Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Toplamaya başladığım Honda Cg125 Cafe Racer için tesisat yapabilecek usta arıyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    Ankara
    Öncelikle herkese selamlar,Adım Barış,Ankarada yaşıyorum 24 yaşımdayım ve Endüstri Ürünleri Tasarımı okuyorum.Geçen yıl ekim ayında Adana'ya giderek kendime Scrambler'a çevirmek üzere çalışacağım bir 1991 model CG125 aldım.Motorsikleti,Otobüsün bagajına koyarak Ankara'ya getirdim ve çekiciyle evime götürerek parçalarını söküp üzerinde yaklaşık bir 6 ay çalıştım.Bu süreç içinde motorsiklet üzerinde:
    -Bütün parçalar söküldü
    -Şase üzerindeki boyalar paslar giderildi
    -Şase Cafe Racer tadında modifiye edildi(bir takım kaynak işleri)
    -Yeni sele yapıldı
    -sıfırdan boyandı(elektrostatik toz boya ile)
    Bu işlemler üzerine motorda bir tek düzenlenmesi gereken tesisat kaldı.
    Şayet elektrik elektronikten pek anlamıyorum ve bu motor da standart bir 12v motor değil.
    Daha önce götürdüğüm ustanın bana söylediği kadarıyla "6v Platin motor"lu bir CG125miş kendisi.
    Üzerine sipariş verdiğim aydınlatma ve sinyallerin 12v olması sebebiyle hibrid bir sistem olacak kısaca bittiğinde.
    Yani aydınlatmaları yine aküyle besleyip 6vluk motoru yine bobinle ateşlemeyi planlıyorum.Ama dediğim gibi bu elektronik düzenlemeyi yapacak yeterli bilgim yok maalesef.
    Sizden isteyebileceğim şey ise Ankara üstünde bildiğiniz ve bu işi yapabilecek motorsiklet ustalarını benimle paylaşmanız.
    ilk hal

    şase modifikasyonu ve sele kaplanmadan öncesi

    son hali


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    merhaba selede kullandığınız süngeri ne diye bulabilirim acaba

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı fool rookie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba selede kullandığınız süngeri ne diye bulabilirim acaba
    Ses yalıtım süngeri, farklı kalınlık ve kesim ölçülerinde bulabilirsiniz. Sele imalatı için mükemmel sertlik ve dayanımdadır.
    ogzcngdk bunu beğendi.
    ...

  4. #4

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Tam cafe önüne çekmelik motosiklet olmuş. Herkeste olan değil de olmayan makbuldür benim için
    Jestershredz bunu beğendi.

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Bu arada, elinize sağlık diyelim. Son bürüneceği görüntüyü merak ediyorum, emeğinize sağlık.

    Elektrik tesisatını kendiniz yapmak zorunda kalabilirsiniz. Eğer ki bunun için ateşleme sistemi ile diğer elektrik tesisatını ayırmak istiyorsanız yapılacak en mantıklı iş iki farklı akü kullanmak olacak, veya motoru doğrudan ayak marşı ile çalıştıracaksınız. Bir diğer alternatif ise 12DCV' den 6DCV' ye trafo/transformatör kullanmak ancak onun da ağırlığı, boyutu ve külfeti ikinci bir aküden farklı olmayacaktır.

    En iyisi kullanacağınız anahtarın çift kontaklı olması. Birisine 12V, diğerine 6V bağlar, kontağı açtığınızda her iki devreyi de tek kontakla beslemiş olursunuz. Bence asıl sorun bu değil, asıl problem şarj sistemi.

    Şarj sistemini 12V olacak şekilde mi tasarlayacaksınız? Yoksa 6V ile mi devam edeceksiniz.

    Eğer orjinal şarj sistemini kullanacaksanız, harici olarak tasarladığınız 12V sisteme transformatör koymaktan başka şansınız kalmıyor.

    Şarj sisteminizde değişiklik yapacak mısınız?

    Ateşleme sisteminde değişiklik yapacak mısınız?

    Marş sisteminizde değişiklik yapacak mısınız?

    Aydınlatma sisteminizi 6V ile beslemeyi düşünmez misiniz?

    Çift akü koyacak yerini var mı?

    Transformatör kullanacaksanız; 12DCV' dan 6DCV' ye ise kullanacağınız transformatör özellikle marş motorunun yük durumunu karşılayabilecek mi? Bu transformatörün ağırlığı/boyutu ve fiyatı nedir? 6DCV' den 12DCV' ye ise negatif beslemede şarj sistemi ne tepki verir, buna ne önlem alınabilir düşünülmesi gerekir v.s. v.s...

    Yerinizde olsaydım sistemin 6V çalışabileceği şekilde şarj,marş ve ateşleme sistemini komple yeniler, 12V tesisatı temin eder, o şekilde kullanırdım.

    Aksi halde emin olun ki çok bilinmeyenli denklemler ile epeyce bir uğraşacaksınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------

    Yazmayayım yazmayayım dedim dayanamadım

    Renk olarak metalik gümüş/aluminyum daha tatlı olabilirdi, ilk zımpara sonrası hali üzerine doğrudan vernik atılsaydı daha hoş dururdu. Tabi benim zevkime göre Gerçi çirkin sevdiğimi, zevkimin biraz daha farklı olduğunu da söyleyeyim

  6. #6

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Renk olarak metalik gümüş/aluminyum daha tatlı olabilirdi, ilk zımpara sonrası hali üzerine doğrudan vernik atılsaydı daha hoş dururdu. Tabi benim zevkime göre Gerçi çirkin sevdiğimi, zevkimin biraz daha farklı olduğunu da söyleyeyim
    Yemezler abi. Çirkin seviyorum die die, İnnova'nın çehresini fena değiştirmeye başladığını duyumladım O motor da bitecekte işte naza çekiyor kendisini. Birde led ışık atmak lazım NFS Undergrund 2 gibi

  7. #7

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ses yalıtım süngeri, farklı kalınlık ve kesim ölçülerinde bulabilirsiniz. Sele imalatı için mükemmel sertlik ve dayanımdadır.
    teşekkür ederim

  8. #8

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    Ankara
    Kural abimin dediği gibi,Ses yalıtım süngeri(bondex) diye geçiyor.benimki yanılmıyorsam 4cm kalınlığında.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada, elinize sağlık diyelim. Son bürüneceği görüntüyü merak ediyorum, emeğinize sağlık.

    Elektrik tesisatını kendiniz yapmak zorunda kalabilirsiniz. Eğer ki bunun için ateşleme sistemi ile diğer elektrik tesisatını ayırmak istiyorsanız yapılacak en mantıklı iş iki farklı akü kullanmak olacak, veya motoru doğrudan ayak marşı ile çalıştıracaksınız. Bir diğer alternatif ise 12DCV' den 6DCV' ye trafo/transformatör kullanmak ancak onun da ağırlığı, boyutu ve külfeti ikinci bir aküden farklı olmayacaktır.

    En iyisi kullanacağınız anahtarın çift kontaklı olması. Birisine 12V, diğerine 6V bağlar, kontağı açtığınızda her iki devreyi de tek kontakla beslemiş olursunuz. Bence asıl sorun bu değil, asıl problem şarj sistemi.

    Şarj sistemini 12V olacak şekilde mi tasarlayacaksınız? Yoksa 6V ile mi devam edeceksiniz.

    Eğer orjinal şarj sistemini kullanacaksanız, harici olarak tasarladığınız 12V sisteme transformatör koymaktan başka şansınız kalmıyor.

    Şarj sisteminizde değişiklik yapacak mısınız?

    Ateşleme sisteminde değişiklik yapacak mısınız?

    Marş sisteminizde değişiklik yapacak mısınız?

    Aydınlatma sisteminizi 6V ile beslemeyi düşünmez misiniz?

    Çift akü koyacak yerini var mı?

    Transformatör kullanacaksanız; 12DCV' dan 6DCV' ye ise kullanacağınız transformatör özellikle marş motorunun yük durumunu karşılayabilecek mi? Bu transformatörün ağırlığı/boyutu ve fiyatı nedir? 6DCV' den 12DCV' ye ise negatif beslemede şarj sistemi ne tepki verir, buna ne önlem alınabilir düşünülmesi gerekir v.s. v.s...

    Yerinizde olsaydım sistemin 6V çalışabileceği şekilde şarj,marş ve ateşleme sistemini komple yeniler, 12V tesisatı temin eder, o şekilde kullanırdım.

    Aksi halde emin olun ki çok bilinmeyenli denklemler ile epeyce bir uğraşacaksınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------

    Yazmayayım yazmayayım dedim dayanamadım

    Renk olarak metalik gümüş/aluminyum daha tatlı olabilirdi, ilk zımpara sonrası hali üzerine doğrudan vernik atılsaydı daha hoş dururdu. Tabi benim zevkime göre Gerçi çirkin sevdiğimi, zevkimin biraz daha farklı olduğunu da söyleyeyim
    Abi öncelikle çok teşekkürler yorumlar için,
    "Renk olarak metalik gümüş/aluminyum daha tatlı olabilirdi, ilk zımpara sonrası hali üzerine doğrudan vernik atılsaydı daha hoş dururdu."Gıyabında planım buydu ama depo biraz bekledi verniklemeden önce.Zımparaladım biraz şayet yeterince zımparalayamamışım vernikten sonra anladım :D
    Sorduğun sorulara teker teker cevap verebilecek kadar bilgili değilim ama kafamda tasarladığım sistem ile ilgili kısaca bi özet geçebilirim.
    Şu an yeni aldığım aydınlatmalar ve gösterge 12V motor ise 6V,motoru aldığımda üzerinde bir akü yoktu,zaten ayak marşlı bir motor ve ateşlemesi bobin aracılığıyla oluyor anladığım kadarıyla.Eski aydınlatmalar ise motorun çalışmasıyla birlikte çalışıyordu.Bu da bana her şeyin bobinle beslendiğini gösterdi.Benim kafamdaki olay daha çok Aydınlatmalar için ayrı bi 12V tesisat kurup motoru direkt 6V'luk bi tesisatla çalıştırmak konusunda fikir verdi.Söylediğiniz çift kontak olayı da şu an biraz aydınlanma yaşatmadı değil tabi ki bunu da bir araştırayım.motor üzerinde çift akü koyulacak müsait bir yer var aslında selenin altındaki sistemleri civatalı olarak tasarladım ve aralarında belli bir miktar boşluk bıraktım (6 tane olmak üzere.her bağlantıda 2şer civata.Kaynak işi ile oluşturulmuş bir akü kabı yapılabilir ve oturtulabilir.Eğer yanıldığım noktalar varsa düzeltin lütfen.Şayet motoru aldığımda içinde akü olmadığına eminim hahah.Ama bunun dışında zaten biraz eski kafalı bakıyorum böyle şeylere.Bu makina ayakla çalıştırılmazsa kendimi biraz kötü hissedebilirim
    Bütün bunların yanında ek olarak belirtmek istediğim üç detay daha var bir yandan.
    Sağ alttan uzanan egzoz borusu yerine sol bacağımın altından geçen daha ince profil bir egzoz borusu gelecek.
    Arka amortisörleri açık yaylı 28cmlik veriyonlarıyla değiştirip,Teker yanaklarının uzunluğu daha geniş arazi lastikleri alıp,lastik seçimine göre jant yapılacak.(ileriki aşamalar tabi ki)
    Depo da revize edilecek tabi ki
    Sorduğunu soruları internet amcaya sorarsam biraz daha aydınlanacağımı düşünmekteyim,o yüzden sorular için de ayrıyetten teşekkür ederim :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------

    Wikipedia'dan çıkardığım kadarıyla motorsiklet "The point (contact breaker) ignition system" ile çalışıyormuş

  9. #9
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerinizde olsaydım sistemin 6V çalışabileceği şekilde şarj,marş ve ateşleme sistemini komple yeniler, 12V tesisatı temin eder, o şekilde kullanırdım.
    Yazmışım, özür dileyerek soruna neden olmadan düzeltmek isterim. Doğrusu şu şekilde olacak:

    Yerinizde olsaydım sistemi 12V çalışabileceği şekilde şarj,marş ve ateşleme sistemini komple yeniler, 12V tesisatı temin eder, o şekilde kullanırdım.

    Unutmayın ki sorunun ilk yarısı sistemi 12V ile çalıştırmak ise, diğer yarısı 12V aküyü şarj etmek. Bir taraftan 6, diğer taraftan 12... o iş size hem anında hem de ileride ciddi sıkıntılar çıkarabilir. O yüzden şimdiden en iyisi tüm sistemi 12V olacak şekilde düzenlemek diye düşünüyorum. Bunun için masrafa konjektör, stator, diyot grubu, sisteme elektronik ateşleme eklenmesi ve ateşleme bobini ile ateşleme modülü gibi masrafları da eklemeniz gerekecektir. Para para para para....
    ...

  10. #10

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    tesisat çekmeye hiç uğraşma ömür çürütür

    çıkma tesisat bak derim

    bende de 1988 model honda cm125 alt motor var tesisatı kendim çekeyim dedim 2 ayımı aldı hala çözebilmiş değilim en son ramzey qm125 parçaları alıp değiştirdim (statör tas konjektör vs)

    eski motorlarda statör yerine başka bir sistem var uğraştırıyor

    aydınlatmaları direnç ile halledersin elektrikçiden bilgi al

  11. #11

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    Ankara
    Arkadaşlar hala bir usta aramaktayım özellikle kış döneminin gelmesi vesilesiyle müsait ustalarınız varsa,yönlendirebilirseniz sevinirim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)