Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

CBR 125 Vites Geçişleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Ağustos 2018
    Arkadaşlar Merhaba,
    Motosikletini çalıştırdığımda 1 e takarken katurt diye geçiyor motor yerinde sekiyor aynı zamanda boşa da çok zor geçiyor 2. votese geçişte aynen öyle. Yani motorun üstünde zıplamam ileri geri yapmam ve aragazı vermem gerekiyor. 3,4,5,6 vitesler seyir halinde o kadar zor değil rahat diyebilirim. Bu nedendir? Debriyaj ayarı yapmaya çalışıyorum olmuyor ya böyle oluyor yada debriyajı siksam sanki yarım debriyajdaymis gibi oluyor bir türlü ayarlanmiyor böyleyken de çok geç kavrıyor. Debriyaj balatası aklıma geliyor bittiği nasıl anlaşılır araştırıyorum kalkışı ivmelenmesi çok iyi bir anda gaza yuklenince tepki de veriyor öyle boşa sarmiyor bitik hissi vermiyor yokuslarda bayilmiyor da. Yağımı da Motul 7100 iyi yağ kullanıyorum bu 1- N -2 vitesleri niye çok sert bu motorun anlamadim. Vites hareketli akşamlarında wd40 da sıkarım hep yumuşasin diye ama 2 yıldır böyle vitesler. Fikri bilgisi olan varmı bu konuda?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Normaldir canını sıkma :D Arada 2 ye atınca yumuşak geçi,yormuş gibi sessiz olur o da sana güzelliği :D 1. vitese de atarken az motoru ileri ilerlet 10 15 cm kadar o ses gelmez gelirse de önemli değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:54 ----------


  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    büyük motorlarda o ses daha felaket. debriyaj ayarı olması gerektiği gibi yani ayarlı motor çalışırken bostan 1 e atınca dranks diye ses geliyor içerden

    Vitesler olduğu yerde büyük küçük her motosiklet için zor geçer. Debriyaj manetinde 1-1.5 cm boşluk olması gerek öyle mi?

  4. #4

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Peki misal 1de gazladık 2 ye hızlıca atarken gelen taksss sesi normal mi? Motorun devrine göre bazen oluyor bazen olmuyor.

  5. #5
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki misal 1de gazladık 2 ye hızlıca atarken gelen taksss sesi normal mi? Motorun devrine göre bazen oluyor bazen olmuyor.
    Birinci viteste 3-4 bin devirde giderken yükseltirsen yapabilir yani düşük devirde yapma ihtimali var yüksek devire çıkınca sorunsuz geçmesi lazım

  6. #6

    Üyelik
    02 Ağustos 2018
    Cevaplara bakınca büyütülcek bir problem değilmiş o zaman. Yalandan yere 333 lira debriyaj balatası degismeme gerek yok yani. Debriyaj kaçırmıyor bitik değil çünkü.

  7. #7
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı YamaHonda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplara bakınca büyütülcek bir problem değilmiş o zaman. Yalandan yere 333 lira debriyaj balatası degismeme gerek yok yani. Debriyaj kaçırmıyor bitik değil çünkü.
    Motorun kmsi ne? cbr125 için normal şartlarda debriyajin minimum 30 bin gitmesi lazım

  8. #8

    Üyelik
    02 Ağustos 2018
    27.000 km de ben 16.000 de aldım ama çok sert kullanıyorum . İlk aldığımda da vites geçiş problemi vardı. Debriyaj balatası dan olduğunu sanmıyorum mesela 1. Ve 2. Viteslerde anı gaz açıyorum boşa sarmiyor kaçırmıyor performans olarak çok memnunum 250 görüyor ama vitesler Motul 7100 kullanmama rağmen neden sert acaba aslında 3-4-5-6 çok yumuşak ama 1-N-2 çok sert takur tukur

  9. #9
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı YamaHonda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    27.000 km de ben 16.000 de aldım ama çok sert kullanıyorum . İlk aldığımda da vites geçiş problemi vardı. Debriyaj balatası dan olduğunu sanmıyorum mesela 1. Ve 2. Viteslerde anı gaz açıyorum boşa sarmiyor kaçırmıyor performans olarak çok memnunum 250 görüyor ama vitesler Motul 7100 kullanmama rağmen neden sert acaba aslında 3-4-5-6 çok yumuşak ama 1-N-2 çok sert takur tukur
    200 kaç görüyor :D Yokuş aşağı 150 dir o :D

  10. #10
    dogukanb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2018
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Alıntı YamaHonda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    27.000 km de ben 16.000 de aldım ama çok sert kullanıyorum . İlk aldığımda da vites geçiş problemi vardı. Debriyaj balatası dan olduğunu sanmıyorum mesela 1. Ve 2. Viteslerde anı gaz açıyorum boşa sarmiyor kaçırmıyor performans olarak çok memnunum 250 görüyor ama vitesler Motul 7100 kullanmama rağmen neden sert acaba aslında 3-4-5-6 çok yumuşak ama 1-N-2 çok sert takur tukur
    250 mi nee?? motorun limiti 159 (en azından bendeki 159 da kesiciye giriyor.) vites geçişlerine gelirsek 1-n-2 çata pata yapcak bişey yok


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)