Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yeni Aküyü Şarj Etmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Bir arkadaşım sıfır akü hediye etti, kullanmadan önce şarj edersin dedi.

    Ölçtüğümde değerler bu şekilde;




    Ofiste Regülatör vardı, 14.7V'a ayarladım, yalnız amperi ayarlayamıyorum kendisi ne kadar akım çekerse ona ayarlıyor. Şuan 0.22A(220Mah) akım çekiyor.













    Sağlıklı tam dolu bir akünün 13,8V değer göstermesi gerekiyor diye biliyorum. O değeri görene kadar şarj etmeyi düşünüyorum. Ama Regülatörün verdiği akım çok düşük değil mi? bu şekilde şarj olur mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Hemen şarjdan çıkar akü gayet iyi durumda , o şekilde boşta 14 volta çıkarırsan kaynatabilirsin , zaten çok az amper çekiyor ihtiyacı olsa 5 ampere kadar yükselirdi..

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hemen şarjdan çıkar akü gayet iyi durumda , o şekilde boşta 14 volta çıkarırsan kaynatabilirsin , zaten çok az amper çekiyor ihtiyacı olsa 5 ampere kadar yükselirdi..
    Evet tam olarak bahsettiğiniz şekilde açıklama yapan bir videoya denk geldim. Yani akü doldukça çektiği akım düşüyor Teşekkür ederim hocam, sağ olun


  4. #4

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir arkadaşım sıfır akü hediye etti, kullanmadan önce şarj edersin dedi.

    Ölçtüğümde değerler bu şekilde;

    https://i.hizliresim.com/qcy95zz.jpeg


    Ofiste Regülatör vardı, 14.7V'a ayarladım, yalnız amperi ayarlayamıyorum kendisi ne kadar akım çekerse ona ayarlıyor. Şuan 0.22A(220Mah) akım çekiyor.

    https://i.hizliresim.com/cdnxqfx.jpeg











    Sağlıklı tam dolu bir akünün 13,8V değer göstermesi gerekiyor diye biliyorum. O değeri görene kadar şarj etmeyi düşünüyorum. Ama Regülatörün verdiği akım çok düşük değil mi? bu şekilde şarj olur mu?
    dostum hayirli olsun yeni akun

    saglikli bir akunun duragan voltaj degeri 12.6 olmalidir.

    saglikli akuler 13.8-14.4 volt arasi sarj edilmelidir.

    uzun omurlu olur akun insallah

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum hayirli olsun yeni akun

    saglikli bir akunun duragan voltaj degeri 12.6 olmalidir.

    saglikli akuler 13.8-14.4 volt arasi sarj edilmelidir.

    uzun omurlu olur akun insallah
    Teşekkür ederim dostum sağ olasın

    Kutusunun üstünde 13.8v-15.0v arası şarj edilmelidir demişler, cimrilik olmasın diye 14.7'i verdim

    Abuş markasını ilk defa gördüm, duydum. Yerli bir firmaymış, akülerini 4-5 yıl kullanan varmış vs..

    Motorun üstündeki Exide marka aküye kıyamıyorum aslında, onun daha gideri vardı 6 yıllık olmasına rağmen ama sıkıntı çıkmasın diye değiştim.

    Eski aküyü kullanabilirmiyim bi yerlerde acaba

  6. #6

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim dostum sağ olasın

    Kutusunun üstünde 13.8v-15.0v arası şarj edilmelidir demişler, cimrilik olmasın diye 14.7'i verdim

    Abuş markasını ilk defa gördüm, duydum. Yerli bir firmaymış, akülerini 4-5 yıl kullanan varmış vs..

    Motorun üstündeki Exide marka aküye kıyamıyorum aslında, onun daha gideri vardı 6 yıllık olmasına rağmen ama sıkıntı çıkmasın diye değiştim.

    Eski aküyü kullanabilirmiyim bi yerlerde acaba
    Dostum eski akuyu varsa coluk cocuk akulu arabasina tak sevinsinler

    senin eski akude tahliye vanasi yok deilmi? tahliye vanasi olmayan akulerde, aku kurtarma isleminin cok dikkatli yapilmasi gerek.

    Allah korusun patlar matlar, ölumcul yaralar verebiliyor aku patlamasi.

    ama eski akuyu o elindeki regulator ile 14.4 voltta bi sarj etmeye denemelisin kesinlikle. sarj bitiminden sonra 24 saat bekledikten sonra duragan voltaji 12 volt ve uzeri verir ise, yedek aku olaral evde tutabilirsin.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum eski akuyu varsa coluk cocuk akulu arabasina tak sevinsinler

    senin eski akude tahliye vanasi yok deilmi? tahliye vanasi olmayan akulerde, aku kurtarma isleminin cok dikkatli yapilmasi gerek.

    Allah korusun patlar matlar, ölumcul yaralar verebiliyor aku patlamasi.

    ama eski akuyu o elindeki regulator ile 14.4 voltta bi sarj etmeye denemelisin kesinlikle. sarj bitiminden sonra 24 saat bekledikten sonra duragan voltaji 12 volt ve uzeri verir ise, yedek aku olaral evde tutabilirsin.
    Şarj ettim 12V üzeri değer verdi, yedek olarak kalsın o zaman ihtiyaç sahibi biri olursa ona veririm.
    Mr.wind bunu beğendi.

  8. #8
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Amper değeri önemli akünün ona göre şarj amperi seçilir yada otomatik cihazsa kendi seçer. Fazla amper aküyü çöp yapar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)