Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Ktm Duke 390 2017 Yakıt Tüketimi Hakkında

    Leoncino
  1. #1

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Arkadaşlar merhabalar,

    Motoru 10.000' kmde aldığımda 15.000km'ye kadar hep uzun yolda 3.4lt şehir içinde 4.0'ı geçmedi hiçbir zaman. (Şuanda 5.4lt şehir içi, şehir dışı 4.2 yakıyor.) Fakat, 15.000km'den beri yakıt tüketimini düşüremedim. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji(ngk), Herşeyi değiştirdim ama yine değişmedi.

    Bu sorunu çözemedim bir türlü ne yapacağımı bilmiyorum, götürdüğüm ustalar hava filtresi ve bujiden yapar diyor başka bir şey demiyor. Ne yapacağımı bilmiyorum.

    Ek yapılması gereken bir şey var mı emin olamadım. Sensör temizliği vs. yapılması gerekiyor mu? Ondan yapar mı? Hava filtresi ile motor bloğu arasında bir silindir şeklinde bir bağlantı var. Orada kaçırma olsa yakıt tüketimi artar mı? Bu yakıt enjektörünün olduğu kısmın temizliği yapılmadı ondan yapar mı? Şuan 17.000km'de motor.

    Yönlendirmeleriniz için teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------

    yardımcı olacak kimse yok mu?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xmax
    sen hava filtresini değiştim yazmışsın ama bi daha bi kontrol et belki yan sanayidir iyi hava almıyodur.

  3. #3

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Debriyaj kaçırmıyordur dimi

  4. #4

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f
    Yetkili servise götürdünüz mü? Bu cevapları anca bisiklet tamircileri verir.

    Oksijen sensörü bozulmuş olabilir.
    Sanmam ama subap ayarı gerekiyor olabilir. Gürültü, performans düşüşü, zor marş alma gibi sorunlar varsa bir ayar yaptırın.
    Enjektörler çok dandik benzin kullanmıyorsanız 17000'de tıkanmaz.
    Zincir aşırı gergin/bakımsız ise etkiler. Düşük lastik basıncı da biraz etkiler. Kullanım şekli de etkiler.

  5. #5
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki tekerli motorlu götürgeç
    yetkili servise götür. yada etkili bi usta bul.
    benzin sensörü de olabilir sıkıntının kaynağı

  6. #6

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen hava filtresini değiştim yazmışsın ama bi daha bi kontrol et belki yan sanayidir iyi hava almıyodur.
    Yok orjinal KTM'nin kendi sayfasından aldım. Bir tek bujiyi, iridyum ngk aldım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:34 ----------

    Alıntı oktayakgoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj kaçırmıyordur dimi
    O nasıl oluyor bilmiyorum. Bahsettiğiniz şey hakkında bilgim yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------

    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yetkili servise götürdünüz mü? Bu cevapları anca bisiklet tamircileri verir.

    Oksijen sensörü bozulmuş olabilir.
    Sanmam ama subap ayarı gerekiyor olabilir. Gürültü, performans düşüşü, zor marş alma gibi sorunlar varsa bir ayar yaptırın.
    Enjektörler çok dandik benzin kullanmıyorsanız 17000'de tıkanmaz.
    Zincir aşırı gergin/bakımsız ise etkiler. Düşük lastik basıncı da biraz etkiler. Kullanım şekli de etkiler.
    Oksijen sensörüne bir bakayım. Sensör bozuk olsa ekranda Arıza işareti vermez mi? Gürültü yok titreşim var. Zor marş alma yok, bujiyi değiştirmeden önceö yle problem vardı bujiyi değiştirince saat gibi oldu alet. Shell'den yakıt alıyorum. Lastikleri hep kontrol ediyorum, 29-30. Genelde 30 basıyorum. Ağır olduğum için.

    Kullanım şekli konusunda yorum yapamıyorum ama 15.000km'den önce nasıl kullanıyorsam şimdi de öyle kullanıyorum. Hatta hatırlıyorum, çok zorladığımda motoru 4,5lt yi geçmiyordu. Ama şimdi zorlamasam bile 5.4lt gördüğümü biliyorum. Bir kere zorladım 6lt gördüm(geçici süre 130 falan yaptığımda).

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------

    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yetkili servise götür. yada etkili bi usta bul.
    benzin sensörü de olabilir sıkıntının kaynağı
    Yetkili servise gitmem ben. Yetkili servis daha sattığı motorlardan anlamıyor. Yakında olsa neyse, boş boşuna 400-500km gittimi hatırlıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------

    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yetkili servise götürdünüz mü? Bu cevapları anca bisiklet tamircileri verir.

    Oksijen sensörü bozulmuş olabilir.
    Sanmam ama subap ayarı gerekiyor olabilir. Gürültü, performans düşüşü, zor marş alma gibi sorunlar varsa bir ayar yaptırın.
    Enjektörler çok dandik benzin kullanmıyorsanız 17000'de tıkanmaz.
    Zincir aşırı gergin/bakımsız ise etkiler. Düşük lastik basıncı da biraz etkiler. Kullanım şekli de etkiler.
    Motor bloğu ile hava filtresi kutusu arasında şöyle bir yağlanma gördüm. Sanki ufak ufak plastik parçalanmış conta var. Buradan yapar mı?



  7. #7

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Yağ fazla koyulmuş olabilir mi? Yağ seviyesini kontrol edin.

  8. #8

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ fazla koyulmuş olabilir mi? Yağ seviyesini kontrol edin.
    Yok hocam yağı fazla koymadım, belki bir kaç kez top speed yaptım belki ondan olmuştur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------

    güncel.güncel.


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)