Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ateşleme ile ilgili birkaç sorum var

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Haziran 2012
    Şehir
    bolu
    Motosikleti
    Mondial 180 Z-one S
    merhaba arkadaşlar

    -motorum 2014 model ve 5000 kilometrede. bunca zamandır hiç buji değiştirmedim. sizce gerekli midir bi buji değişimi? gerekliyse ateşlemesi kuvvetli bir buji tavsiyeniz var mı?

    -bir videoda görmüştüm, adam, buji kablosunun etrafına bakır kablo sarıyordu. böylece ateşleme gücünün arttığını söylüyordu. ne kadar doğrudur? yapmaya değer mi?

    -gazı açtığımızda, devir yükselirken tekliyor arada. bunun sebebi ne olabilir?

    -soğukken düşük sıcakken yüksek devirde çalışan bu motorların soğuk ve sıcakken ki devir aralığını nasıl düşürebiliriz? mesela ben sıcakken 1500'e ayarlamıştım rölantiyi, soğukken çalıştırdığımda bu devir 1100'e falan düşüyor. bu aralığı nasıl azaltabiliriz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Devir yükselirken tekleme varsa sorun büyük ihtimal bujiden. CG tipi Çinliler bujide kurum toplama yapabiliyor. Buji değiştirmek sorununuzu çözer.
    Bujiye işlem yapmanıza gerek yok buji kıvılcımını güçlendirmenize gerek yok.

    Son yakındığınız problem ise klasik bir karbüratör sorunudur. Soğukken genelde çalıştırmadan önce jikle açılır jikle ile 1800-2000 devirlere çıkar belli bir süre sonra jikle kapatılır ve rölanti devrine düşer motor. Soğuk ve sicakken devrin aynı olması karbüratörlü motorlarda imkansıza yakın

  3. #3

    Üyelik
    22 Haziran 2012
    Şehir
    bolu
    Motosikleti
    Mondial 180 Z-one S
    anladım. peki önerdiğiniz bi buji var mı?

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı XxFatiHxX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anladım. peki önerdiğiniz bi buji var mı?
    Japon motorlarının tamamında Ngk kullanılıyor ngk iyidir motorunuzun buji kodunu bulup buji koduna göre ngk marka birşey alın bulamazsanız bir motosiklet tamircisi size motorunuza uyacak ngk bujiyi gidip danışırsaniz verir

  5. #5

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Alıntı XxFatiHxX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar

    -motorum 2014 model ve 5000 kilometrede. bunca zamandır hiç buji değiştirmedim. sizce gerekli midir bi buji değişimi? gerekliyse ateşlemesi kuvvetli bir buji tavsiyeniz var mı?

    -bir videoda görmüştüm, adam, buji kablosunun etrafına bakır kablo sarıyordu. böylece ateşleme gücünün arttığını söylüyordu. ne kadar doğrudur? yapmaya değer mi?

    -gazı açtığımızda, devir yükselirken tekliyor arada. bunun sebebi ne olabilir?

    -soğukken düşük sıcakken yüksek devirde çalışan bu motorların soğuk ve sıcakken ki devir aralığını nasıl düşürebiliriz? mesela ben sıcakken 1500'e ayarlamıştım rölantiyi, soğukken çalıştırdığımda bu devir 1100'e falan düşüyor. bu aralığı nasıl azaltabiliriz?
    Şöyle sorular sorarken motorun marka modelini belirtseniz daha net cevaplar alabilirsiniz, bu şekilde sofistik cevaplar geliyor kafa iyice karışıyor


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler