Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj stop etme sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ersinkecis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    Ankara 48_Yaşında
    Motosikleti
    2020 model Bajaj Dominar 400 UG
    https://www.youtube.com/watch?v=JUBxbYCMeMU

    Bajaj v15 motorumun seri şekilde stop ettiği 1-2 dk lık video kesiti attım üstteki linkte mevcut.

    sorun ne olabilir?? akü sıfır. daha alalı 1 ay oldu olmadı.

    not: evde aküyü söküp multimetre ile ölçtüm 12.54 volt gösteriyor (ama tabi bu boştaki voltajı. yükteki durumunu bilmiyorum)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Çalışan motorda akünün çok bir işlevi olmuyor. Yani biz eski motorda aküsüz kullanıyorduk.

    Benzin borularını, depoyu, bujiyi ve ateşleme yapıyor mu diye kontrol edebilirsiniz.
    https://youtu.be/_4D30ikMPTI

  3. #3
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    2011 model kawasaki ninja 250r da böyle bi sorun vardı

    çözümü motorun denge sensörüydü

    denge sensörü sallanınca motorun kaza yaptığını sanıp motoru kapatıyodu

    belki senin motordada böyle bi sorun vardır

  4. #4
    ersinkecis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    Ankara 48_Yaşında
    Motosikleti
    2020 model Bajaj Dominar 400 UG
    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çalışan motorda akünün çok bir işlevi olmuyor. Yani biz eski motorda aküsüz kullanıyorduk.

    Benzin borularını, depoyu, bujiyi ve ateşleme yapıyor mu diye kontrol edebilirsiniz.
    https://youtu.be/_4D30ikMPTI
    arkadaş güzel anlatmış. deneyeceğim hepsini. teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------

    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2011 model kawasaki ninja 250r da böyle bi sorun vardı

    çözümü motorun denge sensörüydü

    denge sensörü sallanınca motorun kaza yaptığını sanıp motoru kapatıyodu

    belki senin motordada böyle bi sorun vardır
    çok ilginç. benim böyle bir şeyin varlığından bile haberim yok.
    onun da yerini araştırıp bir kontrol edeyim. teşekkürler.
    https://ersinkecis.blogspot.com

  5. #5

    Üyelik
    04 Ekim 2020
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Honda NX250
    boş vites, debriyaj, ayaklık sensörlerini kontrol edin bir hocam, bunlardan sonra sırası ile; buji, ateşleme bobini, konjektör, ve en sonda da statöre bakın.
    konjektör sağlamlığı için motor çalışırken akü üzerinde 14.4v civarı bir değer almanız lazım +-1v olabilir .
    buji üzeri çatlak ve buji kablosu deformesi olabilir, buji kablosu yerinden çıkmış, tam temas etmiyor veya korozyana uğramış olabilir.
    statörden gelen ve konjektöre giden kabloların bağlantı jaklarında oksitleme olabilir.
    bir çok şey bu arızaya sebebiyet verebillir aklıma gelenler bunlar.
    BloodyBaron bunu beğendi.

  6. #6
    ersinkecis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    Ankara 48_Yaşında
    Motosikleti
    2020 model Bajaj Dominar 400 UG
    Alıntı fatalrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boş vites, debriyaj, ayaklık sensörlerini kontrol edin bir hocam, bunlardan sonra sırası ile; buji, ateşleme bobini, konjektör, ve en sonda da statöre bakın.
    konjektör sağlamlığı için motor çalışırken akü üzerinde 14.4v civarı bir değer almanız lazım +-1v olabilir .
    buji üzeri çatlak ve buji kablosu deformesi olabilir, buji kablosu yerinden çıkmış, tam temas etmiyor veya korozyana uğramış olabilir.
    statörden gelen ve konjektöre giden kabloların bağlantı jaklarında oksitleme olabilir.
    bir çok şey bu arızaya sebebiyet verebillir aklıma gelenler bunlar.
    çok mantıklı. 12v 7a akü şarjının 14.4v 0.7a ile (+%20 ve -%90) yapıldığını biliyorum ama aküye 14.4v geliyor mu diye ölçmek gerçekten hiç aklıma gelmemişti. bu da tecrübe olsa gerek. ilave olarak yazdıklarınızı da not ettim hocam. teşekkürler. haftasonu hepsini sırayla deneyeceğım inş. sonucu da (bulup halledersem sebebi de) yine burada paylaşırım.
    https://ersinkecis.blogspot.com

  7. #7
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Benim kayınconun kontak kabloları oksitlenmiş, bazı çalışıyor bazı hiç çalışmıyorddu, bazen calışıp yolda stop ediyordu, bajaj oda, konu açmıştım zaten, aklınızda bulunsun

  8. #8
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Bajajların hepsinde de ortak bir hastalık var. Benzin depo kapağından hava alamamasından dolayı stop ederler.

  9. #9
    ersinkecis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    Ankara 48_Yaşında
    Motosikleti
    2020 model Bajaj Dominar 400 UG
    Alıntı ersinkecis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok mantıklı. 12v 7a akü şarjının 14.4v 0.7a ile (+%20 ve -%90) yapıldığını biliyorum ama aküye 14.4v geliyor mu diye ölçmek gerçekten hiç aklıma gelmemişti. bu da tecrübe olsa gerek. ilave olarak yazdıklarınızı da not ettim hocam. teşekkürler. haftasonu hepsini sırayla deneyeceğım inş. sonucu da (bulup halledersem sebebi de) yine burada paylaşırım.
    ben sorunu "kökten" çözdüm arkadaşlar. :D
    motoru 12000 e + 4 aylık bell kaskı da 850 TL ye toplam 12850 TL ye sattım.
    yerine 27000 e 2021 model sıfır CF Moto 250 NK-A ve yine motora uygun renkte bell marka yeni kask satın aldım.
    sizlere kolay gelsin. bajaj kötü marka değil. v15'te benim hatam oldu. yağ damlatan stator keçesini kendim değiştirdim
    ondan sonra cacıkladı. sonra düzelttik. ama motordan soğudum artık. sorunsuz vaziyetteyken sattım. hayırlısı bakalım.
    250NK dan sonra aklımdaki motor Dominar 400 UG. ilerdeki yıllarda, hayatta olursak ve kısmet olur da onu alabilirsem
    tekrar bajaj forumlarında görüşürüz.
    Ozan arıcı bunu beğendi.
    https://ersinkecis.blogspot.com

  10. #10

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı ersinkecis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben sorunu "kökten" çözdüm arkadaşlar. :D
    motoru 12000 e + 4 aylık bell kaskı da 850 TL ye toplam 12850 TL ye sattım.
    yerine 27000 e 2021 model sıfır CF Moto 250 NK-A ve yine motora uygun renkte bell marka yeni kask satın aldım.
    sizlere kolay gelsin. bajaj kötü marka değil. v15'te benim hatam oldu. yağ damlatan stator keçesini kendim değiştirdim
    ondan sonra cacıkladı. sonra düzelttik. ama motordan soğudum artık. sorunsuz vaziyetteyken sattım. hayırlısı bakalım.
    250NK dan sonra aklımdaki motor Dominar 400 UG. ilerdeki yıllarda, hayatta olursak ve kısmet olur da onu alabilirsem
    tekrar bajaj forumlarında görüşürüz.
    Bajaj kullananlar alınmasın yazdıklarıma. Sonuçta herkes bütçesine göre en iyi motora binmeye çalışıyor. Bu konuda da Bajaj F/P olarak iyi konumda ama Bajaj demek dertsiz başına dert açmak demek. Japondan Bajaj modellerine geçmeyi düşünenler düşünmesin bile. Motorlarda ne fren ne süspansiyon var. Motorlar takoz gibi ve çok sorunlu. Son modellerde durum nedir bilmiyorum. Siz yine kurtulmuşsunuz geçmiş olsun. Yeni mtorunuzla kazasız belasız sürüşler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler