Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Tork Anahtarı Yerine...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Titiz motosiklet kullanıcısı iseniz ustaların tork anahtarından bihaber olmalarına uyuz oluyorsunuzdur. Benim gibi bu işten zarar görenler de vardır.

    Ustaların yetersizliğine ekonomik kriz eklenince tamir-bakım işlerine el atmaya karar verdim. Tork anahtarı fiyatlarını görünce şok oldum. Çin malı da olsa şarjlı somun sıkma makinesi baktım. Ya hayvan gibi torklu. Ya da yetersiz torklu. (Bana lazım olan max. 100 nm) Biraz araştırınca bir şeyler çıktı. Bir bakın derim.

    muam, kerimb, spark79 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Güzel çalışma, teşekkürler.

  3. #3
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Tork anahtarı matkaptan pahalı neredeyse. Apple teknolojisi mi kullanıyorlar nedir, anlamadım.

  4. #4

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Motosikleti
    Tenere700
    Güzel paylaşımınız için teşekkürler. En kıl olduğum şeylerden biridir, ufak bir civata bile olsa tork anahtarı ile uygun değerde sıkılmasını isterim. Servis konusunda ne kadar seçici olsamda tork anahtarı ile sadece bir kez karşılaştım, onada o kadar şaşırdımki servis sahibide benim şarşırmama şaşırdı

    Şimdi mobile app markete bir göz attımda bu hesaplamaları yapacak uygulama illaki vardır dedim, bir kaç sonuç çıksada bun benzer basit bir hesaplama yapan bir uygulama göremedim, belki müsait zamanda yapıp markete yükleyebilirim, insanlar faydalansın.

    Parametre olarak kol uzunluğunu ve yakalamak istediğimiz tork değerini girdiğimiz bir form ve hesaplama sonucunu kg olarak gösteren basit bir mobile app veya web formu yapılabilir. Belki başkasıda yapabilir, fikir olsun.

  5. #5
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı voodevil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel paylaşımınız için teşekkürler. En kıl olduğum şeylerden biridir, ufak bir civata bile olsa tork anahtarı ile uygun değerde sıkılmasını isterim. Servis konusunda ne kadar seçici olsamda tork anahtarı ile sadece bir kez karşılaştım, onada o kadar şaşırdımki servis sahibide benim şarşırmama şaşırdı

    Şimdi mobile app markete bir göz attımda bu hesaplamaları yapacak uygulama illaki vardır dedim, bir kaç sonuç çıksada bun benzer basit bir hesaplama yapan bir uygulama göremedim, belki müsait zamanda yapıp markete yükleyebilirim, insanlar faydalansın.

    Parametre olarak kol uzunluğunu ve yakalamak istediğimiz tork değerini girdiğimiz bir form ve hesaplama sonucunu kg olarak gösteren basit bir mobile app veya web formu yapılabilir. Belki başkasıda yapabilir, fikir olsun.
    Suzuki UH 200 Burgman Varyatör/Debriyaj bakımını yapmaya hazırlanıyorum. Hesaplama yaptım bile. Varyatör somunu 75 nm için 25 cm kolla 30 kg. Debriyaj somunu 95 nm 25 cm kolla 38 kg (küsürleri attım) kuvvet uygulamak gerekiyor. Tek eksiğim el kantarı. Onu da alacağım. Motorun dili olsa bunlarla uğraştığımı görünce "oolum sen manyakmısın?" derdi herhalde. Garibim ilk defa görecek
    espresso ve voodevil bunu beğendiler.

  6. #6
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Arka teker somunu 250Nm tork istediği için bu metodu kullanmak zorunda kaldım. Oldu.

    Ama düşük torklu uygulamalar için pratik değil bence.

    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tork anahtarı matkaptan pahalı neredeyse. Apple teknolojisi mi kullanıyorlar nedir, anlamadım.
    Hassas üretilen her cihaz, hassasiyetine göre pahalı olur. Minimum ve maximum tork değerlerini aynı hassasiyetle belirlemesi kolay değil mekanik bir sistem için. Bir de her biri, üretimden sonra kalibre ediliyor, ya da edilmesi lazım.

  7. #7

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Güzel video, iyi fikir ancak bazı eklemeler gerekiyor. Öncelikle tork birimi Newton (N) değil, Newton metre'dir (Nm). Mühendis olmayanlar için çok önemli değil gibi gözükse de çok önemli bir hatadır ama tabi burada yapılan bu işin sonucuna etki etmez. Özellikle mühendislikten dem vuran bir adamın asla yapmaması gereken bir hatadır. Tıpkı sıcaklık ile ısıyı yanlış kullanmak gibi...

    İkinci konu da uygulama le ilgili. Arkadaş 8 Nm tork falan diyor da 8.8 kalitede M10 civatanın sıkma torku 50 Nm'dir. 8 Nm ile ancak düşük kalitede M6 falan sıkarsınız. 50 Nm'yi bu hesaba koyduğunuzda (50/0.23/9,81) 22 kg ile çekmeniz gerekiyor. Bu da o aletle o pozisyonda o kadar kolay bir iş değildir.
    pea bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Tork anahtarları bin liradan başlıyor. Bu millet hiçbir şey alamaz, ne kadar fena bir durum.Arkadaşın uygulaması başarılı. Yine de gerçek tork anahtarıyla eşleştirilmesi gerekir.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  9. #9
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Tork anahtarı bulduk diyelim civata maksimum sıkma torku değerlerini doğru tespit etmek önemlidir, blokta yer alan alüminyum alaşım civata ile bir paslanmaz çelik civata aynı kabul edilemez çünkü aynı ebatta da olsa her malzemenin farklı bir akma mukavemeti vardır, altı köşe civataların üzerinde kalitesi 8-8 veya 10-9 şeklinde yazar, imbus civatalarda göremeyebilirsiniz bu yüzden üretici firmanın bir civata tork diyagramı olması gerekir, örneğin benim bisikletimin tüm civatalarının yanında uygulanacak maksimum sıkma torku yazmakta ve bu işi epey pratik hale getiriyor.

  10. #10
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Forumdan arkadaş yapmıştı böyle birşey. Aynı mantık.
    https://www.youtube.com/watch?v=XYO4dolyKUk

    dijitalini yapmış hatta ardından 2 bölüm daha var.
    https://www.youtube.com/watch?v=CZLczJY4LG4

    Kullandığım bilgiler.
    Teşekkürler paylaşımınız için.

  11. #11
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Hesaplamasını doğru yaabilecekseniz olur. Bulunduğunuz şehirde bauhous varsa en ucuzu orada bu tork anahtarlarının ben ordan aldım araba tamir etmiyorsanız 1/4 5-25 nm motorda yeterli gelir yok ben tekerlek somunlarını dahi sıkarım derseniz yanında 1/2 olanıda alırsanız iyi olur oda sanırım 20-225 nm arası. Kolu düşürmeyin çarpmayın %100 doğru ölçende yoktur. Soğuk havada ve sıcak havada ölçümü farklı verir. Kalibrasyon yaptırmadan sürekli cıvatanın maks. torkunda sıkayım derseniz bir gün yine cıvatayı yada bloğu diş kaptırabilirsiniz.

    Cırcır kollarının amacıda sıkmaktan çok boşluğunu almaktır daha sonra t kol yada tork anahtarıyla sıkıştırılır. Yukarıdaki yöntemle yüksek torklara o cırcır kolu uzun süre dayanmaz.

    Tork anahtarı olan ustaya denk geldiyse çok şanslısınızdır ben bursada araba dahil kimsede görmedim.
    tommygun bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Motosikleti
    Tenere700
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hesaplamasını doğru yaabilecekseniz olur. Bulunduğunuz şehirde bauhous varsa en ucuzu orada bu tork anahtarlarının ben ordan aldım araba tamir etmiyorsanız 1/4 5-25 nm motorda yeterli gelir yok ben tekerlek somunlarını dahi sıkarım derseniz yanında 1/2 olanıda alırsanız iyi olur oda sanırım 20-225 nm arası. Kolu düşürmeyin çarpmayın %100 doğru ölçende yoktur. Soğuk havada ve sıcak havada ölçümü farklı verir. Kalibrasyon yaptırmadan sürekli cıvatanın maks. torkunda sıkayım derseniz bir gün yine cıvatayı yada bloğu diş kaptırabilirsiniz.

    Cırcır kollarının amacıda sıkmaktan çok boşluğunu almaktır daha sonra t kol yada tork anahtarıyla sıkıştırılır. Yukarıdaki yöntemle yüksek torklara o cırcır kolu uzun süre dayanmaz.

    Tork anahtarı olan ustaya denk geldiyse çok şanslısınızdır ben bursada araba dahil kimsede görmedim.
    Belki biraz reklam gibi olucak serbest veya değil bilmiyorum ama, Bursa'da rider motosiklet lastik servisinde denk geldi. Arkadaş işini bitirdikten sonra benim bir talebim olmadan internetten tork değerlerini buldu ve somunları tork anahtarıyla sıktı. Kendisi basit bakım işlerinide yapıyor, belki birine faydası olur.
    M.balibey ve espresso bunu beğendiler.

  13. #13
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı voodevil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belki biraz reklam gibi olucak serbest veya değil bilmiyorum ama, Bursa'da rider motosiklet lastik servisinde denk geldi. Arkadaş işini bitirdikten sonra benim bir talebim olmadan internetten tork değerlerini buldu ve somunları tork anahtarıyla sıktı. Kendisi basit bakım işlerinide yapıyor, belki birine faydası olur.
    Reklam diye düşünmemek lazım. Adam gibi iş yapan yerleri yazalım ki düzgün iş yapanların ayakta kalmasına katkımız olsun.

    Bir tane de ben yazayım; İzmir Motolastik firması. Lastik değişimine gittiğimde arka lastik somununu çok sıkmışlar demişlerdi. Daha önce arka lastik somunu havalı tabancayla hayvan gibi sıkılmıştı. Ve arka fren disk sürtmesi sorunu ortaya çıkmıştı. İzmir Motolastik'te tork anahtarı ile orijinal değerinde sıkıldıktan sonra sorun kalmadı. Ben 100 km. yol yapıyorum Motolastik'e gitmek için. 200 km. olsa hiç düşünmem giderim.
    voodevil ve espresso bunu beğendiler.

  14. #14
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı voodevil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belki biraz reklam gibi olucak serbest veya değil bilmiyorum ama, Bursa'da rider motosiklet lastik servisinde denk geldi. Arkadaş işini bitirdikten sonra benim bir talebim olmadan internetten tork değerlerini buldu ve somunları tork anahtarıyla sıktı. Kendisi basit bakım işlerinide yapıyor, belki birine faydası olur.
    michelin buz motor bostancı yusuf bulut tork anahtarıyla çalışıyor

    2015 den beri hiç bi lastikcide tork anahtarı görmemiştim
    espresso, tommygun ve M.balibey bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    michelin buz motor bostancı yusuf bulut tork anahtarıyla çalışıyor

    2015 den beri hiç bi lastikcide tork anahtarı görmemiştim
    Buz Motor'un tüm şubelerinde öyledir.
    espresso ve M.balibey bunu beğendiler.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Eğer tork anahtarı kullanacaksınız tüm saplama , somun , civata her ne sıkacaksanız onu yenilemelisiniz çünkü katalogdaki değerler hiç baskı altına girmemiş metaller için verilir , defalarca sıkılmış civatayı tekrar torklarsanız iyi bir şey yapmış olmazsınız , eski civataya tork anahtarı kullananlar piyasadan biraz ayrışmak , bakın ben titiz adamım imajı çizenlerin şovuna dönüşüyor , tecrübeli bir usta manuel olarakda emniyetli sıkma yapabilir , tork anahtarınız yoksa civataların boşluğunu alın tebeşirle 45 derecelik açılar çizin ve tekrar sıkın , bir müddet bekledikten sonra 45 derece daha sıkın , ayrıca bulunduğunuz ortam sıcaklığıda tork değerlerini etkiler , bu açıdan dereceli sıkım çok daha emniyetlidir..
    tommygun bunu beğendi.

  17. #17
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer tork anahtarı kullanacaksınız tüm saplama , somun , civata her ne sıkacaksanız onu yenilemelisiniz çünkü katalogdaki değerler hiç baskı altına girmemiş metaller için verilir , defalarca sıkılmış civatayı tekrar torklarsanız iyi bir şey yapmış olmazsınız , eski civataya tork anahtarı kullananlar piyasadan biraz ayrışmak , bakın ben titiz adamım imajı çizenlerin şovuna dönüşüyor , tecrübeli bir usta manuel olarakda emniyetli sıkma yapabilir , tork anahtarınız yoksa civataların boşluğunu alın tebeşirle 45 derecelik açılar çizin ve tekrar sıkın , bir müddet bekledikten sonra 45 derece daha sıkın , ayrıca bulunduğunuz ortam sıcaklığıda tork değerlerini etkiler , bu açıdan dereceli sıkım çok daha emniyetlidir..
    İşletmelerin tork anahtarı kullanmasının müşteri çekme oyunu olduğunu düşünmüyorum. Bunu yapan var mıdır? Olabilir. Hepsi değildir. Benim kullandığım motor arka lastik somununun çok yüksek tork ile sıkılması sonucu arka fren diski balataya sürtmeye başladı. Yetkili servis disk yamuk diye diski değiştirdi. Aynı sorun devam etti. Arka lastiği değiştirmek için İzmir Motolastik firmasına gittiğimde çok yüksek tork ile sıkıldığı ortaya çıktı. O tork anahtarı olmasaydı servislere ne kadar daha para yedirecektim Allah bilir.

    Aşağıdaki soruların cevabını merak ediyorum;

    - 20 nm tork ile sıkılacak olan somun var 95 nm tork ile sıkılacak somun var. Her ikisi de aynı derece ile döndürülürse farklı tork nasıl elde edilecek?

    - Defalarca servise giren bir motosiklette somunlar yenilenmesi gerekiyorsa üreticilerin dağıttığı service manual bunu neden yazmıyor?

    - Service manualde neden tork çizelgeleri var?

  18. #18
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşletmelerin tork anahtarı kullanmasının müşteri çekme oyunu olduğunu düşünmüyorum. Bunu yapan var mıdır? Olabilir. Hepsi değildir. Benim kullandığım motor arka lastik somununun çok yüksek tork ile sıkılması sonucu arka fren diski balataya sürtmeye başladı. Yetkili servis disk yamuk diye diski değiştirdi. Aynı sorun devam etti. Arka lastiği değiştirmek için İzmir Motolastik firmasına gittiğimde çok yüksek tork ile sıkıldığı ortaya çıktı. O tork anahtarı olmasaydı servislere ne kadar daha para yedirecektim Allah bilir.

    Aşağıdaki soruların cevabını merak ediyorum;

    - 20 nm tork ile sıkılacak olan somun var 95 nm tork ile sıkılacak somun var. Her ikisi de aynı derece ile döndürülürse farklı tork nasıl elde edilecek?

    - Defalarca servise giren bir motosiklette somunlar yenilenmesi gerekiyorsa üreticilerin dağıttığı service manual bunu neden yazmıyor?

    - Service manualde neden tork çizelgeleri var?
    Yanlış ölçüm olur kendi arabamın krank kasnağı için opelin önerisi boşluğunu alıp 50 nm ile sıkın sonra 45 derece daha sıkın 50 nmden sonra 45 derece daha sıkınca 165 nm değere çıkıyor.

    Yüksek torklu cıvatalarda cıvata değişimi doğrudur hatta orijinal yedek parçada arabalar için yazıyorum bunu yanında cıvatalarıyla beraber verilir.

    Motosiklette m6 cıvatalar için özellikle bloğun yan kapağında varsa 6-7 nm maks. torkla sıkılması gerekiyor bunu eliyle tam anlayabilecek usta varsa hele yüksek torktan sonra bunu ayarlayabilecek olan varsa helal olsun.

  19. #19
    D e m i r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    MERSİN
    Merhaba, Dijital tork anahtarlarıyla ilgili ne düşünüyorsunuz. Fiyat olarak çok uygun. Ancak, güvenli mi, zamanla kalibrasyon yapmak gerekir mi ?

  20. #20
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı D e m i r adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, Dijital tork anahtarlarıyla ilgili ne düşünüyorsunuz. Fiyat olarak çok uygun. Ancak, güvenli mi, zamanla kalibrasyon yapmak gerekir mi ?
    Yeni bir teknoloji çıkmadıysa hepsini kalibre etmek gerekiyordu zamanla kalibrasyon gerekip gerekmediğinide şöyle anlayabilirsiniz. Bunların küp şeklinde üzerinde ekranı olan ölçü aletleri var onlardan alıp mengeneye bağlayıp ölçersiniz sıcak soğuk farkından zaten kitapçıkta +- değerleri vardır onun dışında çok büyük bir sapma varsa kalibrasyon şart ama bulunduğunuz şehirde neresi yapar bilmem. Başka şehirde yaptırmayın kargoda yine kalibrasyonu kaçar havalarda uçacağı için.

    Bu bahsettiğim parçayı ben burada bulamadım bulan gören varsa link atarsa sevinirim.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler