Motosiklet Farındaki Diyot
-
Arkadaslar motosikletimin fari ile ilgili bir sorunum var. Motor Sym Maxsym400
İlk olarak; diyottan supheliyim ve degistirmek istiyorum ama diyotun tipi nedir hic bir fikrim yok. (foto altta)
İkinci olarak ise anladığım kadarıyla sorunu anlatacağım, belki çözüm önerisi gelir. Fotoya bakarsanız soket kısmı motordaki kısma takılıyor, ampul ise üstte görülen siyah yuvarlak tarafında kalıyor, bu şekilde iki far var motosiklette, iki farda da birer tane ampul var. Uzun kısa olayı ampulun önünü açıp kapatan motorlu bir perde ile oluyor. Çalışma şekli ise şu şekilde, iki far da hem uzun hem kısa olarak çalışıyor, beraber hareket ediyorlar. Kısa açıkken kısa far rölesi devreye giriyor, uzun açıkken uzun far rölesi. Sokette üç adet bağlantı var, Arkada kalan siyah kablo eksi kablosu ve sürekli akım geçiyor. Beyaz olan, kısa far açıkken akım geçen artı (+) kablosu. Uzun yandığında ise mavi kablo ve diyotun beraber bağlı olduğu yere akım gidiyor. Mavi olan far motoruna giden + iken diyot, beyaz kabloya bağlı ve yine ampule + getiriyor.
Sorun şu ki kısa fara dönmüyor bir türlü motosiklet. Sağ ampulun soketini söktüğümde sol düzeliyor, solu söktüğümde sağ düzelmiyor, demekki sorun sağda. Diyotun bozulduğunu ve kısa far açıkken beyazdan gelen + nın diyottan geri döndüğünü, mavi kablo da ona bağlı olduğu için sürekli uzunları yaktığını düşündüm ama o da işe yaramadı.
Durum bu. Var mıdır tavsiyesi olan? Çözümü bulana iyi bi yemek ısmarlarım artık
Reklamlar
-
Üzerindeki sembol görünmüyor tahmini yazıyorum , devredeki diyot değilde tristör ise tetikleme akımı almıyor olabilir..
bu arada geçen hafta Ankara dan bir arkadaşa 2014 model Sym 600 aldık sizin 400 lük ile aynı kasamı bilmiyorum , kullanınca motora bayıldım cüsseye rağmen trafikte süper rahat , selesi inanılmaz konforlu geldi çok beğendim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)