Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

tuhaf bir karbüratör sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    motosero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    mondial xtreme max 200
    Herkese selamlar.yoğun kar nedeniyle ustaya gidemedim arkadaşlar.bugun tekrar çalıştırdım motorumu.önceki konum.rölanti düzensizliği.
    1-motor jigle ile tek marşta çalıştı.
    2-hava filtresi. buji ve karbüratör temiz durumda.
    3-yüksek devir ve gaz verildiğinde bir sorun yok.
    gelelim rölantiye .motorum ısındı hava ayarı yapmak için hava ayar vidasını çevirdim motor normal ayarda fazladurmuyor.düzensiz ve tekliyor.


    motorum artık sıcak hava ayar vidasını sonuna kadar kapattım.motor hala çalışıyor.normalde stop etmesi lazım.
    jigleyi açtım -en üst konum- motor hala çalışıyor.gene stop etmesi lazım.
    bir fikir verecek arkadaşlara şimdiden tesekkür ederim .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    H.D-H-V - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2015
    takipteyim verilecek cevap icin , bendede benzeri.problem var 2 zamanli 1991 bajaj chetak (vespa )

  3. #3
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bu bahsettiğiniz şeyleri motoru hiç kullanmadan mı (15 25 dk.) yapıyor yoksa kullandıktan sonramı rolantide durunca yapıyor?

  4. #4
    motosero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    mondial xtreme max 200
    Rolantideki duzensizkik devamli var.fakat jigle motor sicakken acinca gaz vermeden calismaya devam ediyor rolanti dusuyor ama stop etmiyor.hava ayar vidasini motor sicakken tam kapattim stop etmedi.diger motorlarimda calismasi imkansizdi kapattigim anda Stop ederlerdi.karburator kaliteli bir yapiya benzemiyor delta marka.

  5. #5
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    benim motorda da rolantide tekleme sorunu vardı karbüratör ayarı yaptım şimdi saat gibi çalışıyor
    en sağlıklı karbüratör ayarını böyle;
    hava ayar vidasını sonuna kadar sık
    sıktıktan sonra 2.5 tur saat yönünün tersine doğru gevşet
    motoru çalıştırıp ayar vidasını yavaş yavaş saat yönüne doğru sık ve motor stop edince motoru tekrar çalıştırarak saat yönünün tersine doğru yavaş yavaş gevşet
    motor tekrar stop edince misal 2 stop etme arası 6 tur ise ayar vidasını 3 tur sıkarak hava yakıt karışımını ayarlamış oluyorsun
    ben böyle yaptım motor gayet rahat çalışıyor ama karbüratör ayarı yaparken motor sıcak olsun

  6. #6
    motosero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    mondial xtreme max 200
    Aynisini yaptim ustat .karburator kafasina gore takiliyor. Tesekurler emegine saglik.

  7. #7
    drumstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    aydın/didim
    Motosikleti
    xtreme max "250"
    Karbüratörü silindire bağlayan boğazda çatlak olabilir mi?

  8. #8
    motosero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    mondial xtreme max 200
    Plastik bogaz. olabilir ustat onada bakayim .tesekkurler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------

    bogaz da sağlam çıktı bir sıkıntı yok.

  9. #9

    Üyelik
    10 Aralık 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    joymax 250, R25 mat gri
    Merakla takip ediyorum 🤔

  10. #10
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum karbüratör ün içine giren rolanti kablosunu bir kontrol et. orada sorun olabilir. benim de başıma gelmişti. yapmadığım şey kalmadı. ama sonra buldum sorunu.

    ben jikle kablosunu komple iptal ettim, rölanti değişimi sorunum düzeldi. kışın çalıştırmak için karbüratör altından rölanti açarak çalıştırıp, sonra ısınınca geri yerine getiriyorum ayarı.

    üst tarafından giriyor jikle kablosu karbüratöre genelde orada bir sorun olabilir. kontrol etmekte fayda var.

  11. #11
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Merhaba,

    Karbüratör bir şekilde bir yerlerden hava alıyor ama orası her neresi ise doğru yer değil.

    Genellikle bakım için sökülüp tekrar monte edilirken vidaları dengesiz ve aşırı sıkıldığında karbüratörlerin gövdesi kılcal olarak deforme oluyor ve bu tür hava alma problemleri oluşabiliyor. İşin uzmanı bir tamirciyi bile uğraştırabilecek bir problem.

    Eğer benim başıma gelseydi karbüratörü yenisi ile değiştirmeyi tercih ederdim.

    Sevgilerimle

  12. #12
    motosero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    mondial xtreme max 200
    Selamlar .Diablof ustad karburatorumuzun jiglesi kablosuzdur.tesekkurler yorumunuz icin.merhabalar oocan ustad. karburator konu olunca gozum kapali acip topluyorum.sizinde dediginiz gibi yanlis bir yerden hava aliyor. Bu besinci motorum.ve hava ayarini tam kapatipta stop etmeyen bir motor gormedim. Sicak motorda jigleyi actim banamisin demedi dusuk rolantide olsa calisti. Sokup tekrar dikkatli bakacagim .iyibir karburator alip deneyecegim insallah.yorumlariniz icin hepinize cok cok tesekkur ederim.saygilarimla

  13. #13

    Üyelik
    29 Ekim 2015
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Mobylette Super 51
    Hava alıyor bence jigle açtıgında stop etmiyorsa

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------

    Karbüratörün bağlandığı yerlere iyi bak manifold falan çatlak patlak contaları patlak olabilir

  14. #14
    motosero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    mondial xtreme max 200
    Bakacam ustadim .hafta sonu dikkatlice inceliyecem.sagolasin..

  15. #15
    motosero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    mondial xtreme max 200
    Sorunumuz karburator gaz teli kapagindaki contadanmis.yeni conta taktim motorum saat gibi ayar tuttu.emegi gecen herkese tesekkur ederim.saolun.

  16. #16

    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Alıntı motosero adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunumuz karburator gaz teli kapagindaki contadanmis.yeni conta taktim motorum saat gibi ayar tuttu.emegi gecen herkese tesekkur ederim.saolun.
    Merhaba,
    Eski bir Konuyu canlandırma olacak ama,
    Gaz teli kapağındaki conta derken söylediğiniz conta tam olarak nerededir.

  17. #17

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Alıntı EMRE ANAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Eski bir Konuyu canlandırma olacak ama,
    Gaz teli kapağındaki conta derken söylediğiniz conta tam olarak nerededir.
    Merhaba,
    Büyük ihtimalle emiş kaydırıcı kapağın içindeki gaz pistonudur (diyafram)
    Bir de küçük diyafram var; ben çok aramıştım satan yerleri bir ara, kimse satmıyordu anca yurtdışında vardı o aralar.

  18. #18

    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Alıntı karşıyaka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Büyük ihtimalle emiş kaydırıcı kapağın içindeki gaz pistonudur (diyafram)
    Bir de küçük diyafram var; ben çok aramıştım satan yerleri bir ara, kimse satmıyordu anca yurtdışında vardı o aralar.
    Merhaba,
    Dediğiniz gibi gaz pistonundaki diyafram contası olabilir.

    Birde emme manifolduna bağlı ufak olan diyafram contasıda mevcut,
    Aşağıdaki içerikteki gibi.

    https://enginermotor.net/9394/karbur...cooter-125-150


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)