Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hercules Enduro Supra 4

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Haziran 2017


    Öncelikle herkese selamlar dilerim arkadaşlar ben daha önce bu motosiklet için konu açmıştım vitesler ile ilgili motorun şanzımanı sonunda rahmetli oldu.
    Küçük bi şehirde yaşıyorum motorla pek ilgenmiyor ustalarda az , kime gitsem başıma dert alamam diye geri çeviriyor.
    Bu motoru tanıyan eden birisi varsa bana öneride bulunabilir mi şanzıman komple gitti diyebilirim sadece 1 ile 3 çalışıyor öbür viteslere geçerken hiç dişli deymiyor gibi direk boşa geçiyor hatta 3. vitese bile komple yukarı çekip 1 defa aşağı itince geçiyor.
    Sanırım türkiyede bu motordan 1 tane daha yok. Hangi şanzıman bu motora uyar ? Simson S51 şanzımanı uyarsa eğer komple o seti alıp bi motor tamircisine taktırmayı deneyeceğim önerilerinizi bekliyorum.

    1980 Model 50CC , 4 Vites.

    Sırf nostalji antika diye uğraşıyorum yoksa eğer tamir olmazsa ya odunluğa atacağım yada 2-3 neyse hurdacıya vereceğim.

    Motor hakkında bilgi;http://www.moped-museum.de/hercules/...nduro-1980.htm


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    Ben olsam hiç uğraşmazdım orjinal motor ile. 2000li yıllara ait motorlara bile parça bulunmuyor, bulsanda yüksek fiyat ile karşılaşıyorsun. Alta uyduracağın cg 125 motor rahat işini görür.

  3. #3

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Alıntı Sadistic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben olsam hiç uğraşmazdım orjinal motor ile. 2000li yıllara ait motorlara bile parça bulunmuyor, bulsanda yüksek fiyat ile karşılaşıyorsun. Alta uyduracağın cg 125 motor rahat işini görür.
    Hocam o şekilde olur değil mi? Motor 2 Zamanlı herhangi Bi sorun fark eder mi dersin. 1990da ruhsat çıkartıldı bu motora o vakittir muayenesi yapılıyor hatta şu an muayeneli bir sonraki muayene için problem yaşanır mı?

  4. #4

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    Alıntı HALOBASKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam o şekilde olur değil mi? Motor 2 Zamanlı herhangi Bi sorun fark eder mi dersin. 1990da ruhsat çıkartıldı bu motora o vakittir muayenesi yapılıyor hatta şu an muayeneli bir sonraki muayene için problem yaşanır mı?
    eski motoru söküp atıp komple cg alt motoru takacaksın. kumanda ve tesisat da değişecek.

    biraz uydurmak gerekebilir cg motorunu monte ederken kaynak kesme vs. tesisatını da cg ye göre alman lazım. iyi bir usta bulursan işin kolaylaşır

  5. #5

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Alıntı Sadistic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski motoru söküp atıp komple cg alt motoru takacaksın. kumanda ve tesisat da değişecek.

    biraz uydurmak gerekebilir cg motorunu monte ederken kaynak kesme vs. tesisatını da cg ye göre alman lazım. iyi bir usta bulursan işin kolaylaşır
    Gayet mantıklı hocamda en zor kısmı dişli tarafı olmasın ? Şimdi bütün motosikletlerin aktarması solda bu aracın ise sağda buna uygun cg motoru bulamadım aktarma dişlisi sağ tarafta olan motosiklet varsa yazabilir misiniz o motorları bulmaya çalışayım komple olarak

  6. #6

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    lastiği çevirmeyi denedin mi? dişliyi sola alabilirsin sorun olsa bile en fazla zincir gergiden sorun olur. tabi yan ayaklık falan varsa o da sıkıntı çıkarabilir. ama iyi bir usta her türlü halleder

  7. #7

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Alıntı Sadistic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastiği çevirmeyi denedin mi? dişliyi sola alabilirsin sorun olsa bile en fazla zincir gergiden sorun olur. tabi yan ayaklık falan varsa o da sıkıntı çıkarabilir. ama iyi bir usta her türlü halleder
    kendim sökmeye başladım usta dediğin gibi lastiği çevireceğim dişliyi sola almayı deneyeceğim. Kendim uğraşıyorum çünkü motosiklet tamiri ile uğraşanlar sanırım para kazanmak istemiyor kime gitsem bahanesi var en iyisi kendi işimizi kendimiz görmek.CG motoruna karar verdim gün içinde alıp getireceğim zaten bu motorda şu anda elektronik ateşleme var ateşlemeyi calıştırırsam gerisini yapacağımı tahmin ediyorum.

  8. #8

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    En mantıklı kararı vermişsiniz. Ugraşınızda basarılar dilerim.
    HALOBASKAN bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    Alıntı HALOBASKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendim sökmeye başladım usta dediğin gibi lastiği çevireceğim dişliyi sola almayı deneyeceğim. Kendim uğraşıyorum çünkü motosiklet tamiri ile uğraşanlar sanırım para kazanmak istemiyor kime gitsem bahanesi var en iyisi kendi işimizi kendimiz görmek.CG motoruna karar verdim gün içinde alıp getireceğim zaten bu motorda şu anda elektronik ateşleme var ateşlemeyi calıştırırsam gerisini yapacağımı tahmin ediyorum.
    bunu duyduğuma sevindim. Ben de tamir işini kendim hallediyorum ustaya sadece acil parça olursa gidiyorum. Cg motoru uyduramazsan cup motoru da deneyebilirsin yurtdışında bu tip şasilere cg motoru takıp pitbike şeklinde adlandırıyorlar.

    Arada resim atmayı da unutma
    HALOBASKAN bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Teşşekür ederim arkadaşlar evet resim atacağım bakalım nasıl olacak.
    Mondial 125 AGK ve elektrik tesisatını aldım.Öbür motoru tam indiremedim hala motoru birşey tutuyor gün içinde motoru komple indirmeyi düşünüyorum resimliyorum buraya size atacağım.
    Normalde bu motor platinli ateşleme sistemine sahipti fakat acayip problemli idi sağolsun bitane usta komple tesisatı bi şekilde elektronik ateşlemeye çevirmiş işimi kolaylaştırdı bu durum.

  11. #11

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Motosikletin şasesine hiçbir şekilde başka motor uymuyor bizi cok uğraştırdı bugun şasede işlem yaptık fakat cg motorunun bi kısmı uydu bi kısmı yeterince uymadı eğer üzerinde var olan yuvalara motoru uydurmaya çalışırsak zincir kısmı sıkıntıya girecek.Yarın parça alıp kaynatacağım arkadaşlar başka türlü şaseye ek yapmadan motor uymuyor alttan uysa bu sefer üst kapağın yukardan sıktırma kısmı var şasenin üstüne değiyor orasıda kurtarmıyor.

    Yarın fotoğraflar ile işlemleri göstereceğim bakalım becerebilecekmiyiz

  12. #12

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    İlk mesajından bu yana motoru bozmaya başlamışsın.Hem klasik diye motoru toplamak istiyorsun hem de cg motoru takıyorsun.hercules parçaları bulabilecegin kişinin numarası; 05352476252

  13. #13

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk mesajından bu yana motoru bozmaya başlamışsın.Hem klasik diye motoru toplamak istiyorsun hem de cg motoru takıyorsun.hercules parçaları bulabilecegin kişinin numarası; 05352476252
    usta parça için çok uğraştık bulamayınca bozduk. gene numarayı kaydedeyim ulaşayım arkadaşa komple sanzıman satıyorsa satın alırım

  14. #14

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Evet arkadaşlar uzun süre önce motorun oluru olmayınca motosikleti komple değiştirme kararı aldım.Motosiklet tamiri yapanlara söylememe rağmen kimse ilgilenmeyince paçaları sıvadık tabi ben ve bir arkadaşımla az çok yapabileceğimizi düşündük ve metre gönye cetvel elimize alıp yazıp çizmeye başladık :D

    Bu sırada bende çıkma motor arayışına girdim internetten alayım dedim bilindik bi sitede çıkmacı bi motosiklet parçaları satan bir yer ile görüştüm ilk başta Mondial 125 AGK motoruna karar kıldım 100 lira fark ile elektrik tesisatınıda göndereceklerini söylediler.Herneyse tamam dedim 1 gün sonra mesaj attılar abi o motor satılmış başka göndereceğiz sana falan fistan dedim tamam bi motor geldi elektrik tesisatı dedikleri şey 1 cdi beyin 1 konjektor. Verdiğimiz para 950 lira.(Vites ayağı yok,Marş Basma ayağı yok,Statör kapağı darbe yemiş, filtrenin bulunduğu bölgedende darbe yemiş filtre kapağı bi türlü kapanmıyor). Özel mesaj atarsanız hangi firma oldugunu belirtebilirim ki sizde dikkatli olursunuz.Çıkma bi tane tesisat buldum komple onu aldım motorun yanına koydum ve şase işlemlerine geçtik.



    Motor herşeyi sıkıntı yağ kaçırmayan yeri yok.Motorunda sağını solunu bi şekilde toparlamaya başladık



    Motor yüzünden 1-0 geride başladık.Neyse şasemizden öbür motoru indirdik.



    İlk önce ayak basamaklarını kesmem gerekiyordu çünkü takıp çıkarılan bir ayak değil şimdiki motorların ayakları motorun altına takılıyor bu 1980 model ihtiyarın ayakları üzerinde idi onları taşlama ile kestim ertesi gün gündüz gözüyle incelemeye başladık.

    Şimdi aldığımız motor hiçbir şekilde yuvaları denk gelmiyordu zaten motosikletin üzerinden cıkardıgımız motor tek elle kaldırılıyordu bu cg motoru eşek ölüsü gibi ağır bi türlü oturtamadık yuvaları genişletmemize rağmen olmadı bizde şaseyi incelemeye başladık motor zaten boş ağırlığı 86 kg'ye denk geliyordu ben şasenin alaşım olduğundan emin olmak için kaynağa giriştim baktım çelik kaynatıyor eğer aliminyum olsa idi işimiz zordu fakat almanlar malzemeden kaçmamış :D





    En önemli problemlerinden biriside piyasada araştırdığımda coğu motorun dişli kısmı hep solda bu motorun ise sağda idi eski motorlar falan sağdan idi dişliyi sola almayı denedik sonra komple çataldan çevirdik çatalı ters düz yapınca istediğimiz olmuş oldu fakat fren tertibatı bu tarafa geçti bu sefer.
    Motosikletin üzerinden çıkartılan zincir nedense motor bloğundaki kücük dişliye oturmadı yeni zincir aldım geldim fakat bu seferde arka dişliye oturmadı arka dişli 45 veyahut daha büyük çıktı aynı delikleri karşılıklı gelen dişli aramaya koyuldum bitane bulduk fakat 40 numara idi neyse onu aldım bi şekilde oturttuk biraz dişlinin deliklerini matkap ile büyütmek zorunda kaldık çünkü içindeki saplamalar denk gelmiyordu. Sonra zincir ile dişlileride birbirine uydurduk.











    Ertesi vakitler üzerindeki tesisatı komple söktük bitane eski kablo bırakmadık kenara aldım sonra çıkma satın aldığımız tesisata bakıyoruz o bize bakıyor biz ona kime gitsek yardımcı olmuyorlar yok vaktim yok bilmem ne kapısından geri çeviriyorlar bi motosikletçiye zorla girdik gel bak abi yapıver abi diye diye bi şekilde statörden gelen kablolar soketli değildi kesikti bi şekilde bağlattık motorun calısıp calısmayacağındanda umidim yoktu sadece motoru araba bulup yükleyip motosikletçiye getirdik. orda sadece buji ateşlemesini bağladı motosikletçi bobin eksiğimizi aldık falan sonra motoru garajımıza geri getirdik ve geri kalan kısımları toplamaya başladık.

    Egsoz bulamadık egsozun dirseğini buldum 80 liraya satın alıp 10 liraya aldıgım düz demir boruyu kaynattım ardından hurdacıda gezerken rastgele egsoz ararken bu egsozu buldum.



    hurdacıya dedim abi ne kadar falan 50 liraya aldım egsozu :D sonra ertesi gün motosikletin karbüratörünü bi türlü oturtamadık çünkü düzgün manifold bulamadık sağa çevir sola çevir biraz şaseyi çekiçlemek zorunda kaldık çünkü motorda yer kalmadı cok azcık bi çekiç darbesi ile bi şekilde karbüratörü ile manifoldu yerine oturttuk ardından montajlara başladık hurdacıda buldugum radyatör hortumu ile hava filtresine montajını yaptım ve egsozuda montajladım.







    Motosiklette aldığım sorular şunlar; Titriyor mu , valla şöyle diyim arkadaşlar benim toplamda 4-5 tane motosikletim oldu ve arasında en az titreyen motoru bu diyebilirim sanırım malzeme kalitesinden fark ediyor.Mondial KT'den daha az titriyor :D

    Bide motosikleti görüp hiç olmamış yada mahvetmişsin diyen bi kaç kişi oldu motorun parçasını buldunuz da ben mi tamir ettirmedim ? adam özel mesaj atıyor bozmuşsun diyor bozarım kardeşim ben tamirhanelerin önüne gidince millet motosiklete geldi başbelası diye bakıyor öyle motorun içine ederim ben böyle. Desteğini esirgemeyen arkadaşlara teşekkürler.

    Yapılacaklar:
    Motor şu anda yürüyor hemde acayip yürüyor ben beğendim az cok toplanacak ufak tefek işlemleri kaldı şu anda eksik olanlar;
    Plastik manifold deponun üstündeki baskıdan dolayı yırtıldı o değişecek.
    Elektrik Tesisatı toplanacak üzerindeki 6V lambalar 12V ile değiştirilecek.
    Marj taşakları bağlanacak akü sistemi bağlanacak.
    Arka fren tertibatı hiç yok o yapılacak.
    Orta sehba yayı tutmuyor o yapılacak.
    Çamurluklar sökülecek yenileri takılacak.
    Plastik grenajları tamir edilecek tekrar boyanıp yerine takılacak.
    Boyası baştan yapılacak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------

    Alıntı Sadistic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunu duyduğuma sevindim. Ben de tamir işini kendim hallediyorum ustaya sadece acil parça olursa gidiyorum. Cg motoru uyduramazsan cup motoru da deneyebilirsin yurtdışında bu tip şasilere cg motoru takıp pitbike şeklinde adlandırıyorlar.

    Alıntı odo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En mantıklı kararı vermişsiniz. Ugraşınızda basarılar dilerim.

    Arada resim atmayı da unutma
    Destekleriniz için teşekkür ederim abiler.
    Sadistic bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Gitti hercules Umarım istediğin gibi bir motor olur

  16. #16

    Üyelik
    04 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bn125
    Hocam motosiklette genel itibari ile ciddi değişiklikler olmuş, dediğiniz gibi parça olmayınca böyle oluyor. Yine de fena durmuyor. Cafe racer veya scrambler yapmaya ne dersiniz tipi de uygun çok hoş durabilir.

  17. #17

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    Güzel şekilde uydurmuşsunuz yeni motoru. Ustaya götürsen çoğu uğraşmaz veya dünya para ister. Bir işi kendinizin yapmanın hazını başka hiçbirşey vermiyor. Emeğinize sağlık.

  18. #18

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Alıntı ALİCEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam motosiklette genel itibari ile ciddi değişiklikler olmuş, dediğiniz gibi parça olmayınca böyle oluyor. Yine de fena durmuyor. Cafe racer veya scrambler yapmaya ne dersiniz tipi de uygun çok hoş durabilir.
    deneyeceğim hocam o şekil bakalım nasıl olacak


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler