Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

BENZİNLİ MOTORU ELEKTRİKLİ YAPMA!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mehmet1. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    Armode ar125
    Merhaba arkadaşlar yotubede bir video buldum ve benimde uzun zamandır düşündüğüm bişeydi paylaşmak istedim acaba videoda olan sistemi trafikten çekilmiş bir motosiklete yapıp trafiğe çıkıla bilirmi elektrikli diye benim çok hoşuma gitti fikir hem vitesli hem elektrikli siz ne düşünüyorsunuz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 750 X DCT
    Bence de yapma

  3. #3
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Güzel fikirmiş :D

  4. #4

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    piston kolunun kranki hareket ettirmesiyle, kranktaki egzantrik dişlisinin hareket ettirmesi aynı şeyler değil

    pek verimli olacağını sanmıyorum en fazla 2-3 ayda bir elektrik motoruna bağlı zincir ve alt motora bağlı dişli değiştirir kullanıcıya, hem o zincir yağlı kullanıma uygun dışarda kalması sıkıntı

    öyle ki konulan yağ bile mukavemet yapar işi kolaylaştırması gerekirken

    böyle uğraşacağına normal motoru söküp atıp elektrik motorunu dişli ile takıp direk zincirle arka tekere bağlasa güç kaybı daha az olur.

  5. #5

    Üyelik
    31 Temmuz 2018
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kuba Superlight200
    Aslında olabilir fakat elektrik motorunun havadan ve tozdan yalıtılması lazım. Yoksa alt motor komple toz, yağmur ve çamur ne bulursa girer içine.
    Şöyle bir sistem yapılabilir bu sisteme ek olarak;
    1- Elektrik motoru ve dişlinin bulunduğu kısım komple pleksiglass bir kalıp yapılıp, bu kalıbı motorun üstüne gelecek şekilde yerleştirerek havadan yalıtmak
    2- bu elektrik motorunun hava alması gerekli ısınmaması için; bunu da pleksiglass'ın üst bölümüne yerleştirilen düz hava filtreleriyle gerçekleştirebilirsiniz, böylece yağmurdan etkilenmeyebilir hem de hava alır.

  6. #6
    19051919 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2019
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    XMax 250
    Bu uygulama CVT şanzumanlarda daha iyi sonuç verir kanımca. Scooter lerde denemek lazım.

  7. #7

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    o motor bloğu ile krak arasını tümünü iptal edip, debryaj dişlisine bağlarsa anlarım ama bu şekilde olması saçma olmuş. O bölümler yağ isteyecek nasıl olacak o iş ? Onu anlamadım. Ama ilk deneme için iyi. İşçilik kötü

  8. #8
    mehmet1. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    Armode ar125
    Ama bu şekil yapıldığı zaman yokuşlarda 1. vitese takıp ağır ağır aküyü zorlamadan çıkması daha kolay olur gibime geliyor tabi dahada geliştirile bilir o elektrik motoru gizlene bilir projenin en güzel kısmı istenilen modele yapıla bilir olması ve bu durumda 1 modele bağlı kalmayıp şeklini sevdiğin bir modele uygulana bilmesi güzel ama bide şu var bizim ülkede bunun trafiğe çıkması zor gibi geliyor bana vsvs


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)