Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Superlight 200 kaplin lastiği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Eylül 2020
    Arkadaşlar merhaba, uzun süredir kalkışlarda arkadan takır tukur sesler geliyordu, balatalar yeni, zincir iyi durumda ve dişliler de fena sayılmaz. Bu sebeple sorunun kaplin lastiğinden olacağını düşündüm ve aramaya başladım ama internette herhangi bir yerde satan yok. Bu lastiği nereden temin edebilirim bilgisi olan var mı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Kavinsky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba, uzun süredir kalkışlarda arkadan takır tukur sesler geliyordu, balatalar yeni, zincir iyi durumda ve dişliler de fena sayılmaz. Bu sebeple sorunun kaplin lastiğinden olacağını düşündüm ve aramaya başladım ama internette herhangi bir yerde satan yok. Bu lastiği nereden temin edebilirim bilgisi olan var mı ?
    Peşinen hüküm vermeden önce söküp kontrol edin, teker rulmanlarınız da dağılmış olabilir. Arda tekerde 3 adet rulman var, kullanım şartlarına göre olması gerekenden daha hızlı bozulmuş olabilirler. Parçanın resimlerini çektikten sonra kodu ile gidip yenilerini alıp değiştirebilirsiniz. ORS markayı şiddetle öneririm.

    Diğer alternatif ise dişlilerinizin bozulmuş olması. Zincir dişlileriniz yeni zinciriniz ile uyum sağlamamış ise bu sorunu yaşarsınız, zinciriniz de hızlıca uzar ve kopabilir. Dişlileri tekrar kontrol edin, aşınma varsa zinciriniz daha fazla zarar görmeden değiştirin.

    Eğer sorun arka kaplinde ise ve parçayı bulamaz, yerine de emsali uyumlu parça bulamazsanız ya malzemeyi alıp keserek aynısını yapacaksınız(el mahareti ve biraz teknik bilgi ister) ya da geçici olarak boşluklu kısımlara eski iç lastikten kesilmiş parçaları sıkıştıracaksınız. Bunu yaparsanız sıkıştıracağınız parçayı gömlek gibi takoza geçirerek yapmaya çalışın veya en azından baskının (aşınmanın) az olduğu tarafa kesilmiş lastik parçalarını yerleştirin. Bu size bir nebze daha zaman tanır ancak kesinlikle yenilemenin yerini tutmaz.
    tommygun bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    22 Eylül 2020
    Çok teşekkürler bilgi için, uygun bir zamanda arka tekeri indireceğim. Sonuçlarını buraya yazarım herkes bilgilenir.

  4. #4

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peşinen hüküm vermeden önce söküp kontrol edin, teker rulmanlarınız da dağılmış olabilir. Arda tekerde 3 adet rulman var, kullanım şartlarına göre olması gerekenden daha hızlı bozulmuş olabilirler. Parçanın resimlerini çektikten sonra kodu ile gidip yenilerini alıp değiştirebilirsiniz. ORS markayı şiddetle öneririm.

    Diğer alternatif ise dişlilerinizin bozulmuş olması. Zincir dişlileriniz yeni zinciriniz ile uyum sağlamamış ise bu sorunu yaşarsınız, zinciriniz de hızlıca uzar ve kopabilir. Dişlileri tekrar kontrol edin, aşınma varsa zinciriniz daha fazla zarar görmeden değiştirin.

    Eğer sorun arka kaplinde ise ve parçayı bulamaz, yerine de emsali uyumlu parça bulamazsanız ya malzemeyi alıp keserek aynısını yapacaksınız(el mahareti ve biraz teknik bilgi ister) ya da geçici olarak boşluklu kısımlara eski iç lastikten kesilmiş parçaları sıkıştıracaksınız. Bunu yaparsanız sıkıştıracağınız parçayı gömlek gibi takoza geçirerek yapmaya çalışın veya en azından baskının (aşınmanın) az olduğu tarafa kesilmiş lastik parçalarını yerleştirin. Bu size bir nebze daha zaman tanır ancak kesinlikle yenilemenin yerini tutmaz.
    yolda kalır ustanın elinde iyisi yok ise jant rulmanlarında ors tamam da makine aksamında skf altı asla.

  5. #5
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    çinli motorların çoğu birbirine benzediği için tekeri indirip kaplin lastiğinize baktığınızda cgnin kaplin lastiğiyle bile aynı olabilir. Yanınıza alıp bir parçacıya giderseniz bulursunuz büyük ihtimal. KuralZnin de dediği gibi rulmanlardandır belki bakmadan hareket etmemek lazım.

  6. #6

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    o şekilde kullanma bilyalar dağılır veya kaplinler aşındıysa ikisi de jant'a zarar verir.kaplinler aşındıysa tespitinin en kolay yolu ;lastiği(jantı)iki yanından tutarak hareket ettirmek.dişli ile arasında boşluk fazla ise sağa sola,yukarı aşağıya lastik hareket ediyorsa kaplin lastikleri ömrünü tamamlamıştır.

  7. #7
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peşinen hüküm vermeden önce söküp kontrol edin, teker rulmanlarınız da dağılmış olabilir. Arda tekerde 3 adet rulman var, kullanım şartlarına göre olması gerekenden daha hızlı bozulmuş olabilirler. Parçanın resimlerini çektikten sonra kodu ile gidip yenilerini alıp değiştirebilirsiniz. ORS markayı şiddetle öneririm.

    Diğer alternatif ise dişlilerinizin bozulmuş olması. Zincir dişlileriniz yeni zinciriniz ile uyum sağlamamış ise bu sorunu yaşarsınız, zinciriniz de hızlıca uzar ve kopabilir. Dişlileri tekrar kontrol edin, aşınma varsa zinciriniz daha fazla zarar görmeden değiştirin.

    Eğer sorun arka kaplinde ise ve parçayı bulamaz, yerine de emsali uyumlu parça bulamazsanız ya malzemeyi alıp keserek aynısını yapacaksınız(el mahareti ve biraz teknik bilgi ister) ya da geçici olarak boşluklu kısımlara eski iç lastikten kesilmiş parçaları sıkıştıracaksınız. Bunu yaparsanız sıkıştıracağınız parçayı gömlek gibi takoza geçirerek yapmaya çalışın veya en azından baskının (aşınmanın) az olduğu tarafa kesilmiş lastik parçalarını yerleştirin. Bu size bir nebze daha zaman tanır ancak kesinlikle yenilemenin yerini tutmaz.
    Mondial (Zongshen) RX3İ EVO da arka teker rulmanı 4 tane. Yine de evolarda sıkca görülen bir problem.
    İlk 20 - 30 binli kmlerde arka rulmanları değiştirmek zorunda kalan epeyce arkadaşımız var. Kontrollerde arızalı çıkan rulmanların , genellikle ilk montaj anında yerlerine tam oturtulmadığı
    tesbiti yapılmış. Benim evoda şu an 30 km ye çok az kaldı . Öyle bir sıkıntı şimdiye kadar yaşamadım
    Yine de motorumda sıkça yaşanan bir problem olduğu için hem ön hem de arka rulman kontrolünü sık sık
    yapıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:40 ----------

    Bundan önceki motorlarımda da ORS kullandım . Bir kere Çin rulmanlarından çok çok kaliteli , Avrupa ve
    CAPON rulmanlarından hemen sonra 2. olarak tercih edilmesi gerekir.
    bursevi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler