Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Devirdaim neden kesilir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Temmuz 2019
    Motosikleti
    Yamaha WR125R
    selamlar motorumda hararet sıkıntısı yaşamaya başladım sorun şöyle: bazen yüksek devirli şekilde vites arttırdığımda radyatördeki su motora gelmiyor ve hararet ışığı yanıyor kontağı kapatıp 5dk beklediğimde her şey düzeliyor bunu 6. viteste tapa gaz giderken yapmıyor mesela sorun nerede olabilir? motor bloğum mt ve ve r125te kullanılan blok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Hocam belki Termostat arızası vardır?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:43 ----------

    Yani soğutma sıvı pompasının çalışmadığı kanaatine nasıl vardınız?

  3. #3

    Üyelik
    19 Temmuz 2019
    Motosikleti
    Yamaha WR125R
    Pompanın çalışmadığını hararet ışığı yandıktan sonra radyatör hortumunu ellediğimde anlıyorum. Normalde ateş gibi olan hortum hararet yandığında buz gibi oluyor. Ve geçen gün motorcuya danıştım bu sorunu o da motoru görmeden termostat açmıyor olabilir dedi sizin gibi. Bu termostat sorunu nasıl oluyor acaba bilgi verebilir misiniz?

  4. #4
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı cakiiir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pompanın çalışmadığını hararet ışığı yandıktan sonra radyatör hortumunu ellediğimde anlıyorum. Normalde ateş gibi olan hortum hararet yandığında buz gibi oluyor. Ve geçen gün motorcuya danıştım bu sorunu o da motoru görmeden termostat açmıyor olabilir dedi sizin gibi. Bu termostat sorunu nasıl oluyor acaba bilgi verebilir misiniz?
    Termostat motorun sıcaklığı belli bir noktaya gelene kadar soğutma sıvısını motor içinde radyatöre vermeden dolaştırır. Motor yeterli sıcaklığa ulaşınca Termostat mekanik olarak açar (sıcaklığa duyarlı yay mekanizması diyelim) ve radyatöre sıvının soğuması için gönderir.
    Zamanla termostatın yayı yıpranabilir veya kırılabilir veya arasına parça girebilir.
    Termostatınız radyatörün üst kısmında hortum ile birleştiği yerde yuvarlağımsı avuç kadar bir kutu içerisinde bulunur.
    Deneme: Termostat kutusunu açın ve termostatı çıkartın. Termostat kutusunu tekrar toplayıp motorunuzu çalıştırın. Aynı sorun devam ediyorsa pompadadır. Değilse termostat değişimi ister.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------

    Sonraki arızalara termostat elendikten sonra bakılır.

    [IMG][/IMG]

    cakiiir, emenyasin ve Thesinner83 bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    19 Temmuz 2019
    Motosikleti
    Yamaha WR125R
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Termostat motorun sıcaklığı belli bir noktaya gelene kadar soğutma sıvısını motor içinde radyatöre vermeden dolaştırır. Motor yeterli sıcaklığa ulaşınca Termostat mekanik olarak açar (sıcaklığa duyarlı yay mekanizması diyelim) ve radyatöre sıvının soğuması için gönderir.
    Zamanla termostatın yayı yıpranabilir veya kırılabilir veya arasına parça girebilir.
    Termostatınız radyatörün üst kısmında hortum ile birleştiği yerde yuvarlağımsı avuç kadar bir kutu içerisinde bulunur.
    Deneme: Termostat kutusunu açın ve termostatı çıkartın. Termostat kutusunu tekrar toplayıp motorunuzu çalıştırın. Aynı sorun devam ediyorsa pompadadır. Değilse termostat değişimi ister.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------

    Sonraki arızalara termostat elendikten sonra bakılır.
    Anladım teşekkürler umarım sorun termostattadır pompanın fiyatı epey fazla çünkü. Elimde takım bile olmadığı için mecbur motorcuya götürmek zorundayım.

  6. #6
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı cakiiir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım teşekkürler umarım sorun termostattadır pompanın fiyatı epey fazla çünkü. Elimde takım bile olmadığı için mecbur motorcuya götürmek zorundayım.
    Pompa vs kolay kolay bozulacak şeyler değildir. Umarım olmaz da termostat ile sorun çözülmez ise mutlaka iletişime geçin yardımcı olalım.

    Kolay gelsin.
    cakiiir bunu beğendi.

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Merhaba, sorun bahsedildiği gibi termostat açmamasına benziyor, eğer termostat açmazda radyatör ve radyatörün hortumları soğuk olur. Sistemdeki en ucuz parça olduğundan önce bunu kontrol etmek gerekir, fakat yüksek devirle alakalı olan yorumunuz kafamı karıştırdı, devirdaim pompasının üst devirlere çıktığı zaman rulmandan kaynaklı bir sıkışma yapıyor olabilir. Her şartta iyi bir servise gitmenizde fayda var.

  8. #8

    Üyelik
    19 Temmuz 2019
    Motosikleti
    Yamaha WR125R
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, sorun bahsedildiği gibi termostat açmamasına benziyor, eğer termostat açmazda radyatör ve radyatörün hortumları soğuk olur. Sistemdeki en ucuz parça olduğundan önce bunu kontrol etmek gerekir, fakat yüksek devirle alakalı olan yorumunuz kafamı karıştırdı, devirdaim pompasının üst devirlere çıktığı zaman rulmandan kaynaklı bir sıkışma yapıyor olabilir. Her şartta iyi bir servise gitmenizde fayda var.
    Merhaba, sorunu biraz daha kavradım; ilk viteslerde yüksek devirde ve debriyajı hızlıca çekip-bırakıp vites arttırdığımda oluşuyor sorun mesela 6. viteste redline'a soksam bile böyle bir sorun olmuyor devir olayı bu şekilde. Bugün motorcuya götüreceğim umarım halledilebilir.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Devirdaimde sorun olsa öncelikle düşük devirlerde yada rölantide çalışırken belli eder , yüksek devirde devirdaim pervanesi biraz yıpranmış bile olsa suyu çevirir , motoru sıkıştırdığınızda sorun yaşıyorsanız silindir kapak contasından soğutma suyuna kompresyon kaçırıyor olabilir , bu da sirkülasyonu engeller , termostad motor ısınıp açtı ve gazlayana kadar sorun çıkarmıyorsa sağlamdır yani sizin tapagaz gitmenizden etkilenmez..
    cakiiir bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    20 Mart 2017
    senin motorda fan var mı ?

  11. #11

    Üyelik
    19 Temmuz 2019
    Motosikleti
    Yamaha WR125R
    Arkadaşlar motoru tamirciye götürdüm ve sorun müşürden kaynaklı olabilir dedi, motor fan açmıyormuş o yüzden hararet yapıyordur dedi, lakin motorun facebook grubunda herkes motosikletin fan açmadığını çok çok nadir açtığını söylüyor ki benim motorumdada fan çalışıyor ve çok nadiren devreye giriyor. Fiyat olarakta 50 lirada olabilir 400 lirada müşürü bulmama bağlı dedi. Benimde içime yatmadı ve Yamaha servisine götürdüm onlarda bayramdan sonra getirmemi istediler. Motoru sakin şekilde kullandığımda herhangi bir sıkıntı olmadığından bayramdan sonra götüreceğim servise.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------

    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin motorda fan var mı ?
    evet var ve çalışıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:18 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devirdaimde sorun olsa öncelikle düşük devirlerde yada rölantide çalışırken belli eder , yüksek devirde devirdaim pervanesi biraz yıpranmış bile olsa suyu çevirir , motoru sıkıştırdığınızda sorun yaşıyorsanız silindir kapak contasından soğutma suyuna kompresyon kaçırıyor olabilir , bu da sirkülasyonu engeller , termostad motor ısınıp açtı ve gazlayana kadar sorun çıkarmıyorsa sağlamdır yani sizin tapagaz gitmenizden etkilenmez..
    Teşekkürler peki size şunu sorsam; şimdiye kadar 6-7 kez hararet ışığı yandı ve anında motoru stop edip 5 dk bekleyip herşey normale döndükten sonra çalıştırıp yola devam ettim. Bunun pistona vs. bir zararı olmuş mudur?

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı cakiiir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......size şunu sorsam; şimdiye kadar 6-7 kez hararet ışığı yandı ve anında motoru stop edip 5 dk bekleyip herşey normale döndükten sonra çalıştırıp yola devam ettim. Bunun pistona vs. bir zararı olmuş mudur?......

    motorun içindeki su kaynayıp buhar çıkmadan stop ettiyseniz birşey olmamıştır , hararet ışığı fan müşürünün açma derecesinden 5 ila 10 derece daha yukarıda yanar , yani motora zarar gelmeden sizi ikaz eder..ikaz yandığında yada motoru devirli kullandıktan sonra hortumları elinizle sıkarak kontrol edin , taş gibi olmuşlarsa kompresyon kaçağı vardır , devirdaim sirkülasyon yapamaz , müşür sağlam olsa bile sıcak su gelmediği için fanı devreyede alamaz..hararet bir anda yükselir , farketmezseniz su kaynar buhar olur tahliye kapağından püskürür , kritik süreç bu aşamada başlar , stop etmez devam ederseniz piston şişer silindirin içinde genleşir sıkışır , gövdede derin çizikler oluşur , segmanlar kırılır , yağlama olmaz ve motor kilitlenir..

  13. #13

    Üyelik
    19 Temmuz 2019
    Motosikleti
    Yamaha WR125R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun içindeki su kaynayıp buhar çıkmadan stop ettiyseniz birşey olmamıştır , hararet ışığı fan müşürünün açma derecesinden 5 ila 10 derece daha yukarıda yanar , yani motora zarar gelmeden sizi ikaz eder..ikaz yandığında yada motoru devirli kullandıktan sonra hortumları elinizle sıkarak kontrol edin , taş gibi olmuşlarsa kompresyon kaçağı vardır , devirdaim sirkülasyon yapamaz , müşür sağlam olsa bile sıcak su gelmediği için fanı devreyede alamaz..hararet bir anda yükselir , farketmezseniz su kaynar buhar olur tahliye kapağından püskürür , kritik süreç bu aşamada başlar , stop etmez devam ederseniz piston şişer silindirin içinde genleşir sıkışır , gövdede derin çizikler oluşur , segmanlar kırılır , yağlama olmaz ve motor kilitlenir..
    Anladım sağolun. Bugün 30 kmlik yoldan sonra hortuma baktım ve yola çıkarken olduğu gibi yumuşaktı yani sertleşme vs. yoktu.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler