Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Cbr 650f yağ tavsiyesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı VeliTrknn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbr 650f motorumun yağ degisimini yapacagim. Kitapciginda 10w30 kullaniyor am servisle konustum 10w40 kullaniyorlar. Ben motul 7100 10w30 aldim hangisini kullanmak daha dogru?
    Arkadasim bu ikilemi ozellikle biz honda kullanicilari daha cok yasiyoruz.avrupa abd deki adamlar da bu soruyu soruyor ha,bize ozel degil yani.

    daha once de 10/30 mu 10/40 mi diye konu acmistim,buradaki genel gorus iki yag arasinda farkin cok onemli olmadigi,antalya gibi yerde 10/40 in daha iyi koruma saglayabilecegi soylendi.

    Guvendigim isim Nikifurie de yerinde olsam 10/30 kullanirim dedigi icin artik 10/30 a dondum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------

    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar cok konusulup da, kafamdaki hicbir soru isaretinin kaybolmadigi tek konu bu yag konusu.

    Honda Anes motora bakima gittigimde ozellikle 10w30 yag konmasini istedim. Kitapcik oyle diyor cunku.

    Servis 10w40 i tavsiye ediyoruz dedi. 10w30 da vites gecislerinin cok sertlestigi geri donusleri aliyoruz dedi. Bende tamam dedim. o zaman 10w40 olsun.

    En son bakima Sirinevlerde Teknik motora gittim. (Anes motor fren hidroligi degisimi icin 4 saat iscilik yaziyor cunku

    Ordaki usta da geleneksel sicak hava soguk hava muahbbetinden 10w40 koyalim diye siddetle tavsi etti.

    Adam yan liftte africa twini cirilciplak soymus calisiyordu. AT ile boylesine samimi bir munasebet yasayan ustaya guvenmekten baska carem yoktu. Ver dedim coskuyu 10w40 istiyorum.

    Bu kadar adamin 10w40 ta diretmesinin bir dayanagi vardir diye dusunuyorum artik. Ama yinede soyle bilimsel bir aciklama getirecek bir babayigit ciksa da aydinlansak.

    saygilar
    Ahafa hapi yuttun hacir,10w40 motorun butun damarlarini tikar cok kalin :p


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F


    Neden bu kadar ısrar ediyorsunuz hiç anlam veremiyorum.Ayrıca devirli 4 silindir makine kullanıyorsunuz.Trafikte dur kalk gaz açma trafik yoğunluğu ve havadaki nem vs vs...Ayrıca öyle ince yağlarla buunduğunuz yerin ikmine uygun yağ kullanmazsanız motorunuzun aşınması yavaşta olsa artacaktır...

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/h9kln64.jpg

    Neden bu kadar ısrar ediyorsunuz hiç anlam veremiyorum.Ayrıca devirli 4 silindir makine kullanıyorsunuz.Trafikte dur kalk gaz açma trafik yoğunluğu ve havadaki nem vs vs...Ayrıca öyle ince yağlarla buunduğunuz yerin ikmine uygun yağ kullanmazsanız motorunuzun aşınması yavaşta olsa artacaktır...
    Bu grafik yanıltıcı bence. Çünkü yağ seçimi sadece sıcaklığa bağlı değil benim bildiğim. Üretim toleransları ve motor dizaynına göre farklı motorlar farklı kalınlıklarda yağlar istiyorlar.

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/h9kln64.jpg

    Neden bu kadar ısrar ediyorsunuz hiç anlam veremiyorum.Ayrıca devirli 4 silindir makine kullanıyorsunuz.Trafikte dur kalk gaz açma trafik yoğunluğu ve havadaki nem vs vs...Ayrıca öyle ince yağlarla buunduğunuz yerin ikmine uygun yağ kullanmazsanız motorunuzun aşınması yavaşta olsa artacaktır...
    Toyota corolla kirapciginda sunu diyor,bulabiliyorsan 0w16 kullan,bulanazsan 0w20 kullanabilirsin ama sonraki sefer 0w16 kullan.
    Hic sicaklik isini karistirmamislar.

    Demek ki,bu isler motor dizaynina bakiyor.
    espresso bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Yeni nesil çoğu araç iklimden bağımsız 0w20, 5w20, 5w30 yağ kullanıyor. Üretici iklim şartlarına göre motor yağı seçin diye belirtmediği sürece (örnek Yamaha) kitapçıkta belirtilen viskozitenin dışına çıkmayın.

  6. #26
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    iklim şartları diyorsunuz da sanki hepimiz aynı yıl içinde hem kuzey kutbu yakınlarında ya da sibiyada sürüp sonra hemen hoop afrika çöllerinde sürüyoruz.
    İstanbul ile adana arası olsu olsun 15 derece falan farketsin. yaz kış farkı da çok sayılmaz bütün ülkede. Motorun çalışma sıcaklıklarına göre zaten iklim farkları çok az kalıyor, eee biz de zaten dünyada ortalama iklimde bir ülkedeyiz, bu yüzden kitapçıkta ne yazıyorsa o.
    Cyan ve bassturbin bunu beğendiler.

  7. #27
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iklim şartları diyorsunuz da sanki hepimiz aynı yıl içinde hem kuzey kutbu yakınlarında ya da sibiyada sürüp sonra hemen hoop afrika çöllerinde sürüyoruz.
    İstanbul ile adana arası olsu olsun 15 derece falan farketsin. yaz kış farkı da çok sayılmaz bütün ülkede. Motorun çalışma sıcaklıklarına göre zaten iklim farkları çok az kalıyor, eee biz de zaten dünyada ortalama iklimde bir ülkedeyiz, bu yüzden kitapçıkta ne yazıyorsa o.
    Adamlar fabrikada onlarca teste sokarak en iyi yağlamayı bu viskozitedeki yağ yapar diye tavsiyede bulunuyorlar ama bizimkiler daha tork anahtarı kullanmayan servisin lafına göre hareket ediyorlar. Adam elindeki 10w40 ı çakma derdinde. 650f'ler yağlama konusunda nazik bloklara sahip kalın yağ 1 ve 2. yataklara tam ulaşamıyor o yüzden yurtdışı forumlarında da neredeyse herkes 10w30 kullanıp öneriyor.
    DickName, espresso ve Cyan bunu beğendiler.

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamlar fabrikada onlarca teste sokarak en iyi yağlamayı bu viskozitedeki yağ yapar diye tavsiyede bulunuyorlar ama bizimkiler daha tork anahtarı kullanmayan servisin lafına göre hareket ediyorlar. Adam elindeki 10w40 ı çakma derdinde. 650f'ler yağlama konusunda nazik bloklara sahip kalın yağ 1 ve 2. yataklara tam ulaşamıyor o yüzden yurtdışı forumlarında da neredeyse herkes 10w30 kullanıp öneriyor.
    Ohh be 10/30 yag kullanarak motorun omrune omur kattim,dogru karar vrdigim icin kendimi kutluyorum.

    @mr.wind,

    gecmis olsun dostum,adam elindeki 10w40 yagi iste boyle pazarliyorr sdadsfafs
    Ama sanlisin ki motorun honda,cok bi zarar veremez makineye ;)
    Mr.wind bunu beğendi.

  9. #29
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    dün afrika nın yağ değişimini yaptırdım 10/40 koyduk ustaya aynen bu konuyu sordum kitapta 10/30 yazıyor bizim memlekette honda servisi bile neden 10/40 koyuyor dedim
    bak dedi 10/30 dediğin yağ piyasa da az ve pahalı + türkiye iklimi için en uygun yağ bu numara dedi
    bakın arkadaşlar bu yağı ben alıp gittim ha usta dese ki bu yağ olmaz dese inanın gider onun dediğini alırım para o kadar mühin değil geçen yıl man filtre almıştım orj honda al veya hiflo al dedi bu yıl hiflo alıp gittim tmm dedi
    dedim ki ben her yağ değişiminde filtre değiştiririm buna gerek var mı çünkü bazı kullanıcılar 2 yağ değişiminde 1 filtre değiştirir senin yaptığın iyi her yağ değişiminde de filtre değiştirmek motosikletin içine eski yağdan karıştırmıyorsun
    2017 model motosikleti daha doğrusu 150 tl için afrika twin i riske sokmam usta ne derse onu alır takarım
    misal k60 scoot(üzerindeki lastikler) için şu motosiklete yazık ediyorsun dedi şu motosiklete azcık daha yol odaklı lastik tak şu motosikletin keyfi 5 le çarpar dedi
    usta nın ne dediği de önemli 10/30 olsa koysak belki daha iyi olur ama 10/40 servisler bile tavsiye ediyor bizde koyuyoruz
    bassturbin bunu beğendi.

  10. #30
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamlar fabrikada onlarca teste sokarak en iyi yağlamayı bu viskozitedeki yağ yapar diye tavsiyede bulunuyorlar ama bizimkiler daha tork anahtarı kullanmayan servisin lafına göre hareket ediyorlar. Adam elindeki 10w40 ı çakma derdinde. 650f'ler yağlama konusunda nazik bloklara sahip kalın yağ 1 ve 2. yataklara tam ulaşamıyor o yüzden yurtdışı forumlarında da neredeyse herkes 10w30 kullanıp öneriyor.
    Honda o motoru piyasadan geri çağırsın kaldırsın üretimini durdursunlar, birinci ikinci yatağa yağ gitmiyorsa yağ asimoyu geliştirmeye yönelsinler bence...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  11. #31

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ohh be 10/30 yag kullanarak motorun omrune omur kattim,dogru karar vrdigim icin kendimi kutluyorum.

    @mr.wind,

    gecmis olsun dostum,adam elindeki 10w40 yagi iste boyle pazarliyorr sdadsfafs
    Ama sanlisin ki motorun honda,cok bi zarar veremez makineye ;)
    Ahah Ustun honda teknolojisine guveniyorum birsey olmaz

  12. #32

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu grafik yanıltıcı bence. Çünkü yağ seçimi sadece sıcaklığa bağlı değil benim bildiğim. Üretim toleransları ve motor dizaynına göre farklı motorlar farklı kalınlıklarda yağlar istiyorlar.
    Yanıltıcıdan ziyade bu sadece bir kolaylaştırıcı tercüme, bu sıcaklıkta bu yağ kullanılır diye bir genelleme yok. SAE sınıflandırmalarının dış ortam sıcaklığıyla bir alakası yok aslında, o da bir etken elbette. Ama motoru tasarlayan adam çalışma sıcaklığında 40 yağ istiyorum derse kafamıza göre hava sıcak diye 50 yağ kullanmaya da karar verdirmemeli. Hoş kullanılsa da ölüm kalım mı olur o da ayrı mesele.


    Honda'nın 10W-30 yağ önermesine rağmen 10W-40 yağ konur mu? Konur tabi.
    Fabrika kitapçıkta yazdı diye "dünyanın her yerinde bu motoru deniyorlar buna karar veriyorlar" falan diye düşünmeyin. Kimsenin bişey denediği yok Honda'nın 10W-40'tan 10W-30'a geçmesinin nedeninin emisyon ve tüketim rakamları olduğuna yemin edebilirim ama ispat edemem.
    bassturbin bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanıltıcıdan ziyade bu sadece bir kolaylaştırıcı tercüme, bu sıcaklıkta bu yağ kullanılır diye bir genelleme yok. SAE sınıflandırmalarının dış ortam sıcaklığıyla bir alakası yok aslında, o da bir etken elbette. Ama motoru tasarlayan adam çalışma sıcaklığında 40 yağ istiyorum derse kafamıza göre hava sıcak diye 50 yağ kullanmaya da karar verdirmemeli. Hoş kullanılsa da ölüm kalım mı olur o da ayrı mesele.


    Honda'nın 10W-30 yağ önermesine rağmen 10W-40 yağ konur mu? Konur tabi.
    Fabrika kitapçıkta yazdı diye "dünyanın her yerinde bu motoru deniyorlar buna karar veriyorlar" falan diye düşünmeyin. Kimsenin bişey denediği yok Honda'nın 10W-40'tan 10W-30'a geçmesinin nedeninin emisyon ve tüketim rakamları olduğuna yemin edebilirim ama ispat edemem.
    Evet su soğutmalı bir motorda çok ekstremler konuşulmadıkça dış ortam sıcaklığının çok fazla etkisi olmaz. (Soğutma sisteminin tasarlandığı kapasiteyi aşan dış ortam sıcaklıkları ve kullanım şekilleri bu hükmün dışında kalır tabi ki...) Bence de 10W-30 daha az güç kaybına yönelik bir seçim. Bununla birlikte Honda'nın 2013 ve sonrası tüm 500cc ve üstü modelleri 10W-30 kullanıyor gibi duruyor. Euro 3 normlarının bu kadar ağır olduğunu zannetmem...
    espresso bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet su soğutmalı bir motorda çok ekstremler konuşulmadıkça dış ortam sıcaklığının çok fazla etkisi olmaz. (Soğutma sisteminin tasarlandığı kapasiteyi aşan dış ortam sıcaklıkları ve kullanım şekilleri bu hükmün dışında kalır tabi ki...) Bence de 10W-30 daha az güç kaybına yönelik bir seçim. Bununla birlikte Honda'nın 2013 ve sonrası tüm 500cc ve üstü modelleri 10W-30 kullanıyor gibi duruyor. Euro 3 normlarının bu kadar ağır olduğunu zannetmem...
    Emisyon değilse de tüketim birincil öncelikleridir.
    10W-30 kullanınca bir şey olur da demiyorum tabii ki, fabrika bunu söylüyorsa kullanılır. Ama farklı viskozitede seçince de Dünya yerinden oynamaz. Oynamaz diyorum ama kafaya göre farklı koymanın veya yağları sınıflandırmakla pek alakası olmayan sıcaklıkt tablosuna bakıp kafaya göre seçmenin de çok anlamı yok.

    Çok dipsiz kuyu ya. Şimdi Honda'nın resmi açıklamasına biri bişey demiş mi falan diye baktım biraz bunu yazarken, arada biri 5W-30 kullanayım mı demiş 10W-30 yerine, adam da cevaplayıcı güya sitesine gelen soru, 10W-30 daha kalın bir yağ demiş..
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  15. #35
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda o motoru piyasadan geri çağırsın kaldırsın üretimini durdursunlar, birinci ikinci yatağa yağ gitmiyorsa yağ asimoyu geliştirmeye yönelsinler bence...
    Tamam söylerim.

  16. #36
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Klavuzunda 10w30 kullanılmasını söylemiş,fakat Türkçeye çevirirsek şu açıklamayı anlamak gerekir;

    Pro Honda GN4 4 zamanlı
    Petrol (ABD ve Kanada) veya
    Honda 4 zamanlı yağ veya
    eşdeğer motosiklet yağı.

    Aşağıdaki çizelgede gösterilen diğer viskoziteler,
    cihazınızdaki ortalama sıcaklık
    sürme alanı belirtilen aralıkta.
    (çizelge yukarıda paylaştığım gibi ortam sıcaklığına göre yağ kalınlıkları çizelgesi)
    Bu zamana kadar tüm japon veya diğer motorların klavuzlarında böyledir 10w40 vs vs tavsiye edilir bulunduğunuz yere göre de yağ kalınlığı belirlenir.%80 10w40 tavsiye edilir.

    İsteyen istediği yağı kullanır hatta beni kalkışta kimse geçmesin derseniz 0w 30 yağda kullanabilirsiniz drag motorlarında kullanılan ivmesi çok harikadır deneyin siz bile şaşırırsınız fakat uzun vadede motorunuz aşınacaktır...

  17. #37
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda'nın 10W-40'tan 10W-30'a geçmesinin nedeninin emisyon ve tüketim rakamları olduğuna yemin edebilirim ama ispat edemem.
    Zannetmiyorum. 2002 CB900F Hornet'in de manuelinde 10W30 yazıyordu, ki hiç bir güncel emisyonun ekipmanına sahip olmayan bir model.

  18. #38

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zannetmiyorum. 2002 CB900F Hornet'in de manuelinde 10W30 yazıyordu, ki hiç bir güncel emisyonun ekipmanına sahip olmayan bir model.
    Bunu yeni emisyonlara yormaya gerek yok ya, ben öyle düşünerek söylemiştim ama eskiden beri daha düşük tüketim ve daha temiz motor amacıyla 10W-30 öneriyor olmalarına da engel yok. Yeterli dayanıklılığı sağlayıp toleransları da ona göre üretip 30 ile devam edin devam eder demişlerdir.

    @bassturbin
    0W-30 ile 10W-30 arasında bir performans değişimi olmaz ki. Çalışma viskoziteleri aynı. 10W-40 ile kıyaslıyorsan başka konu tabi ben 10W 30'a göre söyledim.


    ***

    Bir de kitapçık konusunda, eskiden çok başka bilgiler olurdu git gide azalıyor bunlar.
    Şİmdi hasmet yazında Hornet'e bir bakayım dedim, motor toplandıysa koyulacak yağı ayrı şekilde eblirtmişler, yağ değişimini ayrı belirtmişler. Eskiden yağ kontrol çubuğunda max-min çizgileri arası kaç ml'dir yayınlayan firma, şimdi yeni kitapçıklarında yağ değişmeyi bile göstermiyor, servise götür diyor. (Bu ikinci dediğim Honda için değil)
    bassturbin bunu beğendi.

  19. #39
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu yeni emisyonlara yormaya gerek yok ya, ben öyle düşünerek söylemiştim ama eskiden beri daha düşük tüketim ve daha temiz motor amacıyla 10W-30 öneriyor olmalarına da engel yok. Yeterli dayanıklılığı sağlayıp toleransları da ona göre üretip 30 ile devam edin devam eder demişlerdir.

    @bassturbin
    0W-30 ile 10W-30 arasında bir performans değişimi olmaz ki. Çalışma viskoziteleri aynı. 10W-40 ile kıyaslıyorsan başka konu tabi ben 10W 30'a göre söyledim.


    ***

    Bir de kitapçık konusunda, eskiden çok başka bilgiler olurdu git gide azalıyor bunlar.
    Şİmdi hasmet yazında Hornet'e bir bakayım dedim, motor toplandıysa koyulacak yağı ayrı şekilde eblirtmişler, yağ değişimini ayrı belirtmişler. Eskiden yağ kontrol çubuğunda max-min çizgileri arası kaç ml'dir yayınlayan firma, şimdi yeni kitapçıklarında yağ değişmeyi bile göstermiyor, servise götür diyor. (Bu ikinci dediğim Honda için değil)
    İvmelenme hızlanma farkı var olur oluyor.Kalın yağda parçalar yavaş ince yağda hızlı hareket eder tabiki bu cüzzidir.

    Tamam alın karışmıyorum 10w30 koy al al kalmadık sizin 10w30 yağınıza
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  20. #40

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Yağın performansa etkisi olmaz demiyorum, artırıyorum beti, ben 300V koyduğum zaman motorun daha rahat devirlendiğini hissedebiliyorum mesela. Buna itirazım yok. AMa 0W-30 ile 10W-30'un çalışma viskoziteleri aynı, bunu söylemek istiyorum. 0W-30 soğukta biraz daha iyi yağlama yapar o kadar, ısınınca aynılar.

    Ben ne koyucam benlik durum yok =)
    Araba 5W-40, RS 10W-50, Vespa 5W-40. Allahın gundi vespası neyine onun 40 yağ yahu :D
    bassturbin bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)