Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motor boğulmasının sebepleri;ayarsız karbüratör,şamandıra ,benzin, zayıf ateşleme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Herkese merhaba ;
    2006 model X maxim sayesinde foruma daha önce açmadığım şekilde aynı motor için 2. ya da 3. konuyu açıyorum.Ama aslında motorun kabahati yok.Usta denilen topluluğun ektiklerini burada hep beraber biçiyoruz.son olarak soğutma suyuna sıvı conta karıştırmaları sonucu aylarca çözülemeyen hararet problemini karbüratöre giren minik su borularının tıkandığını tespit ederek kendim çözmüştüm.

    Bu seferki problem aylardır yatan motora hararet gitti bineyim deyince ortaya çıkan zor çalışma,çalışsa da gaz yememe sorunu.Şu an motorcuya bıraktım.Tabii bırakmadan önce bir dizi tamiratı denedim ancak sonuç alamadım.

    Kısaca bahsedersem; motor normalde sık sık egzost patlatan karbüratörü bir türlü ayar tutmayan bir motordu.son çalışmalarımın ardından karbüratörün her iki boğazının -hava filtresinden gelen ve yanma odasına giden- kelepçelerinin gevşek olduğunu gördüm hatta neredeyse kenarlardan hava alıyor.
    1. olarak ayar tutmamasını artık buna bağlıyorum.Karbüratörü temizledim,jetler vb.gayet temiz ve açıktı.
    yerine taktım.buji başlığını temizledim,pipoya baktım,ateşlemeyi kontrol ettim sorun yok.ateşleme cılız gibi ama bu motorda hep böyleydi.daha önce bobin değiştiğinde bakmıştım hemen hemen aynıydı.
    motor ilk çalıştığında yanma odasından bir kaç defa patlama sesi geldiğini de ekleyeyim.daha sonra bu sesler kesildi hali hazırda yapmıyor.

    Şüphelendiğim şeylerden birisi geçen motorcudan aldığımda benzin neredeyse bitmişti,bir iki tur attım deneme maksatlı ve kendimi benzinciye zor atmıştım atlama zıplama eşliğinde.yani meşhur yatan motor ve kirli depo ikilemesi bir ihtimal..

    Diğer bir şüpheye gelirsek karbüratörü temizlerken alttaki rezerv havuzu söktükten sonra dalgınlıkla bir müddet şamandıranın üzerinde bıraktım karbüratörü.bu da şamandıranın hassas olan ayarını bozmuşmudur diye şüphelenerek şamandırayı servis kitapçığında belirtilen 17 mm yüksekliğe göre ayarladım.neye göre 17 mm derseniz kitapçıkta gösterilen konumdaki karbüratör dış yüzeyi ve batan kısım arasındaki fark.

    şimdi bu şamandıranın ayarı tutmayıp bu soruna yol açar mı,yoksa rezerv kısımda şamandıradan dolayı benzin yetişmezse sözgelimi seyir halinde kesikliğe sebep olup fazla gelirse de yine seyir halinde boğulma ve egzost patlatmayla mı sonuçlanır.şamandıranın karbüratör içindeki işlevinin bozulmasının tam olarak nasıl kendini göstereceğini bilen varsa çok yardımcı olur.
    işleyişi 3 aşağı 5 yukarı biliyorum ama motorun hiç gaz yemeden boğulmasını hatta zorla çalışmasını buna bğlayamıyorum.çalıştığında boğulma ya da egzost patlatma yok.gaz verince boğulup stop ediyor gaz vermesek te birazdan kendiliğinden stop ediyor.her iki hortumu da gevşeterek denedim sonuç değişmiyor ancak yanma odasına giden hortum gevşetildiğinde gaz yeme olayı biraz daha iyi gibi.yani karbüratörün hava almama olayından dem vuracaklar için yazıyorum.hava hortumunun ucunu da filtreden çıkararak denedim uzunca süre.

    pis benzin senaryosuna gelirsek aslında biraz daha işime gelen ve aklıma yatan senaryo bu.fakat karbüratörü temizleyip taktım .benzin hortumuna bir bidona koyup kontak açarak depodaki benzini doldurdum.yaklaşık 1lt benzin çıktımotorcuyu arayıp alayımmı demiştim alma demişti o yüzden eklememiştim.şu an ne çıkan benzin öyle leş rengi değişmiş bir benzin ne de karbüratörde yeni bir pislik görünüyor.yalnız karbüratörü söktüğümde kara bir benzin gelmişti onu da not edeyim.

    benzinde gözle görülen bir pislik olmasa da benzinin nitelik olarak bozlmuş ya da buhar vb.gibi bir problem olabilir mi.depoda hava olma ihtimaline karşı depo kapağını açarak da denedim sonuçta bir değişklik olmadı.usta gayet emin bir şekilde motoru akşama veririm dedi ama ben o kadar emin olamıyorum.
    görüşleriniz için şimdiden teşekkürler..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:49 ----------

    Karbüratörün çalışma prensibi üzerinde fikir yürütecek fazla babayiğit yok herhalde :D
    bu arada depodaki buharın yıoğunlaşıp suya dönüşmesi ihtimalini de yazmayı unutmuşum.zira rölanti bir anda hızlanıp tekeri döndürüyor hatta gaz kelebeği vidasını (gaz ayarı) açarak çalıştırdığımda motr fırlıyor daha sonra bir anda kendiliğinden stop ediyordu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------

    Alıntı torque28 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba ;
    2006 model X maxim sayesinde foruma daha önce açmadığım şekilde aynı motor için 2. ya da 3. konuyu açıyorum.Ama aslında motorun kabahati yok.Usta denilen topluluğun ektiklerini burada hep beraber biçiyoruz.son olarak soğutma suyuna sıvı conta karıştırmaları sonucu aylarca çözülemeyen hararet problemini karbüratöre giren minik su borularının tıkandığını tespit ederek kendim çözmüştüm.

    Bu seferki problem aylardır yatan motora hararet gitti bineyim deyince ortaya çıkan zor çalışma,çalışsa da gaz yememe sorunu.Şu an motorcuya bıraktım.Tabii bırakmadan önce bir dizi tamiratı denedim ancak sonuç alamadım.

    Kısaca bahsedersem; motor normalde sık sık egzost patlatan karbüratörü bir türlü ayar tutmayan bir motordu.son çalışmalarımın ardından karbüratörün her iki boğazının -hava filtresinden gelen ve yanma odasına giden- kelepçelerinin gevşek olduğunu gördüm hatta neredeyse kenarlardan hava alıyor.
    1. olarak ayar tutmamasını artık buna bağlıyorum.Karbüratörü temizledim,jetler vb.gayet temiz ve açıktı.
    yerine taktım.buji başlığını temizledim,pipoya baktım,ateşlemeyi kontrol ettim sorun yok.ateşleme cılız gibi ama bu motorda hep böyleydi.daha önce bobin değiştiğinde bakmıştım hemen hemen aynıydı.
    motor ilk çalıştığında yanma odasından bir kaç defa patlama sesi geldiğini de ekleyeyim.daha sonra bu sesler kesildi hali hazırda yapmıyor.

    Şüphelendiğim şeylerden birisi geçen motorcudan aldığımda benzin neredeyse bitmişti,bir iki tur attım deneme maksatlı ve kendimi benzinciye zor atmıştım atlama zıplama eşliğinde.yani meşhur yatan motor ve kirli depo ikilemesi bir ihtimal..

    Diğer bir şüpheye gelirsek karbüratörü temizlerken alttaki rezerv havuzu söktükten sonra dalgınlıkla bir müddet şamandıranın üzerinde bıraktım karbüratörü.bu da şamandıranın hassas olan ayarını bozmuşmudur diye şüphelenerek şamandırayı servis kitapçığında belirtilen 17 mm yüksekliğe göre ayarladım.neye göre 17 mm derseniz kitapçıkta gösterilen konumdaki karbüratör dış yüzeyi ve batan kısım arasındaki fark.

    şimdi bu şamandıranın ayarı tutmayıp bu soruna yol açar mı,yoksa rezerv kısımda şamandıradan dolayı benzin yetişmezse sözgelimi seyir halinde kesikliğe sebep olup fazla gelirse de yine seyir halinde boğulma ve egzost patlatmayla mı sonuçlanır.şamandıranın karbüratör içindeki işlevinin bozulmasının tam olarak nasıl kendini göstereceğini bilen varsa çok yardımcı olur.
    işleyişi 3 aşağı 5 yukarı biliyorum ama motorun hiç gaz yemeden boğulmasını hatta zorla çalışmasını buna bğlayamıyorum.çalıştığında boğulma ya da egzost patlatma yok.gaz verince boğulup stop ediyor gaz vermesek te birazdan kendiliğinden stop ediyor.her iki hortumu da gevşeterek denedim sonuç değişmiyor ancak yanma odasına giden hortum gevşetildiğinde gaz yeme olayı biraz daha iyi gibi.yani karbüratörün hava almama olayından dem vuracaklar için yazıyorum.hava hortumunun ucunu da filtreden çıkararak denedim uzunca süre.

    pis benzin senaryosuna gelirsek aslında biraz daha işime gelen ve aklıma yatan senaryo bu.fakat karbüratörü temizleyip taktım .benzin hortumuna bir bidona koyup kontak açarak depodaki benzini doldurdum.yaklaşık 1lt benzin çıktımotorcuyu arayıp alayımmı demiştim alma demişti o yüzden eklememiştim.şu an ne çıkan benzin öyle leş rengi değişmiş bir benzin ne de karbüratörde yeni bir pislik görünüyor.yalnız karbüratörü söktüğümde kara bir benzin gelmişti onu da not edeyim.

    benzinde gözle görülen bir pislik olmasa da benzinin nitelik olarak bozlmuş ya da buhar vb.gibi bir problem olabilir mi.depoda hava olma ihtimaline karşı depo kapağını açarak da denedim sonuçta bir değişklik olmadı.usta gayet emin bir şekilde motoru akşama veririm dedi ama ben o kadar emin olamıyorum.
    görüşleriniz için şimdiden teşekkürler..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:49 ----------

    Karbüratörün çalışma prensibi üzerinde fikir yürütecek fazla babayiğit yok herhalde :D
    bu arada depodaki buharın yıoğunlaşıp suya dönüşmesi ihtimalini de yazmayı unutmuşum.zira rölanti bir anda hızlanıp tekeri döndürüyor hatta gaz kelebeği vidasını (gaz ayarı) açarak çalıştırdığımda motr fırlıyor daha sonra bir anda kendiliğinden stop ediyordu.
    kendi konumu kendim cevaplayayım.karbüratör içindeki şamandıranın kontrol ettiği iğnenin içine bir mm2 plastik benzeri bir pislik kaçmış.tüm bu düzensiz çalışmaya neden olan şey işte buymuş.şimdilik sorun çözüldü.aynı sorunu yaşayanlar sorunu pislik ,pis benzin ve son olarak karbüratörde arayabilirsiniz.selamlar.
    fazil bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Motor neden boğulur? Enjeksiyonsuz olduğu için.

  3. #3
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor neden boğulur? Enjeksiyonsuz olduğu için.
    YBR250'mde boğulma yapıyordu acaba onunda enjeksiyonu ben bilmiyorken karburatör mü olmuştur

  4. #4
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    motor boğulmasının bir çok farklı sebebi olabilir..ilk akla gelecekler arasında ;

    yeterli hava geliyor mu, filtre temiz mi
    yeterli benzin geliyor mu, filtre temiz mi, benzin temiz mi
    karbüratörlüyse karbüratör enjeksiyonluysa enjektör temiz mi
    karbüratörlüyse hava ayarı gerektiği gibi yapılmış mı,
    ateşleme geliyor mu,geliyorsa yeterli mi
    buji durumu iyi mi,buji uygun marka ve model mi,gerektiği gibi takılmış mı (boşluk olmayacak şekilde)
    akünüz şarj ediyor mu,akü durumu iyi mi (zayıflayan ya da şarj etmeyen akü giderken benzin bitmiş gibi kesilmeye neden olur)
    bunlar dışında bir çok neden olabilir ancak yüzde 90'ı kapsayacak maddeler özetle bunlardır...

  5. #5
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    versys 650 boğulma yapıyorsa sebebi benzin sensör hortumu ya yerinden çıkmıştır yada ucu yarılmış hava kaçırıyordur.
    başka sebeble yapar mı bilemem ama

  6. #6
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    versys 650 boğulma yapıyorsa sebebi benzin sensör hortumu ya yerinden çıkmıştır yada ucu yarılmış hava kaçırıyordur.
    başka sebeble yapar mı bilemem ama
    enjektörlü motorlarda işeme tabir edilen enjektör ucunun bozulması ya da genişlemesi de benzinin gerekenden fazla gelmesine ve dolayısıyla motorun yakamadan atmasına ve boğulmasına neden olur.bunun dışında enjektördeki her türlü bozulma ucundaki daralma şekil bozulması da motorun geeken oranda yakıt hava karışımını alamamasına ve boğulmasına neden olacaktır.ayrıca sübapların fazla sıkı olması da motorun gaza zor tepki vermesine ,sübap ayarının bozukluğu da motor zamanının gerektiği gibi düzenli olmamasına ve bir nevi gaz yememe ve boğulma sorununa neden olabilir.her zaman basitten zora doğru adım adım gitmekte yarar var.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler