Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KTM Duke 250 Yan Ayaklık Vidası Düşüyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ocak 2020
    Öncelikle herkese güvenli sürüşler.

    2020 Haziran ayında KTM Duke 250 motorumun yan ayaklığı gövdeye bağlayan vidalarından bir tanesi düştü. Tabi ben vidanın düşmüş olduğunu farketmedim. Motorun yağını eklemeye çalışırken motor devrildi. Neyse o hasarı bir şekilde yaptırdım. Vidayı civatacıdan buldum, usta sıkmadan önce metal metale yapıştırıcısı ile yapıştırmasını söyledim. "Ben bu işlere ömrümü verdim, benden daha iyi mi biliyorsun?" falan filan bir sürü laf okudu ve yapıştırıcı sürmeden vidayı sıktı. 10 gün sonra vida tekrar düştü. Tabi bu sefer vidayı yapıştırmakta sorun çıkartmadı. Yapıştırıcıyı da ben götürdüm üstüne.

    Neyse geçtiğimiz hafta aynı vida tekrar düştü. Bu sefer Allah'tan garajın içerisinde düştü de kaza bela olmadı. Motoru bir kütüğe yasladım. Şimdi gidip civatacıdan tekrar aynı civatayı alacağım. Yarın taktırmayı düşünüyorum.

    Şimdi size sorum şu: Bu civata neden yapıştırılmasına rağmen düşüp duruyor? Acaba vidanın yuvasındaki dişleri bozulmuş olabilir mi? Eğer dişleri bozulduysa usta bir büyük boy civatanın kılavuzundan çekeriz bir büyük boy vida takarız diye söylüyor. Ben şahsen bir büyük boy vida atmayı uygun görmüyorum. Çünkü sonuçta bu direk motor bloğu, yani bu yuva yarın iki gün daha da bozulsa değiştiririm gibi bir şansın yok.

    Ben şahsen vidanın yuvasını bu akşam eve gidince kontak spreyi ile iyice temizleyeceğim ama ne kadar faydalı olur bilemiyorum. Ha bu arada şunu da söyleyeyim zincire atılan yağ ne kadar fazla yağı silsen de vidanın üzerine sıçrıyor. Yani ne kadar orantılı yağlama yapsan da zincir hızla dönerken yağ vidanın üzerine sıçrıyor. Motorun sıcaklığından kuruduğu için de orada jelimsi bir şekle dönüşüyor.

    Ayrıca titreşim mevzusu da var. Motor tek silindir olduğu için fazla titreşim var. Ben titreşim yüzünden açıldığını düşünüyorum. Arkadaşlar motorun zincirinden sıçrayan yağın açtığını söylüyorlar ama ben pek ihtimal vermiyorum. Çünkü vida düzgün şekilde sıkılmış ve ben arada bir vida hiç gevşemiş mi diye kontrol ediyordum. 1-2 ay kadar önce de kontrol etmiştim. Vida sağlamdı.

    Benim aklıma gelen yaz sıcaklarından dolayı eğer motor blogu ve vidanın farklı genleşme oranları varsa (ki büyük ihtimalle farklı metal bileşimi oldğu için öyledir) genleşmeden dolayı vidanın biraz gevşemiş olabileceğini düşünüyorum. Ancak bu sadece benim düşüncem. Şöyle de olabilirdi. Sıcaklardan dolayı vida daha fazla genleşseydi yuvasına daha da sıkışabilirdi. Açıkçası bu sadece benim aklıma gelen bir açıklama. Vida birazcık gevşerse kalanını motorun titreşimi gevşetir zaten. Duke 250'yi biliyor musunuz bilmiyorum ama motorun blogunda çok fazla titreşim var.

    Ben şahsen titreşim yüzünden açıldığını düşünüyorum. Titreşim yüzünden hafif gevşerse o gevşeyen aralığa sıçrayan yağ sızıp daha da açılmasına sebep olmuş olabilir diye düşünüyorum. Bu arada usta vidayı sıkmadan önce pul da koymuştu.

    Önemli bir nokta iki vidadan bir tanesi hala duruyor. Ön tekere yakın olan (yani motorun yanına geçtiğinizde ön tekere daha yakın olan) vida orijinal vidası hala duruyor. Biraz gevşemişti ama düşmememişti. İlginç olan vidalardan bir tanesi düşüyor, diğeri de biraz gevşiyor.

    Bu sefer ben iki vidayı da değiştirmeyi düşünüyorum. Sanırım daha kökten bir çözüm olur. Eğer bilginiz varsa ya da benzer bir durum başınıza geldiyse sizden sorum şu: bu işi nasıl halletmeliyim? ve vidanın tekrar düşmesini nasıl önlerim?

    Not olarak şunu da söyleyeyim motorun ayağını açıp da akrobatik hareketlerle motorun tüm yükünü üzerine bindirme vesaire gibi hareketler hiç yapılmadı. Normal kullanım sonucu vida düştü.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı jaldala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese güvenli sürüşler.

    2020 Haziran ayında KTM Duke 250 motorumun yan ayaklığı gövdeye bağlayan vidalarından bir tanesi düştü. Tabi ben vidanın düşmüş olduğunu farketmedim. Motorun yağını eklemeye çalışırken motor devrildi. Neyse o hasarı bir şekilde yaptırdım. Vidayı civatacıdan buldum, usta sıkmadan önce metal metale yapıştırıcısı ile yapıştırmasını söyledim. "Ben bu işlere ömrümü verdim, benden daha iyi mi biliyorsun?" falan filan bir sürü laf okudu ve yapıştırıcı sürmeden vidayı sıktı. 10 gün sonra vida tekrar düştü. Tabi bu sefer vidayı yapıştırmakta sorun çıkartmadı. Yapıştırıcıyı da ben götürdüm üstüne.

    Neyse geçtiğimiz hafta aynı vida tekrar düştü. Bu sefer Allah'tan garajın içerisinde düştü de kaza bela olmadı. Motoru bir kütüğe yasladım. Şimdi gidip civatacıdan tekrar aynı civatayı alacağım. Yarın taktırmayı düşünüyorum.

    Şimdi size sorum şu: Bu civata neden yapıştırılmasına rağmen düşüp duruyor? Acaba vidanın yuvasındaki dişleri bozulmuş olabilir mi? Eğer dişleri bozulduysa usta bir büyük boy civatanın kılavuzundan çekeriz bir büyük boy vida takarız diye söylüyor. Ben şahsen bir büyük boy vida atmayı uygun görmüyorum. Çünkü sonuçta bu direk motor bloğu, yani bu yuva yarın iki gün daha da bozulsa değiştiririm gibi bir şansın yok.

    Ben şahsen vidanın yuvasını bu akşam eve gidince kontak spreyi ile iyice temizleyeceğim ama ne kadar faydalı olur bilemiyorum. Ha bu arada şunu da söyleyeyim zincire atılan yağ ne kadar fazla yağı silsen de vidanın üzerine sıçrıyor. Yani ne kadar orantılı yağlama yapsan da zincir hızla dönerken yağ vidanın üzerine sıçrıyor. Motorun sıcaklığından kuruduğu için de orada jelimsi bir şekle dönüşüyor.

    Ayrıca titreşim mevzusu da var. Motor tek silindir olduğu için fazla titreşim var. Ben titreşim yüzünden açıldığını düşünüyorum. Arkadaşlar motorun zincirinden sıçrayan yağın açtığını söylüyorlar ama ben pek ihtimal vermiyorum. Çünkü vida düzgün şekilde sıkılmış ve ben arada bir vida hiç gevşemiş mi diye kontrol ediyordum. 1-2 ay kadar önce de kontrol etmiştim. Vida sağlamdı.

