Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

KTM Duke 250 Yan Ayaklık Vidası Düşüyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ocak 2020
    Öncelikle herkese güvenli sürüşler.

    2020 Haziran ayında KTM Duke 250 motorumun yan ayaklığı gövdeye bağlayan vidalarından bir tanesi düştü. Tabi ben vidanın düşmüş olduğunu farketmedim. Motorun yağını eklemeye çalışırken motor devrildi. Neyse o hasarı bir şekilde yaptırdım. Vidayı civatacıdan buldum, usta sıkmadan önce metal metale yapıştırıcısı ile yapıştırmasını söyledim. "Ben bu işlere ömrümü verdim, benden daha iyi mi biliyorsun?" falan filan bir sürü laf okudu ve yapıştırıcı sürmeden vidayı sıktı. 10 gün sonra vida tekrar düştü. Tabi bu sefer vidayı yapıştırmakta sorun çıkartmadı. Yapıştırıcıyı da ben götürdüm üstüne.

    Neyse geçtiğimiz hafta aynı vida tekrar düştü. Bu sefer Allah'tan garajın içerisinde düştü de kaza bela olmadı. Motoru bir kütüğe yasladım. Şimdi gidip civatacıdan tekrar aynı civatayı alacağım. Yarın taktırmayı düşünüyorum.

    Şimdi size sorum şu: Bu civata neden yapıştırılmasına rağmen düşüp duruyor? Acaba vidanın yuvasındaki dişleri bozulmuş olabilir mi? Eğer dişleri bozulduysa usta bir büyük boy civatanın kılavuzundan çekeriz bir büyük boy vida takarız diye söylüyor. Ben şahsen bir büyük boy vida atmayı uygun görmüyorum. Çünkü sonuçta bu direk motor bloğu, yani bu yuva yarın iki gün daha da bozulsa değiştiririm gibi bir şansın yok.

    Ben şahsen vidanın yuvasını bu akşam eve gidince kontak spreyi ile iyice temizleyeceğim ama ne kadar faydalı olur bilemiyorum. Ha bu arada şunu da söyleyeyim zincire atılan yağ ne kadar fazla yağı silsen de vidanın üzerine sıçrıyor. Yani ne kadar orantılı yağlama yapsan da zincir hızla dönerken yağ vidanın üzerine sıçrıyor. Motorun sıcaklığından kuruduğu için de orada jelimsi bir şekle dönüşüyor.

    Ayrıca titreşim mevzusu da var. Motor tek silindir olduğu için fazla titreşim var. Ben titreşim yüzünden açıldığını düşünüyorum. Arkadaşlar motorun zincirinden sıçrayan yağın açtığını söylüyorlar ama ben pek ihtimal vermiyorum. Çünkü vida düzgün şekilde sıkılmış ve ben arada bir vida hiç gevşemiş mi diye kontrol ediyordum. 1-2 ay kadar önce de kontrol etmiştim. Vida sağlamdı.

    Benim aklıma gelen yaz sıcaklarından dolayı eğer motor blogu ve vidanın farklı genleşme oranları varsa (ki büyük ihtimalle farklı metal bileşimi oldğu için öyledir) genleşmeden dolayı vidanın biraz gevşemiş olabileceğini düşünüyorum. Ancak bu sadece benim düşüncem. Şöyle de olabilirdi. Sıcaklardan dolayı vida daha fazla genleşseydi yuvasına daha da sıkışabilirdi. Açıkçası bu sadece benim aklıma gelen bir açıklama. Vida birazcık gevşerse kalanını motorun titreşimi gevşetir zaten. Duke 250'yi biliyor musunuz bilmiyorum ama motorun blogunda çok fazla titreşim var.

    Ben şahsen titreşim yüzünden açıldığını düşünüyorum. Titreşim yüzünden hafif gevşerse o gevşeyen aralığa sıçrayan yağ sızıp daha da açılmasına sebep olmuş olabilir diye düşünüyorum. Bu arada usta vidayı sıkmadan önce pul da koymuştu.

    Önemli bir nokta iki vidadan bir tanesi hala duruyor. Ön tekere yakın olan (yani motorun yanına geçtiğinizde ön tekere daha yakın olan) vida orijinal vidası hala duruyor. Biraz gevşemişti ama düşmememişti. İlginç olan vidalardan bir tanesi düşüyor, diğeri de biraz gevşiyor.

    Bu sefer ben iki vidayı da değiştirmeyi düşünüyorum. Sanırım daha kökten bir çözüm olur. Eğer bilginiz varsa ya da benzer bir durum başınıza geldiyse sizden sorum şu: bu işi nasıl halletmeliyim? ve vidanın tekrar düşmesini nasıl önlerim?

    Not olarak şunu da söyleyeyim motorun ayağını açıp da akrobatik hareketlerle motorun tüm yükünü üzerine bindirme vesaire gibi hareketler hiç yapılmadı. Normal kullanım sonucu vida düştü.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı jaldala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese güvenli sürüşler.

    2020 Haziran ayında KTM Duke 250 motorumun yan ayaklığı gövdeye bağlayan vidalarından bir tanesi düştü. Tabi ben vidanın düşmüş olduğunu farketmedim. Motorun yağını eklemeye çalışırken motor devrildi. Neyse o hasarı bir şekilde yaptırdım. Vidayı civatacıdan buldum, usta sıkmadan önce metal metale yapıştırıcısı ile yapıştırmasını söyledim. "Ben bu işlere ömrümü verdim, benden daha iyi mi biliyorsun?" falan filan bir sürü laf okudu ve yapıştırıcı sürmeden vidayı sıktı. 10 gün sonra vida tekrar düştü. Tabi bu sefer vidayı yapıştırmakta sorun çıkartmadı. Yapıştırıcıyı da ben götürdüm üstüne.

    Neyse geçtiğimiz hafta aynı vida tekrar düştü. Bu sefer Allah'tan garajın içerisinde düştü de kaza bela olmadı. Motoru bir kütüğe yasladım. Şimdi gidip civatacıdan tekrar aynı civatayı alacağım. Yarın taktırmayı düşünüyorum.

    Şimdi size sorum şu: Bu civata neden yapıştırılmasına rağmen düşüp duruyor? Acaba vidanın yuvasındaki dişleri bozulmuş olabilir mi? Eğer dişleri bozulduysa usta bir büyük boy civatanın kılavuzundan çekeriz bir büyük boy vida takarız diye söylüyor. Ben şahsen bir büyük boy vida atmayı uygun görmüyorum. Çünkü sonuçta bu direk motor bloğu, yani bu yuva yarın iki gün daha da bozulsa değiştiririm gibi bir şansın yok.

    Ben şahsen vidanın yuvasını bu akşam eve gidince kontak spreyi ile iyice temizleyeceğim ama ne kadar faydalı olur bilemiyorum. Ha bu arada şunu da söyleyeyim zincire atılan yağ ne kadar fazla yağı silsen de vidanın üzerine sıçrıyor. Yani ne kadar orantılı yağlama yapsan da zincir hızla dönerken yağ vidanın üzerine sıçrıyor. Motorun sıcaklığından kuruduğu için de orada jelimsi bir şekle dönüşüyor.

    Ayrıca titreşim mevzusu da var. Motor tek silindir olduğu için fazla titreşim var. Ben titreşim yüzünden açıldığını düşünüyorum. Arkadaşlar motorun zincirinden sıçrayan yağın açtığını söylüyorlar ama ben pek ihtimal vermiyorum. Çünkü vida düzgün şekilde sıkılmış ve ben arada bir vida hiç gevşemiş mi diye kontrol ediyordum. 1-2 ay kadar önce de kontrol etmiştim. Vida sağlamdı.

    Benim aklıma gelen yaz sıcaklarından dolayı eğer motor blogu ve vidanın farklı genleşme oranları varsa (ki büyük ihtimalle farklı metal bileşimi oldğu için öyledir) genleşmeden dolayı vidanın biraz gevşemiş olabileceğini düşünüyorum. Ancak bu sadece benim düşüncem. Şöyle de olabilirdi. Sıcaklardan dolayı vida daha fazla genleşseydi yuvasına daha da sıkışabilirdi. Açıkçası bu sadece benim aklıma gelen bir açıklama. Vida birazcık gevşerse kalanını motorun titreşimi gevşetir zaten. Duke 250'yi biliyor musunuz bilmiyorum ama motorun blogunda çok fazla titreşim var.

    Ben şahsen titreşim yüzünden açıldığını düşünüyorum. Titreşim yüzünden hafif gevşerse o gevşeyen aralığa sıçrayan yağ sızıp daha da açılmasına sebep olmuş olabilir diye düşünüyorum. Bu arada usta vidayı sıkmadan önce pul da koymuştu.

    Önemli bir nokta iki vidadan bir tanesi hala duruyor. Ön tekere yakın olan (yani motorun yanına geçtiğinizde ön tekere daha yakın olan) vida orijinal vidası hala duruyor. Biraz gevşemişti ama düşmememişti. İlginç olan vidalardan bir tanesi düşüyor, diğeri de biraz gevşiyor.

    Bu sefer ben iki vidayı da değiştirmeyi düşünüyorum. Sanırım daha kökten bir çözüm olur. Eğer bilginiz varsa ya da benzer bir durum başınıza geldiyse sizden sorum şu: bu işi nasıl halletmeliyim? ve vidanın tekrar düşmesini nasıl önlerim?

    Not olarak şunu da söyleyeyim motorun ayağını açıp da akrobatik hareketlerle motorun tüm yükünü üzerine bindirme vesaire gibi hareketler hiç yapılmadı. Normal kullanım sonucu vida düştü.
    Kırmızı loctite sürüp bir gün boyunca ellemezsen olabilir. Isıtmadan elle sökmek bile imkansız kırmızı loctite'ı. Titreşimle falan açılmasına imkan yok. Yuva bozulduysa ustanın dediği mantıklı olan, blok değişecek hali yok sonuçta. Ben olsam vidayı teflon bant ile ucu hariç sarıp takardım, ucuna da loctite sürerdim. Bir damla loctite yeter sanayide birinden rica edersiniz. Vidayı hayal edemedim ama ters, fiberli somun ile arkasından sıkma şansınız var mı? Vida arkaya çıkıyor mu?

    Zincir yağı herkesin ayaklığına atıyor ön dişlinin oradan, daha ayaklığı temiz motosiklet görmedim. O da bir ihtimal ama sanmıyorum.
    jaldala bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & 790 Adv
    Bence mavi loctite işinizi görür. Ancak kurumasını beklemeniz gerekiyor. 24 saat. Hiç beklemeden sürdüyseniz loctite yapışmamış olabilir.

    Kırmızı loctitei arkadaşın söylediği gibi ısı olmadan sökmek mümkün değil. Yarın öbür gün o vidayı sökmek isterseniz ısıtılabilir yerde mi (plastik filan var mı etrafında) onu da göz önünde bulundurun. Ben olsam mavi loctite ile tekrar denerdim, ama bu defa kurumasını beklerdim.

  4. #4

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Düşük cc KTM bloklarının civata yuvaları çok hassas oluyor. Tork anahtarı yerine abanma yöntemiyle sıkıldıysa ustanın yalama etmiş olma ihtimali yüksek. Ben bu işlere ömrümü verdim benden iyi mi biliyorsun gibisinden konuşan birine ikinci kez iş götürmezdim şahsen.
    Kural [ Z ] ve dundanbiri bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBR 500R // Pulsar 200NS // MR Vulture 150
    aynı sorunu rc200de arkadaşım yaşadı. rondela + mavi loctite ile çözdük.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    03 Ocak 2020
    Herkese günaydın;

    2 haftadır işlerimden dolayı akşam çıkıp da civatacıdan civata almaya gidemedim. O nedenle araba ve toplu taşıma kullandım. 2 hafta kadar önce Kartal Civata'ya gittim akşam iş çıkışı ama kapatmışlardı.

    Neyse ben ne yaptığımı anlatayım da benzer bir olay başına gelen olursa faydalı olur. Geçtiğimiz hafta internetten Loctite 243 aldım. Motorsikletin kullanma kılavuzuda bu yapıştırıcıyı kullanın diyordu. Sonra dün çalışmadığım için Kartal Civata'ya gidip 4 tane M10 civata ve 4 tane de kilitlemeli pul aldım. Sonra da motorsiklet malzemeleri satan dükkandan motorun arka ayağını kaldırma sehpası aldım.

    Akşam üzeri eve geldim, motoru önce kaldırma sehpasının üstüne kaldırdık. Sonra da sağlam olan vidayı da söktüm. Ama vidaları tekrar takarken baya sorun oldu. Çünkü vida anahtarın çok zor gireceği bir yerde. Neyse son çare motoru yan yatırdık. Sonra da vidaların üzerine biraz yapıştırıcı sürüp sıktık. Aslında kuruması için 24 saat beklemek iyi olur diyorlardı ama dün akşam saat 9 gibi sıkma işini bitirdik. Sabah da motoru kullanarak işe geldim. Usta daha önce vidayı sıkarken dişleri bozmamış. O yüzden yeni atılan vidalar sorunsuz takıldı.

    Fabrikada takılmış olan vidayı da söktüm ve yenisini taktım çünkü gevşeyen vidanın yanında o da biraz bozulmuş olabilirdi. Yalnız şunu farkettim, fabrikada atılan vida 1 santim kadar daha uzun. Neyse inşAllah sorun olmaz diye düşünüyorum. Bu sabah bizim işyerinde 17 anahtar ile sıkılığını kontrol ettim. Birazcık sıkılabilecek pay vardı. Onu da biraz sıktım. Bakalım bu bakım ne kadar gidecek.

    Ayrıca Bursa'da yaşayanlar için söyleyeyim. Kent meydanına yakın Kartal Civata var. Eğer aradığınız civata orada yoksa hiçbir yerde yoktur.

    Herkese güvenli ve keyifli sürüşler.

  7. #7
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı jaldala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese günaydın;

    2 haftadır işlerimden dolayı akşam çıkıp da civatacıdan civata almaya gidemedim. O nedenle araba ve toplu taşıma kullandım. 2 hafta kadar önce Kartal Civata'ya gittim akşam iş çıkışı ama kapatmışlardı.

    Neyse ben ne yaptığımı anlatayım da benzer bir olay başına gelen olursa faydalı olur. Geçtiğimiz hafta internetten Loctite 243 aldım. Motorsikletin kullanma kılavuzuda bu yapıştırıcıyı kullanın diyordu. Sonra dün çalışmadığım için Kartal Civata'ya gidip 4 tane M10 civata ve 4 tane de kilitlemeli pul aldım. Sonra da motorsiklet malzemeleri satan dükkandan motorun arka ayağını kaldırma sehpası aldım.

    Akşam üzeri eve geldim, motoru önce kaldırma sehpasının üstüne kaldırdık. Sonra da sağlam olan vidayı da söktüm. Ama vidaları tekrar takarken baya sorun oldu. Çünkü vida anahtarın çok zor gireceği bir yerde. Neyse son çare motoru yan yatırdık. Sonra da vidaların üzerine biraz yapıştırıcı sürüp sıktık. Aslında kuruması için 24 saat beklemek iyi olur diyorlardı ama dün akşam saat 9 gibi sıkma işini bitirdik. Sabah da motoru kullanarak işe geldim. Usta daha önce vidayı sıkarken dişleri bozmamış. O yüzden yeni atılan vidalar sorunsuz takıldı.

    Fabrikada takılmış olan vidayı da söktüm ve yenisini taktım çünkü gevşeyen vidanın yanında o da biraz bozulmuş olabilirdi. Yalnız şunu farkettim, fabrikada atılan vida 1 santim kadar daha uzun. Neyse inşAllah sorun olmaz diye düşünüyorum. Bu sabah bizim işyerinde 17 anahtar ile sıkılığını kontrol ettim. Birazcık sıkılabilecek pay vardı. Onu da biraz sıktım. Bakalım bu bakım ne kadar gidecek.

    Ayrıca Bursa'da yaşayanlar için söyleyeyim. Kent meydanına yakın Kartal Civata var. Eğer aradığınız civata orada yoksa hiçbir yerde yoktur.

    Herkese güvenli ve keyifli sürüşler.
    Loctite sertleşen bir kıvamda, kuruduktan sonra tekrar sıkınca kırılıyor genelde. Ben vidanın en azından ulaşabildiğiniz yerlerini tekrar loctitelamanızı, sonuna kadar sıkmanızı, 24 saat hiç dokunmamanızı öneririm. Bir ayaklık çıkması demek 2 3 bin TL grenaj masrafı demek en az, yan ayak deyip de geçmemek lazım.

  8. #8
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence mavi loctite işinizi görür. Ancak kurumasını beklemeniz gerekiyor. 24 saat. Hiç beklemeden sürdüyseniz loctite yapışmamış olabilir.

    Kırmızı loctitei arkadaşın söylediği gibi ısı olmadan sökmek mümkün değil. Yarın öbür gün o vidayı sökmek isterseniz ısıtılabilir yerde mi (plastik filan var mı etrafında) onu da göz önünde bulundurun. Ben olsam mavi loctite ile tekrar denerdim, ama bu defa kurumasını beklerdim.
    +1
    On karakter


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler