Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

YBR 125 ESD Düşük Alternatör Voltajı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    electroma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2015
    Motosikleti
    YBR 125 ESD
    Merhaba, 2014 YBR 125 ESD sahibiyim. Motorun alternatör sargısından düşük voltaj alıyorum. Bu nedenle aküm günden güne deşarj olup bitmiş. Statoru söküp yenisiyle değiştirirerek denedim. Fakat yine 6.11 Volt gibi düşük bir gerilim ölçüyorum. Gaz verince 5Volt civarına iniyor. Bir türlü çözemedim sorun ne olabilir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    patron_58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2008
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    Varadero xl 1000
    Statör değiştiyse sorun konjektör olabilir.Niye ölçmeden sargıyı değiştin
    F54 bunu beğendi.

  3. #3
    electroma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2015
    Motosikleti
    YBR 125 ESD
    Bobini ölçtüm: 0.7 ohm. Sağlam gibi duruyor aslında. Fakat stator çıkışı düşük gerilim gösteriyor. Yani daha konjektöre girmeden düşük gerilim veriyor. Haliyle konjektör çıkışında da düşük gerilim oluşup, aküye bu gerilim aktarılıyor. Böylece akü deşarj oluyor. Bu yüzden emin olabilmek için yenisini aldım taktım. Bu yenisini de 0.7 ohm ölçtüm.

  4. #4

    Üyelik
    23 Ocak 2018
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha YBR125 ESD, Bajaj Dominar D250
    Selamlar,
    Konjektör, fazla akım çekip statörden gelen voltajı düşürüyor olabilir. Ohm metre ile ölçmek net bilgi vermeyebilir.
    Tesisatda kaçak olup olmadığına da bakmanızı tavsiye ederim.

  5. #5
    electroma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2015
    Motosikleti
    YBR 125 ESD
    Bu zaman zarfında depoyu söktüm konjektörü tekrar çıkarttım ölçtüm sağlam. Tüm elekrik yüklerini devre dışı bıraktım tekrar çalıştırdım. Şuan sargı çıkışı 5V iken konjektör girisişi 4V civarı. Yani arada bir kısa kablo var sadece ve 1V oynuyor. Konjektör çıkışı ise 2V'a kadar düşüyor.

    Alıntı Tekpiston adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar,
    Konjektör, fazla akım çekip statörden gelen voltajı düşürüyor olabilir. Ohm metre ile ölçmek net bilgi vermeyebilir.
    Tesisatda kaçak olup olmadığına da bakmanızı tavsiye ederim.
    Bir de konjektör alıp denerim. Kısa devre olduğunu düşünüyorsunuz sanırım. Fakat olağan üstü bir ısınma yok konjektörde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:24 ----------

    Dün konjektör aldım taktım. Bir gelişme yok. Tamamen aynı değerleri alıyorum. Acaba sorun elektrik değil de mekanik olabilir mi? Örneğin bobini endükleyen mıknatıs zımbırtının dişlileri bozuktur filan. Böyle bir problem yaşayan var mı?

  6. #6
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    benim de ybr varken konjektör bozuldu bundan dolayı aküyü bitirip yolda bırakmıştı
    hayatımda ybr namına kötü bir anı olmuştu

  7. #7
    electroma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2015
    Motosikleti
    YBR 125 ESD
    @F54 ben de YBR125 kullanırken çok defa düşünmüşümdür; bu nebiçim yamaha bu ne biçim japon diye. Satın alırken "yamaha kalite" diye aldık ama çin çıktı. Yine de motorun sesini özledim valla hem de şehiriçi daha iyi oluyor. Fakat neredeyse bir buçuk yıldır yatıyor ve muayene senesi dolacak neredeyse. Şu işi hâlâ çözemedim.

  8. #8

    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    xpulse 4v
    ben de aşşa yukaru aynı sorun ile ugrasıyorum. volant mıknasıtısı ozelligini kaybetmesinden dolayı elektrik uretme sorunu oluyor.

    şu anda bir usta degiştirdi. bugun takıp denencek.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)