Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yanlış Subap Ayarı Hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sente işaretinin motorunuzda tam nerede hangi işaretin hangisiyle karşılaştırılması gerektiğini öğrenin, o şekilde senteye getirin. Sente sadece emme supabının basmayı bıraktığı an değildir. Bu şekilde yapılırsa kam milinin hafif baskısı tüm ayarın yanlış olmasına neden olur, yapılan işlemin göz kararı supap ayarı yapmaktan fazla farkı kalmaz. Özellikle çok silindirli motorlarda aman diyelim. Tek silindirli motorlar bu konuda çok daha esnek de olsa, gerekmeseydi üretici o işareti koymakla uğraşmazdı diyelim.

    Supap ayarı fazla sıkı ayarlanır ise zor çalışma, egzoz supabının yanması, çekişte düşüklük, egzozda patlama, supap gaydlarının yanması gibi ciddi sorunlar yaşayabilirsiniz. Ayar aşırı bozuksa ve bu sorun emme tarafında ise, bu aşırılığa rağmen motor çalışıyorsa yangın riski de oluşturabilir(emme supabı sırtında bekleyen yakıt hava karışımının, özellikle motor yük durumunda iken istemsizce stop etmesi sonucu karbüratöre kadar giden yanmanın sürekli tekrarı sonucu yakıt sisteminde ön görülmeyen kısımların aşırı ısınması sonucu oluşan ergime-sızıntı ve kaçaklar sonucu yakıtın alev alması durumu).
    Bahsettiğiniz işaret kılavuzda belirtilmiş.


    Motorda zor çalışma, çekişte düşüklük, egzoz patlaması gibi durumlar olmuyor. Galiba fazla sıkı değil subaplar.

    Sıkıntım; subap ayarından önce jikle açmama gerek kalmadan çalışıyordu, şimdi öyle değil. Bir de rölanti dalgalanması, bunun dışında sıkıntı yok. Sinek küçük ama mide bulandırıyor misali

    Verdiğiniz teknik bilgiler için teşekkür ederim. Daha sonra buraları okumak isteyenler sizlerin yazılarından çok fazla faydalanacaklardır eminim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sente işaretinin motorunuzda tam nerede hangi işaretin hangisiyle karşılaştırılması gerektiğini öğrenin, o şekilde senteye getirin. Sente sadece emme supabının basmayı bıraktığı an değildir. Bu şekilde yapılırsa kam milinin hafif baskısı tüm ayarın yanlış olmasına neden olur, yapılan işlemin göz kararı supap ayarı yapmaktan fazla farkı kalmaz. Özellikle çok silindirli motorlarda aman diyelim. Tek silindirli motorlar bu konuda çok daha esnek de olsa, gerekmeseydi üretici o işareti koymakla uğraşmazdı diyelim.

    Supap ayarı fazla sıkı ayarlanır ise zor çalışma, egzoz supabının yanması, çekişte düşüklük, egzozda patlama, supap gaydlarının yanması gibi ciddi sorunlar yaşayabilirsiniz. Ayar aşırı bozuksa ve bu sorun emme tarafında ise, bu aşırılığa rağmen motor çalışıyorsa yangın riski de oluşturabilir(emme supabı sırtında bekleyen yakıt hava karışımının, özellikle motor yük durumunda iken istemsizce stop etmesi sonucu karbüratöre kadar giden yanmanın sürekli tekrarı sonucu yakıt sisteminde ön görülmeyen kısımların aşırı ısınması sonucu oluşan ergime-sızıntı ve kaçaklar sonucu yakıtın alev alması durumu).
    Yeni konu açmadan aradan sorayım. Benim motor soğukken tek marşta çalışırken sıcakta gaz vererek çalıştırmam gerekiyor. Subap ayarı mı yapmam gerekir yoksa karbüratör hava ayarı mı?

  3. #23
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......Sente sadece emme supabının basmayı bıraktığı an değildir. Bu şekilde yapılırsa kam milinin hafif baskısı tüm ayarın yanlış olmasına neden olur, yapılan işlemin göz kararı supap ayarı yapmaktan fazla farkı kalmaz......
    Benim tarifin üzerine düzeltme yapmışsınız ama tam okumadığınızı düşünüyorum '"emme subapının basmayı bıraktığı an" diye birşey yazmadım ki subap birşeye basmaz , piyano veya kam subapa basar onu açar yay ise geri çeker kapatır , emme subapının tam kapanmasından sonra piston en üst tepe noktaya ulaştığı an o silindir sentededir , ister 20 silindir olsun ister tek motor değil silindirlerin tek tek sentesi farklıdır , hiçbir işareti dikkate almadan yazdığım şekilde subap ayarı yapabilirsiniz ki daha bugün V12 Man motoruna kendim ayar yaptım..

  4. #24

    Üyelik
    25 Mart 2020
    Aynı şeyi iki kez yaşadım. Motor cbr 125r sanırım bende manuleden bakıp bu değerde olması gerek usta dedim benim elim sentil çakısı gibi dedi motor rölantisi hep yüksek geziyo😓 istanbuldaysan haberleşelim

  5. #25
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim tarifin üzerine düzeltme yapmışsınız ama tam okumadığınızı düşünüyorum '"emme subapının basmayı bıraktığı an" diye birşey yazmadım ki subap birşeye basmaz , piyano veya kam subapa basar onu açar yay ise geri çeker kapatır , emme subapının tam kapanmasından sonra piston en üst tepe noktaya ulaştığı an o silindir sentededir , ister 20 silindir olsun ister tek motor değil silindirlerin tek tek sentesi farklıdır , hiçbir işareti dikkate almadan yazdığım şekilde subap ayarı yapabilirsiniz ki daha bugün V12 Man motoruna kendim ayar yaptım..
    Orada izah etmek istediğim doğru anlaşıldığı için sorun yok Sizin ustalığınıza da laf etmeye çalışmadığımı, sadece herkesin bazılarımız kadar usta olmadan da bu işi doğru yapabilecekleri şekilde anlatmaya çalıştığımı bilin isterim. Zaten bir iki gündür malesef ki imla hatalarım gözden kaçmamıştır diye tahmin ediyorum, orada da "...supabın basmayı bıraktığı..." yerine "...supabına basmayı bıraktığı..." şeklinde bir ibare değişikliği anlaşılabilir sanırım.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni konu açmadan aradan sorayım. Benim motor soğukken tek marşta çalışırken sıcakta gaz vererek çalıştırmam gerekiyor. Subap ayarı mı yapmam gerekir yoksa karbüratör hava ayarı mı?
    Bloody foruma şöyle bir göz gezdirdim, belki faydası dokunur diye iki benzer yoruma denk geldim;

    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikletin hava ayarı soğukken yapılmıştır. ısındığında boğulup çalışmaz, -
    motosikletin supap ayarı soğukken yapılmamışsa ısındığında genleşmeden dolayı supap yeterli açıklıkta olmaz çalışmada sorun yaşar,

    ama büyük ihtimalle hava ayarı ile çözülür diye düşünüyorum. yapabiliyorsanız kendiniz (motor sıcakken yapılır hava ayarı dikkat), yapamayacaksanız bir ustaya götürün 5 dk da hallederler.

    hava ayarı ile de olmuyorsa supaplara baktırmak gerekir. ayarı kaçmış olabilir.

    uzak ama göz önünde tutulması gereken bir husus ta jikle ayarsızlığı da motorda boğulma yapar. siz jikleyi belki de açık tutuyorsunuz ve zengin karışım alıyor makina. bir kontrol etmekte fayda var.

    kolay gelsin.
    Alıntı yiwotxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör ayarı motor soğukken yapılıp sıcakta bu ayar tutmuyor olabilir. Fakat ne kadar doğru bir yaklaşım bilemiyorum. Başıma bir kez gelmişti. Motoru tamamen ısıtıp ayar yapınca ısındığında başlayan problemler gitmişti. Sizde de böyle çözülebilir
    Senin motor karbüratörlü mü bilmiyorum ama öyle ise hava ayarı soğuk iken yapılmış olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:38 ----------

    Alıntı darksidee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı şeyi iki kez yaşadım. Motor cbr 125r sanırım bende manuleden bakıp bu değerde olması gerek usta dedim benim elim sentil çakısı gibi dedi motor rölantisi hep yüksek geziyo😓 istanbuldaysan haberleşelim
    Allah onları bildiği gibi yapsın.
    BloodyBaron bunu beğendi.

  7. #27
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Sağol vandamme. Hava ayarını yapabileceğimi diünüyorum. Ama vidası çok iğrenç bir yerde çok küçük bir tornavida gerekiyor. Hava ayarını yapıp denemeyi düşünüyorum. Yapamazsam güzel bir usta bulup ona yaptırırım artık. Teşekkür ederim yardımın için. Evet drift de karbüratörlü.

  8. #28
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Aynı tür sorunun bir benzerini ben de yaşadım. Uzun yoldan geldim. Motor stop etmeye başladı rolantide hiç durmuyordu yolda giderken debriyajı çektiğim an pat kapanıyordu. Ustaya gittim subap çok sıkı dedi, ayar yaptı ertesi güne gene aynı. Başka yerde yaptırdım hiç stop etme yok ama bu sefer şıkırtılı çalışıyordu baya bir öyle kullandım. Sonra kendim yaptım şuan motor ısındığı zaman subap sesi arada kesilip geliyor ışıklarda rolantide dalgalanma oluyor çok fena arada stop ediyor. Ne yapacağımı ben de bilmiyorum öyle kullanıyorum şuan.

  9. #29
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı yurekli_emin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı tür sorunun bir benzerini ben de yaşadım. Uzun yoldan geldim. Motor stop etmeye başladı rolantide hiç durmuyordu yolda giderken debriyajı çektiğim an pat kapanıyordu. Ustaya gittim subap çok sıkı dedi, ayar yaptı ertesi güne gene aynı. Başka yerde yaptırdım hiç stop etme yok ama bu sefer şıkırtılı çalışıyordu baya bir öyle kullandım. Sonra kendim yaptım şuan motor ısındığı zaman subap sesi arada kesilip geliyor ışıklarda rolantide dalgalanma oluyor çok fena arada stop ediyor. Ne yapacağımı ben de bilmiyorum öyle kullanıyorum şuan.

    Motorun uzun yoldan geldikden sonra stop etmesinin sebebi , uzun süreli kullanım sırasında egzozdaki kurumların tamamen ısınıp eriyerek tıkadığı deliklerden atılmasıdır..yani egzoz susturucusunun boşalması ile rölantide ve alt devirlerde motora fayda sağlayan egzoz geri basıncı azalır , yeni nesil enjeksiyonlu motorlar rölantiye müdahale eder stop etmez ama karbüratörlü sistemler eski ayarınızla motoru düzgün besleyemez yeni bir ayar gerektirir ,

    siz tekrar supap ayarı yaptırmışsınız çalışması düzelmiş , supaplar şıkırtılı çalışıyor dediğinize göre usta ayarı gevşek yapmış ve bahsettiğim egzoz geri basıncı bu sayede biraz daha artmış oldu..

    gevşek ayar alt devirlerde iyi sonuç versede otoyola çıkıp biraz performanslı kullanmak istediğinde çok kötü netice verir , ayrıca o şıkırtılı çalışma önceki mesajlarımda bahsettiğim piyanoların bozulmasına da sebep olur..

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Bugün motorumu Murat Otomotiv Hero Yetkili servisine götürdüm.

    Daha önce el yordamıyla yapılan yanlış subap ayarı yüzünden yaşadığım sıkıntıyı anlattım.

    Murat Bey sağ olsun, kontrol etti ve egzoz subabının aşırı sıkı ayarlandığını söyledi.

    Sentil çakısı ile yeniden ayar yaptı, motor saat gibi oldu.

    Titreşim azaldı, çekişi arttı daha akıcı oldu, jiklesiz tek seferde çalışır hale geldi, rölanti dalgalanması düzeldi.

    0,08mm inceliğinde bir ayarı, el yordamıyla yaparım diyen sözde ustaları Allah bildiği gibi yapsın...

    Pazarcılarda vardır ya, elim terazi abla derler, bu öyle bi şey değil ki...

    Neyse bu servisi gönül rahatlığı ile tavsiye ederim.

    Bakım maliyetleri çok uygun.

  11. #31
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün motorumu Murat Otomotiv Hero Yetkili servisine götürdüm.

    Daha önce el yordamıyla yapılan yanlış subap ayarı yüzünden yaşadığım sıkıntıyı anlattım.

    Murat Bey sağ olsun, kontrol etti ve egzoz subabının aşırı sıkı ayarlandığını söyledi.

    Sentil çakısı ile yeniden ayar yaptı, motor saat gibi oldu.

    Titreşim azaldı, çekişi arttı daha akıcı oldu, jiklesiz tek seferde çalışır hale geldi, rölanti dalgalanması düzeldi.

    0,08mm inceliğinde bir ayarı, el yordamıyla yaparım diyen sözde ustaları Allah bildiği gibi yapsın...

    Pazarcılarda vardır ya, elim terazi abla derler, bu öyle bi şey değil ki...

    Neyse bu servisi gönül rahatlığı ile tavsiye ederim.

    Bakım maliyetleri çok uygun.
    Motor sıcakken mi subap ayarı yaptırdınız? Tam soğumuş olması gerekmiyor mu?

  12. #32
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün motorumu Murat Otomotiv Hero Yetkili servisine götürdüm.

    Daha önce el yordamıyla yapılan yanlış subap ayarı yüzünden yaşadığım sıkıntıyı anlattım.

    Murat Bey sağ olsun, kontrol etti ve egzoz subabının aşırı sıkı ayarlandığını söyledi.

    Sentil çakısı ile yeniden ayar yaptı, motor saat gibi oldu.

    Titreşim azaldı, çekişi arttı daha akıcı oldu, jiklesiz tek seferde çalışır hale geldi, rölanti dalgalanması düzeldi.

    0,08mm inceliğinde bir ayarı, el yordamıyla yaparım diyen sözde ustaları Allah bildiği gibi yapsın...

    Pazarcılarda vardır ya, elim terazi abla derler, bu öyle bi şey değil ki...

    Neyse bu servisi gönül rahatlığı ile tavsiye ederim.

    Bakım maliyetleri çok uygun.
    Ben sentili aldım abi kendim yapıyorum ayarı. Sıkı olmadığı sürece sıkıntı olmuyor. Önce 0.08 emme 0.12 egzoz denedim büyük geldi çok ses yaptı. 0.07 emme 0.09 egzoz yaptım hala ses vardı. 0.06 emme 0.08 egzoz yaptım kes kesildi. 0.01 mm bile o kadar fark ediyor ki.

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor sıcakken mi subap ayarı yaptırdınız? Tam soğumuş olması gerekmiyor mu?
    Hava 5 derece filan dışarda 3 saat kadar bekledi, birde içeride üst kapağı söküp 1 saat kadar bekledi, o esnada diğer bakımları yapıldı.

    Motor buz gibi olmasa da soğukken yapıldı ayar.


    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sentili aldım abi kendim yapıyorum ayarı. Sıkı olmadığı sürece sıkıntı olmuyor. Önce 0.08 emme 0.12 egzoz denedim büyük geldi çok ses yaptı. 0.07 emme 0.09 egzoz yaptım hala ses vardı. 0.06 emme 0.08 egzoz yaptım kes kesildi. 0.01 mm bile o kadar fark ediyor ki.
    İyi yapmışsın vallahi

    Aynen, gel de bunu ustalara anlat.

  14. #34
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava 5 derece filan dışarda 3 saat kadar bekledi, birde içeride üst kapağı söküp 1 saat kadar bekledi, o esnada diğer bakımları yapıldı.

    Motor buz gibi olmasa da soğukken yapıldı ayar.




    İyi yapmışsın vallahi

    Aynen, gel de bunu ustalara anlat.
    Abi işi kendin öğrenince öyle bir rahat oluyor ki. Yanlış mı yaptın soğut motoru yap tekrar. Ama denerken gevşekten sıkıya gitmek lazım. Sıkı olması zararlı ama gevşek olması çok sıkıntı olmuyor. Tabi çooook gevşek olmadığı sürece.

    Böyle kendini bilmez ustalara yaptırınca, yapamayınca motoru geri götür bakalım. Ustanın lafını ye bakalım. Bana iş mi öğretiyorsun havalarına giriyorlar hemen. Ulan yapamıyorsun işte hıyar. Derdin para kazanmak. Bozulursa da kendim bozdum diyorum. Tecrübe oluyor. Ustanın bozduğu şeyi tamir etmek insanı sinir ediyor.
    maktama bunu beğendi.

  15. #35
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......Ustanın bozduğu şeyi tamir etmek insanı sinir ediyor.....
    Ben seviyorum öyle ustaları
    2017 model sukuterim ilk sahibindeyken henüz 5000 km de silindir kapak contası yetkili servisde garantiden değişmiş , sonra motor bir daha ayar tutmamış sürekli rölantide stop ediyordu , adam illallah deyip satışa koymuş , o şekilde çok uygun fiyata satın aldım , motor kazasız çiçek gibiydi , biraz kurcaladım falan derken silindir kapağını söktüm meğer conta değişirken senteyi bir diş kaçık takmışlar , düzelttim topladım motoru şuan 67.000 km de sıfır sıkıntı kullanıyorum.

    Ama yalan yok kaçık senteyi tespit edene kadar baya zorladı beni mekaniğe merakımdan kendi adıma keyifli bir süreçti diyebilirim..

  16. #36
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben seviyorum öyle ustaları
    2017 model sukuterim ilk sahibindeyken henüz 5000 km de silindir kapak contası yetkili servisde garantiden değişmiş , sonra motor bir daha ayar tutmamış sürekli rölantide stop ediyordu , adam illallah deyip satışa koymuş , o şekilde çok uygun fiyata satın aldım , motor kazasız çiçek gibiydi , biraz kurcaladım falan derken silindir kapağını söktüm meğer conta değişirken senteyi bir diş kaçık takmışlar , düzelttim topladım motoru şuan 67.000 km de sıfır sıkıntı kullanıyorum.

    Ama yalan yok kaçık senteyi tespit edene kadar baya zorladı beni mekaniğe merakımdan kendi adıma keyifli bir süreçti diyebilirim..
    Elektronikde de ben öyle yapıyorum.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)