Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Skuter Varyatör Bagaları yağlanır mı, yağlanmaz mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Varyatör bagalarının yağlanıp yağlanmayacağı konusu tam bir muamma. İki ayrı yetkili servis bile iki ayrı havadan çalıyor. Biri bagaları greslerken diğeri kesinlikle greslenmez diyor.

    Greslenmez diyenlerin gerekçeleri;

    - Eriyip akan gres kayışın yağlanmasına neden olur.
    - Yanan, buharlaşan gres atıkları varyatörün ve bagaların daha fazla yıpranmasına neden olur.

    Greslenir diyenlerin gerekçeleri;

    - Bir kere avuçla gres koyulmaz. Baga ve yuvaları sadece bir film tabakası oluşturacak kadar yağlanır. Kullanılacak gres yüksek ısı dirençli grafitli gres olmalıdır.
    - Greslenen varyatör daha rahat açılır kapanır.

    Benim kanaatime ve kullanım deneyimlerime göre greslenmelidir.

    - Sadece film tabakası oluşturacak şekilde yapılan ve yüksek ısı dayanımlı greste erime kayışa yağ atma olmaz. Deneme amacıyla önerilenden çok fazla(bir avuç) gres kullandığım oldu. Eriyerek kayışı yağlamadı. Üstelik skuter vitesli gibi kalkış yapmaya başladı. Yüksek ısı gresinde buharlaşma ve atık bırakma çok az olacağından parçalara zarar vermez. 3000 km.de bir varyatör temizliği ihmal edilmezse hiç bir sorun yaşanmaz.
    - Daha rahat açılıp kapanan varyatör yakıt ekonomisi sağlar. (Yaptığım gözleme göre yaklaşık %10)
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    17 binde Cygnus L var. 2014 model yaklaşık 3 bin km.dir bizde.

    Kayışını falan değişmedim hiç, hep vitesli kullandım scooterden pek anlamıyorum.
    Neler yapmam gerek?

  3. #3
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Bu aralar benim henüz 9500km'deki xmax'ın varyatöründne şüpheleniyorum. Eskiden boş düz otobanda basınca çok rahat 140'ı görürdüm, 120'ye çıkması da çok çabuk oluyordu, şimdi düz yolda 120yi zor görüyorum ve anca yokuş aşağı falan bir yolsa 130'u belki geçiyor.

    10bin bakımında yetkili serviste bu sorundan bahsedip varyatöre de bakmalarını isteyeceğim. Zaten ağır bakım olacak, 5 yaşını geçtiği için bütün sıvıları değişecek, yapılmışken bu da yapılsın. Kızıltoprak'taki Ersoy Moto yamaha servisine gitme niyetim var yakında olduğu ve dah auzaktaki bir servise gitmek için bu aralar vaktim olmadığı için. Servise ne diyeyim? Yoksa servis işi bilir deyip tamamen onlara mı bırakayım bilemedim.

  4. #4

    Üyelik
    01 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Joymax 250i
    Kesinlikle yağlanmaz. Tecrübe ile sabittir. Bagalar greslenirse düzensiz aşınma olur ve performans kaybı yaşarsınız. Konu ile ilgili fabrika'dan aldığım yanıtta kesinlikle greslenmez yönündeydi. Ayrıntılı bilgi almak istiyorsan youtube ' da Ruhi usta kanalından detaylara bakabilirsiniz.

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Yamaha xmax 250nin ön baga haznesi yağlı.

    Çoğu yağsız.kuru çalışan bir sistem.Dediğiniz gibi çok az zar şeklinde sürülürse o yağda orda kalabilirse minik sürtünmeyi azaltır ama hiçbirişede yaramaz

    Tahminim x max bagalar sessiz çalışsın diye konmuş gibi sanki...
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Parmağımın ucuyla gres yağına dokunup o şekilde yağlıyorum , şimdiye kadar sıkıntı yaşamadım , aslında yağlama kadar varyatörü açıp bagaları olduğu yerde döndürmek daha faydalı , sürekli aynı noktadan çalışan yeri düzleşiyor ve kayış yeterince açmıyor , son hız 10-15 km düşerken tüketimin artmasınada sebep oluyor..
    alp_tunay, AzÇok ve espresso bunu beğendiler.

  7. #7
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    ptfe sprey sıkıyorum. Sonuçta kendisi de o cins bir malzeme.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  8. #8
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Yağlanır..Ama yoğurt gibi sürülmez..
    Öyle her gres de koyulmaz..
    Performans greslerinden biraz bagaların ilk değişiminde koyarsın o kadar..Sonrasında düzenli olarak yağlanmaz..

  9. #9
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    17 binde Cygnus L var. 2014 model yaklaşık 3 bin km.dir bizde.

    Kayışını falan değişmedim hiç, hep vitesli kullandım scooterden pek anlamıyorum.
    Neler yapmam gerek?
    Tecrübeniz olmadığına göre servise gideceksiniz. 10 yıllık skuter kullanıcısı olarak kendim yapmaya çok göz öldürdüm ama bende servise gidiyorum. Çünkü varyatör ve debriyaj somunlarının uygun torkta sıkılması nazik bir konu. Ben 3000 km.de bir temizlik ve bakım yaptırıyorum.



    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu aralar benim henüz 9500km'deki xmax'ın varyatöründne şüpheleniyorum. Eskiden boş düz otobanda basınca çok rahat 140'ı görürdüm, 120'ye çıkması da çok çabuk oluyordu, şimdi düz yolda 120yi zor görüyorum ve anca yokuş aşağı falan bir yolsa 130'u belki geçiyor.

    10bin bakımında yetkili serviste bu sorundan bahsedip varyatöre de bakmalarını isteyeceğim. Zaten ağır bakım olacak, 5 yaşını geçtiği için bütün sıvıları değişecek, yapılmışken bu da yapılsın. Kızıltoprak'taki Ersoy Moto yamaha servisine gitme niyetim var yakında olduğu ve dah auzaktaki bir servise gitmek için bu aralar vaktim olmadığı için. Servise ne diyeyim? Yoksa servis işi bilir deyip tamamen onlara mı bırakayım bilemedim.
    Yamaha Xcity250’de varyatör veya kayışa bakılması gerektiğini bu şekilde anlıyordum. Aynı durum oluyordu. Aslında Burgman’da da aynı durum oluyor. 9500 devirde 140 km/h yaparken şimdi aynı devirde 120 km/h yapıyor. Varyatör bakım ve temizliği düzenli yapılırsa ömrü de o kadar uzun olacaktır. Tek tek yapılan işi yakından izlemek istediğim için yetkili servisleri pek tercih etmiyorum. Yetkili servise gerekli bilgileri vermekte fayda var. Fakat, ben artık gözümle görmek istiyorum. Son varyatör bakımını yaptırırken ustanın elinden varyatörü alıp burç boşluğu olup olmadığını kendim kontrol ettim. Bunu yetkili serviste yapamazsın. Örneğin varyatör burcu vs greslemeleri kendi götürdüğüm 700 dereceye dayanıklı grafitli gres ile yağlamasını sağladım. İşin özü şu; ince ayrıntılara önem veriyorsanız kendiniz yapmadan huzur bulamazsınız.



    Alıntı volkan190 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle yağlanmaz. Tecrübe ile sabittir. Bagalar greslenirse düzensiz aşınma olur ve performans kaybı yaşarsınız. Konu ile ilgili fabrika'dan aldığım yanıtta kesinlikle greslenmez yönündeydi. Ayrıntılı bilgi almak istiyorsan youtube ' da Ruhi usta kanalından detaylara bakabilirsiniz.
    Fikrinize saygı duyarım. Fakat 10 yıldır gresli de kullandım yağsız da. Yakından takip ettim. Vardığım sonuç film tabakası oluşturacak kadar greslenmesi( İpone Grease R 800 derece dayanımlı. Bulamazsanız 700 derece dayanımlı grafitli gresler var. Teflon içeren yüksek ısı gresleri de oluşturduğu teflon tabakası ile hareketi kolaylaştırıp aşınmayı azaltıyor. Hangisini bulursak artık.)
    Ruhi ustayı yakınen takip ediyorum. Videolarında “film tabakası oluşturacak kadar grafitli gres sürüyoruz” dediğini görebilirsin.


    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha xmax 250nin ön baga haznesi yağlı.

    Çoğu yağsız.kuru çalışan bir sistem.Dediğiniz gibi çok az zar şeklinde sürülürse o yağda orda kalabilirse minik sürtünmeyi azaltır ama hiçbirişede yaramaz

    Tahminim x max bagalar sessiz çalışsın diye konmuş gibi sanki...
    Evet doğrudur. Varyatör daha sessiz çalışıyor. 10 yıllık skuter deneyimime göre işe yarıyor.





    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağlanır..Ama yoğurt gibi sürülmez..
    Öyle her gres de koyulmaz..
    Performans greslerinden biraz bagaların ilk değişiminde koyarsın o kadar..Sonrasında düzenli olarak yağlanmaz..
    İstanbul’da yetkili servis yağlanmaz dedi. Israr etmedim. Bildiği gibi yaptı. Yakıt tüketimim aynı şartlarda %10’a yakın arttı. Daha sonra bir ustaya kendi bildiğim gibi yaptırdım. Yakıt tüketimi %10’a yakın düştü. Ben her bakımda ve yeni takıldığında gresleme yaptıracağım. Rastgele gres kullanılmaması için gresi kendim götüreceğim. Şu ana kadar bulamadım. Fakat bulabilirsem 800 dereceye dayanıklı Alüminyum-gümüş içerikli sprey gres(Ipone Grease R) alacağım.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Arkadaşlar varyatörün üzerindeki ısı 150-200 derecedir , yani 800 dereceye dayanıklı gres masrafına girmenize gerek yok , bulabilirseniz kauçuklu gres edinin , viskozitesi inanılmaz yüksektir , elinize bile sürünse kolay kolay çıkmaz..
    AzÇok bunu beğendi.

  11. #11
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Özel bakırlı gresi var o olur ise sürülebilir, aşınmasını geciktiriyor ama toz toplamasına neden oluyor.. bir ara eski aprilia scooterime serviste sürüyorlardı, uzun vadede denemek lazım, ben bir zarar ve faydasını görmedim, şu an ki scooterim kuru, her hangi bir sorun yok.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)