Dünyanın en garip arızası
-
Merhabalar arkadaşlar Honda Cbr125 2015 motorumda belirgin performans düşüklüğü bulunmakta şöyle anlatıyım;
motorsiklet 1 2 ve 3. Viteslerde son devirlere kadar rahat çıkıyor ve hızlanması iyi fakat 4 5 6.viteslerde motorsiklet 8 bin deviri geçmiyor sanki limitör gibi üstüne çıkmıyor ve haliyle motor gitmiyor yakıt sarfiyatıda biraz arttı normalde fan açmayan motor fan açıyor artık
motor 90 km/h nin üstüne çıkmıyor normalde 140 145 görüyordum
Değiştirdigim parçalar : Buji,Hava filtresi , Zincir dişli seti ,
Büyük ihtimalle motor açılması lazım eğerki motor açılırsa ne gibi bir sıkıntıyla karşılaşırım veyahut motor açtırmadan önce bakmam gereken başka bir şey var mıdır.
Reklamlar
-
Yağı kontrol ettin mi eksiltme var mı ?
-
Akü, akü kutup başı bağlantıları, ateşleme hattı kontrolü...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------
Benzeri başıma geldi. 80 km/h hıza kadar herşey olağan.
80 den sonra 90 a çok yavaş çıkmaya başladı. 90 dan sonra 100 e ıkına sıkına güç bela çıkıyordu.
Akü negatif kutup başı, farkedilmeyecek derecede çok az bir miktar gevşekti.
Sıktım. Motor eski haline geldi...
-
Ateşlemenin tüm parçalarını kontrol edin bundan ayrı olarak egzozunun içi dağılıp tıkanmış olabilir buda hararet artışı ve çekiş düşüklüğüne sebebiyet verir.
-
Debriyaj balatasi bitik ve kaçiriyor olabilir.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Debriyaj balatasi bitik ve kaçiriyor olabilir.
Levend, "8000 deviri geçemiyor" demiş.
Bu durumda sanki sorun debriyajla ilgili değil gibi.
-
ufoz adlı üyeden alıntı
Levend, "8000 deviri geçemiyor" demiş.
Bu durumda sanki sorun debriyajla ilgili değil gibi.
Abi,arkadaş 4-5-6 viteslerden bahsetmiş,
Motor 125cc oldugu icin yazdim.
Kucuk cc makinalarda,
(Yüksek viteste) duz yolda giderken motor gucu az oldugu icin devirlenmiyor.
Hee,25hp ve uzeri makinalarda bu olay daha belirgin oluyor,
Örnek,
Balatasi biten Mt25 duz yolda 10k rpm de 130 u gecmiyor.
Bunu anlamanin en basit ornegi dik bir rampanin başindan duşuk devirde hizli bir sekilde vites arttirip 4. veya 5.vitesle çikmayi denemek lazim
Motor kendini toparliyorsa balatada sorun yoktur.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Abi,arkadaş 4-5-6 viteslerden bahsetmiş,
Motor 125cc oldugu icin yazdim.
Kucuk cc makinalarda,
(Yüksek viteste) duz yolda giderken motor gucu az oldugu icin devirlenmiyor.
Hee,25hp ve uzeri makinalarda bu olay daha belirgin oluyor,
Örnek,
Balatasi biten Mt25 duz yolda 10k rpm de 130 u gecmiyor.
Bunu anlamanin en basit ornegi dik bir rampanin başindan duşuk devirde hizli bir sekilde vites arttirip 4. veya 5.vitesle çikmayi denemek lazim
Motor kendini toparliyorsa balatada sorun yoktur.
Denesin tabi. Neticede basit kolay bir test ama yinede debriyaj değil gibi.
Anlatılan kadarıyla, benim geçen ay Pamukkale-Afyon arasında yaşadığım soruna benziyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------
levend84 adlı üyeden alıntı
Abi,arkadaş 4-5-6 viteslerden bahsetmiş,
Motor 125cc oldugu icin yazdim.
Kucuk cc makinalarda,
(Yüksek viteste) duz yolda giderken motor gucu az oldugu icin devirlenmiyor.
Hee,25hp ve uzeri makinalarda bu olay daha belirgin oluyor,
Örnek,
Balatasi biten Mt25 duz yolda 10k rpm de 130 u gecmiyor.
Bunu anlamanin en basit ornegi dik bir rampanin başindan duşuk devirde hizli bir sekilde vites arttirip 4. veya 5.vitesle çikmayi denemek lazim
Motor kendini toparliyorsa balatada sorun yoktur.
Denesin tabi. Neticede basit kolay bir test ama yinede debriyaj değil gibi.
Anlatılan kadarıyla, benim geçen ay Pamukkale-Afyon arasında yaşadığım soruna benziyor.
-
ufoz adlı üyeden alıntı
Denesin tabi. Neticede basit kolay bir test ama yinede debriyaj değil gibi.
Anlatılan kadarıyla, benim geçen ay Pamukkale-Afyon arasında yaşadığım soruna benziyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------
Denesin tabi. Neticede basit kolay bir test ama yinede debriyaj değil gibi.
Anlatılan kadarıyla, benim geçen ay Pamukkale-Afyon arasında yaşadığım soruna benziyor.
Kuçuk cc makinalara enjeksiyon ve benzin pompasi koymanin getirdigi sorunlar.
Oksijen sensoru
Map sensoru
Yakit pompasi basinc dusuklugu
Elektronik gaz kalebegi
Aku sorunu kaynakli elektronik arizalar
Ben karaduzen motor seviyorum.
NS200 un ve RTR200 hindistanda ve latin amerikada şu an bile karburatorlu motorlari satiliyor.
Muhtemelen hero xpulse ve 200T nin de karburatorlusu vardir.
-
Yakıt pompası arızalı veya motor kompresörü ölçtürülebilir...
-
Ek olarak arkadaş yukarida yazmiş.
1-2-3 viteslerde son devirlere kadar rahat çikiyor,fakat 4-5-6 viteslerde 8 k rpm i geçmiyor diyor.
Yakit pompasi olsa alt viteslerde de devir sorunu yaşar.
Benim tavsiyem
Sanzimana bakilacak,grup dişlilerine
Motor yağina bakmak(mineral yag veya farkli viskozite bir yag)
Debriyaja bakmak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------
Tekelci16 adlı üyeden alıntı
Merhabalar arkadaşlar Honda Cbr125 2015 motorumda belirgin performans düşüklüğü bulunmakta şöyle anlatıyım;
motorsiklet 1 2 ve 3. Viteslerde son devirlere kadar rahat çıkıyor ve hızlanması iyi fakat 4 5 6.viteslerde motorsiklet 8 bin deviri geçmiyor sanki limitör gibi üstüne çıkmıyor ve haliyle motor gitmiyor yakıt sarfiyatıda biraz arttı normalde fan açmayan motor fan açıyor
Debriyaj sorunlu motorlar.
1-Yakit tuketimi artar
2-hararet yapar
TEKRAR BELIRTIYORUM.
Motor 125cc 13hp
Buyuk cc makinalarda debriyaj bitince yuksek viteslerde de devir artar ama hiz artmaz
Dusuk cc motorlarin zaten torku belli,yuksek viteslerde devirlenip bagirmamasi normal.zaten motor 5.vitesteki devri yakalayamiyor.yakalasa ordada bagiracak ama gitmeyecek.
Bakin yukarida MT25 Ornegi verdim.
Arkadasin yapacagi bir baska yontem.
Yokus aşsagi motoru hizlandirmak,6. viteste devir yukseliyor ve motor yuksek hizlara ulasmiyorsa debriyaj bitik demektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------
ufoz adlı üyeden alıntı
Akü, akü kutup başı bağlantıları, ateşleme hattı kontrolü...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------
Benzeri başıma geldi. 80 km/h hıza kadar herşey olağan.
80 den sonra 90 a çok yavaş çıkmaya başladı. 90 dan sonra 100 e ıkına sıkına güç bela çıkıyordu.
Akü negatif kutup başı, farkedilmeyecek derecede çok az bir miktar gevşekti.
Sıktım. Motor eski haline geldi...
Arkadaş alt viteslerde devir sonuna kadar cikiyor diyor.
Atesleme,ve kutup basiyla.alakasi yok
Olsaydi,her viteste bu sorunu yaşardi.
-
2014 cbr var bende aynı sorun bende baş gösterdikten 2 3 ay sonra motor yaptırmak zorunda kaldım. Sanki motoru biri arkasından tutuyormuş gibi davranıyordu motor.
-
Benim xmax da 120yi geçemiyordum, düz yolda bile devir 6bin'i geçmiyor gibiydi, yokuş çıkarken düşük hızda hızlanmasında falan sorun yoktu ama düz yolda eskiden rahat 140'a çıkarken devir de 7500'ü görürken tuhaf gelmişti. Sonra bir usta uzun süre yatmış motorda benzin yüzünden olabilir dedi, würth marka yakıt sistemi temizleyici benzin katkısından bir depoya 2 kapak şeklinde iki depo kullandım normale döndü.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Benim xmax da 120yi geçemiyordum, düz yolda bile devir 6bin'i geçmiyor gibiydi, yokuş çıkarken düşük hızda hızlanmasında falan sorun yoktu ama düz yolda eskiden rahat 140'a çıkarken devir de 7500'ü görürken tuhaf gelmişti. Sonra bir usta uzun süre yatmış motorda benzin yüzünden olabilir dedi, würth marka yakıt sistemi temizleyici benzin katkısından bir depoya 2 kapak şeklinde iki depo kullandım normale döndü.
Abi arkadasin motorunun calişma ve performans yonunden bir arizasi yok.
Ariza,şanziman ve debriyaj grubunda.
3.viteste köpek gibi devirlenen makinanin 4-5-6 viteslerde kösülmesi hadisesi var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------
##Bu durumu defalarca editlememdeki maksat,insanlari yanliş yerlerde ariza aramaya yönlendirmemek##
-
yorumlar için teşekkürler debriyaj balatamı en yakın zamanda değiştiricem o sırada usta bi baksın şanzımana , debriyaj tasına vs.vs.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:38 ----------
yağda bir eksilme yok motor mavi duman atmıyor yani yağ yakmıyor hocam
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:39 ----------
Arkadaşlar daha iyi anlamanız için videosunu çektim youtubeye yükledim VİDEO : https://youtube.com/shorts/1CfJ_aFlYHw?feature=share
-
Tekelci16 adlı üyeden alıntı
yorumlar için teşekkürler debriyaj balatamı en yakın zamanda değiştiricem o sırada usta bi baksın şanzımana , debriyaj tasına vs.vs.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:38 ----------
yağda bir eksilme yok motor mavi duman atmıyor yani yağ yakmıyor hocam
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:39 ----------
Arkadaşlar daha iyi anlamanız için videosunu çektim youtubeye yükledim VİDEO : https://youtube.com/shorts/1CfJ_aFlYHw?feature=share
Bu motosiklette debriyaj sorunu değilde yskıt hattı problemleri var gibi gözüküyor, daha öncesinde hiç benzin filtresini değiştinizmi? Onun haricinde dediğim gibi egzozda bir tıkanıklık vb. bir durum varmı?
-
bu modellerde benzin filtresi yok maalesef , egzozum farkı bir egzoz aldıgımda değişikti orjinali duruyor çok sesli degildi bende değiştirmedim onada bi baktırayım
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------
birde ben bursadayım da güzel bir usta var mı bildiginiz servise götürünce her şeyi değiştiriyor şakkadanak
-
Tekelci16 adlı üyeden alıntı
bu modellerde benzin filtresi yok maalesef , egzozum farkı bir egzoz aldıgımda değişikti orjinali duruyor çok sesli degildi bende değiştirmedim onada bi baktırayım
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------
birde ben bursadayım da güzel bir usta var mı bildiginiz servise götürünce her şeyi değiştiriyor şakkadanak
Erol usta var Yamaha Start kapanınca kendine yer açtı isterseniz bilgilerini atabilirim.
-
Debriyaj sorunu olsaydı 4,5,6. Viteslerdede yüksek devir çevirmesi gerekirdi ve motorun yüksek devire oranla daha yavaş gitmesi gerekirdi. Değişen dişli setin eski Oranlardami bir değişiklik yok demi ,buji orjinalmi , eğer bunlarda sıkıntı yok ise ,yağ yakma mevcutmu motorda ? Sürekli fan açıyorsa segmanlar aşınmış ise kompresyon kaçağı olacaktır ve motor yağ yakar .
-
Dünyanın ? Tövbe yarabbim...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)