Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Unuversal Gösterge Saati Bağlantı Sorunu.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Arkadaşlar merhaba.

    Sormak istediğim bir sorum var. Şimdi bir motosikleti Cafe Racer a çevirme aşamasındayım. Kendi orjinal gösterge saati arızalı idi. Kendi gösterge saatini söktüm. Bağlantılarını öğrenmek için Amozondan unuversal bir gösterge getirdim.

    Fakat takıldığım bazı bağlantı noktaları oldu size altta orjinal göstergenin fonksiyon bağlantılarını ve universal göstergenin fonksiyon bağlantılarını fotoğrafını çektim.

    Daha önce bağlayan varsa bunların hangisi hangisine karşılık gelecek.







    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    ducati monster serisinde immobilizer ecu gösterge ortak çalıştığı için gösterge değişimi olmuyor ya da millet kabloları uzatıp sele altına orjinali koyup universal göstergeyi görünür yere takıyordu belki sizde de aynı olay olabilir çünkü bu göstergeler karbüratörlü motorlarda çalışıcak gibi basit bir sisteme sahip

  3. #3
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Sizin dediğinize göre göstergeyi sökünce ducati monster immobilizer den sebep çalışmıyor. Ozaman şu sonuca varabiliriz benim motosiklet göstergesiz çalıştığı için immmobilizer göstergeye bağlı değil.

    Benim kafama takılan şey ilk fotoğrafra 249s ile universal göstergenin hangisi hangisine karşılık gelecek.

    Şöyle dahada açıklayıcı olayım.

    GEARS N = GN
    GEARS 1 = G1
    GEARS 2 = G2
    GEARS 3 = G3
    GEARS 4 = G4
    GEARS 5 = G5
    GEARS 6 = G6

    FUEL LEVEL = FUELI
    EFI = MULFONCTION LIGHT
    ABS = ABS

    Gibisinden fakat geri kalanlarını çözemedim.

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Çözebildiklerimi yazayım;
    ROTATION RATE : Rev (Devir Göstergesi)
    SIGNAL LEFT : TL (Turn Left)
    SIGNAL RIGHT: TR (Turn Right)
    CATHODE - : GND (Bu gösterge lambaları için topraklama yada akü (-) kutup başı.Ama yüzde yüz emin değilim.Siyah kablo olması gerekli.
    SPEED + /SPEED SİGNAL : Bunlardan ikisinden birinin hız göstergesi olması gerekli SPD ye bağlanacak.
    HIGH BEAM : HB (Uzun far)

    Bunların dışında sizin göstergedeki
    -EOL : Engine Oil Level.Yani yağ ışığı seviye göstergesi ama yeni göstergede nereye gelecek bilmiyorum.
    -Göstergeye giden kırmızı kablo genelde gösterge lambalarına enerji vermek için akü (+)olur.

    Şimdilik çözebildiklerim bu kadar.

  5. #5
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çözebildiklerimi yazayım;
    ROTATION RATE : Rev (Devir Göstergesi)
    SIGNAL LEFT : TL (Turn Left)
    SIGNAL RIGHT: TR (Turn Right)
    CATHODE - : GND (Bu gösterge lambaları için topraklama yada akü (-) kutup başı.Ama yüzde yüz emin değilim.Siyah kablo olması gerekli.
    SPEED + /SPEED SİGNAL : Bunlardan ikisinden birinin hız göstergesi olması gerekli SPD ye bağlanacak.
    HIGH BEAM : HB (Uzun far)

    Bunların dışında sizin göstergedeki
    -EOL : Engine Oil Level.Yani yağ ışığı seviye göstergesi ama yeni göstergede nereye gelecek bilmiyorum.
    -Göstergeye giden kırmızı kablo genelde gösterge lambalarına enerji vermek için akü (+)olur.

    Şimdilik çözebildiklerim bu kadar.
    Teşekkür ederim.

    GEARS N = GN
    GEARS 1 = G1
    GEARS 2 = G2
    GEARS 3 = G3
    GEARS 4 = G4
    GEARS 5 = G5
    GEARS 6 = G6

    FUEL LEVEL = FUELI
    EFI = MULFONCTION LIGHT
    ABS = ABS
    ROTATION RATE = REV
    SIGNAL LEFT = TL
    SIGNAL RIGHT = TR
    CATHODE- = GND ( Çinliler bunu yeşil kablo yapıyorlar ) Çin haricinde herkes de siyah kablodur.
    SPEED+ SPEED SIGNAL = SPD fakat bunu üstüne takınca denemem lazım muhtemelen speed+ dediği 12 volt speed signal dediği spd ye bağlanacak.
    HIGH BEAM = HB

    EOL : Engine Oil Level (Bu unuversal göstergede yok o yüzden bir led ile yapacağım.


    Bunlar haricinde zaten kalan

    IGN = Muhtemelen boş vitesin ayrı bir ledi vardı o. Bakalım onuda deneyip göreceğim.
    KEY = MUHTMELEN KONTAK ANAHTARI
    KEY_ECU = MUHTEMELEN TRİP METREYİ DEĞİŞTİREN TUŞ.

    Bu üçü haricinde bağlayayım inşallah bir sorun çıkmaz. Ondan sonra boşta kalanları çözmeye çalışayayım.

    Teşekkür ediyorum. Elinize emeğinize sağlık.

  6. #6
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim.

    GEARS N = GN
    GEARS 1 = G1
    GEARS 2 = G2
    GEARS 3 = G3
    GEARS 4 = G4
    GEARS 5 = G5
    GEARS 6 = G6

    FUEL LEVEL = FUELI
    EFI = MULFONCTION LIGHT
    ABS = ABS
    ROTATION RATE = REV
    SIGNAL LEFT = TL
    SIGNAL RIGHT = TR
    CATHODE- = GND ( Çinliler bunu yeşil kablo yapıyorlar ) Çin haricinde herkes de siyah kablodur.
    SPEED+ SPEED SIGNAL = SPD fakat bunu üstüne takınca denemem lazım muhtemelen speed+ dediği 12 volt speed signal dediği spd ye bağlanacak.
    HIGH BEAM = HB

    EOL : Engine Oil Level (Bu unuversal göstergede yok o yüzden bir led ile yapacağım.


    Bunlar haricinde zaten kalan

    IGN = Muhtemelen boş vitesin ayrı bir ledi vardı o. Bakalım onuda deneyip göreceğim.
    KEY = MUHTMELEN KONTAK ANAHTARI
    KEY_ECU = MUHTEMELEN TRİP METREYİ DEĞİŞTİREN TUŞ.

    Bu üçü haricinde bağlayayım inşallah bir sorun çıkmaz. Ondan sonra boşta kalanları çözmeye çalışayayım.

    Teşekkür ediyorum. Elinize emeğinize sağlık.
    IGN = Ignition (Kontak)

  7. #7
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    IGN = Ignition (Kontak)
    Peki sizce Igniton kontak mı, ateşleme on of düğmesi mi.?

    Teşekkür ediyorum bu arada sizede. IGN hiç aklıma gelmemişti.

  8. #8
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki sizce Igniton kontak mı, ateşleme on of düğmesi mi.?

    Teşekkür ediyorum bu arada sizede. IGN hiç aklıma gelmemişti.
    Uuu guzel soru, ben de emin olamadim ama muhtemelen kontak. Kill-switch icin ignition kelimesini kullanmazdim ben.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)