Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü ölçüm değerlerim - yeni akü gerekiyor mu?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Selamlar,

    Bugün düzgün bir multimetre alıp Cuma akşamından beri yatan motosikletimin akü değerini ölçtüm. (Not: Motosiklet üzerinde aküden beslenecek şekilde ayarlanmış Teknotakip alarm var...)

    1. Kontak kapalı: 12,51V (*1)
    2. Kontak açık: 12,35V
    3. Marş anında: 10 küsür V (*2)
    4. Rölantide: (Artık alternatörden gelen şarj gerilimini okuyor diye düşünüyorum) 14,35V

    Daha önce burada yazılanlara baktım. Anladığım kadarıyla motosikletin konjektör sistemi OK, rölantide bile düzgün bir şarj gerilimi sağlıyor. Ancak sanki 3 gün yatmış (alarm bir miktar akım çekmiş) hali olması gerekenden az gibi (*1), marş anındaki değer de düşük gibi (*2).

    Kullanmadığım zaman haftada bir söküp şarj ediyorum. Ne dersiniz bu şekilde devam edeyim mi yoksa daha da pahalılanmadan bir akü alayım mı? Şu ana kadar hiç başlatma sorunu yaşatmadı bana. (Daha önce başlatma sorunum olmuştu ancak o yan ayak sensörü ile ilgili bir problemmiş...)

    Motosiklet 4 yıllık ve akü de orijinal aküsü.

    Şimdiden teşekkürler.

    Ekleme: Multimetre True RMS...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mehmetseza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SYM / GTS 250, FİDDLE 2, ORBİT 2, JOYMAX, JET 4
    12 NİN ALTINA INMEDIKCE SIKINTI YOK DIYE BILIYORUM BU YAZI CIKARTIRSIN TAHMINIMCE

  3. #3

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Şöyle bir İngilizce kaynak buldum, buna göre 12,5V gösteren batarya %80 doluymuş. Bu durumda bana da bir süre daha idare eder gibi geldi.

  4. #4
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Marş basmaya devam ettiği yere kadar kullan. marş basmadığı zaman vurdurursun. gidip değiştirrisin

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Kolaydaysa buji kablonu sök. Motor çalışmasın diye..
    Sonra multimetreyi bağlayarak marşa bas.
    10 volta düşüyor dedin ya
    O 2 saniyeliğinedir,motor hemen çalışır çünkü..
    Şimdi motorumuz çalışmayacağı ve aküden sağlam enerj çekeceği için 5 saniye marşa bas sonra bırakınca değeri oku,sonra bi daha,bi daha..
    Eğer 12,3 voltu 6-7 basmada anca kaybediyorsan bu akünle devam et.
    Ama ilk marştan sonra 11,8, ikinciden sonra 11 gibi gittikçe hızlı düşen deperlerin varsa değiştir.
    soulexit bunu beğendi.

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Normal.Aküde sıkıntı yok

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Tüm fikir ve öneriler için teşekkürler.

  8. #8
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Merhaba cumleten; yeni konu açmayayim dedim..

    Bi zamandır yatırıyordum motosikleti , aküsü zor yerde diye cikartmamistim..Motoru disari cikarip kontagi cevirdigimde farlar biraz fersiz yanmaktaydi. Fakat akü yetersiz v.s. şeklinde ekranda uyarı veriyordu...Bi arkadaşa alelacele 2 saat kadar sarjettirdim ve bir gün akü motora takmadan bekledikten sonra motosiklete taktim aynı uyarıyı verdi.. (Arkadaş acele şarj etmiş belki de bir gün beklediğinden gidici olabilir neyse..) Mars basınca çalışır gibi oldu çalışmadı. .Farlar çalışıyor. ..

    Akü üç dört yıllık Vlm ytx9bs kuru akü bakim falan olmuyor diye biliyorum..
    Farlar yandığından dolayı bitmemiş olabilir düşüncesiyle sipariş geçmedim, bi kaç gun de iş dolayısıyla şarj v.s. ugrasacak vaktim yok..

    Bu akü düşük amper uzun süreli full şarj ile toplar mi yoksa haftasonunu beklemeden sipariş geçeyim mi ne dersiniz? Bir de yenisini al derseniz üretim yılı v.s. dikkat etmem gereken bişey var mıdır?

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar,

    Bugün düzgün bir multimetre alıp Cuma akşamından beri yatan motosikletimin akü değerini ölçtüm. (Not: Motosiklet üzerinde aküden beslenecek şekilde ayarlanmış Teknotakip alarm var...)

    1. Kontak kapalı: 12,51V (*1)
    2. Kontak açık: 12,35V
    3. Marş anında: 10 küsür V (*2)
    4. Rölantide: (Artık alternatörden gelen şarj gerilimini okuyor diye düşünüyorum) 14,35V

    Daha önce burada yazılanlara baktım. Anladığım kadarıyla motosikletin konjektör sistemi OK, rölantide bile düzgün bir şarj gerilimi sağlıyor. Ancak sanki 3 gün yatmış (alarm bir miktar akım çekmiş) hali olması gerekenden az gibi (*1), marş anındaki değer de düşük gibi (*2).

    Kullanmadığım zaman haftada bir söküp şarj ediyorum. Ne dersiniz bu şekilde devam edeyim mi yoksa daha da pahalılanmadan bir akü alayım mı? Şu ana kadar hiç başlatma sorunu yaşatmadı bana. (Daha önce başlatma sorunum olmuştu ancak o yan ayak sensörü ile ilgili bir problemmiş...)

    Motosiklet 4 yıllık ve akü de orijinal aküsü.

    Şimdiden teşekkürler.

    Ekleme: Multimetre True RMS...
    Tekrar selam, biraz önce tekrar ölçtüm; 12,33V çıktı. Yattığı yerde 5 günde 0,18V kaybetmiş, günde 0,036V gibi bir şey yapıyor. Kontağı açınca 11,98V'da indi ve orada sabit kaldı. Aküyü söküp şarja taktım, tam dolunca durumuna tekrar bakacağım.

  10. #10
    Albertorun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla-Bodrum
    Motosikleti
    Yamaha xt660r+xtz660+honda cy50+monkey z50+mobylet
    Bende de var benzer sıkıntı yepyeni motorlara basit ucuz aküler takıyorlar inanamıyorum malzemenin kalitesizliğine..

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Marş bastığı sürece devam , dinamo çıkışı rölantide harika , 4000 devirde 16 ya kadar çıkar , senede bir kez şarza bağlattır min 5 yıl gider , 2013 motorun aküsünü geçen hafta değiştirdim..

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar selam, biraz önce tekrar ölçtüm; 12,33V çıktı. Yattığı yerde 5 günde 0,18V kaybetmiş, günde 0,036V gibi bir şey yapıyor. Kontağı açınca 11,98V'da indi ve orada sabit kaldı. Aküyü söküp şarja taktım, tam dolunca durumuna tekrar bakacağım.
    Bu sabah da aküyü şarjdan aldım, ilk anda 13,26V gösteriyordu, 15-20dk sonra 12,98V'a kadar düştü. Motosiklete takıp kontağı açtıktan sonra 1dk bekledim o zaman da 12,66V ölçüm verdi. (Bu sonuncu ölçüm ilginçti; 12,56V'tan başladı 12,66V'a kadar adım adım çıktı...)
    Akü optimum durumda değil ama 4 yıllık bir akü için durumu hiç fena sayılmaz.

  13. #13

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sabah da aküyü şarjdan aldım, ilk anda 13,26V gösteriyordu, 15-20dk sonra 12,98V'a kadar düştü. Motosiklete takıp kontağı açtıktan sonra 1dk bekledim o zaman da 12,66V ölçüm verdi. (Bu sonuncu ölçüm ilginçti; 12,56V'tan başladı 12,66V'a kadar adım adım çıktı...)
    Akü optimum durumda değil ama 4 yıllık bir akü için durumu hiç fena sayılmaz.
    Son mesaj: 5 gün üst üste motosikleti kullandım, akü ölçümü yaptım ve 12,85V çıktı. %100'e tekabül ediyormuş. Akü güzel şarj tutuyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler