Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tubetypeden Tubeless lastiğe geçiş yapılabilir mi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Lifan Glint 100
    Motosikletimin lastiklerini değiştireceğim.Üzerinde ki lastikler iç lastikli.Motor üzerinde alüminyum jant var.Ya da dublekse çevirmeye gerek var mı ?




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Jantınız uyumlu ise tubeless uyumlu sibop takılarak geçiş yapılabilir.Tel jantlar tubless lastik konusunda biraz sıkıntılı onun dışında normal döküm jantlar genelde bir kaç küçük işlem ile tubeless uyumlu yapılabiliyor.

  3. #3

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Lifan Glint 100
    jantın tubelesse uygun olmadığını nasıl anlaşılır ? Lastikçiye mi götürmek gerekiyor?

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Genelde telli olmadığı sürece tubless a çevrilebiliyor.Sadece bazı jantlarda sibop yuvasına tubless sibop uysun diye tornada küçük bi havşa açılıyor.Ama lastiği değiştirecek lastikçiye bir götürün görsün.Biz bir kaç lastikçiye göstermiştik kimisi ben yapamam demişti kimisi yaparım demişti.

  5. #5
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Evet rahatlıkla geçiş yapabilirsin. Daha kendi motoruma yeni yaptırdığım işlem.

    Jantın döküm jant olduğu için rahatlıkla çevrilebilir. Telli jant olsaydı işler karışırdı.

    Sana gerekecek malzeme 2 adet jantına uyumlu tubeless için çelik sibop. 2 adet de tubeless lastik. Motosiklet malzemesi satan yere iç lastikli jantına tubeless takmak için çelik sibop almak istiyorum dersen uyumlu siboplardan verir. Jantına herhangi bir delme işlemi gerekmeden vida-somun sıkıştırma yöntemiyle kolayca takılır.

    Ben standart lastik siboplardan takmak istiyorum dersen o zaman sibop yuvalarının çapını matkapla genişletiyorlar. Çünkü şambrelli jantın sibop delikleri standarttan bir tık daha ufak.

    Neyse, gelelim 2. soru olan jantın şambrelli mi yoksa tubeles mi nasıl anlaşılacağı sorusuna. Bunun cevabını iki şekilde öğrenebilirsin.

    - İlk önce lastiğin yanağında yazan bilgilere bakmak. Tubetype yazıyorsa şambrellidir.
    - Lastiğin sibobuna bakmak. Genelde şambrelin sibop çıkışı vidayla tutturulmuş ve janttaki sibop delik çapı normal tubeless sibop delik çaplarından daha ufaktır.

    Çelik döküm jantlara yüzde 99 tubeless lastikler uyuyor, jantın yanağına güzel oturuyor. Benim bildiğim en az 3 düşük cc motora uygulama yapıldı, hiçbirinde bir sorun yaşanmadı.

    Son soruya gelelim şambrelli lastikten tubeless lastiğe geçiş yapmaya gerek var mı?

    Bu biraz kullanım amacına göre değişkenlik gösterir ancak benim şahsi fikrim evet mutlaka geçiş yapmak lazım.

    Şambrelli lastiğin en kötü yanı patladığında havasının aşırı hızlı inmesi. 80km/h hızla giderken bu başınıza gelirse anında fark edip hemen sağa çekmezseniz, "ne oldu ki? motor neden yalpalamaya başladı?" diye düşünürken panik yaparsanız maazallah size ciddi bir yaptırabilir.

    Tubeless lastik patlasa bile pat diye inmiyor en azından size yakında bir benzinliğe veya lastikçiye gitmeye fırsat tanıyor.

    Ayrıca düşük cc için satılan birçok kaliteli lastik tubeless olarak satılmakta.

    Kazasız sürüşler dilerim

  6. #6

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Lifan Glint 100
    Teşekkürler.Lastik olarak öne Anlas nr25,arkaya da anlas MB34 düşünüyorum.

  7. #7
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı sonix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletimin lastiklerini değiştireceğim.Üzerinde ki lastikler iç lastikli.Motor üzerinde alüminyum jant var.Ya da dublekse çevirmeye gerek var mı ?


    https://i.hizliresim.com/7zE27H.jpg
    - Tubeless'tir o, dubleks olsa duramazdiniz.
    - Sizin lastikte TubeType yaziyor, (tube yani ic lastik var demek, tubeless = ic lastiksiz)

  8. #8

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Biraz hortlatayım konuyu



    Evet sorumuz bu. Şambrelli olarak üretilmiş bir jantı tubeless'a çevirmek istersek neler yapabiliriz?
    Daha doğrusu bir kaç izolasyon uygulama metodu gördüm, örneğin Outex'in ürettiği kitler var.

    https://woodyswheelworks.com/product...16505311461410

    Böyle bir işlem yaptıranınız oldu mu? Verim aldınız mı?
    Telli jantlarla ilgili herhangi bir bilgisi olmayan biri olarak nelere dikkat etmek gerekir?

    Tellerde "safety bead" olması gerekiyormuş bu dönüşümü yapabilmek için.
    Peki jantlar şambrelli lastikler için üretilmiş olduğundan yanakların doğru oturması için, dönüşümden sonra alınacak tubeless lastikte dikkat edilmesi gereken bir detay var mıdır?


    *


    Ben bu şekilde bir konu açmıştım ama sadece sübap değiştirilerek tubeless lastik takılabiliyor mu yani kafam karıştı? Hava kaçmıyor mu tellerin janta girdiği yerden?
    Şambrelli bir janta şambrel üstüne tubeless lastik geçirmek değil, şambreli çıkarıp direkt tubeless bir sisteme geçmekten bahsediyorum.

  9. #9
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz hortlatayım konuyu



    Evet sorumuz bu. Şambrelli olarak üretilmiş bir jantı tubeless'a çevirmek istersek neler yapabiliriz?
    Daha doğrusu bir kaç izolasyon uygulama metodu gördüm, örneğin Outex'in ürettiği kitler var.

    https://woodyswheelworks.com/product...16505311461410

    Böyle bir işlem yaptıranınız oldu mu? Verim aldınız mı?
    Telli jantlarla ilgili herhangi bir bilgisi olmayan biri olarak nelere dikkat etmek gerekir?

    Tellerde "safety bead" olması gerekiyormuş bu dönüşümü yapabilmek için.
    Peki jantlar şambrelli lastikler için üretilmiş olduğundan yanakların doğru oturması için, dönüşümden sonra alınacak tubeless lastikte dikkat edilmesi gereken bir detay var mıdır?


    *


    Ben bu şekilde bir konu açmıştım ama sadece sübap değiştirilerek tubeless lastik takılabiliyor mu yani kafam karıştı? Hava kaçmıyor mu tellerin janta girdiği yerden?
    Şambrelli bir janta şambrel üstüne tubeless lastik geçirmek değil, şambreli çıkarıp direkt tubeless bir sisteme geçmekten bahsediyorum.
    Bizim buralarda cg ci tayfa yapıyor sürekli ama verim konusunda çok bişey diyemeyeceğim.
    Benim gözümle gördüğümü anlatayım jantın tel birleşim yerine janttan bir inç küçük şamrel kesip oturtuyorlar tamamını kaplayacak şekilde üzerine bally sürüp bir kat daha aynı işlemi yapıyorlar en üstüne de içi ipli olan tamir bandından çekiyorlar
    çok basit ve kolay uygulanan yöntemdir
    şamreli koymadan önce pudrasını tamamen temizlemeniz lazım yoksa janta tam oturmuyor
    killingroad bunu beğendi.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim buralarda cg ci tayfa yapıyor sürekli ama verim konusunda çok bişey diyemeyeceğim.
    Benim gözümle gördüğümü anlatayım jantın tel birleşim yerine janttan bir inç küçük şamrel kesip oturtuyorlar tamamını kaplayacak şekilde üzerine bally sürüp bir kat daha aynı işlemi yapıyorlar en üstüne de içi ipli olan tamir bandından çekiyorlar
    çok basit ve kolay uygulanan yöntemdir
    şamreli koymadan önce pudrasını tamamen temizlemeniz lazım yoksa janta tam oturmuyor
    Sanırım bu anlattığının biraz daha profesyonelce hazırlanmışı yukarıdaki ürün. Tellerin janta girdiği noktaları izole edip üstüne bir de garanti olsun diye bir bant atıyorlar gibi.



    Uzun ömürlü olması önemli. Outex 5-10 yıl gider demiş ama o üreticidir bunu söyler. Kendisi yapıp uzun süre herhangi bir problem yaşamadan kullanan biri varsa güzel bir geri bildirim olacak.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  11. #11
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım bu anlattığının biraz daha profesyonelce hazırlanmışı yukarıdaki ürün. Tellerin janta girdiği noktaları izole edip üstüne bir de garanti olsun diye bir bant atıyorlar gibi.

    https://woodyswheelworks.com/cdn/sho...seup_2048x.jpg

    Uzun ömürlü olması önemli. Outex 5-10 yıl gider demiş ama o üreticidir bunu söyler. Kendisi yapıp uzun süre herhangi bir problem yaşamadan kullanan biri varsa güzel bir geri bildirim olacak.
    bak motopixelin 2019 yılına ait böyle bir videosu var istanbul da bi yer yapıyor üstelik garanti veriyor
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  12. #12
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bu uygulamayı istanbulda yapan bazı firmalar var fakat jantın yanakları bunu uygun değil evet oluyor ama yolda lastik yanaktan atmaz kaza yapmassın diye kimse garanti etmez
    benimde tel jantlı motosikletim var yolda kalmak kaza yapmaktan daha mantıklı olduğu için ben yaptırmadım
    espresso ve killingroad bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bak motopixelin 2019 yılına ait böyle bir videosu var istanbul da bi yer yapıyor üstelik garanti veriyor
    Çok güvenilir bir kaynak oldu mpxl =))

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu uygulamayı istanbulda yapan bazı firmalar var fakat jantın yanakları bunu uygun değil evet oluyor ama yolda lastik yanaktan atmaz kaza yapmassın diye kimse garanti etmez
    benimde tel jantlı motosikletim var yolda kalmak kaza yapmaktan daha mantıklı olduğu için ben yaptırmadım
    Evet jantlardaki offset eksikliği nedeniyle lastik havası inikken büyük risk ama inik değilken bile böyle bir riskin varlığından bahsediliyor.
    Belki jant şambrelli olsa bile offsetli olabilir mi diye bakılabilir - var mı acaba böyle bir ihtimal.

    Yoksa kesinlikle bu risk alınmaz dediğin gibi.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Hangi motor için soruyorsun bunu @killingroad? Yoksa yolda bir Special 850 mi var?

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi motor için soruyorsun bunu @killingroad? Yoksa yolda bir Special 850 mi var?
    N'aptın abi ya ne işim var V7 ile =)

    V-Strom 800DE ve TransAlp için. Son umut olarak ikisinin de jantlarına bakacağım acaba offset'li olabilirler mi diye.
    Her şey ideal olmak zorunda değil diyerek tak lastiği geç diyorum ama, yani ben turda da olsa asfaltta her zaman çok uslu gitmiyorum. Böyle bir jant-yanak ikilisine güvenmek biraz fazla zar atmak olacak. Saçma salak ve kolay bertaraf edilebilir bir şeyden kaza yapmak can sıkıcı. Çok uyguna alabileceğim bir Tenere 660'ı da ABS'si yok diye bu yüzden almadım, gidicem elinin körüne önüme it çıkacak bir şey çıkacak, amele gibi yere yapışıcam yok yere. Gerek yok.
    Yine ideal olmasın şambrelle gez diyorum bazen kendime.. Sonra seyahatteyken lastiği patlayan tubeless lastikli arkadaşımın 10dk'da işi halletmesi ve şambrelde başıma gelse lastiği sökme falan kısmı gözümde canlanıyor, ondan da vazgeçiyorum.

    Ya sene olmuş 2023.. Millet arabasına binmeden 10dk önce telefondaki uygulamadan klimayı açıyor, lisede çocuklar dönem ödevlerini ChatGPT'ye yazdırıyor (hiç önermem, inanılmaz yalan söylüyor..), cebimizdeki telefon kılıklı aletler 10 sene öncesinin süper bilgisayarlarına yaklaşan hesaplama gücüne sahipler..
    Bu dayılar da saatlerce toplantı yapıyor, aylarca ArGe yapıyorlar ve diyorlar ki:
    "ŞAMBRELLİ LASTİK KOYALIM"

    Allah tepenizden baksın ya.
    tommygun, Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    N'aptın abi ya ne işim var V7 ile =)

    V-Strom 800DE ve TransAlp için. Son umut olarak ikisinin de jantlarına bakacağım acaba offset'li olabilirler mi diye.
    Her şey ideal olmak zorunda değil diyerek tak lastiği geç diyorum ama, yani ben turda da olsa asfaltta her zaman çok uslu gitmiyorum. Böyle bir jant-yanak ikilisine güvenmek biraz fazla zar atmak olacak. Saçma salak ve kolay bertaraf edilebilir bir şeyden kaza yapmak can sıkıcı. Çok uyguna alabileceğim bir Tenere 660'ı da ABS'si yok diye bu yüzden almadım, gidicem elinin körüne önüme it çıkacak bir şey çıkacak, amele gibi yere yapışıcam yok yere. Gerek yok.
    Yine ideal olmasın şambrelle gez diyorum bazen kendime.. Sonra seyahatteyken lastiği patlayan tubeless lastikli arkadaşımın 10dk'da işi halletmesi ve şambrelde başıma gelse lastiği sökme falan kısmı gözümde canlanıyor, ondan da vazgeçiyorum.

    Ya sene olmuş 2023.. Millet arabasına binmeden 10dk önce telefondaki uygulamadan klimayı açıyor, lisede çocuklar dönem ödevlerini ChatGPT'ye yazdırıyor (hiç önermem, inanılmaz yalan söylüyor..), cebimizdeki telefon kılıklı aletler 10 sene öncesinin süper bilgisayarlarına yaklaşan hesaplama gücüne sahipler..
    Bu dayılar da saatlerce toplantı yapıyor, aylarca ArGe yapıyorlar ve diyorlar ki:
    "ŞAMBRELLİ LASTİK KOYALIM"

    Allah tepenizden baksın ya.
    Ben zaten onu @tommygun için yazmıştım. (Her fırsatta 850 Special'den söz açıyorum ki alsın, ben de sonra bir tur binerim...)

    800DE ile ne uğraşıyorsun? Yeni sezonda gelecek, al bir RE geç. Her özelliği daha uygun senin için; üstelik DE'den daha ucuz da olacaktır. Tubeless olsa dahi tel jantların bir sürü derdi var; en kötü 2 senede bir akort ayarı isteyecek, temizlemesi Çin işkencesi. RE'nin rüzgarlık da daha büyük. Lastikler 19/17, güzel on-road seçenekler var. (Benimkine bir ara Tourance Next 2 düşünüyorum...)
    killingroad, espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  17. #17

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben zaten onu @tommygun için yazmıştım. (Her fırsatta 850 Special'den söz açıyorum ki alsın, ben de sonra bir tur binerim...)

    800DE ile ne uğraşıyorsun? Yeni sezonda gelecek, al bir RE geç. Her özelliği daha uygun senin için; üstelik DE'den daha ucuz da olacaktır. Tubeless olsa dahi tel jantların bir sürü derdi var; en kötü 2 senede bir akort ayarı isteyecek, temizlemesi Çin işkencesi. RE'nin rüzgarlık da daha büyük. Lastikler 19/17, güzel on-road seçenekler var. (Benimkine bir ara Tourance Next 2 düşünüyorum...)
    @tommy'ye Speciale yakışır valla =)


    Kafamdaki binlerce şeyi döküp yüzbin kelime yazdıracaksın bana =)

    Öncelikle zamanlama konusu. Reis emaneti çekmeden önce bu işi halletmeyi hedefliyorum kabaca. 800RE'nin gelişi Nisan'a falan kalırsa o riski alamam. Şu an durum belirsiz yani, test sürüşü yapmadan almam mesela vs.

    RE'nin artıları
    Sele 3cm alçak. DE'den 7kg daha hafif, ama hale Tuareg'den ve TransAlp'den 20kg ağır.
    8S'teki radyal 4 piston frenler var.
    Tubeless jant
    Daha ucuz (ama ne kadar) - camı da daha iyi ama ne alsam aftermarket touring camı takıcam zaten benim için önemli nokta. O yüzden pek bir artı değil.

    RE'nin eksileri
    Amortisörde ucuza kaçmışlar, önde sadece preload ayarı kalmış. Ben camış gibi gezecem dediğim noktada soru işareti.
    Arkada da yine full ayardan preload ve rebound'a geçilmiş.
    DE'ye kıyasla olan eksilerinin yanında genel VStrom eksileri var. Ağır. Cruise yok. Fiyatı yüksek.
    Daha da kötü amortisör var cruise yok ağırsın zorlanabilirim bir de slightly pahalısın ulan sebebi neydi ki diye celalleniyorum.
    Yazmamış olmayayım hadi RE de DE de 20 litre depoya sahip ama Tuareg de 18litre yani, pek bi anlamlı fark değil benim için.

    Genel olarak hepsinin +/-'leri var.
    Tuareg ve TransAlp hafifler, ancak TransAlp'in ağırlık dağılımı ciddi manada kötü Tuareg'den. Düştüğü zaman kaldırması en kolay Tuareg, düşük hızda da depo konumlaması seebiyle en kolay kotarılabilecek olan Tuareg. VStrom her halükarda daha ağır. Eski motoruma yakın sonuçta ama o bir sport touring motordu ağırlığı bu kadar yukarıda değil, deneyimleyip ne kadar kritik bakmak lazım.

    TransAlp'in en büyük artısı (RE değil ama DE'yi örneklersek) en yol odaklı olan motor olması ve nereye gidersem gideyim Honda parçası bulmanın çok daha kolay olması. Hoş bu ezber geçerli mi hala bilmiyorum. Ağrı'da da Honda bayiinde parça yoksa ve 30 gün bekleyeceksem, AF1'den DHL ile 5 günde Ağrı'ya parça getirmek daha kolay hale geliyor.
    TransAlp'in eksileri can sıkıyor biraz. Şambreli ayırdım ortak bir sorun olduğu için, Dün Ian-BigRockMoto'nun detaylı videolarını izledim. Ya traction'ı düşürmek için aşağı oka basıyorsun basıyorsun basıyorsun. 1 olduktan sonra kapatmak için yukarı basılı tutuyorsun (WTF!) Sonra kontağı kapatıp açarsan bunu unutuyor baştan yapıyorsun. FuckOff ya. Hayat memat meselesi mi? Araziye çok girmeye başalarsam evet, şu an hayır.
    Amortisörleri en zayıf olan motor bu üçlüde. Ayrıca bir karter yapmışlar evlere şenlik, ağır offroad merakım olmasa da onu ne zaman kıracağız diye beklemek gerçekten stres kaynağı.

    Tuareg'in artısı en iyi süspansiyonlara ve elektroniklere sahip olması. Elektronikler hem iyi hem de Honda'daki gibi onu unuttum bunu garip açtım derdi yok. Cruise control var. Gezeceğim dediğimde en çok isteyeceğim şey ama diğer motorlarda da mekanik kilitler falan bişeyler ile halledilebilir belki.
    Genel dayanıklılık olarak Tuareg'de bir sıkıntı tahmin etmiyorum, ama motorun toplanması esnasında çizilen şans faktörü kader olarak karşıda duruyor. Ne VStrom ne de TransAlp kadar uzun ömürlü olmayacağını bilmek için kahin olmaya gerek yok. Ha toplanırken dandik işler yapıldıysa da bunlar garantiden hallediliyor, geziyor millet fıtı fıtı. Yurtdışı seyahatlerinde parça bulunurluğu konusunda Honda'dan daha zayıf olma ihtimali çok yüksek, Avrupa'da da Honda Türkiye gibi o yok bu yok durumu yoktur heralde.

    Bak bu kısalta kısalta yazdığım hali =)
    Bir de günün sonunda ben ne amaçlıyorum ve neye evrilmek istiyorum konusu var.
    Son zamanlarda RS'i daha "amaca yönelik" kullanmaya başladım ve bundan biraz rahatsızım da. Bu açıdan baktığımız zaman ilk fikir şu, ben zaten yıllarca "motosiklet = sport touring" diye bakmış bir insanım. Hal böyle olunca VStrom 800RE şak diye oturuyor.
    Ama =);
    Ben şu an sportif sürüş ihtiyacımı zaten fazlasıyla tatmin ediyorum. Bu ihtiyacımı giderdikten sonra RE'eki radyal fren, 19 jant falan marjinal faydasını bir miktar yitiriyor. Yoksa RS'i satıp çekerim emaneti ulan diye S1000XR almamı öneren çok arkadaşım da var, istemiyorum öyle bir sentez. Bunun yanında kendimi sağlam bir endurocu olarak da görmüyorum ileride. TransAlp aldık 800DE aldık bunların offroad kabiliyeti yetmedi Tuareg alayım demem. Ama ilk fikrin ortaya çıkışından biraz daha fazla trail-gravel işlerine girerim belki de. Akşamları bol bol dağda bayırda zart zurt gezen insanları izliyorum yine, bayağı hoşuma gidiyor. Offroad kabiliyetinin fazlalılığına "ihtiyaç" duymak değil ama, hem fazla kabiliyet daha rahat ettirir fikri, hem de ağırlığının daha kolay yönetilebilir olması ve devirince daha kolay kaldırabiliyor olmak da kafamda artı olarak yazıyor.

    Yalan yok.
    Napıcan lan Aprilia'yı sen markacı mısın diye kendime çokça mahalle baskısı da yapıyorum. Fiyatıyla sunduklarını yanyana koyunca Tuareg öne çıkıyor.
    Ama mesela biraz daha para olsa Desert X alır geçerim hiç düşünmem net söyleyeyim =)

    İşim zor. Azıcık kalan saçı da dökerim ben bu süreçte =)
    tommygun ve Cyan bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @tommy'ye Speciale yakışır valla =)


    Kafamdaki binlerce şeyi döküp yüzbin kelime yazdıracaksın bana =)

    Öncelikle zamanlama konusu. Reis emaneti çekmeden önce bu işi halletmeyi hedefliyorum kabaca. 800RE'nin gelişi Nisan'a falan kalırsa o riski alamam. Şu an durum belirsiz yani, test sürüşü yapmadan almam mesela vs.

    RE'nin artıları
    Sele 3cm alçak. DE'den 7kg daha hafif, ama hale Tuareg'den ve TransAlp'den 20kg ağır.
    8S'teki radyal 4 piston frenler var.
    Tubeless jant
    Daha ucuz (ama ne kadar) - camı da daha iyi ama ne alsam aftermarket touring camı takıcam zaten benim için önemli nokta. O yüzden pek bir artı değil.

    RE'nin eksileri
    Amortisörde ucuza kaçmışlar, önde sadece preload ayarı kalmış. Ben camış gibi gezecem dediğim noktada soru işareti.
    Arkada da yine full ayardan preload ve rebound'a geçilmiş.
    DE'ye kıyasla olan eksilerinin yanında genel VStrom eksileri var. Ağır. Cruise yok. Fiyatı yüksek.
    Daha da kötü amortisör var cruise yok ağırsın zorlanabilirim bir de slightly pahalısın ulan sebebi neydi ki diye celalleniyorum.
    Yazmamış olmayayım hadi RE de DE de 20 litre depoya sahip ama Tuareg de 18litre yani, pek bi anlamlı fark değil benim için.

    Genel olarak hepsinin +/-'leri var.
    Tuareg ve TransAlp hafifler, ancak TransAlp'in ağırlık dağılımı ciddi manada kötü Tuareg'den. Düştüğü zaman kaldırması en kolay Tuareg, düşük hızda da depo konumlaması seebiyle en kolay kotarılabilecek olan Tuareg. VStrom her halükarda daha ağır. Eski motoruma yakın sonuçta ama o bir sport touring motordu ağırlığı bu kadar yukarıda değil, deneyimleyip ne kadar kritik bakmak lazım.

    TransAlp'in en büyük artısı (RE değil ama DE'yi örneklersek) en yol odaklı olan motor olması ve nereye gidersem gideyim Honda parçası bulmanın çok daha kolay olması. Hoş bu ezber geçerli mi hala bilmiyorum. Ağrı'da da Honda bayiinde parça yoksa ve 30 gün bekleyeceksem, AF1'den DHL ile 5 günde Ağrı'ya parça getirmek daha kolay hale geliyor.
    TransAlp'in eksileri can sıkıyor biraz. Şambreli ayırdım ortak bir sorun olduğu için, Dün Ian-BigRockMoto'nun detaylı videolarını izledim. Ya traction'ı düşürmek için aşağı oka basıyorsun basıyorsun basıyorsun. 1 olduktan sonra kapatmak için yukarı basılı tutuyorsun (WTF!) Sonra kontağı kapatıp açarsan bunu unutuyor baştan yapıyorsun. FuckOff ya. Hayat memat meselesi mi? Araziye çok girmeye başalarsam evet, şu an hayır.
    Amortisörleri en zayıf olan motor bu üçlüde. Ayrıca bir karter yapmışlar evlere şenlik, ağır offroad merakım olmasa da onu ne zaman kıracağız diye beklemek gerçekten stres kaynağı.

    Tuareg'in artısı en iyi süspansiyonlara ve elektroniklere sahip olması. Elektronikler hem iyi hem de Honda'daki gibi onu unuttum bunu garip açtım derdi yok. Cruise control var. Gezeceğim dediğimde en çok isteyeceğim şey ama diğer motorlarda da mekanik kilitler falan bişeyler ile halledilebilir belki.
    Genel dayanıklılık olarak Tuareg'de bir sıkıntı tahmin etmiyorum, ama motorun toplanması esnasında çizilen şans faktörü kader olarak karşıda duruyor. Ne VStrom ne de TransAlp kadar uzun ömürlü olmayacağını bilmek için kahin olmaya gerek yok. Ha toplanırken dandik işler yapıldıysa da bunlar garantiden hallediliyor, geziyor millet fıtı fıtı. Yurtdışı seyahatlerinde parça bulunurluğu konusunda Honda'dan daha zayıf olma ihtimali çok yüksek, Avrupa'da da Honda Türkiye gibi o yok bu yok durumu yoktur heralde.

    Bak bu kısalta kısalta yazdığım hali =)
    Bir de günün sonunda ben ne amaçlıyorum ve neye evrilmek istiyorum konusu var.
    Son zamanlarda RS'i daha "amaca yönelik" kullanmaya başladım ve bundan biraz rahatsızım da. Bu açıdan baktığımız zaman ilk fikir şu, ben zaten yıllarca "motosiklet = sport touring" diye bakmış bir insanım. Hal böyle olunca VStrom 800RE şak diye oturuyor.
    Ama =);
    Ben şu an sportif sürüş ihtiyacımı zaten fazlasıyla tatmin ediyorum. Bu ihtiyacımı giderdikten sonra RE'eki radyal fren, 19 jant falan marjinal faydasını bir miktar yitiriyor. Yoksa RS'i satıp çekerim emaneti ulan diye S1000XR almamı öneren çok arkadaşım da var, istemiyorum öyle bir sentez. Bunun yanında kendimi sağlam bir endurocu olarak da görmüyorum ileride. TransAlp aldık 800DE aldık bunların offroad kabiliyeti yetmedi Tuareg alayım demem. Ama ilk fikrin ortaya çıkışından biraz daha fazla trail-gravel işlerine girerim belki de. Akşamları bol bol dağda bayırda zart zurt gezen insanları izliyorum yine, bayağı hoşuma gidiyor. Offroad kabiliyetinin fazlalılığına "ihtiyaç" duymak değil ama, hem fazla kabiliyet daha rahat ettirir fikri, hem de ağırlığının daha kolay yönetilebilir olması ve devirince daha kolay kaldırabiliyor olmak da kafamda artı olarak yazıyor.

    Yalan yok.
    Napıcan lan Aprilia'yı sen markacı mısın diye kendime çokça mahalle baskısı da yapıyorum. Fiyatıyla sunduklarını yanyana koyunca Tuareg öne çıkıyor.
    Ama mesela biraz daha para olsa Desert X alır geçerim hiç düşünmem net söyleyeyim =)

    İşim zor. Azıcık kalan saçı da dökerim ben bu süreçte =)
    Bu kadar analiz yaptıktan sonra gidilir en alınmayacak motosiklet alınır ve aşırı mutlu olunur. DL650'de onu yaptım, aldığım andaki mantığımla saçmalık gibi geliyordu ama aslında çok iyi yapmışım, zaman tersini gösterdi. Sende de öyle olacaktır bence :D

    DE'nin amortisörleri güzel de off-road'da gideceksen anlarsın o farkı, normalden uzun amortisör on-road'da can sıkar. Çok daha fazla olan çalışma mesafesini 21" jant ile de kombinleyince eziyet olur gibi bence. Bu işin sonu RE. Döviz bazlı bir yatırım aracı ile (iyi seçilmiş eurobond'lar mesela) reisin emaneti çekmesi çekmemesi pek ırgalamaz sanırım.
    killingroad ve espresso bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar analiz yaptıktan sonra gidilir en alınmayacak motosiklet alınır ve aşırı mutlu olunur. DL650'de onu yaptım, aldığım andaki mantığımla saçmalık gibi geliyordu ama aslında çok iyi yapmışım, zaman tersini gösterdi. Sende de öyle olacaktır bence :D

    DE'nin amortisörleri güzel de off-road'da gideceksen anlarsın o farkı, normalden uzun amortisör on-road'da can sıkar. Çok daha fazla olan çalışma mesafesini 21" jant ile de kombinleyince eziyet olur gibi bence. Bu işin sonu RE. Döviz bazlı bir yatırım aracı ile (iyi seçilmiş eurobond'lar mesela) reisin emaneti çekmesi çekmemesi pek ırgalamaz sanırım.
    I find your lack of faith in Reis'in emanet çekme kapasitesi disturbing

    DE/RE arasındaki tek fark çalışma aralığı ve ayar eksikliği sanırım/umarım. Çok day&night bir fark olmaz belki, ama bozuk yolda gitmek istediğin ile asfaltta güzel sürmek istediğin durumlar arsaında fark büyüyor. Bir benzinci molasında 5dk'da yapılacak bir ayar çok değiştiriyor işi. Ne kadar ucuz olacağı burada belirleyici faktör.
    Onun dışında 21 ön tekerin boktanlığı konusunda kesinlikle katılıyorum. Sadece Tuareg'le Amasra'ya gittiğimde öyle sürülemez gelmemişti. VStrom DE Tuareg'den daha yol odaklı bir motosiklet, daha iyi olacaktır hissiyat da. En nihayetinde biraz daha sürüp karar vermek gerekecek.
    Yine anahtar para. Para olsa Desert X alıp küfrede küfrede kullanırım :D
    Cyan bunu beğendi.

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @tommy'ye Speciale yakışır valla =)
    Tam genç olmayıp genç gibi görünen ablalara özel çapkınlık yapma motosikleti
    Cyan, killingroad ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)