Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

600f-600rr Bakım klavuzu tamir rehberi ??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Ekim 2016
    Merhaba motorumun eksantrik zincirini değiştirdik abim ile ( Oto tamircisi )

    Ancak çıkan boruların yerlerini unuttuğumuz için bayağı bir karıştırdık işi sanırım.

    Tamir klavuzu tarzı birşey olduğunu duydum elinde bulunan var mı?

    Sorun ise şöyle motor çok yüksek devirde çalışıyor rolantisi.

    Map sensörüne bir boru takmadığımız zaman düşüyor.

    Ancak map sensörüne nerden gelen boru takılacak bilmiyoruz.Bir boru var hava üfleyen onu taktığımız zaman devir 5-6 bin arası çıkıyor rolantide.

    aynı zamanda diğer borular hakkında da çok fazla değiştirme yapıp denediğimiz için aklımız çok karıştı.

    Motorun 2006 model olması sebebiyle bir çok ustanın elinden geçmiş ve herkes bir iz bırakmış bu borularda uçlarını vidalar ile kapatmışlar bazı boruların..
    Bu boruların geçtiği yerler hakkında bilgisi olan veya bize yardımcı olabilecek bir klavuz var ise yardım ederseniz sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Hocam yanlış hatırlamıyorsam. Vakum hattından çıkan 2 ince hortum bulunur bir tanesi yakıt regülatörünün üstüne diğeri de map sensörüne takılır.

    Bu hortumların yerlerine tam sıkı oturduğundan emin olun yoksa yakıt ve devirde tutarsızlık oluşur.

    Bu arada rölantinin ayarı kaçmış olabilir. Yani boruyu sensöre taktığınızda bu yanlış rölanti veya yanlış montaj anlamına geliyor demek değildir. (Tabi diğer hatları yerlerine doğru taktığınızdan eminseniz.)

  3. #3

    Üyelik
    12 Ekim 2016
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yanlış hatırlamıyorsam. Vakum hattından çıkan 2 ince hortum bulunur bir tanesi yakıt regülatörünün üstüne diğeri de map sensörüne takılır.

    Bu hortumların yerlerine tam sıkı oturduğundan emin olun yoksa yakıt ve devirde tutarsızlık oluşur.

    Bu arada rölantinin ayarı kaçmış olabilir. Yani boruyu sensöre taktığınızda bu yanlış rölanti veya yanlış montaj anlamına geliyor demek değildir. (Tabi diğer hatları yerlerine doğru taktığınızdan eminseniz.)
    Anladım hocam teşekkürler bilgi için rolanti ayarı nasıl yapılır ?
    Rolanti valfinin soketini sökmüştük üst kapağı çıkarırken ancak geri taktık sonradan.

  4. #4
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı magnum1095 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım hocam teşekkürler bilgi için rolanti ayarı nasıl yapılır ?
    Rolanti valfinin soketini sökmüştük üst kapağı çıkarırken ancak geri taktık sonradan.
    Hocam standart giriş kelebekleri için ortak ayar yeri mevcut olmalı, orayı arayın. (yani kelebeklerin hepsini açan veya kapatan bir yer mevcuttur.)
    Veya gaz kolu telinizin takılı kalmadığından serbest hareket ettiğinden de emin olun. Belli olmaz.

  5. #5

    Üyelik
    12 Ekim 2016
    Hocam tellerde sıkıntı yok kelebekler düzgün açılıp kapanıyor ancak rölanti hala çok yüksek çalışıyor.
    Devirdaim de bozulmuş sanırım alakası olamaz dimi

  6. #6
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı magnum1095 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam tellerde sıkıntı yok kelebekler düzgün açılıp kapanıyor ancak rölanti hala çok yüksek çalışıyor.
    Devirdaim de bozulmuş sanırım alakası olamaz dimi
    Rölantiyi düşürmeyi denemediniz mi?

    Map sensörünüzün sağlam olduğundan emin olur. Diğer map (Atmospheric pressure sensor)yer değiştirip bir deneme yapın. Map sensörünün aynısı veya benzerinden 1 tane daha normal hava durumunun ölçülmesi için motorunuzda bulunur.

    Devirdaim bozulduysa motoru yakarsınız aman dikkat. Rölantiye etkisi olmaması gerekir.(Böyle yazmamın sebebi türlü türlü teknoloji olmasından) Motora mekanik bağlıdır.

  7. #7

    Üyelik
    12 Ekim 2016
    Hocam sorunu çözdük sayılır kelebek valfini biraz oynatınca hata kodu yanıyor biraz daha oynatınca sönüyor ve motor düzeliyor milimetrik bi ayarı var sanırım niz ortalama düzgün çalışacak hale getirdik. Ancak devirdaim kırmaya devam ediyorum devirdaim çok pahalı olduğu için megane bi aracın sıfır kanatlarını taktık onu da kırdım ve şimdi tekrar yaptık..

    Üstünden çıkan orjinal devirdaim kanatları ip incecik bizim taktığımız kanatlar 3 4 kat daha kalın ancak yine de kırabiliyorum 240 giderken bir anda ariza ışıklarını görünce durdum ve baktım arka teker yağ içinde devirdaim kaçırmış :(

    Devirdaimin kelebeklerinin nasıl kırılacağı hakkında bir fikriniz var mı kap kalın metaller suyun antifrizin kırması zor gibi geliyor bana

  8. #8
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı magnum1095 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sorunu çözdük sayılır kelebek valfini biraz oynatınca hata kodu yanıyor biraz daha oynatınca sönüyor ve motor düzeliyor milimetrik bi ayarı var sanırım niz ortalama düzgün çalışacak hale getirdik. Ancak devirdaim kırmaya devam ediyorum devirdaim çok pahalı olduğu için megane bi aracın sıfır kanatlarını taktık onu da kırdım ve şimdi tekrar yaptık..

    Üstünden çıkan orjinal devirdaim kanatları ip incecik bizim taktığımız kanatlar 3 4 kat daha kalın ancak yine de kırabiliyorum 240 giderken bir anda ariza ışıklarını görünce durdum ve baktım arka teker yağ içinde devirdaim kaçırmış :(

    Devir-daimin kelebeklerinin nasıl kırılacağı hakkında bir fikriniz var mı kap kalın metaller suyun antifrizin kırması zor gibi geliyor bana
    Hocam siz toplarken bir yerde yanlış yapmışsınız gibi bir durum var ortada. su pompasını topladıktan sonra elle rahat dönme kontrolünü yaptınız mı? Rulmanına baktınız mı boşluk veya ötme varmıydı.

    Kelebek valfiyle oynadık diyorsunuz TPS sensörünü mü kastediyorsunuz?

    Diğer konuda da hala motordan ses geliyor demişsiniz? Parçaları kontrol etmeden mi geri taktınız?

    Böyle sorular uzar gider.

  9. #9

    Üyelik
    12 Ekim 2016
    Su pompasını kontrol ederek taktık anlattığınız gibi.
    İleri ve geri hafif milde oynama var altında yay vardı zaten biz aynı şekil geri taktık şuan bir sorun yok devirdaim de tekrar kırılacak mi diye deneyeceğim.

    Kelebek valfi dediğim rölanti sensörü olabilir diğer adı tam emin değilim motorsiklet de adının ne olduğundan.Ancak bu sorunumuzu çözdük zaten.

    Motordan ses gelme mevzusu ise eksantrik değişimi sonrasında zincir sesi azaldı ancak sadece 5.bin devirde zincir sesi geliyor gergi ve paletleri iyi durumda gördük değiştirmedik gergiden yapabilir mi diye sormak için konu açtım. Gerginin milinde ufak bir aşınma vardı sadece.
    Gerginin parçasını bulamadık 2.ele de güvenemedik.
    Paletler çok iyi durumdaydı ve.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)