Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kilometre İbre Titremesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Eylül 2020
    Motosikleti
    NC750X
    Merhaba arkadaşlar.

    Sym Orbit 2 50cc kullanıyorum. Motoru teslim alırken farketmedim ya da önemsemedim ama yaklaşık 500km'dir km ibresi titreme yapıyor. Özellikle 30km hız civarında çok sallıyor ama 50 km üzerinde belli belirsiz kalıyor.

    Servise bilgi vermiştim, hatta km rediktörü, teli ve gösterge paneli istedik ama fabrika parçaları önce göndermemizi kontrol sonrasında arızalı olanı göndereceklerini söylemiş. Dolayısıyla böyle yaparsak nerden baksak 10 gün motor serviste yatar.

    Deneme yapma şansım olmadığından fikrinizi almak istedim. Gösterge saatinden olduğunu tahmin ediyorum. Önce göstergeyi gönderip bu sürede motoru kullanmak istiyorum. Zaten sadece sıcak hava olunca ve ev iş arası 5km olacak şekilde kullanacağım. Dolayısıyla kilometrede çok değişiklik olmayacak. Alan kişinin hakkını yemek istemem yarın birgün.

    Hatta aklıma şöyle bir çözüm geldi. Kilometre telini çıkarıp şarjlı vidalama ucuna takıp çalıştırmak istiyorum. Eğer titreme devam ederse rediktörde değildir deyip, dişliyi sökmeden saat ve teli gönderirim, dolayısıyla da motoru kullanırım diye tahmin ediyorum.

    Tecrübeli arkadaşların fikirlerini alma istiyorum. Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Bu sorun genellikle kilometre saate giden çelik kablonun sıkışmasından (montajda yanlış yerden geçirilmesi veya kastırılarak takılması sonucu, kablonun[kablo kesiti kare şeklinde olduğundan] spiral içinde sıkışması durumunda kablo gerilir ve boşalır, bu da göstergeye hareketin duraksayarak iletilmesine neden olur) kaynaklanır. İlk olarak kabloyu sıkıştırabilecek bir yerden geçirmeden montaj yapılmadığından ve kasıntılı olmadığından emin olun. Ardından kabloyu gösterge tarafından sökün ve içine bir enjekterün de yardımı ile WD40 veya benzeri bir delici yağlayıcı ürün sıkın. Sorununuz düzelmeli.

    Buna rağmen sorun düzelmiyor ise elektrikli matkap testini yapmanız doğru adımdır.

    Sorun yine de düzelmedi ise problem redüktördedir diyebiliriz.
    Omerius bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    04 Eylül 2020
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sorun genellikle kilometre saate giden çelik kablonun sıkışmasından (montajda yanlış yerden geçirilmesi veya kastırılarak takılması sonucu, kablonun[kablo kesiti kare şeklinde olduğundan] spiral içinde sıkışması durumunda kablo gerilir ve boşalır, bu da göstergeye hareketin duraksayarak iletilmesine neden olur) kaynaklanır. İlk olarak kabloyu sıkıştırabilecek bir yerden geçirmeden montaj yapılmadığından ve kasıntılı olmadığından emin olun. Ardından kabloyu gösterge tarafından sökün ve içine bir enjekterün de yardımı ile WD40 veya benzeri bir delici yağlayıcı ürün sıkın. Sorununuz düzelmeli.

    Buna rağmen sorun düzelmiyor ise elektrikli matkap testini yapmanız doğru adımdır.

    Sorun yine de düzelmedi ise problem redüktördedir diyebiliriz.
    Matkap testi ile sorun düzelmedi ise problemin sayaçta olması daha mantıklı değil mi? sonuçta orada rediktörden değil başka çeviriciden kilometre ibresini hareket ettiriyor olacağız.

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Km telinin tamamı değil sadece uçları kare kesitlidir.
    Redüktörden çıkarıp elle çevirin. Takılma olup olmadığını daha net anlarsınız. Yağ gibi dönüyorsa sonra matkaba bağlayın değişik hızlarda döndürün ama telin ucunu mandrende ezmeyin sakın.
    Km telin mümkün mertebe ani kıvrılma olmadan saate ulaştırın.
    Sonra redüktöre bakarsınız.
    cgokhana bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    İbre yine titriyomuş, benin emektarın kıpırdamıyor bile.

  6. #6

    Üyelik
    04 Eylül 2020
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı oluroyle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İbre yine titriyomuş, benin emektarın kıpırdamıyor bile.
    Sizinki en azından emektar, benimki daha 500 km'de

  7. #7
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    benim scooter ın da ibre önce titremeye başladı sonra komple gitti. servise götürdüm, sensör arızalı dedi, parça sipariş ettiler garantiden, ancak 3 aydır hala ne arayan var ne soran.

  8. #8
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı oluroyle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İbre yine titriyomuş, benin emektarın kıpırdamıyor bile.
    Bu işte bi ibrelik olmasın? Vay ibre vay,niye kıpırdamıyor ki?
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  9. #9

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işte bi ibrelik olmasın? Vay ibre vay,niye kıpırdamıyor ki?
    İbre olduğu için.

  10. #10
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı cgokhana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Matkap testi ile sorun düzelmedi ise problemin sayaçta olması daha mantıklı değil mi? sonuçta orada rediktörden değil başka çeviriciden kilometre ibresini hareket ettiriyor olacağız.
    Aynen, yanlış yazmışım
    ...

  11. #11

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    km saati mekanik mi?benzer sorun bende de var.yay çıkmış olabilir.hareket etmeyen saat'e göre benim çok iyi yerinde durmuyor.0-140 2sn sürüyor : )))

  12. #12

    Üyelik
    04 Eylül 2020
    Motosikleti
    NC750X
    bir motor ustası kilometre saatinin arkasındaki sargıdan olabileceğini söyledi. öncelikle garanti yoluna gitmemi, onarım yapılırsa kilometrenin doğru okunmama ihtimali olduğunu söyledi. sorunun tam yerini tespit edip ona göre götürmek istiyorumki rediktör vs söküp 2 hafta motoru ustaya bırakmayayım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)