Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBF 250 Eksantrik, CBX 250 Eksantrik, Twister 250 Eksantrik Zincir Değişimi...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Arkadaşlar Bu Seferde CBF VE CBX 250 model HONDA'nın eksantrik zincir değişimi ile karşınızdayım,
    Hatta aynı işlem CBF 250 DEBRİYAJ BALATA DEĞİŞİMİ olarakta bakılabilir,,,
    ilk önce depoyu yan kapakları söküyoruz,
    motorun üst kapağını söküyoruz...
    zaten 3 adet M6 yani 10 luk somun tutmakta...


    Uploaded with ImageShack.us
    eksantrik üst gergisini söküyoruz,
    bunları yaparken sentesine ve ince ayrıntılar olarak dikkatli söküyoruz aynı şekılde toplanacak,,,


    Uploaded with ImageShack.us

    üst kapakla işimiz bitti şimdilik,
    debriyaj kapağındaki yağ devirdaim borularını söküyoruz,


    Uploaded with ImageShack.us

    debriyaj kapak etrafındaki M6 yani 8 numaralı anahtarla sökülebilen kapak bağlantı civatalarını söküyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us

    debriyaj balataları önümüzde,


    Uploaded with ImageShack.us

    şimdi yayları bağlayan M6 yani 10 anahtarla sıkılı cıvataları söküyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    debriyaj tasını bağlayan somunu 22 numaralı anahtar ile söküyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us

    tası söktükten sonra işlem zincir çevresine geçiyor...


    Uploaded with ImageShack.us

    şimdiki işlem zincir dişlisini sıkmış olan yine 22 numaralı anahtar ile sökülmesi hgereken somun sökülüyor...


    Uploaded with ImageShack.us

    kranktan tahrik alan yağ pompası dişlisini söküyoruz,
    bu dişlinin karşılığı olan yağ pompa dişlisinin yeri belirgin zaten yanlış sökme veya takkma dibi bi ihtimal yok,
    bu dişlide sente yuvası bulunmaktadır,
    yanlış takulması imkansız gibi bişiy dikkat edilmesinde fayda vardır...




    Uploaded with ImageShack.us

    eksantrik gergisinide söküyoruz ve eksantrik dişlisi ve zinciri çıkabilecek duruma gelıyor ve değiştiriyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us
    işaretli yer dişlinin sente yuvasıdır,
    yanlış takılma ihtimali çok düşük fakat yınede dikkat edilmelidir,
    boş kısımlar yanı yuva kısımları üst üste denk getirilmelidir...


    Uploaded with ImageShack.us

    işte yağ pompasına hareket veren krank dişlisi ve sente yuvası...


    Uploaded with ImageShack.us


    eksantrik zincir dişlisi ve sente yuvası,


    Uploaded with ImageShack.us

    Eski ve yeni eksantrik dişlisi,,,
    63 baklalı paletli sisten CBF 250,,,CBX 250 TWİSTER EKSANTRİK ZİNCİRİ,,,


    Uploaded with ImageShack.us

    Evet Alttarafı söktüğümüz gibi geriye topluyoruz dilerseniz bu işlemi yaparken eskimiş ise debriyaj balatanızıda değiştirebilirsiniz,,,,
    alt kapakta işimiz bitiyor ve kapatıyoruz,
    tekrar eksantrik sente işlemine geçiyoruz bu kısım en önemli kısım,
    yanlış bi işlemde subaplar eğilir ve maliyetiniz iki katına çıkarak pek çok sıkıntılar doğurabilir,
    Çok Dikkat Bu Kısıma...
    VOLANT ÜZERİNDEKİ T HARFİ İŞARETİNDE OLMALIDIR,
    PİSTON ÜST ÖLÜ NOKTADA OLUR ZATEN,
    EKSANTRİKLER TAVŞAN KULAĞI BİÇİMİNDE OLMALIDIR,
    İN--EX İŞARETLERİ BİRBİRİNE TEĞET OLMALIDIR...

    noktalı kısımlar üstte olmalıdır sente işleminde,,,


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us


    HERŞEYİN DOĞRU OLDUĞUNU 3...5 DEFA KONTROL EDİN VE herşey yolunda gözüküyor ise motorunuzu toparlamaya başlayabilirsiniz )))

    bu arada eksantrik zincir gergisi en son takılır onu takmadan motora marş yapmayın,,,,
    Gemiş Olsun ))

    Resimler Kalitesiz olabilir,
    Cep TEL İle çekilmiştir,
    yağlı ellerle anca bu kadar oluyor ))
    yamyamaha, cenkito, Syanur ve 4 diğerleri bunu beğendiler..
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    senin gibi kankam..arkadaşım komşum olsun 1 milyon dolar borcum olsun aga...ne paylaşmışsan ilgimi çekmiştir her paylaşımın teknik ve gerekli şeyler...

    peki bu egzantirikten ses gelmesi değişme zamanı mı demek oluyor...

    parça masrafları nelerdir...orjinal takılması şart mı...yan sanayi seçenekleri varmı...son olarak tertemiz twısterlar var ilanlarda...alınmasına onay verirmisin...kaç binden sonra hayır gelmez bu cbf ve twısterlardan...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  3. #3

    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    Gümüşhane
    Motosikleti
    2011 ybr 125
    anlatım çok mükemmel olmuş, anlamadığım bizim motorlarda eksantrik zinciri yanda bunda niye üstte

  4. #4
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin gibi kankam..arkadaşım komşum olsun 1 milyon dolar borcum olsun aga...ne paylaşmışsan ilgimi çekmiştir her paylaşımın teknik ve gerekli şeyler...

    peki bu egzantirikten ses gelmesi değişme zamanı mı demek oluyor...

    parça masrafları nelerdir...orjinal takılması şart mı...yan sanayi seçenekleri varmı...son olarak tertemiz twısterlar var ilanlarda...alınmasına onay verirmisin...kaç binden sonra hayır gelmez bu cbf ve twısterlardan...
    motor alırken zaten ıllakı ustaya gösterılıuyor,
    zaten çıkan sesten yapılmış km'den değişimler anlatılıyor,
    kiminde 30 bınde değişim istiyor,
    tekere kaldırılmaya her uğraşılduğında yük zincirede bindiğinden uzama olasılığı yüksek,
    bakım yapıldığı zaman her motordan hayır gelır sadece dikkat etmek lazım motor sesi aşırı duyuluyor ise bunda masraf çıkacağı bellidir,
    100,,,500 değişir yani,
    yan sanayi parça elbette takılır fakat ömürlü olmaz,
    zincir kopması demek subapları eymesi duruma göre pistonu delmesi demek,,,
    Daima orjinal parçada fayda var,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------

    Alıntı körfezli_29 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlatım çok mükemmel olmuş, anlamadığım bizim motorlarda eksantrik zinciri yanda bunda niye üstte
    bunlarında yanda zaten bu üstte gördüğün kısım üste uzadığı için zincir üstten görünümüdür,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  5. #5
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    eyvallah...ne twısterler geldi bana 3000 liraya bile verelim sana dediler ama başta servisim olmak üzere herkes ağız birliği etmişcesine uzak dur diyor...sanki ulusal bir refleks bu...cbf 250 alayımmı...alma...twıster alayımmı..alma...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  6. #6
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    piyasada en pahalı serilerden 250 cc olanları,
    zaten çokta fazla tutulmadılar,
    o sebeptendir sanırım...
    tork olarak çok güçlü olduklarıda ortada...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  7. #7
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    serkan abi eline koluna sağlık çok güzel bir bilgi vermişsin yapmasıda o kadar zor değil gibi görünüyor kendisi değiştirecek olanlara yardımcı olacaktır
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  8. #8
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    benımde amacım zaten olurda bı yanlışlık yapmış olan olursa NET'ten arattırınca çıksın karşısına diye,
    o sebepten başlıkta çok sefer yadım eksantrik diye ))
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  9. #9
    motoseyyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2009
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    cbf 500
    Güzel bir konu ve anlatım. Ancak eksantrik zincirini değiştirmek maharet ister. 30-40.000 lere dayanmış motorlarda mutlaka kontrol edilip değiştirilmesi yada gergi ayarlarının kontrol edilmesi gerekiyor.Yaklaşık 15 sene kadar önce Honda marka motosikletimin eksantrik zinciri yolda giderken kopmuş ve epey bir masrafa girmiştim.Aman aynı hataya siz de düşmeyin.
    Şu anda benim motor da 40.000 ne dayandı ve hafiften eksantrik sesi duymaya başladım. Orijinal zincirin 34 TL olduğunu bayiden öğrendim . Pek te pahalı değilmiş.
    '' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''

  10. #10

    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    Gümüşhane
    Motosikleti
    2011 ybr 125
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyvallah...ne twısterler geldi bana 3000 liraya bile verelim sana dediler ama başta servisim olmak üzere herkes ağız birliği etmişcesine uzak dur diyor...sanki ulusal bir refleks bu...cbf 250 alayımmı...alma...twıster alayımmı..alma...
    kedi erişemediği ciğere mundar dermiş, böyle diyenlerin hepsi çan çin çon kullanan şahıslar, cbf 250 2006 dan beri üretilen ve hala daha orjinal olanları var ve hala sorun yaratmadan yollarda yürüyor, ybr 250 lerde aynı kalitede bir motor biraz daha teknolojik

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------

    Alıntı motoseyyah adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bir konu ve anlatım. Ancak eksantrik zincirini değiştirmek maharet ister. 30-40.000 lere dayanmış motorlarda mutlaka kontrol edilip değiştirilmesi yada gergi ayarlarının kontrol edilmesi gerekiyor.Yaklaşık 15 sene kadar önce Honda marka motosikletimin eksantrik zinciri yolda giderken kopmuş ve epey bir masrafa girmiştim.Aman aynı hataya siz de düşmeyin.
    Şu anda benim motor da 40.000 ne dayandı ve hafiften eksantrik sesi duymaya başladım. Orijinal zincirin 34 TL olduğunu bayiden öğrendim . Pek te pahalı değilmiş.
    bu tür sorunların servis tarafından yapılması gerekir, kendiniz yapmayın

  11. #11

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Çok güzel paylaşım.Ellerine sağlık ustam.Ben cesaret edemem böyle şeylere.Zilyon tane parça var o beğenmediğimiz 100 cc motor aksamında. Bir kez dağıtılmış motor gördüm.Gözüm korktu resmen.Ben zincirimi yağlarım,motorumu 3-4 saat yıkarım,yağımı değiştiririm.Bakım geldi mi götürürüm.Ama bu gidişle sayenizde gireceğim bu tür olaylara. Şu sente işini anlayamadım henüz.Sanırım parçaların birbiri ile bir sistemi var.Ve bu sistemde 1 diş bile bütün olayın bozulması demek.Babam küçükken göndereyim seni sanayiye 1-2 öğren demişti.Annem çok itiraz etti,ben de korktuğum için gitmedim.Şimdi çok pişmanım. Sizler sayesinde elektronik ortamdan öğreniyoruz artık. Bakalım inşallah bir gün ellerimle gireceğim bu işe.Sizlerle beraber yüzyüze öğrenmek daha güzel ama şartlar...

  12. #12
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    serkan kardeşim peki bu zincirin fiyatı nedir?

    servis fiyatının 400 lü rakamlar olduğunu hatırlıyorum da
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  13. #13
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    servis fiyatı 210 lira
    parça 1.kalite yan sanayi ürün,
    120 liraya almış şahıs...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  14. #14
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    paylaşım ve bilgi aktarımı için teşekkürler, elinize kolunuza sağlık
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  15. #15
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    önemli değil elimden geldikçe ayrıntılara girmeye çalışıyorum
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  16. #16
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Elinize sağlık başlık resmen teknik eğitim
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.

  17. #17
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    İmkan Oldukça Farklı Modellerin Teknik Bilgilerini Paylaşmaya Çalışıyorum...

    Teşekkürler...
    cenkito bunu beğendi.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  18. #18
    harun reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF 250
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İmkan Oldukça Farklı Modellerin Teknik Bilgilerini Paylaşmaya Çalışıyorum...

    Teşekkürler...
    serkan abi merhaba öncelikle emeğin için teşekkürler ben bu şekilde zincirimi değiştirmeyi istiyorum yalnız bir kaç resim silinmiş tamda önemli olan kısımlar diye düşünüyorum birde gergi ayarını nasıl yapıyoruz onu anlatabilirmisin mümkünse?

  19. #19
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Cbf 250,
    Cbx 250,
    motor prensipleri aynı,,,

    Güncel Diyelim ;)
    porsche911tt bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial RS 151(Pert Oldu)-Honda Cbf 250 (2005)
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf 250,
    Cbx 250,
    motor prensipleri aynı,,,

    Güncel Diyelim ;)
    Hocam Sondaki Resim Sayesinde Çözdüm Çok Teşekkür Ederim Yardımların İçin Ellerine Emeğine Sağlık.İstanbula Gelirsem Kesinlikle Yanına Uğrayacağım.
    Cbf 250 2005


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler