Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kışa girerken soğutma sıvısı değişimi sonrası kaçak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Ağustos 2022
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Wr 125 R (küçük canavar)
    Merhabalar iyi forumlar,

    Başlıkta belirttiğim üzere wr 125 motorumda kış için eski soğutma sıvısını boşaltıp yarı yarıya antifriz su karışımı koydu ustamız. Sonuç olarak su kaçakları başladı. Konu ile alakalı internette pek çözüm bulamadım. motor bloğundan ve hortumlardan kaçak var. Hortumlar sorun değil ancak motoru kullandıktan sonra ertesi gün kontrol ettiğimde motor üst kapak contasının etrafı nemli gözüküyor. Yağda köpüklenme yok şu an. Egzostan da beyaz duman atmıyor. Usta şimdilik kontrol ederek kullan, birkaç güne kaçaklar kesilebilir. Kesilmezse sıkıntı büyük dedi.

    Kaçaklar kesilmezse en az zararla nasıl tamir ettirebilirim? Bu şekilde kullanmak doğru mu? tamir durumunda sadece contalar mı değişiyor? Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı aliozturk36 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar iyi forumlar,

    Başlıkta belirttiğim üzere wr 125 motorumda kış için eski soğutma sıvısını boşaltıp yarı yarıya antifriz su karışımı koydu ustamız. Sonuç olarak su kaçakları başladı. Konu ile alakalı internette pek çözüm bulamadım. motor bloğundan ve hortumlardan kaçak var. Hortumlar sorun değil ancak motoru kullandıktan sonra ertesi gün kontrol ettiğimde motor üst kapak contasının etrafı nemli gözüküyor. Yağda köpüklenme yok şu an. Egzostan da beyaz duman atmıyor. Usta şimdilik kontrol ederek kullan, birkaç güne kaçaklar kesilebilir. Kesilmezse sıkıntı büyük dedi.

    Kaçaklar kesilmezse en az zararla nasıl tamir ettirebilirim? Bu şekilde kullanmak doğru mu? tamir durumunda sadece contalar mı değişiyor? Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
    Sıvıyı fazla koysa tahliyeden gider fazlası. Sistemi kezzapla mı duruladı ustan ne yaptı?
    Keşke kendin değiştirseydin suyu şimdi kafanda bin tane düşünce oluşur. Radyatörün kapağını aç motoru 5 10 dakika çalıştır hava kaldıysa gider.
    Havadan değilse geçmiş olsun.

  3. #3

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    İşte bu gibi sebeplerle ne ustalar soğutma sıvısı, fren hidroliği veya şanzıman yağını(otomabillerde) değiştiriyorlar ne de kullanıcılar bunu istiyor. Usta, değiştirme sırasında dolumda, sıkmada hata yaptığı için gelen adama "bu sıvılar ömürlüktür değiştirmeye gerek yoktur" diyor. Oysa başına iş almak istemiyor. Şimdi sen herkesin yapması gerektiği gibi o ustanın başına ekşiyeceksin, adam yeniden antifriz su koyacak, onun parasını alamayacak bir sürü iş.

    Ben bu tip işlemlerde genelde sirkülasyonun çok olduğu yerleri tercih ediyorum. Veya yetkili servisleri. Daha önceden bu işlemi çok defa yapmış, başı ağrımamış usta bulmak lazım.

    Senin ilk etapta yapman gereken hortum bağlantı noktalarını ve kapağı kaçaklara karşı kontrol etmek. Eksiltme varsa mutlaka kaçak da vardır. Tüm bağlantı noktalarını temizle-kurula. Motoru çalıştırım 3-5 km gezin. Sonra durup 3000-5000 devirde gazı sabitleyip durduğun yerde fan açmasını sağla. Sonra gazı bırakıp motorun her tarafını incele. KAçak olacaktır mutlakaç Veya kapaktan buharlaşma vardır. Usta kapak contasını falan düşürmüş-takmamış olabilir.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  4. #4
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Arabalarda genelde inorganik antifriz varsa onun yerine organik konulduğunda ya da yalnızca su olan motora antifiriz konulduğunda kaçaklar oluşur. Uygun olan ürün kullanmamış olabilir mi
    fazil bunu beğendi.
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  5. #5

    Üyelik
    11 Ağustos 2022
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Wr 125 R (küçük canavar)
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıvıyı fazla koysa tahliyeden gider fazlası. Sistemi kezzapla mı duruladı ustan ne yaptı?
    Keşke kendin değiştirseydin suyu şimdi kafanda bin tane düşünce oluşur. Radyatörün kapağını aç motoru 5 10 dakika çalıştır hava kaldıysa gider.
    Havadan değilse geçmiş olsun.
    umarım öyledir. Hala bir çözüm önerisine denk gelemedik sanırım gittiği kadar böyle kullanıp sonra motor yaptıracağız başımıza iş aldık.

    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte bu gibi sebeplerle ne ustalar soğutma sıvısı, fren hidroliği veya şanzıman yağını(otomabillerde) değiştiriyorlar ne de kullanıcılar bunu istiyor. Usta, değiştirme sırasında dolumda, sıkmada hata yaptığı için gelen adama "bu sıvılar ömürlüktür değiştirmeye gerek yoktur" diyor. Oysa başına iş almak istemiyor. Şimdi sen herkesin yapması gerektiği gibi o ustanın başına ekşiyeceksin, adam yeniden antifriz su koyacak, onun parasını alamayacak bir sürü iş.

    Ben bu tip işlemlerde genelde sirkülasyonun çok olduğu yerleri tercih ediyorum. Veya yetkili servisleri. Daha önceden bu işlemi çok defa yapmış, başı ağrımamış usta bulmak lazım.

    Senin ilk etapta yapman gereken hortum bağlantı noktalarını ve kapağı kaçaklara karşı kontrol etmek. Eksiltme varsa mutlaka kaçak da vardır. Tüm bağlantı noktalarını temizle-kurula. Motoru çalıştırım 3-5 km gezin. Sonra durup 3000-5000 devirde gazı sabitleyip durduğun yerde fan açmasını sağla. Sonra gazı bırakıp motorun her tarafını incele. KAçak olacaktır mutlakaç Veya kapaktan buharlaşma vardır. Usta kapak contasını falan düşürmüş-takmamış olabilir.
    Hocam yorumun için teşekkürler yarın tekrar bakacağım.

    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arabalarda genelde inorganik antifriz varsa onun yerine organik konulduğunda ya da yalnızca su olan motora antifiriz konulduğunda kaçaklar oluşur. Uygun olan ürün kullanmamış olabilir mi
    Hocam motorun içindeki mavi renkli antifirizden koymuş usta. rahmetli barkın bayoğlu derdi antifiriz su karışımı da olsa sistemde su kaldığından korozyona sebep olur diye. büyük ihtimalle önceki sahibi uzun yıllar değiştirmemiş sıvıları belki de antifiriz özelliğini kaybetmiş. Biz yeni antifiriz koyunca korozyonu felan patlattı muhtemelen

  6. #6
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Daha önce de yazılmış, eğer antifriz boşaltılıp sadece su konursa ve bir süre sonra tekrar antifrizli su konursa radyatörden sızıntı oluyor. Yıllar önce 98 model Opel Astra'da başıma gelmişti. Yani radyatöre hiçbir zaman sadece su koymamak lazımmış sanırım. Hep yarı yarıya koymalı demek ki.

  7. #7

    Üyelik
    11 Ağustos 2022
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Wr 125 R (küçük canavar)
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte bu gibi sebeplerle ne ustalar soğutma sıvısı, fren hidroliği veya şanzıman yağını(otomabillerde) değiştiriyorlar ne de kullanıcılar bunu istiyor. Usta, değiştirme sırasında dolumda, sıkmada hata yaptığı için gelen adama "bu sıvılar ömürlüktür değiştirmeye gerek yoktur" diyor. Oysa başına iş almak istemiyor. Şimdi sen herkesin yapması gerektiği gibi o ustanın başına ekşiyeceksin, adam yeniden antifriz su koyacak, onun parasını alamayacak bir sürü iş.

    Ben bu tip işlemlerde genelde sirkülasyonun çok olduğu yerleri tercih ediyorum. Veya yetkili servisleri. Daha önceden bu işlemi çok defa yapmış, başı ağrımamış usta bulmak lazım.

    Senin ilk etapta yapman gereken hortum bağlantı noktalarını ve kapağı kaçaklara karşı kontrol etmek. Eksiltme varsa mutlaka kaçak da vardır. Tüm bağlantı noktalarını temizle-kurula. Motoru çalıştırım 3-5 km gezin. Sonra durup 3000-5000 devirde gazı sabitleyip durduğun yerde fan açmasını sağla. Sonra gazı bırakıp motorun her tarafını incele. KAçak olacaktır mutlakaç Veya kapaktan buharlaşma vardır. Usta kapak contasını falan düşürmüş-takmamış olabilir.
    Hocam dediğin gibi motoru çalıştırdım fan açtı epey bi inceledim rolantide gaz verdim. herhangi bir kaçak yok şu an. Ertesi gün baktığımda sağında solunda akan sıvı yoktu. Sanırım kaçak kesildi inşallah öyle olmuştur. Hortum kelepçelerini sıkmıştık.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler