Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2 adet 12v 9 amper akü aynı anda kullanmak için yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    2 adet 12v 9 amper akü aynı anda kullanmak için yardım lazım, bir adet fazla var, motor rks cruiser 250, fazla sis lambası var, aküyü bitiriyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    polo34 bunu beğendi.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  3. #3
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Ben zamanında 125 lik mz sportstara bağlamıştım ikinci aküyü.
    Tam olarak yardım istediğin konu nedir?
    Bağlama şekli mi kablo mu yer mi.?
    Bağlama şekli ise..
    Orjin akünün artısı yedeğin artısına eksisi eksisine sıkıca bağlanır..
    Kablo olarak ise orjşn aküdeki en kalın kabloyu baz alarak kablo papucu ile bağlantı yaparsın.
    Bu durumda 12 V 18 amper tek bir akü görevi görür.
    polo34 bunu beğendi.

  4. #4
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    konjektörü ya da statörü bozar diyenler var, daha uygun konjektör değişimi lazım mı?

    bağlama konusu dediğin gibi ama ayrıca her aküye ayrı konjektör ayrı röle takılmalı mı?

    ayrıca boştayken aküler birbirini doldurmaya uğraşmasınlar diye devre kesici de koyabilirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:31 ----------

    çözüm yok burada, Serkan usta da diğer ustalar gibi konjektör statör bozar demiş, her aküye ayrı konjektör röle takan olmuş, devre kesici takan olmuş, bunlar işe yarar mı acaba?
    Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...

  5. #5

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    termodinamik yasalarına göre yapacağın hiç bir işe yaramaz.
    konjektörü falan bozmaz. o motorda statör kroniktir ona bişey diyemem.

    neden işe yaramaz anlatayım:
    - 100 litrelik depon var.
    - ihtiyacın olan su dakikada 10 litre.
    - 100 litrelik depon 10 dakikada bitiyor.
    - senin musluğun ise dakikada 5 litre dolduruyor.
    - ilave 100 litre daha depo koyman suyun bitme süresini uzatır, çözüm olmaz.

    önerim: işten anlayan bir elektrikçiye statörü baştan sardıracaksın. cruiser 250'nin statörü 3 fazlıdır. biraz uğraştırır. tek fazlı dc yapılabilir.
    daha sonra kallavi bir konjektör ile yola devam edilir.

    2. önerim: enerji tasarrufu. tüm ampuller stop, sinyal, far vs. led yapılır. sonra istediğin sis lambasını takarsın.
    polo34, fazil ve ogzcngdk bunu beğendiler.

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Bahsettiğim 125 mz sportstar da ne kesici ne konjektör ne de başka bişey kullanmadım. Olduğu gibi bağladım yıllarca kullandım.
    Motosikletin şarj sistemi ucu ucuna takılan aküyü dolduracak kadar değildir.
    Dene bağla kullan. En güzel sonucu böyle görürsün. Motosiklete hiçbir zararı olmaz. Elektrikli sistemler istedikleri kadar akım çekerler fazlasında gözleri yoktur.
    En fazla normalde motorun boş aküsü atıyorum iki saat gezince doluyorsa böyle 3-4 saat gezince full dolar.
    polo34 bunu beğendi.

  7. #7
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önerim: işten anlayan bir elektrikçiye statörü baştan sardıracaksın. cruiser 250'nin statörü 3 fazlıdır. biraz uğraştırır. tek fazlı dc yapılabilir.
    daha sonra kallavi bir konjektör ile yola devam edilir..
    bu kesin çözüm olur galiba, araştırayım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğim 125 mz sportstar da ne kesici ne konjektör ne de başka bişey kullanmadım. Olduğu gibi bağladım yıllarca kullandım.
    Motosikletin şarj sistemi ucu ucuna takılan aküyü dolduracak kadar değildir.
    Dene bağla kullan. En güzel sonucu böyle görürsün. Motosiklete hiçbir zararı olmaz. Elektrikli sistemler istedikleri kadar akım çekerler fazlasında gözleri yoktur.
    En fazla normalde motorun boş aküsü atıyorum iki saat gezince doluyorsa böyle 3-4 saat gezince full dolar.
    o şekilde sorunsuz yıllarca kullanan bir cross kullanıcısı daha vardı, kumara girerim belki ...
    Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...

  8. #8
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Kumar yok. En fazla geri sökersin.
    polo34 bunu beğendi.

  9. #9
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kumar yok. En fazla geri sökersin.
    konjektör stator bozulduktan sonra geçmiş olsun
    Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...

  10. #10
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı polo34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konjektör stator bozulduktan sonra geçmiş olsun
    Ben bu kadar yazıyı yazmadım,kendim uygulamadım,sende okumadın say.
    Negatif düşünce negatif sonuç getirir. Bu saatten sonra mesuliyet kabul etmiyorum. Çünkü sadece statör konjektörle kalmaz bu iş. Yatak sarmaya kadar yolu var...
    polo34 bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  11. #11
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Virago 250 de, hic bir sey takili olmadigi halde, sadece on far acikken bile akuyu fazla harcayabiliyor. Statoru zayif oldugundan sanirim.
    Konjektoru birkac kez cok isinip yandiktan sonra, Sanel Lombiardini konjektoru taktim, bir daha hic bozulmadi. Tavsiye ederim.

    Sizin taktiginiz ekstra farin ampulu kac watt? 20-30 Watt'tan fazla bir sey takmazdim ben olsam.
    En iyisi led sis fari takmak bence de.

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    termodinamik yasalarına göre yapacağın hiç bir işe yaramaz.
    konjektörü falan bozmaz. o motorda statör kroniktir ona bişey diyemem.

    neden işe yaramaz anlatayım:
    - 100 litrelik depon var.
    - ihtiyacın olan su dakikada 10 litre.
    - 100 litrelik depon 10 dakikada bitiyor.
    - senin musluğun ise dakikada 5 litre dolduruyor.
    - ilave 100 litre daha depo koyman suyun bitme süresini uzatır, çözüm olmaz.

    önerim: işten anlayan bir elektrikçiye statörü baştan sardıracaksın. cruiser 250'nin statörü 3 fazlıdır. biraz uğraştırır. tek fazlı dc yapılabilir.
    daha sonra kallavi bir konjektör ile yola devam edilir.

    2. önerim: enerji tasarrufu. tüm ampuller stop, sinyal, far vs. led yapılır. sonra istediğin sis lambasını takarsın.
    Kesinlikle katılıyorum.

    Eğer şarj sistemi yeterli derecede amperaj sağlasaydı akünüz bitmezdi. Örneğin Sislambaları+Ana Lamba+park lambaları 12 Voltluk sistemde 9 amper elektrik çekiyor diyelim, sizin motorunuzun statörü ise motor üst devirlerde şarj ederken maksimum verdiği amper 6 ise o zaman akünüz biter. Bunu ek akü takarak çözemezsiniz. Zamanında hyosung kullanırken bu işlerden başım ağrıdı biraz, size tavsiyem sis lambalarını led tercih etmeniz hatta tüm sistemi lede çevirmeniz.

    Ayrıca verdiğim değerler kaba değerler bunları ölçmek lazım ama yaklaşık dediğim gibidir değerler.

    Son olarak önemli bir bilgide vereyim kontrol edin, akünün şase kablosu eğer ince veya hasarlı ise akü tam şarj almaz, sorun bundanda kaynaklı olabilir.

  13. #13
    atakan123123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2017
    Şehir
    Sisli istanbul
    Motosikleti
    2008 DL650 ,2015 Cbf 150
    Konuyla ilgili gerekli her fikir zaten paylaşılmış.
    Fazla akü takmak sizin sorununuza bir fayda sağlamaz.
    Fazla akü takmak şarj sistemine hiç bir zarar vermez.
    Teknelerde karavanlarda 800-1000amper aküler takılıyor aynı sisteme.
    Fazla akü hangi motorcuya fayda sağlar?
    Polislerde telsizler aküyü çok bitirdiği için genelde arkada demir kutuda ilave bir 18amper akü bağlarlar.Park halinde telsizler ve ışıklar aküleri bitirmesin diye..

    Arkadaşlarında dediği gibi ufak tefek tasarruflara gidilebilir.
    Örneğin plaka lambası 5watt eski tip bunun yerine led takarsanız 1wattlara düşer sarfiyat
    Aynı şekilde

    *Gösterge lambası
    *Park ampülü
    *Arka fren ampülü gibi parçaları lede çevirirseniz çok ciddi farklar elde edersiniz.

    3ordan 5 ordan derken aşağı yukarı anafarı bile değiştirmeden 20-30tl masrafla
    20watt kadar tasarruf etmek mümkün buda zaten sizin sorunu hemen hemen çözer
    Konjektördü statordu derken zaten çok farklı bir hesap çıkıyor ortaya maddi olarak.


    Bu bahsettiğim tasarrufları yaparak cbf 150 motosikletimde yıllardır.

    18wattx2 sisfarı(gerçekten o gücü harcıyor etiket şişirmesi değil) + 15watt civarı elcik ısıtma + 35watt orjinal farı kullanıyorum.bir gün olsun yetmemezlik yapmadı.
    (Bu arada cbf 150 nin alternatörü fabrika çıkışlı maksimum üretim 5000 devirdeyken 110watt kullanım klavuzunda yazar)
    Ayrıca 6 yaşındaki motorda hala orjinal yuasa aküsü takılı..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)