Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CB500F motor kapağı boya rötuş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Merhabalar,

    CB500F'imin motor kapağında ilk sahibinden kalan başparmak boğumu kadar bir boya atması vardı. (Herhalde kapağın üzerine değiştirirken fren sıvısı dökmüşler...) Son bir ayda üç kere Zeytinburnu MotoWash'a götürdüm (güzel hizmet temiz iş) ve sanırım(?) kullandıkları kimyasallardan kaynaklı olarak bu boya atmasının büyüdüğünü gördüm. (Kıssadan hisse, yıkamacılardaki kimyasallar sakat olabiliyor...)

    Görsel aşağıdaki gibi:



    Sanırım bunun düzgün bir şekilde yapılması için;
    Kapak sökülmeli,
    Kumlama ile komple temizlenmeli, (Bunu yapan var mı?)
    Astarı ve boyası yapılmalı.
    Sonra (kapak söküldüğü için), yeni conta ile ve tork anahtarı kullanarak loctitelanmış vidalar ile takılmalı.
    (Doğru mudur?)

    1. Bu işi düzgün bir şekilde İstanbul'da kimler yapar? (Düz bakımlar için Esengül'e götürüyorum motoru, oraya da soracağım... Bununla birlikte, prensip olarak, Honda servis mi yoksa uzmanlığı motosiklet boyası olan özel bir servis mi kullanmalı acep?)

    2. Bütün bu yukarıdaki tantanaya sökmeye vs. gerek kalmadan makul bir kalitede rötuş yapılabilir mi?

    (Motosikletin bakım zamanına daha 1.250km var, benim şu sıralar kullanım şeklimle iki ay eder... Kapak alüminyum olduğu için bir sıkıntı çıkmaz diye düşünüyorum - doğru mudur?)

    Teşekkürler,


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Bence o kadar küçük bir alan için söylediklerinizi yapmaya değmez. Mutlaka lokal çözümler mevcuttur. En kötü ısıya-suya dayanıklı vernik vs gibi bir maddeyi bölgeye (ve 1 cm ötesine, boyanın üzerine) uygulayın en azından alan büyümesin. Söylediğiniz şekilde yapılacak masrafa değmez bence.

    Ekleme:
    Çok rahatsız etmedikçe kozmetik kusurları hemen gidermek doğru gelmiyor bana. Motosiklet bu, düşer-kalkar, aynı masrafı 2 gün sonra tekrar yapmak var.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Cb650F'i geçen sene arkadaşım Drd Ataşehir'e götürmüştü, yerde sürüklenmekten kaynaklı sol kapakta derin çizikler vardı. Adamlar çok güzel rötuşlatmışlar. 100 TL mi ne öyle komik bir para vermişti.

  4. #4
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Bu iş aslında yine kolay orta zor olarak üçe ayrılıyor.

    Bundan önce de zaten biliyorsunuz eğer o açık kısmı kapatmazsanız alüminyumdaki korozyon artıp diğer boyaları da sökmeye başlar.

    Bu durumdaki en iyi yöntem dediğiniz gibi güzelce kumlanıp boyanması. Boya kısmı önemli.

    Gerçek Profesyonel iş istiyorsanız "Endüstriyel epoksi boya ve astarı" ile parçayı boya pompası ile boyatmalısınız. (Hava kompresörlü tabancalar değil)

    Bunun dışında var mıdır ama orjinal araç boyası ile yine boya pompası ile boyatabilirsiniz (Bizim ülkemizde böyle birşey var mı bilmiyorum yine de yazalım)

    Bu 1. dediğimiz yöntem ile boya yapan yerleri bulmalısınız. Şöyle bir ipucu verilebilir bu kişiler büyük fabrikalara hizmet sağlıyorlar. Bunlarla tanıdığı olan birilerini bulabilseniz şirkete de ulaşabilirsiniz. (Kusura bakmayın bu kısım karışık oldu. Kısaca aramanız gerekli)

    Yine bu yöntem ile boyanan malzeme pürüzsüz olur yani ayna gibi olur püskürtücü havalı olmadığı için püskürtme izi bulunmaz.

    Not olarak. Bu boyamayı gördük, tecrübe ettik. Eski işyerimizde (ağırsanayii) boyama işini alan şirket tankları, boruları, malzemeleri bu şekilde boyuyorlardı. Hem uzun ömürlü hemde pürüzsüz görünümü oluyordu.

    Umarım böyle bir yer bulabilirsiniz.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence o kadar küçük bir alan için söylediklerinizi yapmaya değmez. Mutlaka lokal çözümler mevcuttur. En kötü ısıya-suya dayanıklı vernik vs gibi bir maddeyi bölgeye (ve 1 cm ötesine, boyanın üzerine) uygulayın en azından alan büyümesin. Söylediğiniz şekilde yapılacak masrafa değmez bence.

    Ekleme:
    Çok rahatsız etmedikçe kozmetik kusurları hemen gidermek doğru gelmiyor bana. Motosiklet bu, düşer-kalkar, aynı masrafı 2 gün sonra tekrar yapmak var.
    Aslında iki senelik mevzu, ufak haliyle çok durdu, şimdi büyümeye başladığı için artık müdahale edeyim diyorum...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:11 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cb650F'i geçen sene arkadaşım Drd Ataşehir'e götürmüştü, yerde sürüklenmekten kaynaklı sol kapakta derin çizikler vardı. Adamlar çok güzel rötuşlatmışlar. 100 TL mi ne öyle komik bir para vermişti.
    Eyvallah, mutlaka bir Esengül'e uğrayayıp görüşlerini alayım o zaman...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu iş aslında yine kolay orta zor olarak üçe ayrılıyor.

    Bundan önce de zaten biliyorsunuz eğer o açık kısmı kapatmazsanız alüminyumdaki korozyon artıp diğer boyaları da sökmeye başlar.

    Bu durumdaki en iyi yöntem dediğiniz gibi güzelce kumlanıp boyanması. Boya kısmı önemli.

    Gerçek Profesyonel iş istiyorsanız "Endüstriyel epoksi boya ve astarı" ile parçayı boya pompası ile boyatmalısınız. (Hava kompresörlü tabancalar değil)

    Bunun dışında var mıdır ama orjinal araç boyası ile yine boya pompası ile boyatabilirsiniz (Bizim ülkemizde böyle birşey var mı bilmiyorum yine de yazalım)

    Bu 1. dediğimiz yöntem ile boya yapan yerleri bulmalısınız. Şöyle bir ipucu verilebilir bu kişiler büyük fabrikalara hizmet sağlıyorlar. Bunlarla tanıdığı olan birilerini bulabilseniz şirkete de ulaşabilirsiniz. (Kusura bakmayın bu kısım karışık oldu. Kısaca aramanız gerekli)

    Yine bu yöntem ile boyanan malzeme pürüzsüz olur yani ayna gibi olur püskürtücü havalı olmadığı için püskürtme izi bulunmaz.

    Not olarak. Bu boyamayı gördük, tecrübe ettik. Eski işyerimizde (ağırsanayii) boyama işini alan şirket tankları, boruları, malzemeleri bu şekilde boyuyorlardı. Hem uzun ömürlü hemde pürüzsüz görünümü oluyordu.

    Umarım böyle bir yer bulabilirsiniz.
    Bunlara elektrostatik boya yapılıyor sanırım, pürüzsüz istemem aslında orijinal boyası öyle değil. Otosanayide mutlaka yapan birileri vardır, buradan bir dükkan adres bilgisi alırım diye konu açtım.

  6. #6
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Böyle başlangıçta ufak döküntüleri oje veya rötuş boyası bir şeyle hava ile irtibatını keserseniz genişleme olmaz.
    Alüminyum oksitlenip boya altına doğru ilerliyor, su ve oksijen oksitlenmeyi artırır.

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle başlangıçta ufak döküntüleri oje veya rötuş boyası bir şeyle hava ile irtibatını keserseniz genişleme olmaz.
    Alüminyum oksitlenip boya altına doğru ilerliyor, su ve oksijen oksitlenmeyi artırır.
    Cumartesi ilk iş servise. (Buradan başka bir öneri almazsam...)

  8. #8

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Fotoğraftan pek anlayamadım,Kapaklar magnezyum mu?Magnezyum ise Bildiğim kadarıyla kullanılan boya değil,kaplama seramik katkılı toz boya.Boyayı elinizle ,tırnakla sökebiliyor musuz? öyleyse normal boyadır.

  9. #9

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    videodaki amcam kolayca rötuşluyor. belki fikir verebilir


  10. #10
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    gerçekten kalıcı orijinali gibi olsun diyorsan burayla iletişime geç pişman olmazsın zaten işlerinede bakarsan görürsün çok güzel işçiliği vs

    https://www.instagram.com/masek686/
    Cyan bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fotoğraftan pek anlayamadım,Kapaklar magnezyum mu?Magnezyum ise Bildiğim kadarıyla kullanılan boya değil,kaplama seramik katkılı toz boya.Boyayı elinizle ,tırnakla sökebiliyor musuz? öyleyse normal boyadır.
    Kapakların Magnezyum olduğunu zannetmiyorum, Alüminyum olmalı...

    Boya tırnakla sökülmüyor. (Hayvan gibi girişmedim tabi... Metal - astar - boya bağı sağlam duruyor...)


    Alıntı zuluman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    videodaki amcam kolayca rötuşluyor. belki fikir verebilir

    https://www.youtube.com/watch?v=SwWMn0H-TCI
    Güzel video, bilgimiz olsun ama şimdilik böyle atraksiyonlara girmeye niyetim yok, emekliliğimde belki...


    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gerçekten kalıcı orijinali gibi olsun diyorsan burayla iletişime geç pişman olmazsın zaten işlerinede bakarsan görürsün çok güzel işçiliği vs

    https://www.instagram.com/masek686/
    Ahanda beklediğim gibi bir cevap, teşekkürler. Yarın uğrar sorarım...
    berk_cglr ve hasmet bunu beğendiler.

  12. #12
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahanda beklediğim gibi bir cevap, teşekkürler. Yarın uğrar sorarım...
    rica ederim bende de aynı sorunlar var sanayiden bir arkadaşım yönlendirdi henüz gidip yaptıramadım bende

  13. #13
    mavrelo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB600F Hornet 2007
    ben yan kapaklarıma kumlama + statik boya yaptırdım siyah canavar gibi oldu statik fırınlı oldugu ıcın zaten ısıyada dayanıklı oluyor tavsiye ederim. kumlama max 30 40 tl boya içinde bi okadar ödersiniz komple boyatmış olursunuz tertemiz. hiçbir şekilde ilaçtanda etkilenmiyor
    Cyan bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı mavrelo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben yan kapaklarıma kumlama + statik boya yaptırdım siyah canavar gibi oldu statik fırınlı oldugu ıcın zaten ısıyada dayanıklı oluyor tavsiye ederim. kumlama max 30 40 tl boya içinde bi okadar ödersiniz komple boyatmış olursunuz tertemiz. hiçbir şekilde ilaçtanda etkilenmiyor
    Nerede yaptırdınız acaba bilgilendirebilir misiniz? Bu arkadaşlara uğrayayım...

  15. #15
    mavrelo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB600F Hornet 2007
    imes sanayi sitesinde istanbul yan kapakları söktüm 2 tarafıda anlattım makinede kumladılar kucuk parca olmadıgı ıcın sonra boyaya bıraktım sordum ısı esnasında yamulma olurmu sonucta aleminyum diye herhangi birşey olmaz dedi orhan usta bende tamam dedim aldım bı baktım eskı halınden eser yok hanı motor blogunu felanda sokup goturesım var boyayı kalın attıgı ıcın vernıgede gerek kalmadı

  16. #16

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Selamlar,

    Cumartesi Esengül'e gittim, çalıştıkları boyacının iletişim bilgilerini verdiler (Dolapdere Hasan Usta), oraya gittim sağ olsun elindeki bir işi bitirmek için beni bir yarım saat beklettikten diğer bir yarım saatte işimi halletti:



    Renk bire-bir aynı, ancak orijinal boyalı ile rötuşlanan yüzey pürüzsüzlüğü arasında hafif bir fark var; bilerek baktığın zaman görüyorsun. (Görselde - sayısal görüntü işleme yan etkisi olarak - çıplak gözle olduğundan çok çok daha belirgin görünüyor, çıplak gözle ancak bildiğin ve özellikle görmek için baktığında farkediliyor...)

    Netice itibarıyla tatmin ve mutlu oldum.

  17. #17
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Ne kadar ücret verdiniz ? bilmiyorum ama sanırım servisde o kapak 270 TRY gibi bir fiyattı.

    Mesela sol alternatör kapağının geçen sene 223 TRY olduğunu hatırlıyorum.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    O kadar ucuz olamaz; biraz Google'layınca parçanın yurtdışı fiyatı EUR 90 gibi gördüm, conta monta işçilik falan en az EUR 120 gibi tutardı tahminim... (Saçma sapan fren debriyaj manet takımına EUR 80-90 fiyat isteniyor, koca motor kapağı EUR 25 olabilir mi!?)

    200TL verdim. Öncesinde 400TL isteyen oldu, o yüzden 200TL fiyatı bulunca hiç daha ucuzunu vs. aramaya uğraşmadım azdır çoktur düşünmeden yaptırdım. Parçayı sökmeden detaylı maskeleyerek uğraştı ve işimi hızlıca halletti - o yüzden helal-i hoştur. (Benim için anlamlı bir tutar değil zaten; motosikletim senede kaç kere böyle bir masraf çıkartıyor ki? Bir bakımında yağa bundan fazla veriyorum...)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler