Estafurullah, çöpe atmaktan kastım, basit bir problemi büyütmüş olabilirsin anlamındaydı
Marş basmazsa krank kilitlemiştir diyen usta haftasonu belki denize gidip güneşte fazla kalmış olabilir.
Motor şarj etmiyordur, akün son kez basmıştır yolda yeterli elektriği üretemediği için yığılmış kalmıştır.
Akün zayıf olduğu için marş basar, ama gıykk gıyyk öter döndüremez motoru.
Motorun düştüğü için yakıt sisteminde bir problem olmuş olabilir, yani motor yolda yığılıp stop etti diye illa motor kilitledi, krank kırıldı vb. arızalar olacak diye bir kural yok.
Umalım ki, çok basit bir arıza çıksın.
Benim 50 cc scooter çarşının ortasında yığıldı kaldı, marş basıyor çalışmıyor, kurcalarken baktım ki benzin hortumu kıvrılmış, üretirken uzun yapmış çekik gözlüler, ilk yağını değiştirirken de usta hortumu kıvrılmış şekilde bırakmış. Düzelttim çalıştı.
1 ay sonra abim aradı, aynı scooterdan onda da var, basıyorum çalışmıyor dedi, dedim aç yan kapağı benzin hortumunu düzelt. Düzeltti çalıştı. Velhasıl çok basit şeyler de motorun stop etmesine, çalışmamasına sebep olur, hemen karamsarlığa kapılmayın