Motosikletime bor madeni yağ katkısı koydum
-
Merhaba abilerim ablalarım kardeşlerim ,
Konuyu buraya açmak doğrumu bilemedim yanlış yere açtıysam affola. Mondial marka sentor 150 modeli motosikletim var şuanda 42.000 kmde. İnternette bir çok yerde bor madenini araştırdım yağ katkısının faydalarını zararlarını araştırdım. Risk alıp motosikletime koydum sonuç inanılmaz derecede iyiydi. Video linkini bırakıyorum bilgi edinmek isteyen buyursun izlesin hayırlı ramazanlar 😊
https://youtu.be/uNMQNrdGK-g
Reklamlar
-
Bu tarz katkılar yağın yapısını bozar ve ayrıca motorun içindeki honlama kanalları gibi yağın akması gereken yerleri de tıkar bu yüzden uzun vadede tavsiye edilmiyor diye biliyorum. Sonuç iyiydi derken tam olarak neyi kastediyorsunuz acaba?
-
ilk defa duydum,şimdi risk alıp koyduğunuzu söylüyorsunuz görünürde işe yarayıp uzun vadede bir zarar vermesin motora takipte kalıcam konuyu
-
katkıyı koymadan önce nasıldı sonra nasıl oldu.
yani nasıl bişey oldu da çok iyiydi diyorsunuz açıklar mısın.
-
bor katkıları güzel,bende kullandım.Yaşadığım tecrübeler şöyle oldu;
-bor katkısının hissedilir etkisi 150-200 km sonrası başlıyor (motosikletlerde böyle ama otomobillerde hacim büyüklüğünden kaynaklı daha uzun görülebiliyor)
-%3 ila %5 civarı yakıt tasaruffu sağlıyor
-motor sesini düşürüyor ve vibrasyonu ciddi şekilde azaltıyor (titreşim azaldığından ötürü)
-motor çekiş gücü hissedilir şekilde artıyor,herhangi bir vitesde üst devirde tıkanan motor boğulmuyor (örneğin 80 km ye gelindiğinde zorlanan motor katkı sonrası zorlanmıyor)
Ben genelde 4000 km de bir yağ ve filitre değişimi yaparım,katkı kullananlarında yağ değişimlerinde mutlaka filitre değişimlerini yapması gerekiyor.Ben yaklaşık 10 bin km kullanmıştım daha sonradan ürünü bulamadığım için alamadım,motorum katkısız olarak kullandığım sürede farkı daha net gördüm.
Burda önemli detay,bu bor yağının orjinal olarak alınması.Özelliği gereği beyaz renk olması gerekiyor.Piyasada çok sahte versiyonlar var ve elbette olumsuz mesaj yazanda çok.Distribitör firma üzerinden almanızı tavsiye ederim.Bor madeni zaten geleceğin yakıt teknolojilerinde kullanılması zorunlu bir maden türü,dezenfektanıda çıkarıldı oda çok etkili.Ben şahsen bir sorun yaşamadım ,tam tersine fark hissettirecek sonuçlar gördüm.En azından 4-5 bin km bir yağ değiştirme dönemi kadar kullanıp tecrübe etmenizi tavsiye ederim ancak videoda bahsediliği üzere kullanım şekillerini iyi öğrenip uygulayın zira standart yağ koyma işlemi gibi soğuk motor üstünde uygulanmıyor.Normal yağ değişimi yapıldıktan ve 10-15 dk kullandıktan sonra motor sıcakken bor katkısını kullanmanız gerekiyor.Zaman için bor katkısı yağ ile bütünleşince (ortalama 150-200 km kadar) etkisini sizde göreceksiniz.Motor soğukken kullanır iseniz bor katkısı motor yağı ile soğuk ortamda etkileşim içine zor gireceğinden egsozdan yağ yakma,duman atma gibi durumlarla karşılaşabilirsiniz.Genelde bu tür uygulama yapanlarda da sorun yaşanıyor ama bir süre sonra bor katkısı motor yağı ile etkileşime giriyor ancak konulan bor katkısının önemli bir miktarıda soğuk motora uygulandığı için egsozdan dediğim şekilde çıkarı atılıyor.
Unutmadan bu katkıyı kullanırken yağ kaçıran,motorunda sorun olanlar kullanmasın,etki göremessiniz.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
Şimdi burada sorulması gereken en önemli soru şu "madem bu katkı faydalı, castrol motul gibi markalar motor yağlarına en başta bunu neden koymuyorlar?"Bu soruya verilebilecek potansiye 2 cevap var;
1) Aslında bu nano bor hiçbir işe yaramıyor. Reklam aldatmacası.
2) Söylenilen şeyleri yapıyor ama bununla beraber istenmeyen başka zararları da var.
Her iki durumda da bu katkıyı kullanmak mantıklı değil. Tabi satıcısına sorsan der ki "bu sadece bizim üretebileceğimiz bir teknoloji. Castrolün milyonlarca dolarlık arge bütçesi bizim yaptığımız motor katkısını yapamıyor." Neredeyse 20 yıl oldu bu borpower çıkalı hala yağ üreticileri çözemediler şunun sırrını.
Benim şahsi gözlemlerime göre büyük bütçeli devasa arge laboratuvarlarından çıkmamış, kimin icadı olduğu belli olmayan bir ürün hele ki adında nano, X, ultra, kuantum, 2000, enerji gibi haddini aşan kelimeler içeriyorsa, birde normal vatandaşın ödeyebileceği ve yalan çıkması durumunda peşine düşmeyeceği 20-30tl gibi bir fiyata satılıyorsa yüzde yüz ihtimalle dolandırıcılıktır. Paranızı kaptırmayın.
-
benim bildiğim katkı malzemesi motordaki kusuru kapatmak için kullanılıyor.
bkz tarcanlar oto ekspertiz
orada izlediğim bi videoda adam motordaki kusuru kapatmak için motora katkı koyuyordu.
-
2008 yılında yapılmış bir haber var adam dizel arabama koydum 2 haftadır sanayiden çıkamıyorum yazmış acaba dizelemi zararlı
-
Katkıyı koymadan önce motor vuruntulu ve düzensiz çalışıyordu. 5. Vites yüksek devirlerde ise motor aşırı bağırıyor bırak beni artık der gibi sesler çıkıyordu şuanda o ses yok devir ne kadar yüksek olursa olsun o rahat çalışmayı hissedebiliyorsunuz. Vibrasyon çin motorlarının olmazsa olmazlarındandır birde tek silindirse mükemmel bir titreme vardır o titreme %50 oranında düştü.Yakıt konusunda herhangi bir fark göremedim henüz ama arada bir yağ durumunu kontrol ediyorum herhangi bir değişik durum yok.
-
Şu şeyleri araştırmadan almayın.
Hepsiburada sitesinden yorum :
Bu ürünü 2014 yılında aracıma 1 sefere mahsus olmak üzere kullandım. İlk başlarda inanılmaz memnundum. Aracımın sesi azalmıştı ve motor sarsıntısı kesilmişti. Yakıtta herhangi bir değişiklik görmemiştim. Zaman ilerledikçe aracım eski halini almaya başladı. Üzerinden de 1 yıl geçmişti. 2015 yılında tekrardan aynı üründen aldım. Ve yine aynı sonuçlar meydana geldi. O zamana kadar bu üründen kaynaklı herhangi bir sorun ile karşılaşmamıştım. Ta kiii subab ayarı yapmak için motor kapağını açana kadar... Arkadaşlar aracın motorunun içi simsiyahtı. Bütün metal parçalar bu bor ile kaplanmıştı ve bu bor zamanla yanmış ve bütün motor aksamına zivt gibi yapışmıştı. Aracın motorunu açan ustanın ilk dediği abi bor mu kullandın demek oldu. Ben de evet hem de iki kez diyince ustanın baya bi canı sıkıldı çünkü bu bor denen maddenin motordan atılması ve yol açtığı zararın giderilmesi çok uzun yıllar alacaktı. Neyse usta olan olmuş diyip bu pisliği temizleme için bi program hazırladı. Öncelikle bu zivt gibi yapışan bor maddesini yumuşatacaktık. Bunun için her 2-3 bin kilometrede bir yağ değiştirerek motor içi temizleyicisi ile (würh marka) temizledik. Bu işlemi 4 kez tekrarladık (12bin km) Tekrar motor kapağını açtık ve bor maddesi baya bi yumuşamış ancak tamamen gitmemişti. %50 si gitmişti. Tekrardan uygulamaya devam ettik ve 15 bin km daha ayni temizliği yaptık. Zar zor bu bor denen katkının pisliğini anca temizleyebildik. Sizlere tavsiyem kesinlikle motor için katkı maddesi kullanmayın motorunuzu öldürürsünüz. Ben bu ürünü kullandım ve o kadar pişmanım ki giden parama mı yanayım zamanıma mı bilemiyorum. Bu ürün bırakın motora katkı yapmayı adım adım motoru bitiriyor. Kesinlikle tavsiye etmiyorum.
Diğer bir yorum :
88 model ford taunus aracımda kullandım bir süre sonra motor sibopları vurmaya başladı. sibopların yağlama kanallarını tıkamış bu yüzden ekzantrik milini yemiş ayrıca motor hiçde sessizleşmedi aksine ses çoğaldı.Tavsiye etmem.
Link : https://www.hepsiburada.com/nnt-bor-...mlari?filtre=1
-
Ilgileniyorsaniz okuyun: https://www.bobistheoilguy.com/forum...oron-additives
Onemli bir nokta:
"Any concentration less than 0.5%, or larger than 2%, shows up as increased wear in the 4-Ball Wear Testing machine. As you can see, additive chemistry is a meticulous balancing act, so as to preclude additive clash. Many lubricating oils and greases now contain borates in various forms to reduce wear by the action of these solid borate films."
Kisacasi, kullanmayin.
Cunku zaten yaglarin cogu Bor bilesigi ve benzeri surtunme azalticilar iceriyor, ve bunlarin oranlari optimal degerlerin altinda ya da ustunde oldugunda surtunme artiyor...
-
İçeriğinde bor bulunan, deterjanından tut, yağ katkısına kadar piyasaya sürülen her türlü ürünün boş palavradan ve yıllardır insanların birbirlerine pompaladığı mucize madde bor gazlamasından ibaret olduğuna inanıyorum. Gelecekte de yakıt olarak falan kullanılmayacak, bunların hepsi hikaye. Bu konudaki madde de muhtelemen içeriğinde eser miktarda bor bulunan (var mı var) bir yağ katkısıdır. Olumlu titreşim etkisi, katkının piston ve krankın biyel koluyla olan bağlantısı arasındaki boşlukları doldurması sonucu ortaya çıkıyordur. Bir de krank yataklarındaki boşlukları alıyordur. Madde etkisini kaybedince eski haline sönecektir. Dönerken eski halinden kötü olma ihtimali de var. Motorun daha üst devirlere çıkabilmesi ise iyi mi yoksa kötü mü bilemedim ?
-
Motosikletlerin kullanım kılavuzunda ne kullanıp ne kullanmamamız gerektiğine dair net ibareler var. Örneğin Bajaj Dominar kullanım kılavuzunda şöyle yazıyor:
"Tavsiye edilmeyen yağ kullanmayın. Motor hasar görebilir."
Eğer ki faydası kanıtlanmış, kullanıma uygun bir şey olsaydı ar-ge faaliyetlerine milyonlarca dolar bütçe ayıran motor üreticileri bunları önerirdi ve Shell, Castrol, Ipone, Motul, Liqui Moly gibi kalitesini kanıtlamış markalar zaten bu ürünleri üretirdi. Bence motora yağ katkısı koymak kişisel meraktan kaynaklanan ve çoğu zaman hüsranla sonuçlanan bir faaliyet.
-
Şöyle düşünün: Siz ne idüğü belirsiz bir maddeyi damardan alır mıydınız? Motorunuza yaptığınız şey aynen bu; kanına ne olduğu / kısa ve uzun vadeli etkisinin ne olacağı belirsiz bir şeyler karıştırıyorsunuz...
-
Bu arada Bor pahali bir sey degil. Kilosu $3.68'mis. Bakirin kilosu $6.
https://en.wikipedia.org/wiki/Prices...mical_elements
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)