Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KTM Duke 250 dişli ve zincir değişimi fikir danışma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ocak 2020
    Öncelikle herkese selam ve hayırlı sürüşler.

    Geçtiğimiz günlerde motorun yan ayaklığını gövdeye bağlayan civata ile alakalı tamir için ustaya götürdüğüm zaman. "Motorun dişlileri yıpranmış, değiştirsen iyi olur" diye söyledi.

    Ben motorun zincirini zaten değiştirmeyi düşünüyordum, ama açıkçası dişli setini değiştirmeyi düşünmüyordum. Yani benim kafamdaki fikir şöyleydi, "zinciri şimdi değiştiririm, sonra da 50 bin kilometre olunca zincir ve dişliyi beraber değiştiririm" diye düşünüyordum.

    Bu konuda genellikle videolarda şu yorum yapılıyor. Zinciri ve dişli setini beraber değiştirmek lazım. Bu sayede ikisi de aynı oranda aşınmaya başlarlar. Zinciri yenilersen ve dişli eskiyse eski dişli zinciri daha çabuk yıpratmaya başlar.

    Daha önce 2020 ilkbaharında KTM Bursa servisi Tekyıldız zinciri değiştirmişti. Tabi o arada bana "teker de patlamış, farketmediniz mi? Tekere de yama attık" deyip 20 lira yama parası faturaya eklemişlerdi. Eve geldim tekere baktım, yama falan atılmamış, işin açıkçası 20 gün sonra tekerleri değiştirdim, eski tekerleri aldım. İnceledim harbiden de yama falan yok. Neyse 2020 yazında motor trafikte durduk yerde stop ediyordu. Gene "KTM fazla bilinmeyen marka başka usta şimdi bilmediği için kurcalarken daha fazla bozar" deyip gene mecburen Tekyıldız'a götürdüm. Yani gene nereden kazık atmaya çalışacaklar diye bekliyorum da hani, hiç de şaşırtmadılar. Motorun zinciri eskimiş, bunun da değişmesi lazım diye yeni zincir takmak da istiyorlar. Neyse kendileri ilkbaharda değiştirdiği zinciri 1000 kilometre sonra, eskimiş bu değişmesi lazım diye değiştirmek istiyorlar. Değiştirmedim tabi. Bu arada gene boş durmadılar tabi, temiz hava filtresini değiştirip gene kazık sokmayı başardılar.

    KTM servisinin Tekyıldız'a geçtiğini duyduğumda sevinmiştim, ama ne yazık ki onlar da eski servis gibi ufak tefek şeylerden kazık atmaya çalışan tatlı su kurnazı çıktılar. Bu konuda KTM İstanbul ve Avrupa ile iletişime geçtim, ama tabi it iti ısırmaz hesabı KTM İstanbul pek bir şey yapmaya niyetli görünmüyor. Neyse konuyu dağıtmadan asıl sormak istediklerime döneyim.

    Şimdi motorun zinciri zaten servisin taktığı zincir, iyi bakım yapmama rağmen 10 bin kilometre sonra turşusu çıkmış durumda. Yani motorun zinciri 300 kilometrede bir yağladım ve temizliğini de yaptım. Ama zincir baya örselenmiş durumda, yani kalitesiz zincir çıktı. Neyse bunun üzerine geçen motorun başında sohbet ederken arkadaş gösterdi. Zincirin baklalarından bir tanesi ortadan kırılmış, diğer taraftaki parça tutuyor. O yüzden değiştirilmesi gerek. Ama yani ustanın dediğine göre iyi bakılırsa 50 bin bile yapabilir, ama sanırım zincirin kaliteli olması gerekiyor. Üzerindeki fabrika çıkışı zincir 20 bine yakın dayanmıştı.

    Şimdi benim aklımda zincir ve dişliyi kaliteli bilindik bir marka almak vardı. Ama internette gezince Çin malı marka da dikkatimi çekti. Şimdi did marka zincir ve dişli takımı 2000 lira gibi bir fiyatı var. Ama Çin malı zincir 200 liraya da var, 500 liraya da var. Ben tabi daha kaliteli olsun diye 500 liralık zinciri almayı düşünüyorum. 500 lira civarı da dişlileri alıp 1000-1100 lira gibi bir fiyata bu işi bağlayabilirim. Ancak değer mi? Daha sonra daha fazla masrafa sebep olur mu?

    Şimdi daha önce Çin malı ayakkabılar ile alakalı bir tanıdığa sormuştum. Dedim bu ayakkabının orijinali de Çinde üretiliyor. Aradaki fark ne? O da cevap olarak demişti. "Çinde üretiliyor, ama kendi tesisinde üretiliyor, yani kullanılan malzeme ve üretim teknikleri farklı".

    Şimdi burada aklıma takılan mevzu şu: Çin malları da kalitesine göre, yani kaliteli olanı da var, olmayanı da var. Bu Çin malı zincirin kalitesiz ya da kaliteli olduğuna neye göre karar vereceğiz?

    https://www.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/ktm-duke-250-on-arka-disli-set-fotograf-temsilidir_pdp_695108075
    https://www.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/ktm-duke-250-choho-o-ring-zincir-520-ho-120l-golden_pdp_733575950
    https://www.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/ktm-duke-250-2014-2020-did-vx3-celik-motosiklet-zinciri_pdp_724187767
    https://www.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/ktm-duke-250-d-i-d-vx3-gold-zincir-520-118l_pdp_739970334

    https://urun.n11.com/yedek-parca/ktm-duke-250-15-20-did-zincir-disli-set-14t-46t-P509455335

    https://urun.n11.com/yedek-parca/ktm-duke-125-200-250-390-modeller-rk-520-klo-zincir-P321173910

    https://www.trendyol.com/universal/ktm-duke-250-on-arka-disli-pnr-p-168118274?boutiqueId=61&merchantId=118071
    https://www.trendyol.com/vlm/ktm-duke-250-choho-o-ring-zincir-520-ho-120l-p-100360872?boutiqueId=61&merchantId=131203
    https://www.trendyol.com/ktm/duke-250-on-arka-disli-set-p-90514305?boutiqueId=61&merchantId=118071

    Benzer durumda Çin malı zincir motoruna taktırıp da memnun kalan ya da pişman olan var mı? Varsa fikirlerini paylaşırsa çok sevinirim.

    Herkese kazasız belasız günler. Tekeriniz düz bassın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Zincir işi önemli bir konu, motorun ürettiği gücü arka tekere ileten önemli bir parça, çin malı almayın bence. Did pahalı olabilir japon RK markasına bakın.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Birader 3 satırlık bir konuyu öyle bir uzatmışsın ki bir çok arkadaş "eehh yeter ulan" deyip okumaz. Ben kendi motorumda otomatik yağlama yapıp zinciri temizlemiyorum. Hart hurt gaz açtığımdan benim zincir de 20-25.000 arası patates oldu. Siz de kendi bütçenize uygun takımı alın ama geçmiş konularda zinciri kopup bloğu parçalanan arkadaşlar var, o yüzden ben olsam Çin malı zincire çok güvenmezdim. Bütçe darsa Arman dişli ve Cz zincir kombinasyonunu tavsiye ederim, en azından birçok kullanıcı test etmiş, sıkıntı yaşamamış.
    iskampavya ve jaldala bunu beğendiler.

  4. #4
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Choho sipariş verdim kendi motorum için. Gelsin sürelim bakalım göreceğiz.

    Benim anlamadığım 520 120 olanların hepsi aynı değil mi de modelden modele farklı fiyat yazıyorlar. Bu arada 411tlye zinciri 450civarina da dişlileri aldım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)