Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konjektor ve alternatör ölcüm ve degerleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Nisan 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Buffalo 250
    Merhabalar. Kisa mesafeli surusler icin mondial buffalo 250 motor aldım. Motoru aldigimda calisir durumda degildi.Hem kendime mesgale olması hemde ekonomik olması icin bunu tercih ettim. Mekanik ve elektronik olarak biraz temel bilgim var daha öncede arızalı motor alıp kendim toparlayıp bindim. Bir konuda yardim rica edeceğim.
    Motorda yakit pompasına gelen ters akim sorunu yuzunden çalışmama sorunu vardı beyin(ecu) den kaynaklı olduğu icin yeni bir beyin temin etttim motoru çalıştırdım. Fakat aküye gelen akim stabil değildi. Stator ohm kontrolumde 1.1-1.2-1.1 ölçüm aldım. Çalıştırarak ac konumda rölantide 20v 5000 devir civarı 60 70 v gibi bir ölçüm yaptım. Konjektor kırmızı kablodan deger alamadım.calistirip akuye gelen volta baktigimda rölantide 13v 5000 devir civarı far acik 15 v farı kapayınca 17 18 lere cıktı. Sonradan farkettim sigortalardan biri direk bağlıymış beyin yandı. hayırlısı olsun. Yeni bir beyin temin edicem lakin . Stator ohm degeri çalışırken ac volt degeri yeni alacağım konjektorden akuye gelen volt far acik kapalı farketmelimi? Ustaya sordugumda farlar surwkli axik olmalı diyo madem fark surekli acik olmalı fabrika çıkışı far kapama anahtarı ne icin mevcut? Konjektor 3 sarı alternatof akim girişli 3 (kırmızı,yeşil,siyah) çıkışlı. Nacizane yardim rica ediyorum. Alternator degeri normalde 1 altındami olmalı şimdiden tesekkurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alternatör ölçümlerinizde problem görmüyorum sorun yok, ohm değerlerini bilemiyorum ama üçününde bir birine yakın olması iyiye işaret. Konjektör ölçümünde ise sorun var. 13-14.5 V arası değer görmeniz gerekir. Konjektörü değiştirin. Düşük voltajda sorun statordede olabilir ama yüksek voltaj varsa kesin konjektör arizalidir.

    Farlar açıkken voltaj bir miktar düşebilir ama açık veya kapalı olması fark etmez.

  3. #3
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Ne olursa olsun, aküde devirli veya devirsiz 15 Volt DC den fazlasını okumamalısınız.
    Ona göre konjektör veya Stator değişimini yapmalısınız.

    Değerlere fazla güvenmeyin. Statorda kaçak varsa değişkenlik olabilir.

  4. #4

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    mondial grubunun konjektörleri pek keyifli değil. hemen değiştir.
    statör ise true rms ölçü aleti ile ölçülür. öyle bir alet bulursan ölçüp sonuçları paylaşır mısın?

  5. #5

    Üyelik
    02 Nisan 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Buffalo 250
    True rms dediginiz bilinen multimetreden farklı biseymidir?

  6. #6
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı Adamset adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    True rms dediginiz bilinen multimetreden farklı biseymidir?
    Farklı değil tam olarak ama farklı .Aslında ölçme mantığı farklı olduğundan en doğru değeri verir o ölçü aletleri.O yüzden true rms si olmayan ölçü aletleri malesef oyuncaktan başka bir şey değil.
    maktama bunu beğendi.

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    MUHTEMEL ARIZANIZ konjektordür,

    stator arızaları cogunlukla YA GAZ VERDIKCE AZALIR yada hıc hareket etmez,

    Statör test videoları internette mevcut sanırım,

    Tkıldıgınız bı yer olursa YARDIMCI OLABILIRIM,
    WHATSAAP tan,
    0535 939 20 86

  8. #8

    Üyelik
    02 Nisan 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Buffalo 250

    Merhabalar bugün ywni beyin geldi. Aküyü şarj ettikten sonra konjektorsuz mars yaptım. Çalıştırmadan once statorden gelen 3 sarı kabloyu diyot ölçümü yaptım 2si 1.1 biri 1.2 geldi. Çalıştırdıktan stator ölçümlerim 28 ile 30 gaz verince 70 80 volta cıktı 3 kablodada aynı voltajı aldım. 28 30 arası volt bana yüksek geldi onuda motorun soğuk ve beyinin ywni olmasından dolayı buraz yüksek çalışmasından kaynaklı olduğunu düşüyorum.konjektor temin ettikten sonra sorunun xozulecegini düşünüyorum.

  9. #9
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Adamset adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://hizliresim.com/ENh81t
    Merhabalar bugün ywni beyin geldi. Aküyü şarj ettikten sonra konjektorsuz mars yaptım. Çalıştırmadan once statorden gelen 3 sarı kabloyu diyot ölçümü yaptım 2si 1.1 biri 1.2 geldi. Çalıştırdıktan stator ölçümlerim 28 ile 30 gaz verince 70 80 volta cıktı 3 kablodada aynı voltajı aldım. 28 30 arası volt bana yüksek geldi onuda motorun soğuk ve beyinin ywni olmasından dolayı buraz yüksek çalışmasından kaynaklı olduğunu düşüyorum.konjektor temin ettikten sonra sorunun xozulecegini düşünüyorum.
    Ek olarak bir de kaçak testi yapın. Multimetreyi kısadevre moduna getirin. Probun 1 ucunu sarı kabloya, diğer ucunu gövdedeki en yakın metale değdirin kısa devre olmaması gerekiyor.
    Beyin yeni diye stator yüksek çıkmaz ve stator değeriniz güzel gibi. Önemli kısım konjektörde maksimum 15V okumanız.

  10. #10

    Üyelik
    02 Nisan 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Buffalo 250
    [IMG][/IMG]

    Konjektorun sıfırı bulunmuyor fotoğraftaki 2. Eli buldun fakat siyah kablo kırmızıya eklenmiş. Benim motorun uzerinden cikan konjektorde bu sekilde kırmızı ile siyah lehimlenmisti fabrika çıkışı bu sekilde olabilirmi. Yada neden lehimlenmistir Tesekkurler

  11. #11
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Buradaki Siyah kablo voltaj kontrol kablosudur yani aküye giden dolum voltajını ayarlar kabaca anlatırsak. Eğer sizin motorunuzun kablosunda ekstra öyle bir kablo yoksa kullanmanıza gerek yok. varsa ayırmanız gerek. veya aynısını yapabilirsiniz ama bu pek sağlıklı olmayabilir.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

    Önemli olan sizin tesisatınız.
    Bunlardan almanızı tavsiye ederim. 5 pin konjektör en sık bulunan ve kalitesi güzel büyük motor konjektörüdür. 3 stator 1+ 1- bağlantı bulunur.
    [IMG][/IMG]

  12. #12

    Üyelik
    02 Nisan 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Buffalo 250
    Konjektor den cikan siyah kablonun motor tesisatındaki karşılığı lacivert renkte bir kablo var tam hatirlamiyorum ama sanki multi metre kisa devre konumunda baktigimda probun bi ucu lacivert kabloda diger ucu motorun demir kısmına değdirince uyarı vermişti

  13. #13
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Sizin motorunuzda doğru diagram bu şekilde da olmalı. Tabi 6 pin ise.
    [IMG][/IMG]

  14. #14

    Üyelik
    02 Nisan 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Buffalo 250
    Yani benim anladigim siyah kablonun direk kırmızıya bağlanması normal

  15. #15
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Adamset adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani benim anladigim siyah kablonun direk kırmızıya bağlanması normal
    aslında değil direk bağlarsanız gereksiz yere aküyü bitirir. Bu yüzden arada kontak anahtarı var yani sadece kontağı açınca devre tamamlanıyor

  16. #16

    Üyelik
    02 Nisan 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Buffalo 250
    Affiniza sığınarak bisey daha sormak istiyorum bu sekilde direk bağlamalarının nedenleri ne olabilir doğru cozume ulaşabilmiş icin detaylı sormaya çalışıyorum

  17. #17
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Adamset adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Affiniza sığınarak bisey daha sormak istiyorum bu sekilde direk bağlamalarının nedenleri ne olabilir doğru cozume ulaşabilmiş icin detaylı sormaya çalışıyorum
    Hocam yukarıda bir mesaj yazmıştınız. lacivert kabloyu ve motor şasesi üzerinde kısadevre okuması yapmışsınız.
    Bunu tekrar yapın.
    Tesisat diagramınıza bakmadan ne t birşey söyleyemem fakat lacivert kablo işe şasinin bir bağlantısı olmamalı. Sıkıntı çıkar.
    Önce kontak kapalıyken lacivert kabloyu ve + kutup okuyun = kısadevre olmaması gerek
    Kontağı açtıktan sonra yine aynısını yapın kısadevre sinyali alıyor olmanız gerek.

    Neden yaptılar sorusu belki tesisatta bir sıkıntı çıktı, belki kontak değişti veya tamir gördü, bel ki de kısa yola kaçtılar Tamircilerin işi belli olmaz.

  18. #18

    Üyelik
    02 Nisan 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Buffalo 250
    Çok teşekkür ederim Yasak sonrası kontrol edecegim🙏

  19. #19
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Adamset adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim Yasak sonrası kontrol edecegim��
    İnş. sorununuz çözülür. Eğer öğrenebiliyorsanız önceki sahibinden tesisata neler yapıldığını öğrenmeye çalışın. Gözle tüm tesisatı gözden geçirin sonradan eklenmiş çıkarılmış bir şey var mı yok mu bunları gözle arayın.

    Kolay gelsin. İyi günler.

  20. #20

    Üyelik
    02 Nisan 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Buffalo 250
    [IMG][/IMG][IMG][/IMG]
    Elektrik şemasını buldum anladigim konjektorden cikan mavi-beyaz kablo boşta


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)