    Benim aklıma gelen yaz sıcaklarından dolayı eğer motor blogu ve vidanın farklı genleşme oranları varsa (ki büyük ihtimalle farklı metal bileşimi oldğu için öyledir) genleşmeden dolayı vidanın biraz gevşemiş olabileceğini düşünüyorum. Ancak bu sadece benim düşüncem. Şöyle de olabilirdi. Sıcaklardan dolayı vida daha fazla genleşseydi yuvasına daha da sıkışabilirdi. Açıkçası bu sadece benim aklıma gelen bir açıklama. Vida birazcık gevşerse kalanını motorun titreşimi gevşetir zaten. Duke 250'yi biliyor musunuz bilmiyorum ama motorun blogunda çok fazla titreşim var.

    Ben şahsen titreşim yüzünden açıldığını düşünüyorum. Titreşim yüzünden hafif gevşerse o gevşeyen aralığa sıçrayan yağ sızıp daha da açılmasına sebep olmuş olabilir diye düşünüyorum. Bu arada usta vidayı sıkmadan önce pul da koymuştu.

    Önemli bir nokta iki vidadan bir tanesi hala duruyor. Ön tekere yakın olan (yani motorun yanına geçtiğinizde ön tekere daha yakın olan) vida orijinal vidası hala duruyor. Biraz gevşemişti ama düşmememişti. İlginç olan vidalardan bir tanesi düşüyor, diğeri de biraz gevşiyor.

    Bu sefer ben iki vidayı da değiştirmeyi düşünüyorum. Sanırım daha kökten bir çözüm olur. Eğer bilginiz varsa ya da benzer bir durum başınıza geldiyse sizden sorum şu: bu işi nasıl halletmeliyim? ve vidanın tekrar düşmesini nasıl önlerim?

    Not olarak şunu da söyleyeyim motorun ayağını açıp da akrobatik hareketlerle motorun tüm yükünü üzerine bindirme vesaire gibi hareketler hiç yapılmadı. Normal kullanım sonucu vida düştü.
    Kırmızı loctite sürüp bir gün boyunca ellemezsen olabilir. Isıtmadan elle sökmek bile imkansız kırmızı loctite'ı. Titreşimle falan açılmasına imkan yok. Yuva bozulduysa ustanın dediği mantıklı olan, blok değişecek hali yok sonuçta. Ben olsam vidayı teflon bant ile ucu hariç sarıp takardım, ucuna da loctite sürerdim. Bir damla loctite yeter sanayide birinden rica edersiniz. Vidayı hayal edemedim ama ters, fiberli somun ile arkasından sıkma şansınız var mı? Vida arkaya çıkıyor mu?

    Zincir yağı herkesin ayaklığına atıyor ön dişlinin oradan, daha ayaklığı temiz motosiklet görmedim. O da bir ihtimal ama sanmıyorum.
    jaldala bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Bence mavi loctite işinizi görür. Ancak kurumasını beklemeniz gerekiyor. 24 saat. Hiç beklemeden sürdüyseniz loctite yapışmamış olabilir.

    Kırmızı loctitei arkadaşın söylediği gibi ısı olmadan sökmek mümkün değil. Yarın öbür gün o vidayı sökmek isterseniz ısıtılabilir yerde mi (plastik filan var mı etrafında) onu da göz önünde bulundurun. Ben olsam mavi loctite ile tekrar denerdim, ama bu defa kurumasını beklerdim.

  4. #4

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Düşük cc KTM bloklarının civata yuvaları çok hassas oluyor. Tork anahtarı yerine abanma yöntemiyle sıkıldıysa ustanın yalama etmiş olma ihtimali yüksek. Ben bu işlere ömrümü verdim benden iyi mi biliyorsun gibisinden konuşan birine ikinci kez iş götürmezdim şahsen.
    Kural [ Z ] ve dundanbiri bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM 390 ADV//CRF RALLY // CBR 500R // Pulsar 200NS
    aynı sorunu rc200de arkadaşım yaşadı. rondela + mavi loctite ile çözdük.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    03 Ocak 2020
    Herkese günaydın;

    2 haftadır işlerimden dolayı akşam çıkıp da civatacıdan civata almaya gidemedim. O nedenle araba ve toplu taşıma kullandım. 2 hafta kadar önce Kartal Civata'ya gittim akşam iş çıkışı ama kapatmışlardı.

    Neyse ben ne yaptığımı anlatayım da benzer bir olay başına gelen olursa faydalı olur. Geçtiğimiz hafta internetten Loctite 243 aldım. Motorsikletin kullanma kılavuzuda bu yapıştırıcıyı kullanın diyordu. Sonra dün çalışmadığım için Kartal Civata'ya gidip 4 tane M10 civata ve 4 tane de kilitlemeli pul aldım. Sonra da motorsiklet malzemeleri satan dükkandan motorun arka ayağını kaldırma sehpası aldım.

    Akşam üzeri eve geldim, motoru önce kaldırma sehpasının üstüne kaldırdık. Sonra da sağlam olan vidayı da söktüm. Ama vidaları tekrar takarken baya sorun oldu. Çünkü vida anahtarın çok zor gireceği bir yerde. Neyse son çare motoru yan yatırdık. Sonra da vidaların üzerine biraz yapıştırıcı sürüp sıktık. Aslında kuruması için 24 saat beklemek iyi olur diyorlardı ama dün akşam saat 9 gibi sıkma işini bitirdik. Sabah da motoru kullanarak işe geldim. Usta daha önce vidayı sıkarken dişleri bozmamış. O yüzden yeni atılan vidalar sorunsuz takıldı.

    Fabrikada takılmış olan vidayı da söktüm ve yenisini taktım çünkü gevşeyen vidanın yanında o da biraz bozulmuş olabilirdi. Yalnız şunu farkettim, fabrikada atılan vida 1 santim kadar daha uzun. Neyse inşAllah sorun olmaz diye düşünüyorum. Bu sabah bizim işyerinde 17 anahtar ile sıkılığını kontrol ettim. Birazcık sıkılabilecek pay vardı. Onu da biraz sıktım. Bakalım bu bakım ne kadar gidecek.

    Ayrıca Bursa'da yaşayanlar için söyleyeyim. Kent meydanına yakın Kartal Civata var. Eğer aradığınız civata orada yoksa hiçbir yerde yoktur.

    Herkese güvenli ve keyifli sürüşler.

  7. #7
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı jaldala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese günaydın;

    2 haftadır işlerimden dolayı akşam çıkıp da civatacıdan civata almaya gidemedim. O nedenle araba ve toplu taşıma kullandım. 2 hafta kadar önce Kartal Civata'ya gittim akşam iş çıkışı ama kapatmışlardı.

    Neyse ben ne yaptığımı anlatayım da benzer bir olay başına gelen olursa faydalı olur. Geçtiğimiz hafta internetten Loctite 243 aldım. Motorsikletin kullanma kılavuzuda bu yapıştırıcıyı kullanın diyordu. Sonra dün çalışmadığım için Kartal Civata'ya gidip 4 tane M10 civata ve 4 tane de kilitlemeli pul aldım. Sonra da motorsiklet malzemeleri satan dükkandan motorun arka ayağını kaldırma sehpası aldım.

    Akşam üzeri eve geldim, motoru önce kaldırma sehpasının üstüne kaldırdık. Sonra da sağlam olan vidayı da söktüm. Ama vidaları tekrar takarken baya sorun oldu. Çünkü vida anahtarın çok zor gireceği bir yerde. Neyse son çare motoru yan yatırdık. Sonra da vidaların üzerine biraz yapıştırıcı sürüp sıktık. Aslında kuruması için 24 saat beklemek iyi olur diyorlardı ama dün akşam saat 9 gibi sıkma işini bitirdik. Sabah da motoru kullanarak işe geldim. Usta daha önce vidayı sıkarken dişleri bozmamış. O yüzden yeni atılan vidalar sorunsuz takıldı.

    Fabrikada takılmış olan vidayı da söktüm ve yenisini taktım çünkü gevşeyen vidanın yanında o da biraz bozulmuş olabilirdi. Yalnız şunu farkettim, fabrikada atılan vida 1 santim kadar daha uzun. Neyse inşAllah sorun olmaz diye düşünüyorum. Bu sabah bizim işyerinde 17 anahtar ile sıkılığını kontrol ettim. Birazcık sıkılabilecek pay vardı. Onu da biraz sıktım. Bakalım bu bakım ne kadar gidecek.

    Ayrıca Bursa'da yaşayanlar için söyleyeyim. Kent meydanına yakın Kartal Civata var. Eğer aradığınız civata orada yoksa hiçbir yerde yoktur.

    Herkese güvenli ve keyifli sürüşler.
    Loctite sertleşen bir kıvamda, kuruduktan sonra tekrar sıkınca kırılıyor genelde. Ben vidanın en azından ulaşabildiğiniz yerlerini tekrar loctitelamanızı, sonuna kadar sıkmanızı, 24 saat hiç dokunmamanızı öneririm. Bir ayaklık çıkması demek 2 3 bin TL grenaj masrafı demek en az, yan ayak deyip de geçmemek lazım.

  8. #8
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence mavi loctite işinizi görür. Ancak kurumasını beklemeniz gerekiyor. 24 saat. Hiç beklemeden sürdüyseniz loctite yapışmamış olabilir.

    Kırmızı loctitei arkadaşın söylediği gibi ısı olmadan sökmek mümkün değil. Yarın öbür gün o vidayı sökmek isterseniz ısıtılabilir yerde mi (plastik filan var mı etrafında) onu da göz önünde bulundurun. Ben olsam mavi loctite ile tekrar denerdim, ama bu defa kurumasını beklerdim.
    +1
    On karakter

  9. #9

    Üyelik
    03 Ocak 2020
    Herkese günaydın, uzun zamandır aklımdaydı. Olanları yazayım diye, ama işte bi türlü fırsat olmadı.

    Olanları yazmayı başka birisinin başına da benzer olay gelirse rehber olsun diye düşünüyorum. Şimdi, yukarıda yazdığımdan sonra vida gene açıldı. Tabi ben vida açıldıkça gene vida atarak çözebileceğimi düşünüyorum. Sürekli yeni vida alıyorum falan, en sonunda dedim loctite ile yapıştırıyorum beklemiyorum o yüzden yapışmıyor falan. Neyse loctite ile yapıştırdım. Hatta yeni vida sıkmadan önce vidayi biraz teflon bant ile sardım ve üzerine biraz keten sardım. Hani dedim dişler ile yuva arasında biraz boşluk varsa keten ile yapıştırıcı tutar belki. Ama tutmadı tabi, sonra bu sefer küçük sanayide ustaya götürdüm. Dedim başkaları kılavuz çektirip 1 ya da 2 numara büyük vida atmayı öneriyor. Gerek yok falan dedi. Hatta "kılavuz attırırsan gene açılır falan" dedi. Vidaları söktü, gene aynı boy vida (m10×20) attı. Bu sefer loctite 518 sürdü. "Hah dedim bu sefer kesin oldu, biz loctite 243 sürüyoruz, o yüzden olmuyor". Usta "motoru sürebilirsin, ama ayaklığın üzerine 24 saat yük bindirme" dedi. Neyse dedim tamam o zaman, eve geldim, motoru garajda yasladım, ayaklığa yük bindirmedim falan, ama gene sevincim 3 gün sürdü. Vida gene açıldı. Bu sefer iyice kafayı sıyırdım artık, hangi ustaya götürsem yapıyor 3 gün sonra gene açılıyor.

    Dedim bu işe hamur gibi yapıştırıcı lazım, daha önce yan aynaları açtığım zaman yuvasından böyle hamur gibi yuvayı doldurmuş yapıştırıcı çıkmıştı. Dedim benim işimi bu yapıştırıcı çözecek. Araştırırken sun fix yapıştırıcısını buldum. Ama hamur yapıştırıcısı yerine epoksi yapıştırıcısı var. Onu almaya karar verdim. Sipariş verdim, yapıştırıcı geldi. İlk falso şöyle oldu. Vidalardan bir tanesini sıkmaya çalışırken yuvada boşa dönmeye başladı. Ama tuttu, dedim herhalde oldu. Ama bir yandan içime kurt düştü. Yapıştırıcılı haliyle iş yerine geldim. Dedim bu yapıştırıcı kuruduktan sonra delinebilir falan diyor. Yapıştırıcı yuvada biraz yer yaptıysa tekrar yapıştırıcı sürünce güzel olur. Neyse vidaları tekrar söktüm. Bu arada aklıma geldi, dedim "ben cep telefonu ile bu yuvanın resmini çekeyim". Resmini çekince asıl durumu anladım. Yuvanın ağız kısmı bayağı yalama olmuş, diş falan kalmamış. Neyse tabi ben gene hala işi vida atarak çözebileceğimi düşünüyorum. KTM'nin sitesinden orijinal vidayı buldum. Tabi KTM de sanki bana vida gümüş veya altından yapılmış gibi 2 tane vidaya 120 lira gibi para istiyor. Sanki vidaları Sauron hüküm dağında döktü. Neyse sakinim.

    Sonra internette yalama yapan yuva için yapılacaklar ile alakalı videoları izlerken helicoil uygulamasını gördüm. Araştırdım, gerçekten de yalama olmuş yuvaları tekrar hayata döndürebiliyor. Daha önce yan aynayı sökerken yuvası bozulmuştu, dedim o ustaya götüreyim. Götürdüm, usta dedi tama helicoil atarım ama bu parçayı söktürmen gerek. Neyse o arada da bir sürü olaylar oldu, orayı geçiyorum. 2020'de civata atan ustaya gitmek zorunda kaldım. Dedim "böyle, böyle, böyle, senin civata attığın yerdeki yuva bozuldu". Adamın cevabı harika "dişleri (vida adımı) farklı civata oraya girmez ki." Senin hatan var. Neyse "la havle" çektim. Adam harbiden skutırlar ile uğraşa uğraşa her şeyi skutırlar gibi zannediyor. Neyse hemen yanında boşta usta vardı. O ayaklığı gövdeye bağlayan debriyajı motor koruma demirini vesaire söktü. Sonra da ustaya götürdüm helicoil yaptırdım. Torna ustası helicoil 60 lira dedi ama iki yuvaya 100 liraya razı ettim. Sonra motor ustası da 40 lira aldı. İstese daha fazla da vermeye razıydım ama sanırım O da motorun yağ değişimini falan yaptırmayı düşünüyorum deyince müşteri kazanmak için fazla almadı. Sonra motoru söküp takan ustaya dedim. Dedim "sen civatayı sık ama loctite falan sürme, ben sonraki gün iş yerinde loctite falan kendim açıp sıkacağım."

    Ha bu arada Kartal Civata ve küçük sanayideki ustaların attıkları vidalar m10×20 o yüzden de kısa geliyor. Orijinal vidasi da m10×25 dedim ben buna m10×30 vida atayım, daha derine girsin. Ama öyle olmuyor. Yuvada pay yok, neyse m10×30 civatayı m10×25 ile değiştirdim.

    Sonraki gün isyerinde civatayı söktüm, ayaklığın gövdeye bağlandığı yere biraz sun fix epoksi yapıştırıcı sürdüm, ama hani olur da gene gevşeme vesaire olursa biraz yapıştırıcı yükü yüklensin, hani tüm yükü yüklenmesini beklemiyorum, ama yuvanın bozulmamasını sağlasa yeter. Civataya biraz teflon bant sardım, keten sarmadım bu sefer. Civatanın ucuna biraz epoksi yapıştırıcı (sun fix) sürdüm, civatanın üzerine de biraz loctite 243 sürüp yapıştırdım. Bu sefer kilitlemeli pul (hani 2 tane yüzyüze bakan pullar var ya, üzerlerinde basamak var.) ve tırnaklı pul attım. Tırnaklı pul ayaklık demirine doğru, kilitlemeli pul civataya bakacak şekilde sıktım. Uçtaki epoksi yapıştırıcı yuvaya girdiği zaman hafif akarsa, orada sağlam olmasını sağlar, civatanın dönmesine engel olur diye düşündüm, açıkçası yuva helicoil ile yenilendiği için büyük ihtimalle loctite 243 yeterli olurdu.

    Şu ana kadar çok güzel oldu. Vaziyeti kurtaran helicoil oldu.

    Şimdi "farklı dişleri olan yuvaya girmez" diyen ustaya söyleyeyim. Girmez değil, basbayağı giriyor. Girerken kendi yuvasını açarak giriyor, yani o anda vaziyeti kurtarsa da yakın zamanda gene açılabiliyor. Yani diğer ustanın dediği gibi "dişleri farklı civata sıkmak sadece 1 seferlik çözüm, açtığın anda yuva bozulmuş oluyor." Elektronik ya da ufak boy civata lazım olan yere evet dişleri farklı civata girmez, ama yuva demir olan yere basbayağı giriyor, çünkü fazla tork (anahtar) ile sıkıyorsun.

    Ha bu arada civatanın farklı olduğuna da şöyle uyandım, kendim ilk civata attığım zaman ağzı bozulmuştur, yenilensin diyerek sağlam olan yandaki civatayı da sökmüştüm, hani olmaz ama gene de belki denk gelir diye nalbura gösterirken nalbur söyledi. "Abi bu senin gösterdiğin civatanın dişleri daha ince, bizim vereceğimiz civata bu civatanın girdiği yuvayı bozar. Neyse alışveriş yapmasak da adam hayır dua almış oldu.

    Son olarak şunu anlatacağım, sun fix epoksi yapıştırıcısı gerçekten çok güzel. Demir demire de iyi yapıştırıyor ama kuvvetlere direnme olarak uygulanacağınız yer önemli, bazı yerlerde dayanabilir diyorsun, bazı yerlerde de dayanmaz gibi görünüyor. Dayanacak olması için bükme gibi kuvvetin az olacağı yer olması daha uygun, çekme kuvvetine daha fazla dayanıyor gibime geldi. Bükme kuvvetine daha güçsüz dayanabiliyor. Onun dışında benim evde demir demire yuvası olan askı vardı. Onu yapıştırdım, çok sağlam tuttu. Yani elle açılmıyor, sanırım biraz da yuva ve içine yerleşen parça arasında boşluk az olduğu için öyle oldu. Kardeşimin cam kek tabağı gövdesi ile sapı tam birleştiği noktadan ayrılmış, onu da yapıştırdım, da güzel tuttu. Sonra çanak ve kulbu kırılan fincanı yapıştırdık onlar da güzel tuttu. Benim evde mermer var, kırılan parçasını siyano akrilat (japon yapıştırıcısı) ile yapıştırmıştım. O da sağlam tutuyor, ama sun fix ile yapıştırıp aradaki boşluğu kapatayım diye düşünüyorum, siyano iyi olsa da arada boşluk görünüyor, epoksi yapıştırıcı ile aradaki boşluk da dolmuş olur. Toz falan dolmaz araya.

    Neyse umarım okuyan birisinin işine yarar. Benim öğrendiğim şey attığınız civatanın boyu neymiş ona dikkat edin ve asıl tamiri yapmadan başka çözüm ile uğraşmayın, yani Eylül ayından beri bu tamir ile uğraşıyorum ama bir helicoil ile halledilirdi. Tekeriniz düz bassın.
    KırmızıGrom bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Güncelleme için teşekkürler. Loctite bildiğim kadarıyla hava ile teması kesildiğinde yapışmaya başlıyor. Yalamadan dolayı sizin vidanız tam yerine oturamadığı ve içeri hava girdiği için loctite normal işlevini yapamıyordu diye düşünüyorum.

    Helicoil demişken, geçenlerde revzilla güzel bir video yayınladı. Merak edenler için paylaşayım dedim.



    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler