Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Discover 150S Dişli Modifikasyonu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Mayıs 2018
    Selamun aleyküm arkadaşlar Motorum Bajaj Discover 150S. Bir önceki konumda bu motorla konyadan çanakkaleye gelmek ile alakalı bir konu açmıştım. Nihayet konyadan çanakkaleye 870Km yol geldim sorunsuz bir şekilde allaha şükür. Şimdi sorun şu ki Motor ile 110 120 km hızlara çıkmak 150cc bir motosiklete göre gayet basit. Motor bağırmadan 90-95 gibi hızlarda stabil gidiyor, 100 ve üstü süratlarada çok rahat çıkıyor ama çok yüksek devir istiyor. Şimdi ben geri konya'ya dönüşte bu sorunu ortadan kaldırmak istiyorum. mesela 105 110 gibi süratlerde çok bağırmasın. Amacım top speed artırmak da değil sadece 100'lü hızlarda stabil bağırmadan gitsin ama torkdan da fazla feragat etmek istemiyorum o yüzden en optimum dişli oranlarını yakalamak istiyorum. Ben oranları aşağı bırakıyorum. En uygun dişli oranlarını torkdan fazla feragat etmeyecek şekilde 100 110 gibi süratlerde yüksek devir istemeden gidecek şekilde nasıl ayarlayabiliriz yardımcı olursanız sevinirim.

    Ön Dişli: 14
    Arka Dişli: 43

    1. Vites 35km kesici
    2. Vites 70km kesici
    3. Vites 95km kesici
    4. Vites 110km kesici
    5. Vites max 130km hıza çıkabildim kesiciye düşmedi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Ekim 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Z-One 150
    Hocam ön dişliyi oynamayın. Arka dişliyi 40 41T dişli takarsanız torkuda çok kaybetmeden istediğiniz şekilde kullanırsınız.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Ön dişliyi 1 diş büyütmek ile arka dişliyi 3 diş küçültmek aynı şeydir.

    Yani ön dişli ile oynamayın, arkayı değiştirin gibi şeylerin teknik açıdan geçerliliği yoktur.

    Ön dişliyi büyütmek yada arka dişliyi küçültmek, motorun arka tekere aktardığı torkun düşmesine neden olacaktır.

  4. #4

    Üyelik
    28 Mayıs 2018
    Yani bu durumda ne yapmalıyım. şuanki dişli oranları 14 43 siz diyorsunuz ki bunu 15 43 yapmak ile 14 40 yapmak aynı şey anladığım kadarıyla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------

    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişliyi 1 diş büyütmek ile arka dişliyi 3 diş küçültmek aynı şeydir.

    Yani ön dişli ile oynamayın, arkayı değiştirin gibi şeylerin teknik açıdan geçerliliği yoktur.

    Ön dişliyi büyütmek yada arka dişliyi küçültmek, motorun arka tekere aktardığı torkun düşmesine neden olacaktır.

    Yani bu durumda ne yapmalıyım. şuanki dişli oranları 14 43 siz diyorsunuz ki bunu 15 43 yapmak ile 14 40 yapmak aynı şey anladığım kadarıyla.

  5. #5
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    En uygun fiyatlısı ön dişliyi büyütmek olacaktır. Bence bir deneyin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)