Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zincir mevzusu..

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Arkadaşlar Allahın selamı üzerinize olsun

    Motosikletimin zincirini değiştirmeyi düşünüyorum. Üzerinde did 520 108bakla oringli zincir var ve bu zincir bağlantı baklası(masterlink) pimli olandan değil zincirin tamamı perçinli.

    1. sorum yine did marka alıp zinciri bu şekilde bağlamak için nasıl bi aparat almalıyız.

    2. sorum did harici bi marka alıp, pimli bağlantısı olan zincir kullansam (sık sık araziye çıktığım için olası bi sıkıntıda eve varana kadarzincire ek vs yapmak daha kolay olur) ne gibi bi sıkıntı yaşarım veya böyle bi zinciri daha önce kullanıp bana önerecek birileri var mıdır?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    JT marka zincirlerde hem perçinli hem de kıskaçlı master link bulunuyor. Hangisini kullanmak istersen ona göre monte edebilirsin...

    Ben sittin sene kıskaçlı master link kullanmam; perçinli olan çok daha sağlam. Ama arazi sürücüleri için kıskaçlı olan da mantıksız gelmiyor sökme takma kolaylığı açısından.

    Bir de araziciler o ringsiz zincir kullanmazlar mı normalde? Bas suyu temizle çok daha kolay...

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    JT marka zincirlerde hem perçinli hem de kıskaçlı master link bulunuyor. Hangisini kullanmak istersen ona göre monte edebilirsin...

    Ben sittin sene kıskaçlı master link kullanmam; perçinli olan çok daha sağlam. Ama arazi sürücüleri için kıskaçlı olan da mantıksız gelmiyor sökme takma kolaylığı açısından.

    Bir de araziciler o ringsiz zincir kullanmazlar mı normalde? Bas suyu temizle çok daha kolay...
    Motosiklet wr250r dişlileri de epey pahalı, oringsiz zincir dişli ömründen çok yer diye düşünüp oringli takma taraftarıyım. Perçinli de takabilirim ama kolaylık açısından pimli olanı düşündüm biraz da perçini ne ile yapacağımı bilmediğimden tabiiki.

  4. #4
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    yekpare olması daha iyidir, did ler genelde o şekilde oluyor. ekleme kısmını taktıktan sonra çekiçle ezdirebilirsiniz.

  5. #5
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Amma düşünmüşsün ha. Kaç para bi cg zinciri
    bursalıali bunu beğendi.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amma düşünmüşsün ha. Kaç para bi cg zinciri
    ula parasında değilim, perçini nasıl yapıyorlar onun peşindeyim. Bir de pimli olanlar sağlamsa pimli olanı takmak istiyürüm.

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet wr250r dişlileri de epey pahalı, oringsiz zincir dişli ömründen çok yer diye düşünüp oringli takma taraftarıyım. Perçinli de takabilirim ama kolaylık açısından pimli olanı düşündüm biraz da perçini ne ile yapacağımı bilmediğimden tabiiki.
    Zinciri çok bollaşmasına izin vermeden değiştirirsen dişliyi her seferinde değiştirmene gerek kalmayabilir?

  8. #8

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Klipsli " Oring'siz " zincir kullanırdım Apachi'de , araziden gelince/kirlendiği zaman söküp , bi pet şişeyi kesip yahut bi kaba koyup , içine benzin acımadan çalkalayıp , yağ artığı vs ne var ise tertemiz edip kurutup tekrar yağlayıp takar idim.

    Bu konuda diyeceğim şey şudur , " Zincir lobisi " minnacık Suzuki şaftlı cub haalen dolanıyor ortalarda , en gereksiz motosiklet organı , derhal vaz geçilmeli şafta yönelmeliler , ee tabii yağ ve zincir lobisi müsaade etmez .

    Perçin konusu hassas olmalı , sıkmalarda kumpas ile ölçülmeli'ki sıhhatli değer yakalansın , ( keşke orta okuldan itibaren okuldan ayrılıp , motosiklet ustası olsa idim.)

    Motosikletten soğumama sebeb olan yegane şey Zincir , haaayın zencir..

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Klipsli " Oring'siz " zincir kullanırdım Apachi'de , araziden gelince/kirlendiği zaman söküp , bi pet şişeyi kesip yahut bi kaba koyup , içine benzin acımadan çalkalayıp , yağ artığı vs ne var ise tertemiz edip kurutup tekrar yağlayıp takar idim.

    Bu konuda diyeceğim şey şudur , " Zincir lobisi " minnacık Suzuki şaftlı cub haalen dolanıyor ortalarda , en gereksiz motosiklet organı , derhal vaz geçilmeli şafta yönelmeliler , ee tabii yağ ve zincir lobisi müsaade etmez .

    Perçin konusu hassas olmalı , sıkmalarda kumpas ile ölçülmeli'ki sıhhatli değer yakalansın , ( keşke orta okuldan itibaren okuldan ayrılıp , motosiklet ustası olsa idim.)

    Motosikletten soğumama sebeb olan yegane şey Zincir , haaayın zencir..
    Bu yazıdan kilit pimli oringsiz sistemi tercih etmem gerektiğini çıkarıyorum 😀 hem fikirmiyiz değerli ağabeyim 😊

  10. #10

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Yanlış yönlendirmek istemem , detay vereyim şayet sık sık zinciri yağlarım (100-150km'de bir) jant/tekerde şaside zaman saman üstbaşa sıçrayabilecek yağ'dan rajatsız olmaz isen , girdiğiniz arasi tozlu çamurlu ise evet öneririm oringsiz versiyonunu.

    Ancak araziye nadir girip , toz/toprak çamur bulaşığı pek yok ise ve oringli zincirin uzun süre yağ tutma kaabiliyeti ise elbette oringli kullanın rahat edin.(temere 660 , oringlide 300 kmde yağlıyorum yine , çünkü anında hiss ettiroyor yağsız zincir.)

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış yönlendirmek istemem , detay vereyim şayet sık sık zinciri yağlarım (100-150km'de bir) jant/tekerde şaside zaman saman üstbaşa sıçrayabilecek yağ'dan rajatsız olmaz isen , girdiğiniz arasi tozlu çamurlu ise evet öneririm oringsiz versiyonunu.

    Ancak araziye nadir girip , toz/toprak çamur bulaşığı pek yok ise ve oringli zincirin uzun süre yağ tutma kaabiliyeti ise elbette oringli kullanın rahat edin.(temere 660 , oringlide 300 kmde yağlıyorum yine , çünkü anında hiss ettiroyor yağsız zincir.)
    araziye çıkmak için biraz asfaltta kullanıyoruz, harici asfaltta motosiklet kullanmıyorum. her pazar 50si asfalt 50si arazi olmak üzere ortalama 100km yolum var. Araziden çıkınca garajda 1kova sabunlu 1 kova durulama suyuyla motosikleti yıkar zincirimi yağlarım.

    Zaten 90 numara çıkma şanzuman yağının litresi 5tl veririm yağın gözüne 😀

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araziye çıkmak için biraz asfaltta kullanıyoruz, harici asfaltta motosiklet kullanmıyorum. her pazar 50si asfalt 50si arazi olmak üzere ortalama 100km yolum var. Araziden çıkınca garajda 1kova sabunlu 1 kova durulama suyuyla motosikleti yıkar zincirimi yağlarım.

    Zaten 90 numara çıkma şanzuman yağının litresi 5tl veririm yağın gözüne ��
    E bak yukarıda demişiz, oringsiz ve klipsli kullan, bir tavsiye eden daha çıktı işte; bu kadar arazi yapana çözüm budur bence de...

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    E bak yukarıda demişiz, oringsiz ve klipsli kullan, bir tavsiye eden daha çıktı işte; bu kadar arazi yapana çözüm budur bence de...
    başıma zincirden dolayı birşey gelirse sizi bulucam hocam 😀 Teşekkür ederim

  14. #14
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ula parasında değilim, perçini nasıl yapıyorlar onun peşindeyim. Bir de pimli olanlar sağlamsa pimli olanı takmak istiyürüm.
    İşte dandik yamaha için çok düşünüyon. Ktm olsa neyse

  15. #15

    Üyelik
    01 Mayıs 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Cb 125e - Bajaj Chetak 150cc
    Benim zincir normal den fazla gergin. Yani baya bi gergin. Bu şekilde olmasının bi zararı olur mu motora?

  16. #16

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Honda CB125E - 2006 Honda CBR125R
    Alıntı cgs35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim zincir normal den fazla gergin. Yani baya bi gergin. Bu şekilde olmasının bi zararı olur mu motora?
    Çekişi düşürür, çabuk yıpranır.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte dandik yamaha için çok düşünüyon. Ktm olsa neyse
    zuahahaa


  18. #18
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    salcano panther 100 :)
    TEK parça eksiz zincir daha iyidir sen merak etme kolay kolay kopmaz
    did alırsan yolda bırazmaz veya cz de olabilir ucuz a kaçma enduro da zincir çok önemlidir gerginliği sen üzerinde iken yaptır atlayıp zıplarken kopma olmaz

  19. #19

    Üyelik
    01 Mayıs 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Cb 125e - Bajaj Chetak 150cc
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çekişi düşürür, çabuk yıpranır.
    Yıpranır derken zincir mi? Benim korktuğum kranka pistona subap gibu kısımlara zararı olur mu?

  20. #20

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Honda CB125E - 2006 Honda CBR125R
    Alıntı cgs35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıpranır derken zincir mi? Benim korktuğum kranka pistona subap gibu kısımlara zararı olur mu?
    Motorun tam gücünü yansıtamayacak, güç aktarılırken sürtünmeden kaynaklı kaybolacak. Bu sürtünmeler zincirini dişlini yıpratacak, motorun da daha çok yakacak.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)