Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

CBF 150 FURŞ TAKIMI

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    artun17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul/Kurtuluş
    Motosikleti
    Mondial 150HS-HONDA CBR 125 2011
    arkadaşlar merhaba cbf 150 furş takımı komple değişim ücreti işçilikle birlikte ne kadardır. Direksionda çok boşluk oluor sıktırsam da 2 3 gun sonra boşluk tekrarlıor. Şişli tarafında önerebileceğiniz usta var mı ?
    Artun K.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Boşluk tekrarlıyorsa bu bozulmadan değildir, işlemi doğru yapmıyorlar. Aşağıda malesef ki sorunuzun tam cevabını veremiyorum, ancak yine de göz atmanızı öneririm.

    * İlk olarak ön amortisörün üst mesnete bağlandığı cıvataları iyice gevşetmeniz gerekiyor, tamirciler bunu yapmadan işlem yaptığından kasıntılı sıkılan parça eski haline dönüyor.

    * İkinci olarak üst mesnetin ortasındaki büyük somunu sökün,

    * Tornavida ve çekiç kullanarak furş ön yük somununu yandan hafifçe vurarak, çok sıkışmasına izin vermeden, boşluğu tamamen alındıktan sonra 5 derece kadar daha sıkacak şekilde sıkıştırın,

    * İşlem sonrasında söktüğünüz ve gevşettiğiniz tüm cıvataları tekrar sıkıştırmanız yeterli olacaktır.

    * Sonrasında ise motosikleti orta sehpaya alıp ön teker tamamen havadayken(sele arkasına ağırlık koyarak veya birisinden rica ederek ağırlığı arkaya verip ön tekeri tamamen havaya kaldırmalısınız), gidonu hafifçe tam sağa ve sola çevirirken bir zorlanma olmadığından emin olmalısınız. Eğer takılmadan ama sanki birşeyler sürekli sürtüyor hissi varsa aşırı sıktınız demektir, sağlam takımı bozarsınız, en son sıktığınız ön yük ayar somununu 2-3 derece geri gevşetmelisiniz. Eğer ki gidon bir noktada (genellikle tam düz konumda) takılma eğilimindeyse furş takımı acilen değişmelidir.

    -------------------------------------------------------------------

    Furş bilye setini takım olarak alın, sadece rulmanlarını alıp yataklarını bırakmayın.

    Değişimi zor olan kısımlar; gidonun şase üzerindeki alt ve üst yatakları, ve özellikle alt çataldaki yatak kısmıdır. Alt çataldaki yatak kısmını tamirciler pek değiştirmek istemez, değişimi zahmetlidir, uzun sürer, zaman alır. Değişime bağlamadan önce ustanın bu set parçalarının tamamını değiştireceğinden emin olmalısınız.

    İşlem sonrasında bir süre kullandıktan sonra yine gevşeme yapacaktır, parçalar tam oturduktan kısa süre sonra oluşan bu boşluk son bir kez doğru ayarlanır ve sizin motosikletinizde bir çok uzun kilometreler daha bozulmaz.

    --------------------------------------------------------------------

    Orjinal parça temin ettiğinizden emin olun. Fiyat farkı kendisini kısa sürede belli edecek emin olun.

    İşçilik kısmı ustadan ustaya değişir. İşi yukarıda bahsettiğim gibi yapacak şahıs güzel para isteyebilir çünkü çok zaman alıyor. Diğeri ise sadece alt çatal yatağını değiştirmeyerek toplam sürenin %50' si daha kısa zamanda işi bitirip daha az zahmet çekeceğinden çok daha uygun fiyat verecektir. Araştırmanızı buna göre yapmalısınız.

  3. #3
    artun17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul/Kurtuluş
    Motosikleti
    Mondial 150HS-HONDA CBR 125 2011
    Hocam çok teşekkürler. İyisimi ben motoru satayım. Bu kdr detaylı hiç bir usta yapmaz bu işi . Ben de bi yere kadar. Ama en azından bilgimiz oldu sağol.

  4. #4
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 leyla edition
    200 tl 125 tl bılyalar 75 işçilik aldı benden normal servıs 1 ay oldu


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)