Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yağ için alternatif bir çözüm

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Motor yağlarının sadece 10w40/20w50 ve sentetik/yarısentetik olmalarına bakarak bu iş olmaz. Motorunuzun, motosiklet ise hangi API ve JASO, otomobil ise hangi API ve ACEA değerlerine uygun olduğuna bakıp bunlara göre ilgili yağları seçmeniz yararınızadır. Ha, "yağ-yağdır, koy gitsin" mantığı acil durumlar/kısa mesafeler için -sorun çıkma riskini de göze alarak-kurtarıcı olabilir. Ancak motorunuz için gerekli özellikleri taşımayan yağları uzun süreli kullanımlar için tavsiye etmek /kullanmak mantıklı gelmiyor bana.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Mutlaka yazan olmuştur ama mineral ise olmaz, yarı sentetik olması lazım minimum özellikleri. ayrıca motorunu yeni nesil ve tam sentetik istiyor ise yine olmaz.

  3. #23

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Keşke 150TL olsa..
    https://shoptr.motul.com/300v-4t-fac...ine-10w50.html

    Bu arada daha önce de konusu geçmişti, ucuza bişey kullanıp başa iş alma konusundaki duruşum baya katıdır.
    Lakin Rotella T6'in motosiklette kullanılması böyle bir şey değil. Adamlarda mala erişim ucuz parça bol şu bu falan değil, adamlarda en çok işçilik pahalı ve her ABD'li motosiklet sürücüsü kendi garanjında motor toplamıyor.
    Rotella T6 zaten JASO/MA seritifkasına sahip bir yağ.

    Lakin bu dediğim 2016'ya kadar olan hikayeydi, çoğu Amerikan forumunda bulduğumuz mesajlar da 90'ların motorları 2000'lerin postları şeklinde.
    2016'da katalitik konvertörlü motorlarda kullanılamayacak şekilde güncelleme olduğu yazıyor sağda solda. Sonrasında da T6'da bir güncelleme daha ile yine gerekli sertifikasyonlara ulaştığı yazıyor. Araştırmak lazım, dizel kamyon yağı genelde motosiklet şanzımanları için uygundur ama.

    Ek1a: Şimdi bunu yazdıktan sonra Shell'in ABD sitesine baktım, Rotella T4-T5-T6 hiçbirinde JASO MA sertifikası yok. Fosfor içeriğinde bir değişiklik yapılmış falan deniyor ama bu gibi bilgilerin de 100% doğrusunu bulmak mümkün değil.

    2: Bu adam da 2018'de çekmiş T4'te JASO MA var diyor.
    http://moto2n.com/braap/2018/03/29/m...-rotella-t4t6/

    Ek3:
    Shell'in sitesinde yazmıyormuş nedense. Hem ikinci maddedeki makalede linkler arasında Rotella için wiki makalesi var, orada T6 ve T4 için JASO MA olduğunu söylüyor. Bir de Amazon2da T6 satılıyor fotoğrafını buldum, şişede de JASO MA sertifkası var.

    Son olarak, kullanılır bişey olmaz.
    Ben kullandım mı motorumda? Hayır. Bunda kullanır mıyım? Hayır. Eski motorumda deneyebilirdim aslında, şimdi öyle bir motor alsam denerim.
    maktama ve fazil bunu beğendiler.

  4. #24
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Teşekkürler bilgi ve araştırma için, faydalı bilgiler...
    killingroad bunu beğendi.

  5. #25
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    birde arkadaş benzinli motora koyulan yağ değilde neden dizel motora koyulan bakıyoruz
    benzinli motor için üretilmiş yağ uygn numralarda ise ben koyarım ama rotella koymam afrika twin dizel değil ki

  6. #26
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Abiler peki motosiklet için üretilmiş bir yağı arabaya koysak ne olur? Örnek vericek olursam en bilinen Motul 7100 10w40 yağı 10w40 istiyen bir benzinli araca koysak sonuç ne olur? Trollükten ziyade merakımdan soruyorum.

  7. #27

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    amerigalılara bakmayın, o harleylerin çoğunda motor ile şanzıman ayrı yağlanıyor. veya kuru kavrama kullanılıyor. büyük yanılırsınız. diğer konu ise yine amerigan motorları yüksek devir çeviren motorlar değil. 9-16 bin arası devir çeviren bizim japon ve avrupalı motorlarımız üzülürler, incinirler. yapmayın.
    espresso bunu beğendi.
    Helal Haram ver ALLAHIM,
    Menzilciler yer ALLAHIM...

  8. #28

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde arkadaş benzinli motora koyulan yağ değilde neden dizel motora koyulan bakıyoruz
    benzinli motor için üretilmiş yağ uygn numralarda ise ben koyarım ama rotella koymam afrika twin dizel değil ki
    Benzinli motor yağlarında farklı friction modifier'lar kullanılıyor ve bunlar bizim şanzımanlar için hayırlı arkadaşlar değiller, debriyaj kaçar gider.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abiler peki motosiklet için üretilmiş bir yağı arabaya koysak ne olur? Örnek vericek olursam en bilinen Motul 7100 10w40 yağı 10w40 istiyen bir benzinli araca koysak sonuç ne olur? Trollükten ziyade merakımdan soruyorum.
    Valla düşünmek lazım. Motosikletin şanzıman ihtiyacı dışında bir fark gözetmiyor olduğunu tahmin ediyorum, buradan yola çıkınca eğer motosiklet şanzımanı için kullanılan katkılardan bir zarar gelmezse ki arabada da benzer prensipte çalışan bir yeri yağlıyor, problem olmaması lazım.
    Gavur ne demiş diye baktım da, aman kullanma heğğ dışında bir makale bulamadım. Yakıt verimliliği ve performans düşer demişler, burası kesin bence de. Bir de şanzımana zarar verir demişler. Arabanın şanzımanı ile motorun içine koyduğum yağın ne alakası var bilemedim ama.

  9. #29

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı panic adak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amerigalılara bakmayın, o harleylerin çoğunda motor ile şanzıman ayrı yağlanıyor. veya kuru kavrama kullanılıyor. büyük yanılırsınız. diğer konu ise yine amerigan motorları yüksek devir çeviren motorlar değil. 9-16 bin arası devir çeviren bizim japon ve avrupalı motorlarımız üzülürler, incinirler. yapmayın.
    Çok da büyük yanılmazlar. Çünkü ne bu bahsedilen yağı kullananların hepsi kuru kavrama motorlar kullanıyor, ne de amerikalıların hepsi harley kullanıyor. Zira verilen bilgileri ve linkleri okuyunca dediğiniz gibi olmadığı görülüyor. :D
    JASO= Japanese Automotive Standards Organization (Japon Otomotiv Standartları Organizasyonu )

    ----------
    Alıntı:
    Dört zamanlı benzinli motorlar için JASO T904 standardı kullanılır ve özellikle motosiklet motorlarıyla ilgilidir. JASO T904-MA ve MA2 standartları, ıslak kavrama kullanımı için onaylanmış yağları, daha yüksek sürtünme performansı sağlayan MA2 yağlayıcıları ayırmak üzere tasarlanmıştır. JASO T904-MB standardı, yaş debriyajı için uygun olmayan yağları ifade eder ve bu nedenle sürekli değişken transmisyonlu scooterlarda kullanılır. JASO MB yağlarına sürtünme modifikatörlerinin eklenmesi, bu uygulamalarda daha fazla yakıt ekonomisine katkıda bulunabilir.
    --------------
    Yağda JASO MA sertifikası var ise bu sertifikayı isteyen motorlarda kullanılabilirler demek oluyor. Ha, tamamen aynı gereklilikleri sağlayan farklı marka yağların bile hiç kullanılmamış halinin soğukta-sıcakta ve kullanılmış halinin soğukta-sıcakta davranışları/korumaları aynı olmuyor. Bunun için yağa verilen para da, alınan risk de kişiye göre değişiyor.
    fazil ve killingroad bunu beğendiler.

  10. #30
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Shell Rotella T6 tam sentetik dizel kamyon yağını Yamaha Fz6 motosiklet forumundan öğrendim. Amerikalı dostlarımız bunu on yıldır Fz6 motorlarında kullanıyor. Fz6 16.000 devir/dakika çevirebilen 98 beygirlik 600cc motora sahip.

    Onun icin yazdim, biraz araştırmaya devam edersek yağ işini yarı fiyatına halledebiliriz gibi geliyor. Yoksa Motul'dan kazık yemeye devam ayrıca bir de sahte yag alma ihtimali var.

    İlgilenenler icin forum sayfasi:

    https://www.600riders.com/threads/ro...uestion.28248/

  11. #31
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzinli motor yağlarında farklı friction modifier'lar kullanılıyor ve bunlar bizim şanzımanlar için hayırlı arkadaşlar değiller, debriyaj kaçar gider.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------



    Valla düşünmek lazım. Motosikletin şanzıman ihtiyacı dışında bir fark gözetmiyor olduğunu tahmin ediyorum, buradan yola çıkınca eğer motosiklet şanzımanı için kullanılan katkılardan bir zarar gelmezse ki arabada da benzer prensipte çalışan bir yeri yağlıyor, problem olmaması lazım.
    Gavur ne demiş diye baktım da, aman kullanma heğğ dışında bir makale bulamadım. Yakıt verimliliği ve performans düşer demişler, burası kesin bence de. Bir de şanzımana zarar verir demişler. Arabanın şanzımanı ile motorun içine koyduğum yağın ne alakası var bilemedim ama.
    Bence şanzıman otomatikse evet xarar verebilir sebebi ise kötü motor performansı ve araçtaki vitesin kararsızlığı olur kararsızlıkda zarar vericektir diye düşünüyorum ama şanzıman manuelse sorun olacağını düşünmüyorum.

  12. #32

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM 390 ADV//CRF RALLY // CBR 500R // Pulsar 200NS
    Ucuz yağ alternatifi olarak lubex bakabilirsin. 2 farklı motorumda da kullandım bir problem yaşamadım gayet de güzel. fabrikasına mail atıp kalite belgelerini vs istedim ilgilendiler gönderdiler hatta test sonuçlarını falan da atmışlardı öyle aldım güzeldi de. düşünülebilir diye yazayım dedim. işbirliği reklam falan yok :D
    fazil bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    https://www.castrol.com/en_us/united...motor-oil.html

    Resmî castrol sitesi adamlar motorsiklet yağı ile araba yağı arasındaki farkı çok güzel açıklamış motorsiklete neden motorsiklet yağı arabaya neden araba yağı kullanılması gerektiğini adamlar yazmış ..

    Artık şu bilgisi olmayıp biliyormuş gibi çok bilmiş yazan arkadaşlar umarım susar yukarda dünyanın en büyük yağ üreticisinin yazısı makalesi kendi resmî sitesinden yazıyor İngilizceniz yoksa çeviri ile okursunuz ..

    Az ve öz diyorki motorsiklet hacmi daha düşük basınç devirlenme ani ısınmalar daha yüksek ve motorun yağ kapasitesi arabaya göre daha az dır
    Az yağ ile yüksek basınç yüksek ısıyla arabaya oranla çok daha fazla yağın yüksek ısılarla yağlamaya maruz kaldığı haliyle motorsiklet ile araba nın yağ muhteviyat içeriğinin farklı olduğunu söylüyor ..

    the oil is working harder and faster than a passenger car oil. This could cause the oil to break down faster and lead to engine issues if the right oil is not used.

    Bu kısmı bile yeterli anlatmaya sonra motor kitlendimi yatak sardımı neden oldu diye özellikle araba yağı kullanan arkadaşlar düşünür belki..
    Barisozde bunu beğendi.

  14. #34
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    aynı malı daha pahalıya satma şansı varken niye fırsatı kaçırsınlar.Kask 5 senede çöp olur lastik 1 senede toz olur hep aynı muhabbet
    fazil ve bursalıali bunu beğendiler.

  15. #35

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Motosiklette kullanımı uygun olarak belirtilmiş bir yağ için neyin kafası patlatılıyor hala?
    zekeriyaimam bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM 390 ADV//CRF RALLY // CBR 500R // Pulsar 200NS
    He bu arada edirnede bir honda sallıyorum 3000kmde bakıma girerken 100km ötede yunanistanda 6000kmde bakıma giriyor, yağ aynı coğrafya aynı vsvs. amerikada yaşayan arkadaşıma 5000kmde yağ değiştiriyoruz deyince kahkaha atmıştı:D ama logaritmaya katılıyorum ki işim de mekanikle ilgili. araba yağını nasıl koyarım biliyomusun? yeni motor almışımdır ve uzun zamandır bakımsızdır, eve de getirmem lazım başka şehirden sallıyorum max 500 600km hadi 1000 olsun kırmayalım birbirimizi. Motorcular kapalı falan yağı değiştiririm gelirim evde bidaha değiştiririm falan başka türlü konulmaması lazım derim ben. selamlar hayırlı forumlar :D

  17. #37
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Uğraşma 20lt ile

    Bu da tam sentetik

    https://m.n11.com/urun/total-quartz-...iABEgLRvfD_BwE

    Ek bilgi vereyim.

    Bu yaglarda

    MA2 debriyaj tutunma koruyucu bileşen olmayabilir.

    Malum bizim motorlar ıslak karter tum aktarma ayni yağdan besleniyor.

  18. #38

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    adam sana araba yağıda satsa para kazanıyor motorsiklet yağı satsada senden para kazanıyor bu iş için ayrı ayrı mal üretmesine gerek yok adam her şekil para kazanıyor senden
    1 lt castrol power motorsiklet yağı 110 tl
    1 lt castrol araba yağı edge magnetec 120tl falan fiyat aralığı hemen hemen aynı yani motordan çok para kazandığı arabadan az para kazandığı yok firmaların ..

    Adamların motorsklete özel yağ üretmesine gerek yok üretiyorsa var demek bildikleri yazmışlar zaten resmî sitelerinde farkları ..
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)