eğer karbratörlü modelse aklımda bir kaç sebep var. subap ayarı veya karbratörün hava alması gibi bir sorun olabilir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)