Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosikletim ne yaptıysam çalışmıyor! ( piaggio FLY 100 )

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Ağustos 2017
    Merhaba arkadaşlar,

    Scooterimde 1 ay öncesine kadar bir problem yoktu fakat son 3 haftadır beni bezdirdi diyebilirim.

    3 hafta önce motor arada çalışmıyordu , start almıyordu ya da marşa 5-6 saniye basmak gerekiyordu zar zor çalışıyordu.
    Mahallede bir motorcu var ona götürdüm. 2 saat sonra yaptım motoru alabilirsin dedi. Dediğine göre motorun subapları kurum olmuş bu sebeple üst kapaktan yanma odasına yağ sızıyormuş buji yağlanmış dedi.

    -Kurumu temizlemiş, bujiyi değiştirmiş ve buji bağlantı kapağını değiştirmiş 80 lira aldı. o gün motor çalıştı sorun olmadı.

    Ertesi gün yine çalışmadı. 2 gün uğraşmadım arada çalıştırmayı denedim ne yapsam nafile çalışmadı. Bizim bir komşu bu motorun subapları vuruyor dedi. subap ayarı yapılmalı dedi Ben de öğrenciyim artık tamirciye verecek param kalmadığı için kendim 20 liraya sentil çakısı alıp kendim subap ayarı yaptım. servis manuelini okudum ve 0.1mm olarak sente ayarını yaptım ve topladım motoru bastım marşa motor çalıştı sesi de hakikaten eskisine nazaran daha güzel geliyordu o an anladım eskiden subaplar ayarsızmış tamam oldu bu iş dedim ve o gün gezdim motorla hiç sorun yaşamadım.

    ERTESİ GÜN SABAH YİNE ÇALIŞMADI !!!
    Artık bıktım arada bir çalıştırmayı denedim yine çalışmadı falan 2-3 gün de böyle geçti..
    Sonra yine kolları sıvadım ve şunları yaptım;

    - Bujiyi söküp marş verdim ateşleme var mı diye baktım o konuda sorun yok, ateşleme var.
    - Buji tırnak aralığını yine servis manuelinden bakarak 0.7mm ye ayarladım ve geri taktım.
    - Karburatöre benzin geliyor mu diye benzin hortumunu çıkarıp marş verdim , orada da sorun yok marş basında depodan benzin pompalanıyor.
    - Karbüratörü söküp eve geldim tüm noktalarını söküp didik didik temizledim ( avansı bozmamak için hava ayarı yapan vidayı ellemedim)


    Tüm bu adımların sonunda yine marşa bastım yine çalışmadı, YİNE ÇALIŞMADI!

    - Sonra acaba subap ayarını yanlış mı yaptım diye kuşkulandım bugün tekrar açıp yine hassas bir şekilde 0.1mm olarak yaptım. Subap ayarı yapacağım noktayı da hassas bir şekilde pistonu sente ayarına getirip öyle yaptım.

    Ama MOTOR YİNE ÇALIŞMIYOR , ayak marşıyla da çalışmıyor akü mü az diyorum bakıyorum votmetre ile 12.5V var. yani onda da sorun yok.

    Acaba bu adımdan sonra neyi kontrol etmeliyim lütfen yardım edin.
    Ya da İzmir bornova civarlarında işinde iyi olan, öğrenci dostu bir tamirci tanıdığınız varsa beni yönlendirebilirseniz çok sevinirim.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Acaba yakıtta bir problem olabilir mi ? Yakıt filtresi varsa tıkanmış olabilir mi ? Bu kadar da çalışmaması bence yakıt kaynaklı diyorum.

  3. #3

    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Regal Raptor 150
    Sibop ayarı 0.1 demek 0.10 mm demektir ve normalin 0.3 üzerinde demektir, normal sibop aralığı 0.6- ile 07 arasında olmalıdır bu hemen her motorda standarttır, istersen bu ayarlarda yeniden bir sibop ayarı yap, kolay gelsin, neticeyi de yazmayı unutma.

  4. #4

    Üyelik
    12 Ağustos 2017
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acaba yakıtta bir problem olabilir mi ? Yakıt filtresi varsa tıkanmış olabilir mi ? Bu kadar da çalışmaması bence yakıt kaynaklı diyorum.
    Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim,

    Lakin yukarıda bahsettiğim gibi, karbüratörün benzin girişini kontrol ettim. Karburatöre sorunsuz benzin pompalanıyor. Onun testini yaptın yani. Ayrıca motora marş verirken egzozdan çiğ benzin kokusu geliyor. Yani yakıtla ilgili sorun yok gibi. Buji de ateşliyor ama nasıl oluyo da morotda ateşleme olmaz, anlayamıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:51 ----------

    Alıntı navarin11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sibop ayarı 0.1 demek 0.10 mm demektir ve normalin 0.3 üzerinde demektir, normal sibop aralığı 0.6- ile 07 arasında olmalıdır bu hemen her motorda standarttır, istersen bu ayarlarda yeniden bir sibop ayarı yap, kolay gelsin, neticeyi de yazmayı unutma.
    Öncelikle cevabınız için yeşekkür ederim. Motorun servis manuelinde,
    giriş subap aralığı = 0,10mm
    çıkış subap aralığı = 0.15mm

    Olarak yazılmış. Eskiden bunu bilmediğim için hep 0.10mm olarak kullanmıştım. Bu sefer ilk denememde 0.10mm e 0.15mm yaptim motor ilk gun calıştı ertesi gün yine çalışmadı. Sonra açıp eskisi gibi girişi de çıkışı da 0.10mm e ayarladım. Ama değişen bişey yok motor yine çalışmıyor.

    Morotumun servis manuelinde yazan değerler;

  5. #5
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Subap ayarlarını motor tamamen soğukken yapıyorsunuz değil mi?

  6. #6

    Üyelik
    12 Ağustos 2017
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subap ayarlarını motor tamamen soğukken yapıyorsunuz değil mi?
    öncelikle cevabınız ıçın teşekkürler,

    Hocam motor 2 haftadır çalışmıyor zaten bu sebeple tüm işlemler soğuk motora yapıldı.
    spark79 bunu beğendi.

  7. #7
    salihozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Şehir
    izmir
    Sorun aküde.

  8. #8

    Üyelik
    12 Ağustos 2017
    Alıntı salihozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun aküde.
    Hocam ben de öyle düşündüm ama motoru çeviriyor ve bujide ateşleme var. Ayrıca ayak marşıyla da çalışmıyor. Eskiden ayak marşıyla çalıştırabiliyordum.

  9. #9

    Üyelik
    14 Ocak 2015
    Merhaba
    Motorunuz marş sırasında boğuluyor. Hava filtresini ve hava kanallarını bir kontrol edin.
    Ayrıca motoru (karbüratörlü) ilk çalıştırmada tam gaz verin ve tam gazda tutarak marşa basın yada ayak marşıyla çalıştırın. İlk çalışmada motor ihtiyacı olan havayı alamıyor.

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Supap gaydlarından yağ sızması nedeniyle bujin yağlanıyor ve ateşleme yapamıyor , bujiyi sök çakmakla üzerindeki yağı yakarak temizle tak çalıştır , tabi bunu sürekli tekrarlayamazsın , silindir kapağı sökülecek subap gaydları ve lastikleri değişecek , bujinin altına ikinci bir pul takarsan yağlanması biraz daha gecikir ama ilerleyen kilometrelerde daha çok yağ gelecek , geçici süre pul atmak idare eder..

  11. #11

    Üyelik
    12 Ağustos 2017
    Alıntı suatatak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba
    Motorunuz marş sırasında boğuluyor. Hava filtresini ve hava kanallarını bir kontrol edin.
    Ayrıca motoru (karbüratörlü) ilk çalıştırmada tam gaz verin ve tam gazda tutarak marşa basın yada ayak marşıyla çalıştırın. İlk çalışmada motor ihtiyacı olan havayı alamıyor.
    Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim,

    Hava filtresini kontrol ettim, herhangi bir tozlanma kirlenme belirtisi yok. Zaten geçen ay temizlemiştim, şimdi yine kontrol ettim. O kısımda bir terslik yok gibi.
    Naparsam yapayım ateşleme olmuyor.
    Başka bir fikriniz var mı acaba ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Supap gaydlarından yağ sızması nedeniyle bujin yağlanıyor ve ateşleme yapamıyor , bujiyi sök çakmakla üzerindeki yağı yakarak temizle tak çalıştır , tabi bunu sürekli tekrarlayamazsın , silindir kapağı sökülecek subap gaydları ve lastikleri değişecek , bujinin altına ikinci bir pul takarsan yağlanması biraz daha gecikir ama ilerleyen kilometrelerde daha çok yağ gelecek , geçici süre pul atmak idare eder..
    Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim,

    Onu ben de düşündüm hatta son goturdugum motorcu buji yağlanması var ama tamir ettim dedi, hatta eski bujiyi gosterdi yağ içindeydi hakkaten. Ama şuan takılı olan bujiyi 2 kez cikartip kontrol ettim ateşleme var mı diye. İkisinde de yağlanma yoktu ve marşa bastığımda bujide ateşleme vardı. Yine de balata spreyiyle her seferinde temizledim ama bir sonuç elde edemedim.

  12. #12

    Üyelik
    21 Aralık 2017
    Bu yaz kymco Agılıty 125'in bakımını yaptım.(hava filtresi dğş.motor yağ dğş.mi ve karbüratör ayarı v.s.)Hanımı alıp bi dolanayım dedim.Tek marş çalıştı.Biraz çalışıp rolanti normale dönünce yola çıktık.Evden takribi 3 km.kadar uzaklaşmıştık motor bir anda sustu.Nereye baksam her şey normal ancak motor mümkün değil çalışmıyor.Bir yandan akşam karanlığı da çökmeye başladı,el mahkum motoru iteleye iteleye eve döndük.Işıkta çalışmak kolay.kontrollerimi yaparken hava filtresi ile karbüratör arasına emiş manifoldu içerisine hava filtresinin süngerini çekmiş olduğunu fark ettim,filtre süngerini herhalde dalgınlığıma gelmiş filtre arkasına takmışım.Süngeri çıkartınca hava kanalı açılmış oldu.Tek marş motor çalıştı.Fazla uzattım belki diyeceğim şu ki:subapları düzgün ayarladığınızı varsayıyorum karbüratöre yakıt geliyor ve karbütatör ayarları düzgün ise,buji uygun evsafta ve ateşleme yapıyor ise,karbüratör baglantılarından ve emiş manifoldundan ekstra hava almıyor ise o motor kesinlikle çalışır.Emiş manifoldu contalarını bir kez daha kontrol etmelisiniz.Kolay gelsin,hayırlı akşamlar...

  13. #13
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Bir zamanlar 15 yaşlarında babamın arabasını kaçırıp geziyordum. Tabi benzin alacak paramız yok. İbre baya oynadı biz de bir sürahi su koyduk depoya. Sonraki gün okula gittim. Okuldan çıkıp yürürken yolun kenarında bizim arabayı gördüm. Hemen anladım. Araba yolda kalmıştı. Şu anda 42 yaşındayım. Babam hala aldığı benzine su katıldığını sanıyor. Ben dersimi aldım. Benzine yabancı madde karışırsa ateşlemez Bu da benden bir itiraf olsun. Oh be rahatladım valla

  14. #14

    Üyelik
    12 Ağustos 2017
    Alıntı angaralı06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yaz kymco Agılıty 125'in bakımını yaptım.(hava filtresi dğş.motor yağ dğş.mi ve karbüratör ayarı v.s.)Hanımı alıp bi dolanayım dedim.Tek marş çalıştı.Biraz çalışıp rolanti normale dönünce yola çıktık.Evden takribi 3 km.kadar uzaklaşmıştık motor bir anda sustu.Nereye baksam her şey normal ancak motor mümkün değil çalışmıyor.Bir yandan akşam karanlığı da çökmeye başladı,el mahkum motoru iteleye iteleye eve döndük.Işıkta çalışmak kolay.kontrollerimi yaparken hava filtresi ile karbüratör arasına emiş manifoldu içerisine hava filtresinin süngerini çekmiş olduğunu fark ettim,filtre süngerini herhalde dalgınlığıma gelmiş filtre arkasına takmışım.Süngeri çıkartınca hava kanalı açılmış oldu.Tek marş motor çalıştı.Fazla uzattım belki diyeceğim şu ki:subapları düzgün ayarladığınızı varsayıyorum karbüratöre yakıt geliyor ve karbütatör ayarları düzgün ise,buji uygun evsafta ve ateşleme yapıyor ise,karbüratör baglantılarından ve emiş manifoldundan ekstra hava almıyor ise o motor kesinlikle çalışır.Emiş manifoldu contalarını bir kez daha kontrol etmelisiniz.Kolay gelsin,hayırlı akşamlar...
    Değerli tecrübenizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim. Ben hava filtresini kontrol ettim onda bir kirlenme tozlanma yoktu. Ama manifolt tıkanması ya da hava kaçırması var mıdır yok mudur pek bakmadım. sadece göz ile kontrol edip ciddi bir çatlak olup olmadığını kontrol ettim o kadar. En yakın zamanda dediğinizi deneyeceğim ve sonucu buraya yazarım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir zamanlar 15 yaşlarında babamın arabasını kaçırıp geziyordum. Tabi benzin alacak paramız yok. İbre baya oynadı biz de bir sürahi su koyduk depoya. Sonraki gün okula gittim. Okuldan çıkıp yürürken yolun kenarında bizim arabayı gördüm. Hemen anladım. Araba yolda kalmıştı. Şu anda 42 yaşındayım. Babam hala aldığı benzine su katıldığını sanıyor. Ben dersimi aldım. Benzine yabancı madde karışırsa ateşlemez Bu da benden bir itiraf olsun. Oh be rahatladım valla
    muhteşem anı :D abi benzini hep aynı istasyondan alıyorum evimin yakınında opet var. ama tine de bu durumu da göz önünde bulunduracağım.

    Benzinde farklı bir madde olup olmadığını anlamanın bir yöntemi var mı acaba ?
    Öğrenciyim yarım depo benzini yok yere dökersem içim sızlar

  15. #15

    Üyelik
    14 Ocak 2015
    Merhaba
    Marşa yada ayak marşına bastığınızda yakıtın geldiğine eminseniz, silindir içine giren yakıt yanmıyor.
    Yukarıda da belirtildiği gibi yakıta bir nedenden dolayı aşırı su karışmıştır.
    Karbüratör ayarı yanlıştır, fazla benzin veriyordur.
    Buji takılırken yanlışlıkla yere düşmüştür, tırnakları olması gerekenden dar hale gelmiştir.
    Buji aslında çok şey anlatır. Bujiyi söküp kontrol edin, tırnak aralığını ve rengini. Kahve ye yakın bir renk ise normal çalışmadır.
    Siyah kurum bağlamışsa zegin karışım ile çalışıyor ( jikle arızası olabilir). Yağlanmış olabilir. Supab ayarı yanlışta olsa motor zorda olsa çalışır ama düzenli çalışmaz. Siz hiç çalışmıyor ve eksozdan çiğ benzin kokusu geliyor diyorsunuz. Yani motor boğUluyor. Yakıt ve ateşleme sistemi kontrol edilmeli[COLOR="Silver"]

  16. #16

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Tüm benzin i 5lt bir şişeye çek 2-3 lt benzin al yeni onunla denesene bi eğer düzelirse o 5lt lik şişeyi kullanma

  17. #17

    Üyelik
    12 Ağustos 2017
    Merhaba arkadaşlarım , abilerim. uzun zamandır okul yoğunluğundan solayı vakit bulamamıştım ve motorla uğraşamamıştım dün tekrar elden geçirdim sonuç yine hüsran. Desteklerinizi bekliyorum.

    - İlk olarak benzinini boşalttım ve benzin filtresini kontrol ettim ardında 4 litre yeni aldığım benzini depoya doldurdum.

    - benzin hortumunu falan kontrol ettim.

    - Hava filtresini açıp karbüratöre kadar gelen hava yolunu kontrol ettim filtrede ya da kava borusunda bir sorun yoktu tertemizdi.

    - karbüratörde sorun olabileceğini düşündüm. o yüzden elimde yeedek karbüratör vardı 1 yıldır kenarda duruyordu onu taktım.

    - Motoru çalıştırmayı denedim karbüratörün içerisine benzin dolması için bu işlemi defalarca yaptım ama motor yine start almadı.


    Sonrasında aşağıdaki videodakileri yaptım yine bir sonuç alamadım motorun sesinden falan anlayan tecrübeli kişiler olabilir diye video çekerek anlatmak istedim. Acaba bu Eksantrik zincirindeki boşluk bu sıkıntıyı yapıyor olabilir mi ? fikirleriniz neler acaba ?



  18. #18

    Üyelik
    12 Ağustos 2017
    Up

    Tecrübeli arkadaşların yardımlarını bekliyorum.

  19. #19
    UğurDankı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-R
    bence kompresyonu ölçtür

  20. #20

    Üyelik
    12 Ağustos 2017
    Alıntı UğurDankı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence kompresyonu ölçtür
    hocam bugün mahalledeki tamirciye götürdüm o da çalıştıramadı kompresyon yok dedi motor açılması lazım dedi. üst kapağı açıp marşa bastı. çalışmadı yine motor. tahminimce yağ pompası bozulmuş bu sebeple motor zarar görmüş dedi.

    Çok masrafı varmış, ben de el mahkum eve getirdim motoru yatacak artık. zaten öğrenciyim o kadar masraf yapacak bütçem de yok.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)