Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Arka amortisör sertleşmesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Eskiden pamuk gibi olan arka amortisöler, şimdi sanki en sert ayarda kullanıyormuşum gibi.. Oysa hep en yumuşak ayarda kullanıyorum.

    4500km'de almıştım motoru, yaylana yaylana kullanıyordum ne güzel 24500km oldu.. Amortisör hala en yumuşak ayarda olmasına rağmen, konfor kalmadı..

    10.000km kadar artçılı kullandım, bunun etkisi olabilir mi?

    Çözümü nedir bu durumun?




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Arka amortisörünüzün ömrü dolmuş olabilir veya lastik basınçlarınız haddinden fazla olabilir başka bir ihtimalde motosiklet artık size konforsuz geliyor olabilir

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka amortisörünüzün ömrü dolmuş olabilir veya lastik basınçlarınız haddinden fazla olabilir başka bir ihtimalde motosiklet artık size konforsuz geliyor olabilir
    Lastiği basınç ölçer ile her hafta kontrol ederim, tam olması gereken değerlerde konforsuz gelme durumu yok hocam, bariz sertleşti ömrü dolmuş mu bilmiyorum ama sanmıyorum..

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Genellikle tersi olur kilometre arttıkça amortisör yayları kısalır yumuşar , içindeki yağda çalıştıkça viskozite kaybeder , hava soğudukça standart lastikler daha çok sertleşir sebep bu olabilir , bu konuda kış için üretilen lastikler yumuşak hamurlu olduğu için hem tutuş hemde konfor açısından daha iyidir..
    Tekpiston bunu beğendi.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genellikle tersi olur kilometre arttıkça amortisör yayları kısalır yumuşar , içindeki yağda çalıştıkça viskozite kaybeder , hava soğudukça standart lastikler daha çok sertleşir sebep bu olabilir , bu konuda kış için üretilen lastikler yumuşak hamurlu olduğu için hem tutuş hemde konfor açısından daha iyidir..
    Geçtiğimiz yaz da aynı şekilde sertti hocam. Lastikler Michelin City Pro yumuşak lastik, yeni takıldı sayılır. Bu amortisör gazlı mı , yağlı mı bilmiyorum.. Dediğiniz gibi yumuşaması gerekirken sertleşti

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçtiğimiz yaz da aynı şekilde sertti hocam. Lastikler Michelin City Pro yumuşak lastik, yeni takıldı sayılır. Bu amortisör gazlı mı , yağlı mı bilmiyorum.. Dediğiniz gibi yumuşaması gerekirken sertleşti
    bütün amortisörlerde yağ vardır , fotografdaki ekstra tüpün içinde gaz var yağ köpürmesin diye basınç uygular..

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçtiğimiz yaz da aynı şekilde sertti hocam. Lastikler Michelin City Pro yumuşak lastik, yeni takıldı sayılır. Bu amortisör gazlı mı , yağlı mı bilmiyorum.. Dediğiniz gibi yumuşaması gerekirken sertleşti
    Fotoğraftaki amortisör ise büyük ihtimal gazlı amortisördür, yenisi ile değiştirin deneme amaçlı olarak ama fiyatlarına baktığımda 1.500+ fiyatlar çıkıyor. Güvendiğiniz bir usta varsa onun gözlemlemesi çok daha iyi olabilir.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bütün amortisörlerde yağ vardır , fotografdaki ekstra tüpün içinde gaz var yağ köpürmesin diye basınç uygular..


    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fotoğraftaki amortisör ise büyük ihtimal gazlı amortisördür, yenisi ile değiştirin deneme amaçlı olarak ama fiyatlarına baktığımda 1.500+ fiyatlar çıkıyor. Güvendiğiniz bir usta varsa onun gözlemlemesi çok daha iyi olabilir.
    Teşekkürler.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Aklima yatan artcili kullandiginiz icin yipranmis olmasi.normalde 60 bin civari gitmesi gerekir.en kolay yontem.ayni model motora binip karsilastirma yapmak gibi geliyor bana

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklima yatan artcili kullandiginiz icin yipranmis olmasi.normalde 60 bin civari gitmesi gerekir.en kolay yontem.ayni model motora binip karsilastirma yapmak gibi geliyor bana
    Bende artçılı kullanım kaynaklı olduğunu düşünüyorum hocam..

  11. #11
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Lastikler eskidikçe sertleşir. Amartisör burçları eskimiş olabilir. Onlarda lastik.

  12. #12

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    rezervuarda gaz yoksa sistem düzgün bir şekilde çalışmaz.Sertleşmeye çok düşük bir ihtimal piston hasarı benzer bir durum neden olabilir.rezervuarda gaz yoksa;(oring hasarı v.b)bu durumda piston akıcı şekilde hareket etmez,takılı kalabilir.Bu sana sertmiş gibi bir hissiyat veriyor olabilir.Sistem içinde hava olması,yağ ve gaz eksikliği,aşınan parçalar farklı sorunlara neden olur.Yedek parçaları bulunabiliyor mu?Komple parçalarına ayırmana gerek yok.Amortisör yayını sökerek piston hareketini kontrol edebilirsin

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rezervuarda gaz yoksa sistem düzgün bir şekilde çalışmaz.Sertleşmeye çok düşük bir ihtimal piston hasarı benzer bir durum neden olabilir.rezervuarda gaz yoksa;(oring hasarı v.b)bu durumda piston akıcı şekilde hareket etmez,takılı kalabilir.Bu sana sertmiş gibi bir hissiyat veriyor olabilir.Sistem içinde hava olması,yağ ve gaz eksikliği,aşınan parçalar farklı sorunlara neden olur.Yedek parçaları bulunabiliyor mu?Komple parçalarına ayırmana gerek yok.Amortisör yayını sökerek piston hareketini kontrol edebilirsin
    Artçılı iken bir kaç kez kaçamadığım çukurlara girdim ve arkası sert vurdu, ama bu durum piston hasarına neden olur mu bilmiyorum. Dediğiniz gibi söküp bakmak lazım ama kapalı bir mekanım yok. Yedek parçaları yok diye biliyorum, servise gitsem direk değişim yoluna giderler.

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Çok pahalı olduğunu zannetmem; bence yenileyin gitsin. Aksi takdirde kaza yaptırma riski var.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok pahalı olduğunu zannetmem; bence yenileyin gitsin. Aksi takdirde kaza yaptırma riski var.
    Tanesi 1.660,00TL 2 tane lazım.. Tamamen ölü değil, en sert ayarda kullanıyormuşum gibi çalışıyor.

  16. #16

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tanesi 1.660,00TL 2 tane lazım.. Tamamen ölü değil, en sert ayarda kullanıyormuşum gibi çalışıyor.
    Maslak'ta Motoface Eyüp Usta'ya sorun, kendi bakmasa bile bakacak bir yer varsa tavsiye eder. 1660₺ bu segment için biraz pahalı tarafta kalıyor gerçekten. (Aslında USD hesabına girince tane 120$, çifti 240$. Benim ön tek taraf ABD fiyatı 350$. Ucuz ama YP bazında ucuz.)
    espresso bunu beğendi.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maslak'ta Motoface Eyüp Usta'ya sorun, kendi bakmasa bile bakacak bir yer varsa tavsiye eder. 1660₺ bu segment için biraz pahalı tarafta kalıyor gerçekten. (Aslında USD hesabına girince tane 120$, çifti 240$. Benim ön tek taraf ABD fiyatı 350$. Ucuz ama YP bazında ucuz.)
    Teşekkür ederim Cyan hocam, arar görüşürüm bi.

  18. #18
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Ben yamaha xcity motorumu amortisör bakımına götürmüştüm. Yağ-keçe değişimi vs bakımı yapılmıştı. Motorda kayda değer hiç bir değişiklik olmamıştı.

  19. #19
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maslak'ta Motoface Eyüp Usta'ya sorun, kendi bakmasa bile bakacak bir yer varsa tavsiye eder. 1660₺ bu segment için biraz pahalı tarafta kalıyor gerçekten. (Aslında USD hesabına girince tane 120$, çifti 240$. Benim ön tek taraf ABD fiyatı 350$. Ucuz ama YP bazında ucuz.)

    Bunu yazmaya gelmiştim. Amortisör konusunda Eyüp Karakaya, Motoface Garaj avrupa seviyesinde profesyonel bir yer. Tavsiye ederim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)