selam dostlar, uğraştım uğraştım mantıklı bir fikre varmaya çalıştım, varsa konu hakkında deneyiminiz istekle merak ediyorum.
özet geçeyim: motor ısınınca akü şarj olmuyor.
motor soğukken:
statör çıkışı rölantide 22v ac, 5000 devir civarı 70v ac. fazlar arası 4ohm (servis manüeli 1 ohm)
konjektör çıkışı rölantide de 5000 devirde de 14v
motor sıcakken:
statör çıkışı rölantide 22v ac, 5000 devir civarı 70v ac. fazlar arası 4ohm (servis manüeli 1 ohm)
konjektör çıkışı rölantide 12,5v de 5000 devirde de 13,5v
yeni akü aldım taktım,
tüm şase kablolarında 0 ohm görülene kadar zımparalandı, yüzey temizliği yapıldı tertemiz oldu.
tüm soketler oksitlerden arındırıldı temizlendi.
arızanın konjektörten olduğuna büyük olasılıkla eminim fakat, abisi ktm'de statör mimlenmiş, belki farklı bir deneyimi olan arkadaşım vardır.
malum sevgili kuralkan zam yapmaktan hiç çekinmiyor. uyduruk bir konjektör 1200 tl olmuş.
99rpm.com'dan statör + konjektör kargo dahil 1000 tl.
aliexpress'de milletin ducatilere falan taktığı üniversal 3 fazlı mosfet konjektör 250 tl,
aliexpress'de yan sanayi duke 200 konjektör 300 tl.
ne yapacağımı şaşırdım dostlar.