Düşmeyen devir ve karbüratör ayarsızlığı
-
Merhabalar herkese kazasız mutlu huzurlu yıllar dilerim.
95 model Honda NX250 motosiklet sahibiyim.(ilk motorum)
Motosikleti satın aldığımda uzun süredir yattığı için karbüratör sorunları sebebi ile geç çalışıyor bazen stop ediyordu. Karbüratörü açtım temizledim. Tüm jetleri hava kanallarını şamandıra valfini temizledim kontrollerini yaptım tüm açık olması gereken delikler açık. o ringleri yeniledim. kullanıcı kılavuzundaki gibi hassas ayarları sentil çakısı ile yaptım. Manifold contasını değiştirdim.
Sorunumu şu :
Ne yaptıysam motoru rölantide tutamıyorum. Rölantiyi, ancak gaz teli gergi vidası ile ayarlayabiliyorum. Gaz verdiğim anda devir 5000'den aşağı düşmüyor. viteste iken ilerletmeden debriyajı bırakıp, tekere güç bindirip geri debriyajı sıkarsam deviri düşürüp tekrar 1300-1400 bandına çekebiliyorum.
rölanti ayar vidası çok bi işe yaramıyor gibi çünkü motoru pilot jet ile çalıştıramadığım için fark edemiyorum. Kullanım kılavuzunda 1-1,5 tur arası yazıyor 0-8 tur arası oynadım bir şey elde edemedim.
motorun gaz yemede en ufak bir sorunu yok, gaz kolunu çektiğim anda devirleniyor ve redline görüyor. Ben üstünde iken de inanılmaz bir ivmelenmeye sahip.
Lütfen yardım edin karbüratörü yaklaşık 30 kere söktüm taktım
Reklamlar
-
Hava ayarı yapıyormusunuz hocam
-
hava ayarı ile devirde farklılık yakalayamadım hocam.
-
Gaz verip bırakınca devirin düşmemesi hava ayarıyla alakalı olabiliyor çünkü. Yada hava ayarı düzgün yapılmadığı için rölanti de düzgün ayarlanmamıştır ondan yapar. Mesela rölanti vidasını 1500 devire ayarlarsınız ama aslında çok fazla çevirmişsinizdir. Motor o anda 1500 devir ile çalışır ama gaz verip bırakınca kalır 5000 lerde. Çünkü aslında vidayı 5000 devire ayarladınız gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------
Siz hava ayar vidasını en sağa çevirip sonra 2.5 tur geri gevşetmeyi bi deneyin. Ondan sonra tekrar rölantiyi ayarlayın. Bakalım değişen birşey olacakmı.
-
bir daha deneyeyim bakalım çok yoruldum bu karbüratör işinde.
-
Evet benide yordu bi ara. Çok basit görünmesine rağmen ince ayar isteyen bi mekanizma.
-
Havar ayar vidasına ne yapsamda düzen değişmiyor. Yardım edecek bir karbüratör erbabı arıyorum.
-
Jikle mekanizmasinda sorun olabilir mi.
Bir de karburatoru temislemek icin, bir-iki gun beyaz sirke'de bekletebilirsiniz. Ben yapmistim, tum delikler aciliyor.
-
uydurabilirseniz eğer cg 200- 250 karbüratörünü deneyiniz... 100 TL civarı...
bu gibi ayarlar bir türlü düzen tutmuyor...
yıllardır gaz pistonu-kelebeği hareket ede ede mm lik de olsa boşluk yapıp, bir şekilde hava alıyor...
ancak yenisi ile değişmek lazım...
-
fatalrider adlı üyeden alıntı
Merhabalar herkese kazasız mutlu huzurlu yıllar dilerim.
95 model Honda NX250 motosiklet sahibiyim.(ilk motorum)
Motosikleti satın aldığımda uzun süredir yattığı için karbüratör sorunları sebebi ile geç çalışıyor bazen stop ediyordu. Karbüratörü açtım temizledim. Tüm jetleri hava kanallarını şamandıra valfini temizledim kontrollerini yaptım tüm açık olması gereken delikler açık. o ringleri yeniledim. kullanıcı kılavuzundaki gibi hassas ayarları sentil çakısı ile yaptım. Manifold contasını değiştirdim.
Sorunumu şu :
Ne yaptıysam motoru rölantide tutamıyorum. Rölantiyi, ancak gaz teli gergi vidası ile ayarlayabiliyorum. Gaz verdiğim anda devir 5000'den aşağı düşmüyor. viteste iken ilerletmeden debriyajı bırakıp, tekere güç bindirip geri debriyajı sıkarsam deviri düşürüp tekrar 1300-1400 bandına çekebiliyorum.
rölanti ayar vidası çok bi işe yaramıyor gibi çünkü motoru pilot jet ile çalıştıramadığım için fark edemiyorum. Kullanım kılavuzunda 1-1,5 tur arası yazıyor 0-8 tur arası oynadım bir şey elde edemedim.
motorun gaz yemede en ufak bir sorunu yok, gaz kolunu çektiğim anda devirleniyor ve redline görüyor. Ben üstünde iken de inanılmaz bir ivmelenmeye sahip.
Lütfen yardım edin karbüratörü yaklaşık 30 kere söktüm taktım
Dostum senin karbüratör de yakıt karışım vidasımı yoksa hava ayar vidasimi var onu ilk önce bilmelisin.
Yakıt karışım vidasi açtıkça zengin karışım verir. Karbüratör üzerinde motora yakın tarafta olur. Hava ayar vidasi karbüratör üzerinde hava filtresi tarafinda olur. Kıstıkça havayı kısmış olursun yakıt zengin olur.
Sen motor sıcak iken rolantiyi 3000 3500 devire ayarla. Sonra eğer seninki yakıt karışım vidasi ise kapalı konuma sağa doğru çevirdikçe devir düşecek ve stop edecektir. Sen stop etmesine müsaade etmeden vidayi tekrar yarım tur veya çeyrek tur artışlarla tekrar açmaya başlayacaksın. Açtıkça devir yükselmeye başlayacak.
Her ceyrek ve yarım turda 5 6 saniye motorun tepkisini bekle.
Devrin en yüksek değere geldiği noktaya kadar çevir. Başlangıçta ayarladimiz 3000 3500 deviri geçebilir. Bir noktada devir ibresi sabitlenir. Fazla kipirdamaz.
Daha sonra tekrar rolanti vidasindan devri motorun normal rolanti devrine düşür. 1400 devir ideal.
Karbüratör ayarı bu kadar. Eğer baska bir sıkıntı yoksa.
-
Tek teorim o kaldı üstad. Gaz pistonun boşluk yapması...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:35 ----------
Üstadım benim karbüratörüm keihin pd 6 serisi hava ayarı yalnızca rolanti jetini yani pilot jeti etkiliyor. İğnenin girdiği ana jete gelen havala dırma kanalı sabit ve ayar vidası yok. Karbüratörümü en az 30 kere söktüm taktım çalışma mekanizmasını hatmettim takılan sıkışan bir parça veyahut tıkalı bir kanal yok. Hava ayar vidasının etkilememesinin tek sebebi bir yerden hava alıyor olması diye düşünüyorum artık. Motorun devrini 3000 e ayarlayamıyorum. Rolantide 1300 e ayarlayıp gaz verdiğimde geri düşmüyor devir 5000 de kalıyor. Yani aslında 5000 devirlik gaz pistonunu açmış oluyorum ancak emiş çok fazla olmadığı için başlangıçta 1300 de kalıyor. Tek çözüm başka bir karbüratörle bu işi denemek gibi duruyor. Diğer arkadaşın da dediği gibi gaz pistonunun aşınmış olması tek teorim.
-
fatalrider adlı üyeden alıntı
Tek teorim o kaldı üstad. Gaz pistonun boşluk yapması...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:35 ----------
Üstadım benim karbüratörüm keihin pd 6 serisi hava ayarı yalnızca rolanti jetini yani pilot jeti etkiliyor. İğnenin girdiği ana jete gelen havala dırma kanalı sabit ve ayar vidası yok. Karbüratörümü en az 30 kere söktüm taktım çalışma mekanizmasını hatmettim takılan sıkışan bir parça veyahut tıkalı bir kanal yok. Hava ayar vidasının etkilememesinin tek sebebi bir yerden hava alıyor olması diye düşünüyorum artık. Motorun devrini 3000 e ayarlayamıyorum. Rolantide 1300 e ayarlayıp gaz verdiğimde geri düşmüyor devir 5000 de kalıyor. Yani aslında 5000 devirlik gaz pistonunu açmış oluyorum ancak emiş çok fazla olmadığı için başlangıçta 1300 de kalıyor. Tek çözüm başka bir karbüratörle bu işi denemek gibi duruyor. Diğer arkadaşın da dediği gibi gaz pistonunun aşınmış olması tek teorim.
Gaz telini hiç kontrol ettin mi? Gaz teli bırakınca takılı kalabilir. Gaz telinde ufak bir boşluk payı olmalı her zaman.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:02 ----------
Tataroglu41 adlı üyeden alıntı
Gaz telini hiç kontrol ettin mi? Gaz teli bırakınca takılı kalabilir. Gaz telinde ufak bir boşluk payı olmalı her zaman.
Ayrıca hava kaçağını olup olmadığını anlamak için hava filtresinin ağzını avucunla kapatinca stop etmesi gerekir. Etmiyorsa hava kaçağı vardır.
-
Gaz teli taksamda takmasamda aynınsorun var üstad. Hava filtresini kapatınca stop ediyor. Hava olması gerekenden başka bi şekilde gidiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler