Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

X-MAX 250 ABS HARARET MÜŞÜRÜ İLE BOĞULMANIN ALAKASI VARMI?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Kasım 2019
    merhaba arkadaşlar 1 hafta önce motorumla giderken durduk yerde arıza lambası yakmıştı, kontağı kapatıp tekrar çalıştırdım biraz boğularak çalıştı, pat pat falan yaptı egsoz kokusu geldi benzinin sonuydu dedim herhalde pislik vardı onu atıyor. ışık gaza yüklenince sönüyo bırakınca yanıyodu biraz gaza yüklendim bıraktım bi kaç defa, stop edip tekrar tekrar çalıştırdım düzelmişti.

    bu sabah yine evden çıkıp çalıştırdım sorunsuz, 15-20km sonra çay içmeye durduk ve çıkışta tekrar arıza ışığı gördüm yine boğularak çalıştı gazı çok vermeyince çalışmıyodu. yine benzinin sonuydu aynısımı oldu acaba dedim gittim benzin aldım ama bu kez 1 sn bile sönmedi. her marşta boğularak çalışıyor. motor ışığının sebebi hata kodu 21 vermiş tesadüfen gördüm ne anlama geldiğine baktım hararet müşürü diyor. sonra hararete baktım yerınden kıpırdamıyo dün oda sağlamdı ama bozulmuş yada temassızlık tarzı bişi var.

    şimdi asıl sorum çalıştırırken boğulmasının onla bağlantısı olmaz diyor sorduğum 2 motor tamirciside. ama internette ateşleme problemi çıkarabilir, beyin motor ısısına göre benzin pompalıyor, buna göre rölanti ayarlıyor gibi şeyler yazmışlar bir iki yerde gördüm ama tamirciler mantıksız bulunca sizede danışmak istedim. aynı ana denk gelmeside ilginç geldi bir bağlantısı olabilirmi gerçekten müşürle?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    15 Kasım 2019
    code açıklamasına baktığımda tek başına 21 yazanda var altta 2.gibi başında D: 21 veya d21 yazanda var ama hepsi sensörle alakalı diyor. sıcaklık sensörü ile hararet müşürü aynı şey değil normal araçlarda ama motorda ikisi ayni parçami acaba?

    D: 21 = position sensor check point (neutral)

    21 - Error reading sensor coolant temperature - self diagnosed string D: 06;

    d21 = neutral sensor (on / off)

  3. #3

    Üyelik
    15 Kasım 2019
    hiç bilgisi olan yokmu koca forumda ya

  4. #4
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Öncelikle kablolarınızı kontrol edin. sonra da sensörünüzü test edin. Yüksek ihtimal ile kabloda bir krık veya sokette bir temassızlık vardır.

    Ve tesisatınızdaki diğer soketleri de kontrol edin ve temzileyin.

    Dediğiniz durumu yapar mı sorusuna gelince bu biraz karışık bir durum. Normalde sıkıntı yapmaması gerektiğini arıza kod tanımında söylüyor ama siz tüm tesisatınız kontrol edin.
    ECU ya giden ana soketini de bujilere giden kabloların da kontrollerini sağlayın.

    [IMG][/IMG]

  5. #5

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Servise götürmek en mantıklısı, elektronikteki arızaları cihaza bağlamadan anlamak çok zor oluyor.

  6. #6
    mavrelo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB600F Hornet 2007
    motorunuz beyinli sistemle çalıştığı için yanlış sıcaklık alıgalayıp zengin karışım yaptırıyor olabilir . egsozdan benzin kokusunun gelmesinin sebebi buna bağlanabilir . Fakat benzinin sonunu cektirmeniz iyi birşey değil enjektöre pislik gitti ise yine boğulma gibi sorun yaşatabilir. Filtre var elbette fakat bazen üçkağıtçı arkadaşlar filtreden geçebiliyor. sizin yapmanız gereken kapalı devre sistemi olan sıvı kontrolünü öncelikli bir şekilde kontrol etmeniz. eksilme yada anormallik yok ise gerisi çözülür. Aldığınız kötü benzinden bile sensör arızası görebilirsiniz


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)