2 adet 12v 9 amper akü aynı anda kullanmak için yardım lazım, bir adet fazla var, motor rks cruiser 250, fazla sis lambası var, aküyü bitiriyor.
2 adet 12v 9 amper akü aynı anda kullanmak için yardım lazım, bir adet fazla var, motor rks cruiser 250, fazla sis lambası var, aküyü bitiriyor.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
Ben zamanında 125 lik mz sportstara bağlamıştım ikinci aküyü.
Tam olarak yardım istediğin konu nedir?
Bağlama şekli mi kablo mu yer mi.?
Bağlama şekli ise..
Orjin akünün artısı yedeğin artısına eksisi eksisine sıkıca bağlanır..
Kablo olarak ise orjşn aküdeki en kalın kabloyu baz alarak kablo papucu ile bağlantı yaparsın.
Bu durumda 12 V 18 amper tek bir akü görevi görür.
konjektörü ya da statörü bozar diyenler var, daha uygun konjektör değişimi lazım mı?
bağlama konusu dediğin gibi ama ayrıca her aküye ayrı konjektör ayrı röle takılmalı mı?
ayrıca boştayken aküler birbirini doldurmaya uğraşmasınlar diye devre kesici de koyabilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:31 ----------
çözüm yok burada, Serkan usta da diğer ustalar gibi konjektör statör bozar demiş, her aküye ayrı konjektör röle takan olmuş, devre kesici takan olmuş, bunlar işe yarar mı acaba?
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
termodinamik yasalarına göre yapacağın hiç bir işe yaramaz.
konjektörü falan bozmaz. o motorda statör kroniktir ona bişey diyemem.
neden işe yaramaz anlatayım:
- 100 litrelik depon var.
- ihtiyacın olan su dakikada 10 litre.
- 100 litrelik depon 10 dakikada bitiyor.
- senin musluğun ise dakikada 5 litre dolduruyor.
- ilave 100 litre daha depo koyman suyun bitme süresini uzatır, çözüm olmaz.
önerim: işten anlayan bir elektrikçiye statörü baştan sardıracaksın. cruiser 250'nin statörü 3 fazlıdır. biraz uğraştırır. tek fazlı dc yapılabilir.
daha sonra kallavi bir konjektör ile yola devam edilir.
2. önerim: enerji tasarrufu. tüm ampuller stop, sinyal, far vs. led yapılır. sonra istediğin sis lambasını takarsın.
Bahsettiğim 125 mz sportstar da ne kesici ne konjektör ne de başka bişey kullanmadım. Olduğu gibi bağladım yıllarca kullandım.
Motosikletin şarj sistemi ucu ucuna takılan aküyü dolduracak kadar değildir.
Dene bağla kullan. En güzel sonucu böyle görürsün. Motosiklete hiçbir zararı olmaz. Elektrikli sistemler istedikleri kadar akım çekerler fazlasında gözleri yoktur.
En fazla normalde motorun boş aküsü atıyorum iki saat gezince doluyorsa böyle 3-4 saat gezince full dolar.
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
Kumar yok. En fazla geri sökersin.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Virago 250 de, hic bir sey takili olmadigi halde, sadece on far acikken bile akuyu fazla harcayabiliyor. Statoru zayif oldugundan sanirim.
Konjektoru birkac kez cok isinip yandiktan sonra, Sanel Lombiardini konjektoru taktim, bir daha hic bozulmadi. Tavsiye ederim.
Sizin taktiginiz ekstra farin ampulu kac watt? 20-30 Watt'tan fazla bir sey takmazdim ben olsam.
En iyisi led sis fari takmak bence de.
Kesinlikle katılıyorum.
Eğer şarj sistemi yeterli derecede amperaj sağlasaydı akünüz bitmezdi. Örneğin Sislambaları+Ana Lamba+park lambaları 12 Voltluk sistemde 9 amper elektrik çekiyor diyelim, sizin motorunuzun statörü ise motor üst devirlerde şarj ederken maksimum verdiği amper 6 ise o zaman akünüz biter. Bunu ek akü takarak çözemezsiniz. Zamanında hyosung kullanırken bu işlerden başım ağrıdı biraz, size tavsiyem sis lambalarını led tercih etmeniz hatta tüm sistemi lede çevirmeniz.
Ayrıca verdiğim değerler kaba değerler bunları ölçmek lazım ama yaklaşık dediğim gibidir değerler.
Son olarak önemli bir bilgide vereyim kontrol edin, akünün şase kablosu eğer ince veya hasarlı ise akü tam şarj almaz, sorun bundanda kaynaklı olabilir.
Konuyla ilgili gerekli her fikir zaten paylaşılmış.
Fazla akü takmak sizin sorununuza bir fayda sağlamaz.
Fazla akü takmak şarj sistemine hiç bir zarar vermez.
Teknelerde karavanlarda 800-1000amper aküler takılıyor aynı sisteme.
Fazla akü hangi motorcuya fayda sağlar?
Polislerde telsizler aküyü çok bitirdiği için genelde arkada demir kutuda ilave bir 18amper akü bağlarlar.Park halinde telsizler ve ışıklar aküleri bitirmesin diye..
Arkadaşlarında dediği gibi ufak tefek tasarruflara gidilebilir.
Örneğin plaka lambası 5watt eski tip bunun yerine led takarsanız 1wattlara düşer sarfiyat
Aynı şekilde
*Gösterge lambası
*Park ampülü
*Arka fren ampülü gibi parçaları lede çevirirseniz çok ciddi farklar elde edersiniz.
3ordan 5 ordan derken aşağı yukarı anafarı bile değiştirmeden 20-30tl masrafla
20watt kadar tasarruf etmek mümkün buda zaten sizin sorunu hemen hemen çözer
Konjektördü statordu derken zaten çok farklı bir hesap çıkıyor ortaya maddi olarak.
Bu bahsettiğim tasarrufları yaparak cbf 150 motosikletimde yıllardır.
18wattx2 sisfarı(gerçekten o gücü harcıyor etiket şişirmesi değil) + 15watt civarı elcik ısıtma + 35watt orjinal farı kullanıyorum.bir gün olsun yetmemezlik yapmadı.
(Bu arada cbf 150 nin alternatörü fabrika çıkışlı maksimum üretim 5000 devirdeyken 110watt kullanım klavuzunda yazar)
Ayrıca 6 yaşındaki motorda hala orjinal yuasa aküsü takılı..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)