merhabalar. 2015 model yamaha wr125 sahibiyim. motosikleti 26.000 km'de iken aldım ve aldıktan sonra 2 usta krankından hafiften ses geldiğini söyledi. 40.000'e geldiğinde arazide birkaç gün takıldım sadece fakat motoru zorladığımı söyleyebilirim. motosikletin ön frenini kontrol etmek için motoru yaklaşık 10 defa kaldırıp durdurdum, motor hızlıca ısınıp fanları çalışmaya başladı. ertesi günü motoru çalıştırır çalıştırmaz motor bloğundan ses geldiğini duydum. motoru açtığımızda biyel kolunun gevşeyip silindiri aşındırdığını gördük. krank tamiri, silindir rektefiyesi derken nihayet motorumun tamiri bitti denilebilir. kafama takılan birkaç soruyu sormak istiyorum.

-ilk olarak motosikletin normal rödajı 1000 km. rektefiye sonrası rödajı da manuel kitabında tarif edildiği gibi mi yapmalıyım yoksa daha kısa kmler yeterli olacak mıdır?

-ikincisi, bunun sonrasında krankta, silindirde sorun yaşamamak için neye dikkat etmem gerekiyor? 40.000 km'de krank sorunu yamaha için çok alışıldık değil. dediğim gibi, ilk aldığımda da ses vardı fakat sıkıntının bu kadar büyümesinde benim ne hatam olabilir?

-son sorum için ayrı bir konu açmam gerekebilir fakat açmışken burada paylaşayım dedim. amörtisör keçelerimi yaklaşık 13.000 km önce değiştirdim en son. gidonda titreme oluşmaya başladı ve o sıralarda keçelerden yalnızca birinde yağ sızıntısı oluştu. keçeleri değiştirirken ustam, yağ sızıntısı olmayan amörtisörde hiç yağ kalmadığını, yağ sızıntısı olan amörtisörde ise çok az kaldığını söyledi. sebebini sorunca son değiştiren ustanın hiç yağ koymamış olabileceğini söyledi fakat titreme yalnızca son 1.000 ya da 2.000 kmde oluşmuştu. 12.000 km boyunca yağsız amörtisör dayanamaz diye tahmin ediyorum. sizce keçede sızıntı olmamasına rağmen amörtisörde yağ olmamasının sebebi ne olabilir? aynı zamanda hidrolik sıvım da yaklaşık 2.000 km öncesinde bitmişti, değiştirdikten sonra yavaş yavaş azaldı ve yine bitmeye yaklaştı. anormal değil mi bu durum?

teşekkür ettim şimdiden cevaplarınız için.