Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Piston etek sesi neden olur?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Merhabalar,
    Bianchi falcon 125 scooter için soruyorum:

    Orijinal silindir ve pistonu segmanlar kaynadığı için, yeni silindir seti ile değiştirdim, değiştirdikten sonra ses geliyordu sac uğultusu gibi bir ses ve külbütör hava hortumundan yağ püskürtüyordu hava filtresi kutusuna. Ben böyle kullandım bir müddet, sonra bir silindir seti daha taktım, başta gayet güzeldi ses yoktu ama yağ püskürtme sorunu vardı, bir müddet sonra ses sorunu tekrar başladı. Bende sadece piston ve segman seti alıp değiştirdim şimdi ses daha fazla çıkıyor.
    Pistonların intake kısmındaki etekler çizilmiş, silindirde aynı şekilde. Montajı yanlış yapıyorum, bir yerde hata yapıyorum ama nerde.
    Scooter ilk çalışmada düğmeden çalışmıyor, ayak marşıyla çalışıyor ve rolanti ayarları sıkıntılı



    İntake kısımları çizilmiş pistonlardan ikisinin, soldaki orijinal pistonuydu scooterın onda çizik yok, diğer ikisi benim taktıklarım. Eminim şimdiki pistonda aynıdır etek kısmı.



    Yukarıdaki de egzoz etek kısımları, sorun yok sanırım.



    Silindirde çizilmiş.


    https://vocaroo.com/i/s05sUP6ZE3dh

    https://vocaroo.com/i/s0aLb97YtGbM



    Bunlarda sesler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Her ihtimali düşünerek, silindirleri her seferinde değiştirdin veya rektefe yaptırdın mı?
    Rodajı yapmamışsın yada yağlamada sıkıntı var

  3. #3

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her ihtimali düşünerek, silindirleri her seferinde değiştirdin veya rektefe yaptırdın mı?
    Rodajı yapmamışsın yada yağlamada sıkıntı var
    İlk ikisinde silindir, piston, segman seti olarak satın alıp, montaj yaptım sonuncuda mondial 125 cc piston taktım. Yağ yakma sorunu yok mavi duman çıkmıyor fakat üfleme sorunu var hava filtresi kutusuna yağ püskürtüyor bir hayli.
    İlginiz için teşekkür ederim, sağ olun.

  4. #4

    Üyelik
    20 Kasım 2019
    Segmanların doğru değildir.Cartere hava giriyor demek ki cartere hava üflüyor,ordan gelen hava da carterin içindeki yağın dışarı çıkmasını sağlıyor olabilir.Yağ seviyesi azalıyordur büyük ihtimal.Nedenler şunlar olabilir.Segmanlar yanlış takılmış olabilir.Segman pistona uymuyor olabilir.Segmanların yeri doğru ama ters takılmış olabilir.Piston senin silindirine uygun olmayabilir direk.Birde o silindirlerin ve pistonların hiç birinden hayır gelmez.Direk sıfır takman gerekmekte.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Silindir gömleği ovalleştiğinde piston etek vuruntusu olur , ovalleşmenin sebepleri kalitesiz segmanlar yada hatalı montaj , kötü hava filtresi , piston kolundaki yağ kanalının tıkalı olmasıdır.

  6. #6
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Umarım sorununuz çözülür.
    Konuyu okuyunca nedir bu segman diye araştırayım dedim ve aşağıdaki yazıyı okudum, hoşuma gitti. Size veya konunuzu okuyanlara faydası olabilir.
    https://www.makinaegitimi.com/segman...-ne-ise-yarar/

  7. #7

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks


    güzel ve konu ile alakalı bir video izleyince paylaşayım dedim

  8. #8
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Segmanların alt ve üst tarafını doğru takmak lazım. Her segman seti 120 derece açı ile silindire takılmalı. Gömleği en azından bir rektifiyecide honlatmalısınız. Burada güzel bir anlatım var.
    https://www.ms-motorservice.com/tr/t...e-soekuelmesi/
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  9. #9

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Alıntı ogimu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Segmanların doğru değildir.Cartere hava giriyor demek ki cartere hava üflüyor,ordan gelen hava da carterin içindeki yağın dışarı çıkmasını sağlıyor olabilir.Yağ seviyesi azalıyordur büyük ihtimal.Nedenler şunlar olabilir.Segmanlar yanlış takılmış olabilir.Segman pistona uymuyor olabilir.Segmanların yeri doğru ama ters takılmış olabilir.Piston senin silindirine uygun olmayabilir direk.Birde o silindirlerin ve pistonların hiç birinden hayır gelmez.Direk sıfır takman gerekmekte.
    İlk ikisini set olarak, sıfır satın aldım yani dandik marka değiller, birisi hariç. Segmanları da ters takmadığımı düşünüyorum, yazılar üstte 1. ve 2. komp. segmanları da doğru.Teşekkür ederim, sağ olun.

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir gömleği ovalleştiğinde piston etek vuruntusu olur , ovalleşmenin sebepleri kalitesiz segmanlar yada hatalı montaj , kötü hava filtresi , piston kolundaki yağ kanalının tıkalı olmasıdır.
    Sıfır set satın alındı, hava filtresi değiştirmiştim, piston kolundaki yağ kanalının tıkalı olup olmadığını bilmiyorum. Segmanları doğru taktığımı düşünüyorum.Teşekkür ederim, sağ olun.

    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Umarım sorununuz çözülür.
    Konuyu okuyunca nedir bu segman diye araştırayım dedim ve aşağıdaki yazıyı okudum, hoşuma gitti. Size veya konunuzu okuyanlara faydası olabilir.
    https://www.makinaegitimi.com/segman...-ne-ise-yarar/
    Teşekkür ederim, sağ olun.

    Alıntı potasyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=_6BoScDs-0o

    güzel ve konu ile alakalı bir video izleyince paylaşayım dedim
    Arkadaşın videolarını izledim, bu forumda kendisi.Teşekkür ederim, sağ olun.

    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Segmanların alt ve üst tarafını doğru takmak lazım. Her segman seti 120 derece açı ile silindire takılmalı. Gömleği en azından bir rektifiyecide honlatmalısınız. Burada güzel bir anlatım var.
    https://www.ms-motorservice.com/tr/t...e-soekuelmesi/
    Sıfır silindir seti komple satın alırım gene fakat aynı sorun bir daha olursa paralar boşuna gitmiş oluyor.Teşekkür ederim, sağ olun.

    Ben 2 şeyden şüpheleniyorum: Ya rodaj; zorladım biraz aşağı yukarı her gün 100-150 km yol yaptım, yokuşlar falan var ve 2 kişi olarak. Ya da segman ağız açıklıkları yanlış. 120° ama belki yerleri yanlıştı.

    Ben aşağıdaki gibi yaptım, segmanlar zaten belli yazılar üstte 1 ve 2 diye belirtilmiş sadece açıklıklar yanlış olabilir diye düşünüyorum.

    [IMG][/IMG]


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)