Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

YAĞ DEĞİŞİMİNDEN GÖRÜLEN DEMİR PARÇALARI

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2019
    Motosikleti
    KTM - RC 390
    Öncelikle merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım.Yaklaşık 1 ay önce aldığım KTM RC390 motosikletimin 15 bin bakımını yaptırmak için servisi aradım 600 ile 700 lira arasında fiyat söyleyince bakımını kendim yapmaya karar verdim. Daha önceki motosikletimin bakımını kendim yaptığım için anlıyorum bu işlerden. Hava filtresini değiştim sıra yağa geldi içindeki yağı boşalttım yine bir sıkıntı yok. Fakat 2 yağ süzgecinden birinde, bir de yağ filtresinde küçük demir parçaları vardı nasıl anlatsam yarım cm uzunluğunda tel gibi ince ince parçalar , bir de süzgecin üzerindeki mıknatıs baya bi demir tozu toplamıştı. Motosiklete alışırken ilk hafta vites geçişlerinde zorlanıyordum bundan kaynaklı olabilir mi bilmiyorum. Size 2 sorum olacak birincisi bu neden olmuştur ileride bir sıkıntı yaratır mı ? İkincisi zinciri yağlamak için motosikleti sehpaya aldım ve çalıştırıp vitese taktım debriyajı bırakmamama rağmen lastik dönmeye başladı bunun sebebi nedir? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Jsam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım.Yaklaşık 1 ay önce aldığım KTM RC390 motosikletimin 15 bin bakımını yaptırmak için servisi aradım 600 ile 700 lira arasında fiyat söyleyince bakımını kendim yapmaya karar verdim. Daha önceki motosikletimin bakımını kendim yaptığım için anlıyorum bu işlerden. Hava filtresini değiştim sıra yağa geldi içindeki yağı boşalttım yine bir sıkıntı yok. Fakat 2 yağ süzgecinden birinde, bir de yağ filtresinde küçük demir parçaları vardı nasıl anlatsam yarım cm uzunluğunda tel gibi ince ince parçalar , bir de süzgecin üzerindeki mıknatıs baya bi demir tozu toplamıştı. Motosiklete alışırken ilk hafta vites geçişlerinde zorlanıyordum bundan kaynaklı olabilir mi bilmiyorum. Size 2 sorum olacak birincisi bu neden olmuştur ileride bir sıkıntı yaratır mı ? İkincisi zinciri yağlamak için motosikleti sehpaya aldım ve çalıştırıp vitese taktım debriyajı bırakmamama rağmen lastik dönmeye başladı bunun sebebi nedir? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    Tel gibi ince parçaların türüne ve boyutuna, miktarına göre durum normal veya sorunlu olarak kabul edilebilir.

    İlk etapta bahsettiğiniz gibi yarım santimlik parçalar pek de normal değil.

    İkinci olarak bahsettiğiniz parçalar küçük pul parçacıkları gibiyse ve anormal miktarlarda çıkmadıysa normal kabul edilir.

    Bu parçaların nereden gelmiş olabileceğini anlamanız için iki temel yol var. Parçanın rengini ve malzemesini inceleyip bir de mıknatıs kullanmalısınız.

    Parçalar mıknatısa yakalanıyor ise aluminyum değildir. Bu da genellikle şanzıman dişlilerinden(çok nadiren silindir segmanından) kopan parçalar olduğunu gösterir.

    Eğer parçalar mıknatısa yakalanmıyor ise ya aluminyum kısımların birinden ya da yataklardan geliyordur ki bu da çok hayra alamet değil.

    Debriyajı bıraktığınızda arka tekerin tamamen durmaması normal. Özellikle viteste iken debriyaj tam çekili dahi olsa kavrama bir miktar hareket aktarmaya devam edecektir. Arka teker boşta iken bu durumu gözlemleyebilirsiniz. Yani o konuda sorun yok. Yeter ki debriyaj ayarınızı ve manet yükseklik ayarını(varsa) doğru yapmış olun.

    Motor yağınızı değiştirdikten sonra yağı bir miktar dinlendirin ve dipte kalan bu parçaları yukarıda belirttiğim şekilde basitçe inceleyin. Konu hakkında fikir verecektir. Ayrıca resimleyebilirseniz buradan da yorumda bulunabiliriz. Resimlerken parçanın malzemesini de belirtirseniz doğru yorum alma şansınız artacaktır.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Mıknatısa geldiğine göre gördüğünüz demir parçacıklardır ve gayet normaldir , her yağ değişimi bir miktar çıkar , eğer alüminyum renkli parçacıklar görürseniz endişelenebilirsiniz , debriyaj teli ayarınız hafif gevşek olduğu için manet sıkılı iken tekerde döner , teli biraz gerdirirsen dönmeyebilir , ayrıca motor çalışır halde teker dönerken zincir temizleme yada yağlama yapmamalısın , parmağı kaptıran çok kişi var aman dikkat !!

  4. #4
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Boşalttığınız yağ kaçıncı değişimdi?
    Madeni mi, sentetik miydi?
    Kıvam ve rengi nasıldı?

  5. #5

    Üyelik
    13 Ekim 2019
    Motosikleti
    KTM - RC 390
    Ne çok kalın ne de pul gibi ince parçalardı renkleri siyahtı süzgece takıldıkları için mıknatısa yapışıp yapışmadığını bilmiyorum. Motosikletin yakın zamanda tekrar yağını boşaltıp kontrol edicem o zaman resim çekip ekleyeceğim yorumunuz için teşekkürler.Ayrıca daha önceden vites değiştirirken dişlileri birbirine sürttürmüştüm ondan olmuş olabilir

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı clonex adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam benimde olmuştu böyle ama parça değilde toz şeklinde filtreye yapışmıştı. tırnak yarısı kadar. Bildiğim kadarıyla bu filtrelerde mıknatıs oluyor. Birde ikinci ufak filtre vardı moturun altında onu çıkardım siyah conta kalıntıları vardı.
    evet genelde toz şeklindedir , birbirlerine yapışık oldukları için tekbir parça gibi görünür , motor açılmış veya karter vs sökülmüşse sıvı contayı fazla kaçırmışlardır , bir kısmı kuruyup kartere düşer , filtreden geçmedikleri sürece sıkıntı çıkarmazlar..

  7. #7

    Üyelik
    13 Ekim 2019
    Motosikleti
    KTM - RC 390
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet genelde toz şeklindedir , birbirlerine yapışık oldukları için tekbir parça gibi görünür , motor açılmış veya karter vs sökülmüşse sıvı contayı fazla kaçırmışlardır , bir kısmı kuruyup kartere düşer , filtreden geçmedikleri sürece sıkıntı çıkarmazlar..
    Bende en başta yapışık zannettim fakat elimde biraz inceleyince tek parça olduğunu farkettim


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)