Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konjektör mü arızalı yoksa başka bir şey mi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Merhaba
    Geçenlerde akü bittiği için varta akü aldım. Bir iki hafta sonra yeni aküde 11,8 volta kadar düştü. Kaçak olabileceğini düşünerek akünün eksi uca 12 volt 20 watt lamba bağladım. Kesinlikle yanma olmadı. Kontağı açınca yandı anahtarı çıkarınca söndü. Yani kaçak olduğunu düşünmüyorum. İnternetten araştırdığımda konjektörün (Voltaj Düzenleyici) veya sargının aküyü yetersiz beslemesinin sebep olabileceğini öğrendim. Konjektöre giren 3 sarı kablonun voltajına soket dibinden baktığımda 5,50-5,50-0,70 voltlarını gördüm. Konjektörü söküp direnç ölçümü yaptığımda 650-649-609 değerlerini ölçtüm. Sargının uçlarına ulaşamadığım için oradan ölçüm yapamadım.





    Elektirikten anlayan arkadaşlara bir iki sorum olacak?

    1-Sargıdan gelen kablolar direk konjektöre mi giriyor. Yani konjektörün soketini çıkararak motorun içine giden kabloyu volt ölçsem sargıyı ölçmüş olur muyum?
    2-650 ve 609 dirençleri standartlar içinde midir?
    3-Bajajın servis manueline ulaşabilir miyiz?

    Cevap veren herkese şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Konjektörü diyot testine tabi tutarsınız. (ortasında üçgen bulunan bir ok işaretine benzer. )2+3 kablo var yani 3 faz. 2 li kablo + ve - kutulardır. 3 lü sarı kablo sargıdan gelen stator kablosudur. önce multimetrenizin bir kablosunu + ya takın, diğer kablosunu da sarı kabloları sırayla gezin. değerler 0.3 ila 0,5 arasında birbirine benzer olur. yada hepsi sıfır göstermelidir. Aynı işlemi - kabloya yapıp değerleri yazın.

    Stator ölçümü de şöyledir. Stator kablonuzu konjektörden sökün(3 sarı kablo)
    -Motorunuzu çalıştırın multimetrenizi AC voltaj konumuna getirin. Bu üç sarı kablo arasında değişerek voltajı okuyun hem rölantide hemde gaz vererek okuyun voltaj 15 volt ile 60 volt olarak değişecektir.
    bir kaç test daha var ama onlar bunlar sağlam çıkarsa yapılabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------

    Ek olarak Konjektörü test ederken; + ve - ölçümleri yer değiştirerek yapın. Yani multimetrenin + ucunu + ya takıp sarı kablolarda gezin ölçümleri yazın. sonra multimetrenin + ucunu - ye takıp sarıları gezin. Aynısını multimetrenin - ucunu + ye sonra - ucunu + ya takarak kontrolleri sağlayın. Değerlerde birisinde sıfır gösterdiğinde diğerinde değer okumanız gerek. karışık gibi görünüyor yaptığınızda görürsünüz.
    Yada youtube dan nasıl yapılır videoları inceleyebilirsiniz.

  3. #3
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Soylediğinizi yaptım resimler o olçumlere ait

  4. #4
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soylediğinizi yaptım resimler o olçumlere ait
    Kusura bakmayın konjektöre direnç ölçümü yaptığınızı yazmışsınız da o yüzden.

    Statora da AC voltaj ölçümü yaptıysanız ve 5 volt gösteriyorsa statorda sorun var demektir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:58 ----------

    Ek olarak resimdeki yaptığınız diyot testi değil.

  5. #5
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kusura bakmayın konjektöre direnç ölçümü yaptığınızı yazmışsınız da o yüzden.

    Statora da AC voltaj ölçümü yaptıysanız ve 5 volt gösteriyorsa statorda sorun var demektir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:58 ----------

    Ek olarak resimdeki yaptığınız diyot testi değil.
    Yani resimlerdeki ölçüm yanlış mı ?

    Bu arada motoru çalıştırdıktan sonra sarı kablolu soketi sökerek birbiriyle kombine şekilde voltaj ölçümü yaptım. Rölantide üç kombinasyonda da rölantide 30 volt yüksek devirde 80 volt gösteriyor.

  6. #6

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    dinamodan gelen kablolar 3 tane aynı renk olanlar ölçülmez dengelenmiş elektrik olan diğer iki kablo ölçülür mootsiklet çalışır iken

  7. #7
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dinamodan gelen kablolar 3 tane aynı renk olanlar ölçülmez dengelenmiş elektrik olan diğer iki kablo ölçülür mootsiklet çalışır iken
    diğer iki kablo dediğiniz konjektör çıkış kabloları sanırım. Onları ölçtüm 8-9 volt civarı gösteriyor. Ama bu bir şeyi kanıtlamıyor. Konjektöre gelen voltaj 8-9 volt ise ve konjektör sağlamsa çıkışta yine 8-9 volt göstermesi normal bence

  8. #8
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani resimlerdeki ölçüm yanlış mı ?

    Bu arada motoru çalıştırdıktan sonra sarı kablolu soketi sökerek birbiriyle kombine şekilde voltaj ölçümü yaptım. Rölantide üç kombinasyonda da rölantide 30 volt yüksek devirde 80 volt gösteriyor.
    Evet resimdeki ölçüm yanlış görünüyor. Konjektöre direnç testi yapılmaz diyot testi yapılır dediğimiz gibi. Ortası üçgen oka benzeyen bir simge. Aynı işlemi orada yapın ve değerleri yazın oradan belli olur.
    Statordaki ölçümünüz güzel görünüyor. Konjektöre odaklanın

  9. #9
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    1-Sargıdan gelen kablolar direk konjektöre mi giriyor. Yani konjektörün soketini çıkararak motorun içine giden kabloyu volt ölçsem sargıyı ölçmüş olur muyum?
    2-650 ve 609 dirençleri standartlar içinde midir?
    3-Bajajın servis manueline ulaşabilir miyiz?

    Cevap veren herkese şimdiden teşekkür ederim.
    Sargıdan 3 sarı kablo konjektöre girer, bunları ac modda ölçmelisiniz ve her biri bir irine yakın 20 küsür volt gerilim vermeli.

    Direçler için değerlerin her konjektör için farklı olacaktır ama bence biraz fazla bir fark var.

    Motor calisir vaziyette akü voltajı 13.5 ile 14.5 volt olmalı, 13 volt altındaysa konjektör arızalıdır, önce çalışır vaziyette statörü ölçün

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------

    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani resimlerdeki ölçüm yanlış mı ?


    Bu arada motoru çalıştırdıktan sonra sarı kablolu soketi sökerek birbiriyle kombine şekilde voltaj ölçümü yaptım. Rölantide üç kombinasyonda da rölantide 30 volt yüksek devirde 80 volt gösteriyor.
    O zaman sorun ststörde değil konjektördedir.

  10. #10

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    diğer iki kablo dediğiniz konjektör çıkış kabloları sanırım. Onları ölçtüm 8-9 volt civarı gösteriyor. Ama bu bir şeyi kanıtlamıyor. Konjektöre gelen voltaj 8-9 volt ise ve konjektör sağlamsa çıkışta yine 8-9 volt göstermesi normal bence
    eğer 8 9 volt sa diğer 3 kabloyu ölçmek gerekir yine motor çalışırken

  11. #11
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet resimdeki ölçüm yanlış görünüyor. Konjektöre direnç testi yapılmaz diyot testi yapılır dediğimiz gibi. Ortası üçgen oka benzeyen bir simge. Aynı işlemi orada yapın ve değerleri yazın oradan belli olur.
    Statordaki ölçümünüz güzel görünüyor. Konjektöre odaklanın
    Konjektor 635 635 632
    616 616 614

  12. #12
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konjektor 635 635 632
    616 616 614
    Değerler biraz yüksek gibi gibi ama yine de 8 volttan yüksek vermesi gerekir. acaba konjektör farklı bir konjektör mü. Başka bir yerden üç faz konjektör deneme imkanınız var mı acaba? ek olarak kabloları iyice kontrol etmeniz mümkün mü?

    Sargı kaçak testini de yapar mısınız Şöyle. Statordan gelen sarı kabloların soketi sökülü bir vaziyete getirin. Multimetrenizi kısa devre ayarına getirin(uçları birbirine değdirdiğinizde biiiip diye öter) sonra her bir sarı kabloyu ayrı ayrı şunu yapın. Multimetrenin bir ucunu sarı kabloya diğer ucunu da şasenin açık bir yerine yada statorun dış kapak civatasına(boyasız yerine) temas ettirin hiç bir kabloda sinyal sesi gelmemesi lazım. sinyal veriyorsa sargınız bozulmuş kaçak var demektir.
    bir de konjektörü ölçerken ters kutuplarda sıfır gösteriyor değil mi? yani bir tarafında değer okurken diğerinde aynı uçta sıfır okumanız lazım.
    eğer yakınlarınızda varsa ucuz mondial veya yamaha 125 lik konjektör alıp uydurabilirsiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:21 ----------

    Statoru söküp baktınız mı hiç?

  13. #13

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Merhabalar,
    Monofaze statör ve konjektör ölçümü nasıl oluyor acaba?
    Statörde sarı, beyaz, yeşil renk var. Konjektör aşağıda, sarı mı ölçülüyor, sağlam mı nasıl anlaşılır?


  14. #14
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı karşıyaka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    Monofaze statör ve konjektör ölçümü nasıl oluyor acaba?
    Statörde sarı, beyaz, yeşil renk var. Konjektör aşağıda, sarı mı ölçülüyor, sağlam mı nasıl anlaşılır?
    Resimdeki konjektöre göre Pembe ve sarı kablolar sizin statordan gelen kablolarınız. Kırmızı kablo Dc + akü çıkışınız yeşil de şase yani akü - çıkışınız.
    Siyah kabloya dikkat edin o voltaj kontrol kablosudur - ile karıştırmayın. aynı üç faz işlemi burada kırmız(+) ve yeşil(-) den pembe ve sarı yı kontrol edeceksiniz bu kadar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------

    Ama bu ölçüm değerleri farklılık gösterebilir. Kesin bilgi için servis manual ine bakmalısınız.

  15. #15
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerler biraz yüksek gibi gibi ama yine de 8 volttan yüksek vermesi gerekir. acaba konjektör farklı bir konjektör mü. Başka bir yerden üç faz konjektör deneme imkanınız var mı acaba? ek olarak kabloları iyice kontrol etmeniz mümkün mü?

    Sargı kaçak testini de yapar mısınız Şöyle. Statordan gelen sarı kabloların soketi sökülü bir vaziyete getirin. Multimetrenizi kısa devre ayarına getirin(uçları birbirine değdirdiğinizde biiiip diye öter) sonra her bir sarı kabloyu ayrı ayrı şunu yapın. Multimetrenin bir ucunu sarı kabloya diğer ucunu da şasenin açık bir yerine yada statorun dış kapak civatasına(boyasız yerine) temas ettirin hiç bir kabloda sinyal sesi gelmemesi lazım. sinyal veriyorsa sargınız bozulmuş kaçak var demektir.
    bir de konjektörü ölçerken ters kutuplarda sıfır gösteriyor değil mi? yani bir tarafında değer okurken diğerinde aynı uçta sıfır okumanız lazım.
    eğer yakınlarınızda varsa ucuz mondial veya yamaha 125 lik konjektör alıp uydurabilirsiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:21 ----------

    Statoru söküp baktınız mı hiç?
    İki ustaya baktırdım bugün ikiside sargının bozuk olduğunu söyledi. Bunuda motor çalışırken ve konjektör takılı vaziyette sargıdan gelen kablolara multimetre ile ölçüm yaptılar. Ac konumunda değil Dc konumunda ölçüm yaptı. Bir uçu şaside bir vidaya diğer ucu sarı kabloların dibine değdirerek ölçüm yaptılar. kalbolardan ikisinde 4 küsür volt elektrik okurken birinde 1 volt elektrik gösterdi. Ac modunda ölçüm yaptığımı hepsinden yüksek devirde 80 volt okuduğumu söylediğimde yükte olmadığı için yanlış gösterdiğini söylediler. Sizce bu ölçüm doğru mudur? 400 lira gibi bir masraf çıkıyor. Masraf çok önemli değil ama sorunum çözülecek mi belli değil. Tavsiyenizi bekliyorum.
    Bu arada ustalardan biri yedek konjektörünü takarak denedi yine aküdeki voltaj gaz verince artmadı.

  16. #16
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Stator çıkışındaki kablolardan, DCV kısmında ölçüm yapanın sokağından bile geçmezdim.

  17. #17
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki ustaya baktırdım bugün ikiside sargının bozuk olduğunu söyledi. Bunuda motor çalışırken ve konjektör takılı vaziyette sargıdan gelen kablolara multimetre ile ölçüm yaptılar. Ac konumunda değil Dc konumunda ölçüm yaptı. Bir uçu şaside bir vidaya diğer ucu sarı kabloların dibine değdirerek ölçüm yaptılar. kalbolardan ikisinde 4 küsür volt elektrik okurken birinde 1 volt elektrik gösterdi. Ac modunda ölçüm yaptığımı hepsinden yüksek devirde 80 volt okuduğumu söylediğimde yükte olmadığı için yanlış gösterdiğini söylediler. Sizce bu ölçüm doğru mudur? 400 lira gibi bir masraf çıkıyor. Masraf çok önemli değil ama sorunum çözülecek mi belli değil. Tavsiyenizi bekliyorum.
    Bu arada ustalardan biri yedek konjektörünü takarak denedi yine aküdeki voltaj gaz verince artmadı.
    Kendi adıma ilk defa böyle ölçüm yapan duydum. Neyse bilmediğimiz şeyler olabilir. yukarıdaki kaçak testini yapınız bu bir. ikincisi ohm testi sarı kablolar arasında ohm ölçümü yapınız.
    Bunlarda tamam dedik. statoru sökün doğru bir bobinajcıya çok uygun fiyata kaliteli bir şekilde statoru tekrar sardırın işte bu kadar. cebinizdeki para size kaldı.

  18. #18
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Stator çıkışındaki kablolardan, DCV kısmında ölçüm yapanın sokağından bile geçmezdim.
    Emin olmak için ben ne yapabilirim. Stator değişecek sorun çözülmezse konjektörde bozukmuş diyecek. Aküye kadar uzar bu iş ve bir sürü can sıkıntısı.

  19. #19
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Bu arada Stator kablolarında AC voltaj ölçerken rölantide15volt civarı 5000 devirde 60 volt çevresi okumanız gerekiyor. bunu da ek olarak belirtelim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------

    Söylediğimiz testlerin hepsini bir yapın acele etmeyin.soucu buraya yazın. yada en kolayı statoru sökün bobinaja gidin tekrar sardırın.

  20. #20
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi adıma ilk defa böyle ölçüm yapan duydum. Neyse bilmediğimiz şeyler olabilir. yukarıdaki kaçak testini yapınız bu bir. ikincisi ohm testi sarı kablolar arasında ohm ölçümü yapınız.
    Bunlarda tamam dedik. statoru sökün doğru bir bobinajcıya çok uygun fiyata kaliteli bir şekilde statoru tekrar sardırın işte bu kadar. cebinizdeki para size kaldı.
    Tamam birazdan kaçak testini yapacağım. Ohm testini statöremi yoksa konjektöre mi yapmam gerekiyor?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)